שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,604 בתים ,  14:34, 10 ביוני 2020
הרחבה
הרב [['''משה יצחק הכט''' (?-[[כ"ז טבת]] [[שליח|נשלחתשנ"ב]] על ידי [[) היה משלוחים הראשונים של אדמו"ר הריי"צ]] ל, חבר הנהלת [[ניו הייבןאגו"ח]] שבקונטיקט, ופעל שם ב[[מסירות נפש]] במשך עשרות שנים בשליחות ראש ישיבת [[אדמו"ר הריי"צאחי תמימים וואוסטר]] ולאחר מכן בשליחות וזכה מלקבל מ[[הרבי]]קירובים מיוחדים.
==תולדות חייו==הרב משה יצחק הכט וכשהגיע לפרקו [[נישואין|נשא]] את מרת רבקה לבית משפחת קרינסקי. הוא כיהן גם כחבר הנהלת נשלח על ידי [[אגודת חסידי חבאדמו"ר הריי"ד העולמיתצ]] ל[[שליחות]] בוואוסטר שב[[ארצות הברית]], ותקופה מסוימת שם שימש במשך תקופה כראש ישיבת [[אחי תמימים וואוסטר]] ובשנת [[תש"ו]] נשלח ל[[ניו הייבן]] שבקונטיקט, ופעל שם ב[[מסירות נפש]] במשך עשרות שנים בשליחות [[אדמו"ר הריי"צ]] ולאחר מכן בשליחות [[הרבי]]. עם הגעתו לניו הייבן פתח בביתו בית הספר יהודי תוך שכנוע יהודים נוספים לשלוח את ילדיהם לבית הספר שפתח. במשך השנים פתח גם גני ילדים ותיכון לבנות. בשנת [[תשל"ט]] עקב קשיים בשליחות כתב הרב הכט לרבי שאולי כדאי לשלוח מישהו אחר שיהיה לו כח להתמודד גם עם קשיים אלו. הרבי ענה לו:{{ציטוט|תוכן="טרם יקראו ואני אענה - מכבר עשיתי כעצתו ונשלח לשם הר"ר משה יצחק שי' העכט - וכנראה ממכתבו זה ומהקודמו עדיין אינו מכירו ואת הכוחות שניתנו להנ"ל ועל כל פנים ישתדלו להכירו עתה, ותיכף ומיד ישתנה הכל: המצב רוח, הבטחון בהשם, השמחה היום יומית וכו'"{{הערה|[https://www.chabadhungary.com/templates/blog/default_cdo/aid/3532299/jewish/page.htm פרשת כי תבוא]}}.}} הרב הכט כיהן גם כחבר הנהלת [[אגודת חסידי חב"ד העולמית]].
באחת ממענות הרבי אליו, הגדיר אותו הרבי כ'איש כללי'{{הערה|1=[http://www.chabad.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=16038&CategoryID=2479 גליון התקשרות פרשת תצוה תש"פ].}}.
נפטר ב[[כ"ז טבת]] [[תשנ"ב]], לאחר פטירתו אמר ובהלוויתו שעברה על יד [[770]] השתתף גם [[הרבי]] . לאחר פטירתו אמר הרבי [[שיחה]] מיוחדת שבה ביאר את שמו ושם משפחתו.
== משפחתו ==
*רעייתו גב' רבקה. (קרינסקי)
;בניו
*בנו הרב [[יוסף הכט]], רבה הראשי של [[אילת]].
*בנו הרב [[ישעיה יהושע הכט]], [[שליח]] [[הרבי]] לאורנג', קונטיקט.
;בנותיו
*גב' סמה זלינגולד (נפטרה בתשע"ו).

תפריט ניווט