שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 21 בתים ,  03:57, 25 במרץ 2008
אין תקציר עריכה
בקראון הייטס, ליובאוויטש הבירה, ממוקם [[770]] - מרכז חב"ד העולמי, ביתו של [[הרבי]] וסביבו סובבים ומתרכזים החיים בשכונה ובעולם כולו.
('קראון הייטס' -בעברית 'מרומי/פנימיות הכתר'- שוכנת ב'שערי רומי' -במדינת ניו יורק, שכינויה הרשמי הוא מדינת האימפריה/אמפייר סטייט, בזמן בהיסטוריה הנקרא ע"י אומות העולם 'פאקסה אמריקנה/רומאנה', ובעיר ניו יורק, רומא המודרנית של ימינו בפי אומות העולם, ברובע ברוקלין ששמו הפחות מפורסם הוא 'קינגס' -רובע המלכים- כמו רובע 'קווינס'. 
השכונות הסובבות אותה -יתיב ביני עניי- היו בשנים מסויימות מהנחשלות ביותר בעיר, סטטיסטית.
ביתו של הרבי נמצא ברחוב הנשיא/פרזידנט. רחוב זה הוא בראש הגבעה המשתרעת מבית הרפואה בסוף רח' קינגסטון, ושיאה ברח' פרזידנט)
כשהגיע אדמו"ר הריי"צ, היתה קראון הייטס שכונה מעורבת, יהודית ברובה, ובה יהודים מכל הסוגים ואף חצרות חסידיות שונות, אך עם השנים עזבו היהודים את השכונה, מחוץ לחסידי חב"ד שכפי שאמר הרבי לא יעזבו את המקום שבו בחר אדמו"ר הריי"צ, ו'כאן ציווה ה' את הברכה'. כיום מלבד כעשרים אלף מחסידי חב"ד הגרים בשכונה ישנם - ישנה להבדיל - , אוכלוסייה של כמאה ושלושים אלף אפרו-אמריקאים יוצאי האיים האנטילים.
גבולות השכונה כיום הם - בכללות ובערך - רח' ג'ונס בצפון, רוצ'סטר במזרח, מייפל בדרום, ונוסטרנד במערב. השכונה מתרחבת כל העת.
משתמש אלמוני

תפריט ניווט