לדלג לתוכן

ליקוטי אמרים - הקדמת המלקט

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
גרסה מ־20:16, 6 בנובמבר 2025 מאת מ. רובין (שיחה | תרומות) (סיכום)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
ספר התניא
דף השער וההקדמה
דף השער · הסכמה א' · הסכמה ב' · הסכמה ג' · הקדמת המלקט
ליקוטי אמרים
א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט' · י' · י"א · י"ב · י"ג · י"ד · ט"ו · ט"ז · י"ז · י"ח · י"ט · כ' · כ"א · כ"ב · כ"ג · כ"ד · כ"ה · כ"ו · כ"ז · כ"ח · כ"ט · ל' · ל"א · ל"ב · ל"ג · ל"ד · ל"ה · ל"ו · ל"ז · ל"ח · ל"ט · מ' · מ"א · מ"ב · מ"ג · מ"ד · מ"ה · מ"ו · מ"ז · מ"ח · מ"ט · נ' · נ"א · נ"ב · נ"ג
שער היחוד והאמונה
הקדמה - חינוך קטן
א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט' · י' · י"א · י"ב
אגרת התשובה
א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט' · י' · י"א · י"ב
אגרת הקודש
א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט' · י' · י"א · י"ב · י"ג · י"ד · ט"ו · ט"ז · י"ז · י"ח · י"ט · כ' · כ"א · כ"ב · כ"ג · כ"ד · כ"ה · כ"ו · כ"ז · כ"ח · כ"ט · ל' · ל"א · ל"ב
קונטרס אחרון
א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט'

"הקדמת המלקט" היא הקדמת אדמו"ר הזקן לספר התניא, בה הוא מסביר על הסיבה שחיבר את הספר.

הקדמה[עריכה | עריכת קוד מקור]

בהקדמה מסביר אדמו"ר הזקן כי אף על פי שהלימוד בספרי מוסר אינו באותו דרגה של שמיעה מפי רבי, שונה בכך ספר התניא שחובר על ידו ליודעיו ומכיריו ומיועד אליהם בצורה אישית לאחר ששמע את בעיותיהם הרוחניות ומכירם אישית. מקובל מפי רבותינו נשיאינו[1], כי כאשר כתב אדמו"ר הזקן את המילים "ביודעי ומכרי" כוונתו הייתה על כל יהודי עד סוף כל הדורות שילמד את ספרו.

בתחילה, הספר היה בקונטרסים אותם כתב לאנ"ש, ואשר היוו כעין סיכום וליקוט מתשובותיו לשאלות השונות לאנ"ש. כאשר הקונטרסים הועתקו פעמים רבות על ידי סופרים שונים ונפלו בהם טעויות שונות, החליט אדמו"ר הזקן כי מהראוי להוציאם לאור בצורה מסודרת.

לקריאה נוספת[עריכה | עריכת קוד מקור]

הקודם:
הסכמה ג'
הקדמת המלקט הבא:
ליקוטי אמרים - פרק א'

הערות שוליים

  1. בליקוטי ביאורים בספר התניא עמוד ט ("ומקובל אצלינו"). ראה גם לקו"ש חלק כ"ו עמוד 38 (ושם "ע"ד ווי יודעי ומכיריי").