שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 38 בתים ,  16:29, 1 בנובמבר 2016
אין תקציר עריכה
==תולדות חיים==
===ילדותו===
נולד בכ"ג [[אלול]] [[תרע"ח]] בעיר וישקוב (כ-50 ק"מ מוורשה), [[פולין]].
למד בישיבה עד שנת [[תרצ"ט]], אז היה צריך לשרת בצבא ועל ידי ברכת אדמו"ר הריי"צ שאמר לו לצייר את דמות פניו כשייתיצב בועידה) ניצל משירות זה.
===בשנות השואה===
כשפרצה מלחמת העולם השנייה ברחה המשפחה לתוככי רוסיא וכשנודע לו שהרבה מבחורי הישיבה עברו ללמוד בישיבת תו"ת ב[[וילנא]] החליט להצטרף לחבריו. כשחצה את הגבול נתפס ושוחרר. כעבור זמן רצה לקרוא לאביו לשמש כראש הישיבה (מאחר שלא היה) וכשחצה שוב את הגבול נעצר ונשפט לחמש שנות מאסר (במהלך המאסר הצליח לברוח אך כשנזכר ש[[תפילין|תפיליו]] אינם איתו חזר) ונשלח למחנה עבודה בסיביר.
בשנת תש"ו יצא את רוסיא. לאחר תלאות ונדודים הגיע לגרמניה למחנה הפליטים פאקינג ושם הקים ת"ת לילדי המחנה.
===לארץ הקודש===
בשנת תש"ז עזב את פאקינג והגיע ל[[צרפת]] למשך שנתיים ועמד בקשר מכתבים רצף עם [[אדמו"ר הריי"צ]] וקיבל את אישורו לעלות לארץ הקודש.
מאחר שהיו קשיים רבים בעבודה זו ביקש מהרבי מה"מ רשות לעזוב אך בכל פעם קיבל מכתב עידוד להמשיך בעבודה, כשרצו לבנות את בנין הישיבה בכפר הייתה בעיה של מגרש ונידב חלק מהמגרש שלו לבנית הבניין.
 
בשנת [[תשי"ז]] נסע באוניה לרבי מה"מ והיה מעשרת החסידים מארץ הקודש שהגיעו לרבי לחודש תשרי. ובאחת ההתוועדויות אמר הרבי "הנה המזכיר של הכפר יושב בפינה ולא אומר לחיים" והורה לו לומר לחיים ב' פעמים על כוס גדולה (ב[[תשרי]] זה היה ב[[יחידות]] במשך למעלה משלוש שעות!).
נפטר בח' שבט ה'תשס"ה והוא בן 86.
==משפחתוצאצאיו==*משפחת ליס *משפחת בוגרד *משפחת זיסמן *משפחת הרשקופ *משפחת פרידמן ועוד מאות צאצאים 
==קישורים חיצוניים==
*'''[http://yomanim.com/index.php?title=%D7%A1%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%94:_%D7%9B%D7%A4%D7%A8_%D7%97%D7%91%22%D7%93_-_%D7%92%D7%A0%D7%A8%D7%98%D7%95%D7%A8 הגנרטור של כפר חב"ד]''', סקירה מתוך [[שבועון בית משיח]] על פעולותיו להצבת גנרטור בכפר חב"ד כרצון הרבי

תפריט ניווט