שלמה יהודה בארי

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הגאון הינוקא במהלך התוועדות י"ט כסלו תשפ"ד
הגאון הינוקא נושא דברים במהלך התוועדות י"ט כסלו תשפ"ד
הגאון הינוקא מעיין בקובץ דבר מלכות עם חידושים וביאורים (תשפ"ג)

הרב הגאון שלמה יהודה בארי (מכונה הינוקא, יליד שנת תשמ"ח 1988) הוא רב חרדי המפורסם בשל בקיאותו וזיכרונו בכל חלקי התורה.

תולדות חיים

נולד בארץ ישראל בט"ו אייר תשמ"ח.

הוריו הגרו לספרד והתגוררו בתחילה בעיר גירונה ומאוחר יותר בעיר סבליה ובערים נוספות.

כבר מילדות ניצל את זמנו ללימוד מעמיק וכתיבת חידושים.

מגיל 15 החל למסור שיעורים.

כיום מוסר שיעורים רבים ומשמש מנהיג רוחני ליהודים רבים.

נוהג לשלב בחלק מדרשותיו קטעי נגינה אותן מבצע על אורגנית.

קשריו עם חב"ד

במהלך דרשותיו נוהג לחזור על שיחותיו של הרבי ועל עניינים מתורת החסידות, ואף מנגן לעיתים ניגוני חב"ד.

קיבל לביקור את הרב יצחק ליפש, לפני מועד הביקור שלח הרב ליפש אל הינוקא את הספר ענינו של משיח, במהלך הביקור העניק לו הרב ליפש את הספר זמן הגאולה ואת צילום הפסק הדין שהרבי הוא מלך המשיח, הינוקא אמר שיעיין בספר ובצילום במועד מאוחר יותר, תלמידיו של הינוקא פרסמו במספר פלרפורמות ומסרו לרב ליפש שבמהלך דרשות רבות אותן נושא הינוקא (בעיקר בשבתות ובחגים) הוא מתבטא: ""הרבי מלך המשיח אמר"", כך גם כשהגיעו תלמידי ישיבת תומכי תמימים ראשון לציון להקהלת קהילות בבית מדרשו של הינוקא, הוא התרומם לכבודם והתבטא: ""נקבל את התלמידים השלוחים של הרבי מלך המשיח"[1].

באחד משיעוריו חזר על דברי אדמו"ר הריי"צ בשעה שסוכן ק.ג.ב. איים עליו תוך כדי שהוא מכוון אקדח שלוף לעברו, הינוקא הפליא במעלת אדמו"ר הריי"צ ובמדרגות האמונה והביטחון בהם היה חדור, כשלאחר מכן הוא הפליא במעלת תואר פניו של אדמו"ר הריי"צ וקרא לכל מי שבאפשרותו להחזיק את תמונת אדמו"ר הריי"צ בחיקו לעשות זאת[2].

בשיעור נוסף ציטט את דברי אדמו"ר הרש"ב על אהבתו הגדולה של ה' אל בני ישראל המשולה לאהבת אב אל בן יחיד.[3].

קיבל לביקור את הרב יעקב אטיאס, הרב אטיאס ביקש את ברכת הינוקא לעמותת מחוברים לנשמה - עמותה הפועלת להפצת המעיינות בקרב תושבי העיר אלעד, הינוקא העניק את ברכתו והתבטא שלימוד תרת החסידות הוא תיקונו של האדם, על ידו מתקרבים לה', הלימוד כולל את כל הטובות וההשפעות הראויים לאדם, הלימוד נחשב כתיקון לפגם הברית לאדם, וכולל הן את פנימיות תורת הקבלה והן את תורת הקבלה עצמה, בהמשך התבטא במעלת ספר התניא ובהשפעות הנוצרות על ידי הלימוד בו, כך התבטא שלימוד של מספר שורות בודדות יכול להשפיע על כל עירו של הלומד, הוא אף ציטט את דברי אדמו"ר הזקן שהספר נחשב לתחליף לדיבור ביחידות עם אדמו"ר הזקן, והתבטא במעלת הספר בכך שהוא מביא את הלומד לקיום מצוות אהבה ויראה, בהמשך התבטא במעלת לימוד ספרי החסידות הכללית, וספרי ליקוטי תורה ותורה אור[4].

בחודש אלול תשפ"ג קיבל את הרב יחי המלך המשיח מנחם מענדל עזגאווי ואת הרב אברהם מנחם מענדל וכטר, במהלך הפגישה העניקו לו הרבנים החב"דיים את הספר דבר מלכות - חידושים וביאורים בהלכות מלכים, והזמינוהו להשתתף בכינוס הקהל לחיזוק הלימוד בספר, הינוקא התבטא כשקיבל את הספר: ""דבר מלכות על הלכות מלכים בסופם, בו מדובר אודות סימני המלך המשיח"", בנוסף אמר שיצטרף בכתב ללמוד את הספר, ואיחל ברכת הצלחה בהפצת הספר ובזירוז והבאת המשיח בקרוב ממש[5].

בחודש כסלו תשפ"ד קיבל לפגישה את הרב שניאור זלמן ירוסלבסקי, במהלך הפגישה שוחחו הרבנים על מראה פניו של אדמו"ר הריי"צ, על הדמיון בין מראה פניו למראהו של אדמו"ר המהר"ש, ועל הקדושה שמראה פניו, במהלך הפגישה התבטא הינוקא שאחת מתמונותיו של אדמו"ר הריי"צ, תמונה משנותיו הצעירות גרמה לו לבכי, הוא התבטא שכך ראה מובא בליקוטי שיחות, העיד שבמשך עשרים שנה (ממועד הפגישה) הוא מחזיק בשולחנו את תמונתו של אדמו"ר הריי"צ, בסיום הפגישה התבטא הינוקא: ""חב"ד זה אור לגאולה""[6].

בהתוועדות י"ט כסלו תשפ"ד שנערכה על ידי ארגון צמאה בבנייני האומה הוזמן לנאום כאורח כבוד, במהלך ההתוועדות הוא חזר על דברי חסידות תוך כדי שהוא מפליא במעלתה, וניגן ניגוני חב"ד רבים[7].

ספריו

  • כרם שלמה - פסח
  • דברי שלמה - ענייני השעה
  • שו"ת דעת שלמה
  • דגל מחנה יהודה
  • תפילה לשלמה
  • דעה את ה
  • מרום עינכם

הערות שוליים