שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין שינוי בגודל ,  05:23, 31 באוגוסט 2020
מ
החלפת טקסט – "דוגמא" ב־"דוגמה"
אך מבואר ב[[ספר התניא]] כי ישנה מעלה מיוחדת בעבודת השם בחוץ לארץ שאינה קיימת בעבודת השם בארץ ישראל, מכיון שהנחת רוח שיש להשם באור הבא מהחושך (נהורא מגו חשכא) גדולה יותר מאור הבא מהאור, ולכן המגלה את מלכות השם בארץ העמים מקום הקליפות גורם נחת רוח גדולה להשם יתברך מאשר [[עבודת השם]] בארץ ישראל.
יותר מכך: עיקר העבודה בזמן הגלות היא בחוץ לארץ, ששם נמצאים רוב מנין ורוב בנין של בני ישראל, ושם הוא עיקר גילוי התורה על ידי גדולי ישראל, ולדוגמאולדוגמה: הבית-יוסף, שחיבר השולחן-ערוך שלאורו הולכים כל בית ישראל, חי רוב שנותיו בחוץ לארץ, וכן [[הרי"ף]] ה[[רמב"ם]] ו[[הרא"ש]], ג' עמודי ההוראה שעליהם יסד [[הבית יוסף]] את פסקי השו"ע, חיו בחוץ לארץ, וכן [[האריז"ל]] שעל ידו התחיל גילוי [[פנימיות התורה]] חי רוב שנותיו בחוץ לארץ, וכן [[הבעש"ט]] ו[[אדמו"ר הזקן]], שני המאורות הגדולים, חיו וגילו [[תורת החסידות]] בחוץ לארץ דוקא, לעשות מחוץ לארץ ארץ ישראל, ועד להקדושה הכי נעלית שבארץ ישראל עצמה – בית המקדש{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/bsht/kst/3/423&search=%D7%94%D7%A8%D7%99%5c%22%D7%A3 שיחת ח"י אלול תשי"ג]}}.
רבות נאמר בגמרא אודות החסרונות שבישיבת חוץ לארץ, הכרוכה בטמטום המוחין ונסיונות קשים. על כך אמר אדמו"ר המהר"ש:

תפריט ניווט