שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 140 בתים ,  19:06, 6 בספטמבר 2009
בתהליך עריכה
מבואר בפרטות, כי האבות היו בחינת [[מרכבה]] למידות של [[עולם האצילות]]: אברהם ל[[ספירת החסד]], [[יצחק]] ל[[ספירת הגבורה]], [[יעקב]] ל[[ספירת התפארת]]. על ידי היותם [[מרכבה]] ל[[מידות]] של [[עולם האצילות]] העלו אותם לבחינה גבוהה יותר.
==ענין האבות הן הן המרכבה==בגלל שתי התכונות העיקריות שישנן בעוצם הביטול של ה[[מרכבהאבות]]: א) הלה' - נקראו בשם "[[ביטולמרכבה]]". ב) ההתעלותכשם שהמרכבה בטלה לרצון הרוכב עליה, כך האבות - כל אבריהם כולם היו קדושים ומובדלים מעניני העולם הזה ולא נעשו מרכבה, אלא רק לרצון העליון לבדו, ואף גם זאת - ביטול זה היה לא בזמנים מוגבלים בלבד, אלא כל ימיהם.
==לכך היו האבות רועי צאן בכדי שלא יטרידו אותם עניני עולם הזה, להפריד אותם אפילו רגע אחד מבחינת ה[[ביטול==]], וכאשר היו רועי צאן בשדה לא היתה להם שום טרדא מעסקי עניני [[עולם הזה]], והיו מתהלכים לפני ה' כל הימים ב[[התקשרות]] אמיתי בביטול תמידי להיות בבחינת [[מרכבה]] ממש.
בגלל עוצם הביטול של האבות להוהענין הוא כי בכל העסקים - זולת רועה צאן - יש טרדא רבה מאד, כמו גם בעבודת האדמה יש טרדא ודאגה בחרישה וזריעה וקצירה וכו' , אבל רועה צאן - נקראו בשם "[[מרכבה]]"אין בעסק זה שום טרדא כלל ולא שום דאגה כלל, כי בהוציאו את הצאן לאחו, הנה במשך היום יוכל להיות פנוי מכל מחשבה, בלתי - להוי' לבדו, ואין מונע כלל להיות מתקשר ומתדבק בה' כל היום בלי פירוד כלל.
כשם שהמרכבה בטלה לרצון הרוכב עליה, כך האבות - כל אבריהם כולם במאמרי [[אדמו"ר הזקן]] מובא שהאבות היו קדושים ומובדלים מעניני העולם הזה ולא נעשו בבחינת מרכבה, אלא רק לרצון העליון לבדו, ואף גם זאת - ביטול זה היה לא בזמנים מוגבלים בלבד, אלא כל ימיהםבעת שינתם.
לכך ==ביאור העניין בפרטות==בפרטות מבואר כי האבות היו (האבות) רועי צאן בכדי שלא יטרידו אותם עניני עולם הזה, להפריד אותם אפילו רגע אחד מבחינת הבבחינת מרכבה ל[[ביטולמידות]], וכאשר היו רועי צאן בשדה לא היתה להם שום טרדא מעסקי עניני של [[עולם הזההאצילות]]. אברהם היה מרכבה ל[[ספירת החסד]], כמו שנאמר "אברהם אוהבי", והיו מתהלכים לפני ה' כל הימים ביצחק היה מרכבה ל[[התקשרותספידת הגבורה]] אמיתי בביטול תמידי להיות בבחינת , כמו שנאמר "ופחד יצחק", ויעקב היה מרכבה ממש כנ"ל[[ספירת התפארת]] שהיא [[מידת הרחמים]].
והענין הוא כי בכל העסקים - זולת רועה צאן - יש טרדא רבה מאד, כמו גם בעבודת האדמה יש טרדא ודאגה בחרישה וזריעה וקצירה וכו', אבל רועה צאן - אין בעסק זה שום טרדא כלל ולא שום דאגה כלל, כי בהוציאו את הצאן לאחו, הנה במשך היום יוכל להיות פנוי מכל מחשבה, בלתי - להוי' לבדו, ואין מונע כלל להיות מתקשר ומתדבק בה' כל היום בלי פירוד כלל. כמו כן היו האבות בבחינת מרכבה ל[[מידות דאצילות]]. אברהם ל[[מידת החסד]], יצחק ל[[מידת הגבורה]] ויעקב ל[[מידת התפארת]] שהיא [[מידת הרחמים]]. במאמרי [[אדמו"ר הזקן]] מובא שהאבות היו בבחינת מרכבה גם בעת שינתם. ==התעלות== כמו שהמרכבה מעלה ומביאה את הרוכב למקום שאלמלא המרכבה לא יכול היה הרוכב להגיע לשם, כך האבות בעבודתם את ה' - מתעלים, ואף גורמים להעלאת הספירות (שהם שרש נשמתם) אל [[אור אין סוף]] ב"ה, בבחינת [[ביטול]], כמו שכתוב: לך ה' הגדולה והגבורה כו', ועי"ז יתגלה בהם אור א"ס ב"ה, וימשך על-ידם אלקות לנשמות.
והיינו בחינת "[[מרכבתא עילאה]]" - מרכבה דאצילות שלמעלה ממרכבה דחיות הקודש שב[[בי"ע]].
==ראו גם==
*[[מרכבה]]
*[[שבעת הרועים]]
==הערות שוליים==
1,323

עריכות

תפריט ניווט