דוד חנזין: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 1,063 בתים ,  31 בדצמבר 2020
מ (החלפת טקסט – "יוסף רוז'ין" ב־"יוסף רוזין")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 3: שורה 3:


==תולדות חיים==
==תולדות חיים==
===ילדותו===
===ילדותו וצעירותו===
נולד בעיר קונטופ שבמחוז סומי שב[[אוקראינה]] בשנת [[תרע"א]], לאביו הרב [[מנחם מענדל חנזין|מנחם מענדל]] שהיה מצאצאי הרב משה, מחשובי [[חסיד|חסידי]] [[אדמו"ר הזקן]]. אמו הינה בת דודתו של החסיד הנודע הרב [[ישראל נח בלניצקי]].  
נולד בעיר קונטופ שבמחוז סומי שב[[אוקראינה]] בשנת [[תרע"א]], לאביו הרב [[מנחם מענדל חנזין]] שהיה מצאצאי הרב משה, מחשובי [[חסיד|חסידי]] [[אדמו"ר הזקן]]. אמו הינה בת דודתו של הרב [[ישראל נח בלניצקי]].  


בילדותו למד אצל טובי המלמדים ששכר אביו למענו. אביו והמלמדים שהיו חסידים ומקושרים, נטעו בו את דרכי החסידות וה[[התקשרות]] ל[[רבי]].  
בילדותו למד אצל המלמדים ששכר אביו למענו.את שנות הילדות הוא עבר בצל [[מלחמת העולם הראשונה]] והמהפכה הקומוניסטית.  


שנות הילדות עברו בצל [[מלחמת העולם הראשונה]] והמהפכה הקומוניסטית. בחוץ נשמעו הדי הקרבות, אך בתוך הבית המשיך דוד הקטן לשקוד על לימוד התורה. כבר בצעירותו נודע ללמדן וגאון אדיר שצלל בים התורה.
בקיץ [[תרפ"ט]] העתיקה המשפחה את מקום מגוריה ל[[מוסקבה]]. באותם שנים נהג אחת לשבוע לבקר את הגאון רבי [[אבא דוד גולדפיין]] חתנו של הגאון [[יוסף רוזין|הרוגצ'ובר]]. את כל שאלותיו בלימוד שצבר במשך השבוע שטח בפני הגאון רבי אבא דוד שהעריכו מאוד.
 
בקיץ [[תרפ"ט]] העתיקה המשפחה את מקום מגוריה למוסקבה. באותם שנים נהג אחת לשבוע לבקר את הגאון רבי [[אבא דוד גולדפיין]] חתנו של הגאון [[יוסף רוזין|הרוגצ'ובר]]. את כל שאלותיו בלימוד שצבר במשך השבוע שטח בפני הגאון רבי אבא דוד שהעריכו מאוד.
 
הרב [[משה צבי נריה]], ראש ישיבות 'בני עקיבא', הזדמן באותם שנים למוסקבה, ובבית הרב גולדפיין פגש את הרב חנזין. ביומנו הוא כותב כי למד שהרב חנזין עבר על כל הש"ס בהיותו כבן שבע עשרה בלבד. בין השניים התפתחה ידידות מופלאה, והם קבעו לימוד בחברותא בביתו של דוד שגר אז בצ'רקיזובה, פרבר קטן של מוסקבה. בבית משפחת חנזין ישבו ולמדו יחד ב[[עיון]] [[מסכת בבא קמא]], ולגירסא למדו את [[מסכת פסחים]].  


===עלייתו לארץ===
===עלייתו לארץ===

תפריט ניווט