שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 61 בתים ,  17:53, 2 באפריל 2014
הגהה
'''מעיינות - שערים נפתחים בתורת חסידות חב"ד''' הינה סדרת ספרי ביאורים על [[תורת החסידות ]] של רבותינו נשיאינו.
הסדרה יוצאת לאור בסיועו ובמימונו של הרב [[משה שילת]].
בחודש ב[[חודש כסלו ]] [[תשע"ד]] יצאו לאור שני הספרים הראשונים בסדרה המבארים [[מאמר|מאמרים]] מתוך הספרים [[תורה אור]] ו[[לקוטי תורה]] של [[אדמו"ר הזקן]], בשפה פשוטה וקלה, המובנת גם לאנשים חסרי רקע בתורת החסידות.
פירוש זה נערך על ידי הרב [[לוי געלב ]] מ[[קראון הייטס]] והתפרסם בשנים [[תשע"ב]]-[[תשע"ג]] בחוברות לימוד שבועיות. לקראת [[י"ט בכסלו]] יצאו לאור גם ספר מתוך מאמרי [[אדמו"ר האמצעי]] ו[[קונטרס עץ חיים]] של [[אדמו"ר הרש"ב]].
לקראת י"ט בכסלו יצאו לאור גם ספר מתוך מאמרי אדמו"ר האמצעי וקונטרס עץ חיים של אדמו"ר הרש"ב.
===מבנה הביאור===
אופן אמירת המאמרים אצל [[נשיאי חב"ד]] היה באופן כזה שגם כאשר הם חזרו על מאמרים שנאמרו על ידי קודמיהם, הם החזרה לא מסרו את המאמר הייתה באופן של ביאור על המאמרהקודם, אלא שילבו את ביאוריהם בתוך המאמר שנאמר על ידי קודמיהם כשאת המאמר עצמו הם חוזרים בסגנון שלהם, כך שקשה להבחין באופן מדוייק מדויק מה מתוך הדברים נאמר על ידי הנשיא הקודם, ומה התחדש במאמר זה. בשל כך, עורכי הסדרה השתדלו לקבץ ביאורים של רבותינו נשיאינו על המאמרים שבלקוטי תורה והתורה אור מתוך ספריהם של נשיאי חב"ד בדורות שלאחרי אדמו"ר הזקן, ולסדר את הביאורים בצמוד לנושאים הנידונים במאמר עצמו, כך שהלומד יקבל תמונה מקיפה והבנה מעמיקה במאמר של אדמו"ר הזקן.
בנוסף, במקומות שנצרכובסדרה "המעיינות" מתמקדים על קיבוץ ביאורי רבותינו נשיאינו על המאמרים שבלקוטי תורה ותורה אור מאדמו"ר הזקן, הוסיפו העורכים ביאורים משלהם ושילבו אותם בין דברי כשהם לצד הנושאים הנידונים במאמר עצמו. כך שבפני הלומד ניצבת תמונה מקיפה על המאמר הכולל את ביאורי רבותינו נשיאינו.
בנוסף, במקומות שנצרכו, הפשיטו העורכים את המושגים והביאורים, כשההפשטה משולבת בתוך דברי רבותינו נשיאינו.
[[קטגוריה:ביאורים בחסידות]]

תפריט ניווט