שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 427 בתים ,  11:15, 15 במרץ 2022
אין תקציר עריכה
העלון מותאם בעיקר למתפללי בתי כנסת מכל החוגים ובתכניו משולבים ממגוון המקורות היהודיים.
בבתחילת חודש [[ר"חשבט]] שבט [[תשפ"ב]] פורסם שפני שונו פני העלון משנה פנים ומתווספים אליו עוד מאמרים ופינה מיוחדת , בעיצוב מחדש ובתוספת מדורים נוספים (תוך שמירה והרחבה של הקיים), וכן שני עמודים לילדים.
==התייחסויות מהרבי==
== מבנה העלון ==
*'''מאמר ראשי''' - בעמוד הראשון יש מאמר ראשי אקטואלי (נכתב על ידי העורך הרב [[מנחם ברוד]]) בזמנים מיוחדים (כמו [[י"ט כסלו]]) המאמר מיוחד לאותו אירוע, במאמרים יש התייחסות רבה ל[[שלימות הארץ]].
*'''יש חדש/ספרים''' - חדשות צאצעירי חב"ח ד, או לחלופין ספרים חדשים.
*'''שולחן שבת''' - עיבוד של לוי שייקביץ לקטע מ[[לקוטי שיחות]] או מאחד משאר ספריו של [[הרבי]] על [[פרשת השבוע]].
*'''מן המעיין''' - ליקוטי רעיונות מספרים ובעיקר מספרי [[חסידות]], בעלונים הראשונים (עד סביבות העלון ה-500) המאמרים היו קשורים לפרשה, אך לא בהכרח קשורים זה לזה; מן העלון ה-500 השתנתה המגמה ובכל שבת המאמרים מתמקדים בנושא אחד. המדור כולל גם את '''אמרת השבוע''' - אנקדוטה (לרוב חסידית) עם מוסר השכל חריף, ואת '''[[פתגם חסידי]]''', פתגמים מגדולי החסידות. את המדור כותב הרב [[אליעזר ברוד]] רבה של [[כרמי יוסף]].
*'''מעשה שהיה''' - לרוב זה [[סיפורי חסידים|סיפור חסידי]], אך לעיתים הסיפור אינו קשור לחסידים, והוא עוסק במגוון נושאים כמאורעות מ[[השואה]], מלחמות ישראל ועוד. במשך 14 שנה ערך את המדור ר' [[זלמן רודרמן]], במשך 8 שנים החליף אותו ר' נחמיה קפלון, כיום עורך המדור הוא לוי שייקביץ.
*'''לומדים גאולה''' - מאמר על נושאים שונים בגאולה בעריכת ר' [[מנחם ברוד]]. בשנת תשפ"ב שונה שם המדור ל'גאולה-פדיה', והוא כולל כשני 'ערכים' בשבוע בעניני הגאולה.*'''חיים יהודיים''' - ראיון עם דמות תורניתמחיי העם היהודי בישראל; לעיתים מדובר בחוזר בתשובה ולעיתים במיזם תורני (כגון מפעל הש"ס). מדור זה נכתב בעבר על ידי ר' [[שניאור זלמן רודרמן]], אחריו כתב [[אליעזר שולמן]] וכיום עורכו [[מנחם כהן (כפר חב"ד)]].
*'''פינת ההלכה''' - פינת שאלה הלכתית ומקורות למנהגים, בעריכת הרב [[יוסף שמחה גינזבורג]], רבה האזורי של [[עומר]].
*'''רציתי לשאול''' - במדור מוצגות שאלות בנושאים שונים, ותשובה מאת שליח הרבי המתארח במדור מידי שבוע.
*'''פרסומות''' - העלון אינו כולל פרסומות רבות (יחסית לעלוני פרשת שבוע אחרים), אך בעמוד האחרון קיימות פרסומות שונות של גופים הנותנים מימון להחזקת מערכת העלון.
משתמש אלמוני

תפריט ניווט