לדלג לתוכן

אדום (קליפה)

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה לכך היא: כתוב בסגנון של 'חבורה' מעלון תורני, פחות כערך אנציקלופדי.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. אם אתם סבורים כי אין בדף בעיה, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
קליפות
סוגי קליפות
שלוש קליפות הטמאות · קליפת נוגה · קליפות דאצילות
קליפות שונות
אגרת בת מחלת · אדום · כתרין דמסאבותא · מדין · סנחריב · צרפת · עמלק · ראומה · שדים ורוחות

אדום היא קליפה טמאה, בבחינת גבורה דטומאה, המשתלשלת מגבורה דקדושה.

מקור הקליפה[עריכה | עריכת קוד מקור]

יצחק אבינו, היה עובד ה' במידת הגבורה (יראה) כמו שכתוב "פחד יצחק", ועשיו יצא מהפסולת של הגבורה של יצחק ולכן, גם עשיו הוא מידת הגבורה, אבל לא בצד של הקדושה כמו יצחק אלא בצד של ה"סטרא אחרא" (הקליפות).

המקור של קליפת אדום הוא בכתר דתהו, שזה היסוד לעולם התהו, והדרגה הכי גבוהה בכל עולם.

התבטאות קליפת אדום במידות[עריכה | עריכת קוד מקור]

קליפת אדום מתבטאת בשני דברים בנפש האדם:

א) בכח המתאווה, כמו בהמה שמתאוה תאוה בחמימות ותשוקה, וזה גם קשור לאנכיות.

ב) במדת הכעס והרציחה, (כמו שנאמר בעשיו "על חרבך תחיה").

התהוות קליפת אדום בשבירת הכלים[עריכה | עריכת קוד מקור]

שורש קליפת אדום הוא ממדרגות כתר חכמה ובינה של עולם התוהו, שבהם לא הייתה שבירת הכלים אלא רק ירידה בחיצוניות, ולכן היא השורש לקליפת נוגה שיש בה גם כן לטוב.

קליפה זו (יחד עם קליפת עמון ומואב) הינה שורש לחוכמה דקליפה - חוכמות העולם.

בירור הקליפה[עריכה | עריכת קוד מקור]

כיום אין יכולת לברר את קליפה זו לגמרי כי התיקון שלה ניתן לבני ישראל רק בכח, ולכן אי אפשר לברר את המהות שלה אלא רק את החיצוניות (כלומר שלא ניתן להפוך את עצם מציאותה לטוב), והתיקון הסופי יהיה רק בגאולה[1].

הערות שוליים

  1. כמו שכיבוש ג' הארצות - שכנגד קליפות עמון אדום ומואב - יהיה רק בגאולה