לדעתי הערך אמור להיות תחת השם בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש. הרי ישנם עוד בתי-דין רבניים-חב"דיים הקובעים ערך לעצמם. --חיים נהר (שיחה) 23:51, 11 אוקטובר 2009 (IST)

הרב י' מנדלסון

האם הוא חבר בבית הדין? חסיד חב"ד - דברו איתי - וקדשתם את שנת החמישים...

ע"פ הכרזת המינוי למחליפו של חמיו, לא נכתב שם שמונה גם לחבר בית הדין.--שניאור 00:24, 6 במאי 2010 (UTC)

כדאי מאוד להוסיף את המכתב בלינק הבא:

http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=47420

הוספתי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ו בשבט ה'תשע"א 21:13, 31 בינואר 2011 (UTC)

בוגרד/קופרמן

משמשים כדיינים באופן רשמי? או שנלקחים לדיוני זבל"א? מתי מונו? ע"י מי? פרידבערג - שיחה 04:28, 25 בדצמבר 2011 (UTC)

בהחלט כדיינים רשמיים. אם כי יש לציין ששניהם אין זו עיקר עבודתם וביום-יום הם עוסקים במשרות תורניות אחרות. מונו במהלך השנים ע"י רבני חב"ד כדי לתת מענה בעיקר בדיני ממונותשנהב - שיחה, 10:26, כ"ז באייר, ה'תש"ף 10:26, 21 במאי 2020 (IST)

הרב מ. ביסטריצקי מצפת

בהספד על אביו הרב לוי, שנשא הרב אשכנזי (כפ"ח) לפני ההלוויה, מינהו בשם הבי"ד למממלא מקומו. האם גם בבי"ד? פרידבערג - שיחה 04:28, 25 בדצמבר 2011 (UTC)

אב"ד

א. בערך על הרב דוד חנזין לא כתוב שהי' אב"ד, כנ"ל בערך על הרב יהודה בוטרשווילי (קולשער), בערך על הרב נחום טרבניק כתוב הפיסקא הנ"ל. ב. באם בתשל"ח מונו ג' לאב"ד אז הרב ירוסלבסקי שמונה למזכיר, לא מונה ל"תפקיד המקביל אב"ד במקומות אחרים", פשוט לא? פרידבערג - שיחה 00:43, 22 בינואר 2012 (UTC)

חברי הבי"ד

עפ"י הכתבה כאן - פורום חב"ד אינפו, משמע שהרב גדלי' אקסלרוד מעולם לא עזב את הבי"ד. אלא, רק "הוריד פרופיל" ע"מ לפעול בעניינים שונים שלא בשם חב"ד. פרידבערג - שיחה 18:42, 11 ביולי 2012 (IDT)

ביקורת

כיוון שמדיניות האתר ההגיונית והברוכה היא שלא לציין ביקורת מיותרת, ובפרט - שאינה מגובה במקורות רציניים, הצבתי תבנית:מקור על פסקת הביקורת, ואם לא יובא מקור היא תמחק. קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 04:43, 7 בפברואר 2016 (UTC)

אני מסכים על העיקרון, אבל במקרה הנוכחי הביקורת לא מיותרת היות והיא אינה קשורה למלחמות הפלגים אלא ביקורת עקרונית על התנהלות בית הדין שלא ממלא את ייעודו כמייצג ודואג לקהילות אנ"ש, והרי זהו מצב גלוי וידוע שכולם יודעים. מקסימום אם לא תתקבל דעתי, אבקש להעביר לדף השיחה ולא למחוק לגמרי. להתראות - שיחה 10:45, 8 בפברואר 2016 (UTC)
כמדומני שכמה פעמים עלו מסמכים לאינפו עם ביקורת. לדוג' המחאה על המחטף במינוי אהרונוב לאגו"ח יש בה כמה שמות שנכנסו בפסקת הביקורת, ועוד. • מתעקשיםועידת ליובאוויטש 16:18, 8 בפברואר 2016 (UTC)
צריך א"כ לחפש אותם, לכתוב את הביקורת, (רק מה שנמצא) ולציין מקור. ככה זה עפ"י הכללים.--הנחה - שיחה 07:02, 9 בפברואר 2016 (UTC)
אבל הביקורת שכתובה בערך, אין לה מקור. וביקורת שאין לה מקור, דינה להמחק, וכמו שכתב קודמי, זה הכללים בחב"דפדיה. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח באב ה'תשע"ו, למניינם 00:10, 1 בספטמבר 2016 (UTC)

הרב יורקוביץ

זכור לי ששימש כחבר עד לפטוריו, עקב משיח וכדו', לא נכון??

סמכות בית הדין

מבלי להיכנס לפרשנות כלל. הרבי קבע ברורות מספר פעמים (כמופיע בכתב היד שבראש הערך וכן בתשובות נוספות מאותה תקופה ואף לפני כן פעמים רבות וכמפורסם), שסמכותו של בית הדין חלה על כללות אנ"ש בארץ הקודש באופן מוחלט, וסמכות זו אינה מוגבלת לפסיקה הלכתית אלא לענין הנהגת אנ"ש. מה שנותן למכתבי בית הדין (כאשר נעשו בישיבת בית הדין) - גם בענייני השעה - תוקף מלא של קביעת הסמכות החבדית בארה"ק ומחייב את חסידי חב"ד בארה"ק להתנהג על פיהם. לדעתי עד כאן התוכן אמור להיות מוסכם על כולם ושייכותו לערך כתוספת אנציקלופדית ברורה, ישנו שחולק על קביעה זו? נ. ברק - שיחה, 20:13, כ"ב באייר, ה'תש"ף 20:13, 16 במאי 2020 (IST)

כמדומני שלא (עכ"פ אני הקטן) | חב"דניק - שיחה, 14:36, כ"ג באייר, ה'תש"ף 14:36, 17 במאי 2020 (IST)
מה שאתה אומר זה מה שכתוב בערך, לא הבנתי אם כן מה יש להוסיף. אגב, אם כבר הזכרת את הכתב יד הנ"ל אשמח אם תתקן אותו (כפילות), כמובן - אם הוא נמצא בהישג ידך.. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 16:33 • כ"ג באייר ה'תש"ף
חב"דניק אשמח אם תנמק התנגדותך.
חלוקת קונטרסים ראשית, כוונתי הייתה להוסיף בערך כותרת משנה "סמכות בית הדין" ולהוסיף את תוכן דברי לעיל עם התייחסויות הרבי לעניין (וישנם הרבה וחשובות). שנית, הצורך בתוספת כזו מובן למי שמכיר את טענות המערערים על קביעה כזו (למשל תביעת י. מ. את בי"הד בערכאות בשנת תשע"א).
יש בידי את המענה אבל מכיוון שהוא כתוב באופן לא כ"כ ברור קשה לי לדייק. ישנו את הפיענוח של הריל"ג אבל מדומני שישנם אי אלו חוסר דיוקים בהעתקתו. יש מקום להעלאת צילום המענה?--נ. ברק - שיחה, 20:51, כ"ו באייר, ה'תש"ף 20:51, 20 במאי 2020 (IST)
את צילום המענה למה לא? פסקה חדשה נראה לי שאין צורך, הכל כבר כתוב ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 03:14 • כ"ז באייר ה'תש"ף
חחח, התכוונתי שכמדומני שאין מי שחולק על קביעה זו... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 16:50, 21 במאי 2020 (IST)

חלוקת קונטרסים למה מחקת את הפיסקה של הערעור על הסמכות בטענה שזו ביקורת בלי מקור? הכוונה בדברים הייתה לתת את הראייה של סמכות זו ממבטם של בית המשפט ובית הדין הרבני הגדול ולפסיקות אלו כן הובא מקור (בלי הפניה נגישה אבל המקור ישנו). וגם, למה מחקת את הציטוט בראש הערך? נ. ברק - שיחה, 20:34, ב' בסיוון, ה'תש"ף 20:34, 25 במאי 2020 (IST)

מספר של פסיקה זה לא נחשב מקור בפרט כשחיפשתי את הפסק ולא מצאתי אותו. הציטוט בראש הערך הועבר לפיסקה שכתבת וכך גם כתבתי בתקציר ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 01:53 • ג' בסיוון ה'תש"ף
החזרתי את הציטוט כי בשביל להוריד אותו צריך לשנות את תחילת הערך כולו. הדיונים האלו ידועים והופיעו גם במכתבי בית הדין (משם לקחתי את מספר הפסיקה) ועל קיומם אין חולק, אם ברצונך למחוק אותם מהערך תביא מקור לכך שהפסיקה היתה שונה או שלא התקיימו כאלו דיונים (אין יסוד להניח שיכתבו במכתב שמתפרסם פסיקה לא קיימת ולכן הם בחזקת קיימים עד שיוכח אחרת). אגב, איפה מצאת מקום לחפש בו פסיקות כאלו? מצאתי אתרים עם רישום של הדיונים אבל ללא מסמכים כלל. -- נ. ברק - שיחה, 11:45, ג' בסיוון, ה'תש"ף 11:45, 26 במאי 2020 (IST)
מה שעשית נקרא 'חזרה על עריכה' והוא אסור בחב"דפדיה כאשר אין מסקנה בדף השיחה. אין קשר בין הציטוט לשאר הפתיח ולכן אפשר למחוק אותו גם לפני שמשנים את הפתיח. אני לא שמעתי על דיונים אלו כנגד בית הדין (שמעתי על הדיונים נגד אלו המכנים עצמם אגו"ח) וגם שאלתי עוד חבר וגם הוא טען שלא שמע על משפטים כנגד הבי"ד. אם יש לך מכתבים שלהם שמדברים על זה תכניס אותם לערך. אני חיפשתי באתר של בית המשפט המחוזי בלוד ולא מצאתי את התביעה הזאת, באיזה אתרים מצאת דיונים? ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 14:38 • ג' בסיוון ה'תש"ף
ראשית, בפתיח כתוב "בשנת תשנ"א כתב הרבי כי" ומיד לאחמ"כ שמותיהם של מזכיר בית הדין וסגנו כאשר אין קשר בין שני המשפטים (חסר באמצע דברי הרבי בשנת תנש"א...). שנית, הסברתי בעריכה הקודמת שאני מחזיר לעריכה הראשונה שלי מאחר ועליך חובת ההוכחה שאין כאלו דיונים ולטענתך שאין לזה מקור תעשה חיפוש פשוט בגוגל של מספר הדיון שהבאתי ותקבל תוצאה של אתר תולעת משפט שם יש את רישומי תאריכי הדיונים, התובע והנתבעים. לגבי הדיון בבית הדין הגדול, אני ראיתי את מספר התיק במכתב הבי"ד מימי הספירה תשע"ב סעיף 16 [1] אבל לא מצאתי אתר שאפשר למצוא בו את פירוט הדיון ואיתך הסליחה. אם תתן לי איזושהי כתובת מייל אוכל לשלוח לך יותר מסמכים (ראיתי שאין לי אפשרות להעלות תמונות לאתר אז זה הדרך היחידה). אני מחכה לתגובתך כדי 'לחזור על עריכה' ולהשאיר את המצב בחזקתו הראשונית אא"כ תוכיח אחרת. -- נ. ברק - שיחה, 15:56, ג' בסיוון, ה'תש"ף 15:56, 26 במאי 2020 (IST)
אם יש קטע ששכחתי להוריד אתה יכול להוריד אותו במקום להעלות את מה שהסרתי (בכל אופן עכשיו הורדתי אותו). לא ראיתי איפה הסברת את מה שאתה טוען שהסברת וחובת ההוכחה היא על מי שמשנה מהגירסה היציבה. חיפשתי חיפוש גוגל לפסק הראשון שהבאת ולא מצאתי כלום, לפסק השני ומצאתי מי נגד מי בלי שום דיון כפי שכתבת ומי אמר שזה בכלל קשור לאגו"ח? אם תיכנס פיסקה זו תכניס בה גם את הקישור לכתבה בcol. מייל תוכל לשלוח לי דרך דף המשתמש שלי (למטה). אני לא יודע מאיפה לקחת את כל המידע שהכנסת שהם עירערו על הסמכות של הבי"ד ותבעו אותם בבי"ד הרבני הגדול ובבית המשפט, כי גם בכתבה בcol הם מוזכרים כנתבעים והסיבה לזה היא כי אף אחד לא תבע את הבי"ד, מדובר שם בענין אחר בקשר למשפטים של אגו"ח, שאהרונוב תבע את אלו שהזכרת לבי"ד ואח"כ לבית משפט ובי"ד רבני חב"ד סך הכל התערב במשפט השייך לאגו"ח ולא שתבעו אותו ועיי"ש. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 23:23 • ג' בסיוון ה'תש"ף
חלוקת קונטרסים שלחתי מייל לכתובת שמופיעה בדף המשתמש שלך ובו פירטתי יותר וגם צירפתי קובץ עם התביעה נגד בית הדין. אני מחכה לתגובתך כאן כדי שלאחר שתסכים לדברי אחזיר לערך את ההוספה שמחקת למען ישר הדורים -- נ. ברק - שיחה, 18:46, ד' בסיוון, ה'תש"ף 18:46, 27 במאי 2020 (IST)
אם תרצה לתייג אותי תעשה זאת באמצעות התבנית {{א}} אחרת זה לא יעבוד. כבקשתך אענה לך כאן. אני לא יודע למה הפנית אותי לכתבה זו, הדבר גרם לי לשנאה רבה כלפי הבית דין (בלי להוריד מחשיבותם ח"ו). אם חשבת או עדין חושב שאותו אחד לא עשה את המתבקש שיעשה אז אתה חי באשליה רצינית. ברור מאוד למה אותו אחד לא רצה ללכת לבי"ד זה בנושא זה, ובמקרה שהבי"ד נוגע בדבר גם אני לא יודע אם יש מקום לפנות אליו בשאלה כזו. מענות הרבי כוונו לבית הדין כאשר אין לו נגיעה בדבר ובזמן כזה הוא האחראי על סכסוכי מוסדות חב"ד, אך לא באם יש זה נוגד להלכה (נגיעה בדבר) שאז גם הרבי יאמר שאסור ללכת לשם, וכפי שהרבי אמר בכמה פעמים, שאם יגידו שהוא אמר לעשות משהו שהוא היפך ההלכה שידעו מראש שזה טעות או לא היה כלל. אם יש לך שאלה האם בית הדין נוגע בדבר או לא אתה יכול לקרוא את סעיף 33 בפסק דין שם הוא מבאר בכל שישה הסעיפים את הנגיעה בדבר של הבי"ד בנושא זה לגבי פסקים והתבטאויות שלהם בפסקים אחרים. הקשר בין פסק הדין לכתבה בcol אינו מובן כלל, הם מדברים על שני עניינים שונים כפי שכבר הזכרתי ואתה בערך חיברת אותם לענין אחד. ציטוטיך מבית הדין הרבני הגדול הינם מדברים לגבי זמנים שהבי"ד לא נוגע בדבר, באם הבי"ד נוגע בדבר אז אתה יכול לקרוא את מה שהם כותבים בפסק דין שהבאת לי, הם אפילו מסכימים לו ללכת לערכאות בגלל זה... וזה מאוד הגיוני. וכאן אני לא מדבר על דברים שהם עשו היפך ההלכה (עכ"פ לפי הפס"ד ששיתפת אותי) אלא רק מדבר על 'סמכות הבי"ד' כפי הנושא כאן. ע"פ כ"ז אני חושב שמיותר להכניס כאן לא לטובתם ולא לרעתם אלא הפצת המעיינות ויחד עם זה לומר את האמת. אגב, מעניין באמת למה כל כך נחוץ לך להכניס דווקא את הפסק הזה, מה עם הפסקים שמובאים בפסק דין בסעיף 33 לאנשים שלא שמעו לבי"ד ואף יותר גרוע כי הם קיבלו אותם כפוסקים עליהם, ומה עם היחי על עיתוני כפר חב"ד, ועוד כהנה רבות שגם שם לא הקשיבו אותם אנשים לבית הדין (ההבדל הקטן הוא שבמקרים האחרים מדובר באנשים מהצד של הבי"ד ואולי גם שלך..). בהצלחה! ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 00:13 • ה' בסיוון ה'תש"ף
עד עכשיו חשבתי שמוסכם עליך - כמו על כל מי שראה ומכיר את דברי הרבי בעניין בית דין רבני חב"ד – שלבית הדין ישנה סמכות גורפת בנוגע לחסידי חב"ד בארה"ק, אם מצד ההלכה מדין "קיבלו עלייהו" לציית לדברי הרבי או החיוב לשמוע לדברי חכמים, ואם ובעיקר מצד ההנהגה הנדרשת מחסידים גם ללא שההלכה מחייבת זאת. חשבתי שלאחר שזה מוסכם מן הראוי יהיה להוסיף את הסתכלותם של בית המשפט ובית הדין הרבני הגדול על סמכות זו.
בדבריך לעיל נוכחתי שלא זו בלבד שאתה חולק על פרשנותי לדיונים שרציתי להזכיר, אלא שאתה חולק על העיקרון הראשון של סמכות בית הדין! משום שבדבריך הסכמת לטענתו של י. מ. על כך שסמכותו של בית הדין אינה מחייבת את חסידי חב"ד שאינם נמנים על אותו הפלג עליו נמנים חברי בית הדין. ולטעות זאת נזעקתי לשים גדר:
טענותיו כפי שפורטו בארוכה מתחלקות לשלוש עיקריים. א) אין לתובע לבחור את בית הדין בו הוא רוצה להתדיין אלא זכות זו שמורה לנתבע או בדרך של זבל""א וזבל"א. ב) בית הדין המדובר אינו יכול להיקרא "בית דין רבני חב"ד" משום שהוא נמנה על זרם מסוים בחב"ד וא"כ בשם "בית דין רבני חב"ד" נקראים כל ארבעת בתי הדין שדייניהם חסידי חב"ד. ג) פסיקת בית הדין בטעות יסודה מאחר ולפי קביעת אדמו"רי חב"ד אין השגת גבול בהפצת יהדות. ואשיב על ראשון ראשון -
א) בנוגע לתביעתו שעל פי הלכה אין לבית הדין סמכות על מי שאינו רוצה להתדיין בשעריו, גם על פי הלכה אין לזה יסוד כפי שאמרתי מצד דין "קיבלו עלייהו" של כלל חסידי חב"ד (אא"כ מי שאינו מגדיר עצמו ככזה ואינו רואה את דברי הרבי כמורי הדרך בחייו) וממילא הוא נחשב כבי"ד קבוע שבעירו, וגם אם נניח שההלכה לא הייתה מחייבת את זה הרי שדברי הרבי ומינוייו הם המכריחים את חסידי חב"ד ועושי דברו של הרבי להתדיין דווקא בבי"ד שנקבע לכך ע"י הרבי עצמו. ומכך כמובן נגזור גם לטענה שאתה העלית על "נגיעה בדבר" שאף שזה "נוגד להלכה" אף חסיד חב"ד לא יעלה על דעתו בשל כך ללכת לבית דין אחר או לערכאות. ב) לטענתו שאין זהו בי"ד רבני חב"ד עליו כוונו דברי הרבי, אני חושב שאין צורך כלל להשיב שהרי ידוע שהרבי מינה את הרב זוין באופן שהוא כמזכיר בית הדין ימנה את חברי בית הדין והרב זוין העביר את הסמכות שקיבל לר"י ירוסלבסקי שמינה את שאר חברי ביה"ד והעובדות ידועות. וכשהרבי התייחס לסמכות ביה"ד (בציטוטים שהכנסתי בערך) היה זה ביה"ד במינויו של הר"י ירוסלבסקי. אמנם במכתב רבני אנ"ש לרב ירוסלבסקי לאחר התרגיל המסריח וההוקעה הם דורשים באחת מדרישותיהם שיסביר מי הוא הקובע את הרכב ועד רבני אנ"ש ומדוע לא כל רבני חב"ד באה"ק נכללים בו, אך כפי שידוע כל החתומים במכתב ביטלו דעתם כשנודעו להם דברי הרבי וההוראות המפורטות שלו בעניין ביה"ד (ולא בעניין ההוקעה משום שבזה אין ולא היו הוראות מפורטות). ג) לכך שהרבי אמר שאין השגת גבול בהפצת היהדות, דבר ראשון זה פשוט לא נכון ויש מהרבי מענות רבים על כך (אולי בהזדמנות אכניס אותם לערכים המתאימים), ודבר שני גם אם אכן פסק ביה"ד היה בטעות הרי שיש להישמע להוראתו ולטעון במה דנתוני (כפי שמסר הרבי לעסקנים בשנת תשמ"ט והפניתי לזה בערך לספר צא"ח).
וכעת לטענותיך אתה. את המקום והחובה להתדיין בפני בי"ד רבני חב"ד בענייני המוסדות והפצת היהדות קבע הרבי, ופשוט שאין לנו בעקבות השתייכויות פוליטיות כאלו ואחרות להמרות ח"ו את דבריו. ובמיוחד, שאת המענה "'בעל בית' אין נפקא מינא מי הוא ומהיכן הוא אינו רשאי לעכב הוראה או פסק דין של רבנים... חייבים לציית לו ולקיימו מעולם לא נשמע שעסקני ציבור יאמרו דעות לרבנים... כאשר כותבים שרבנים הוציאו פסק דין בגלל פוליטיקה הרי זה כמו אצל התנועה הרפורמית" מסר הרבי לאחר שעסקני חב"ד טענו שפסיקת ביה"ד נפסקה מצד השתייכותם הפוליטית והם נוגעים בדבר! הרבי אז שלל מכל וכל את האפשרות שהפסיקה נעשתה מצד הנגיעה שיש להם "כאשר כותבים שרבנים הוציאו פסק דין בגלל פוליטיקה, ה"ז כמו אצל התנועה הרפורמית. איך אפשר לכתוב או לומר כך?!" והוסיף ש"אם יש טענה על פסק דין ניתן לשאול מהיכן דנתוני ולהמתין לתשובה, אבל בינתיים יש לציית לפסק הדין ולקיימו". וא"כ ודאי שדבריך ש"אז גם הרבי יאמר שאסור ללכת לשם" משוללים בתכלית.
בנוגע לפסק הדין של בית הדין הגדול אמרתי ואומר שוב. כך מופיע במכתב הבי"ד שבכתבה: "בית הדין הגדול אשר בירושלים עיה"ק נדרש לעניין סמכותו ומעמדו של בי"ד רבני חב"ד, ויצא מלפניו פסק ברור כשלג. להלן כמה פסקאות: "...כ"ק האדמו"ר מלובביץ מינה את ביה"ד של רבני חב"ד לעסוק בעניינים של בן אדם לחברו, שבתוך קהילות חב"ד, כבי"ד קבוע בעירו, וכן כממונים על העניינים הציבוריים כולל ענייני המוסדות... וכי מכח שרירות ליבם של המערערעים, שלא צייתו להוראת ביה"ד ובזה גם מרדו בהוראת וקביעת כ"ק האדמו"ר, להעביר את ענייני ישיבת... לסמכות בית הדין הרבני. האם ניתן לומר שמכח התנהגותם המרדנית, בית הדין (=הרבני) יטול סמכות לידו לדון בענייני מוסדות הרוחניים של קהל חסידי חב"ד?"." אני לא מבין איך אפשר לומר שזה לא פס"ד ברור לגבי סמכות ביה"ד.
לגבי טענתך על כך שנתנו לי. מ. רשות ללכת לערכאות, תעיין שוב ותראה שהם נתנו לו רשות ללכת לערכאות אך ורק כדי לעצור את הפצת כתב הסירוב, אך לאחר שש. ע. הסביר להם את דעת הרבי ואת סמכות בי"ד רבני חב"ד הם בעצמם הפנו את התובע בחזרה להתדיין בפני הבי"ד (ישנו אמנם את הרב דיכובסקי שפסק שאין לבי"ד רבני חב"ד סמכות של בי"ד קבוע שבעירו אבל הוא היה ונשאר בדעת מיעוט בבית הדין הרבני).
לגבי טענך שאני רוצה להכניס רק את אותם שלא צייתו לבי"ד שמהצד שכנגדי, אבהיר שאין עניינו לכאן בכלל. מדובר אמנם במעשי פחז ואי צייתנות שלא מתאימה כלל להלכה ולחסידי חב"ד, אך לא מדובר שם באנשים שערערו על סמכות בי"ד רבני חב"ד והלכו לתבוע אותו על כך בבתי דין אחרים, מדובר באנשים שמודים לדברי הרבי ושיטתם כשיטתו אך יצרם הרע מונע מהם לנהוג על פי האמת. מה שאני רציתי להכניס זה אנשים שלא קיבלו על עצמם את דברי הרבי וערערו עליהם בטענות שונות ומשונות שאותם מוכרחני לשלול בתכלית ולהבהיר שאין זו דרכה של חב"ד (הפצת המעיינות) ומצד שני להביא את פסיקות בית הדין והמשפט בעניין (כנ"ל בעניין משפט הספרים).
אני מתנצל על האריכות הרבה, אך ברשותך אגע בנקודה נוספת. אם אתה מכיר את פרטי הדיונים סביב התרגיל המסריח בשנת תש"נ, בטח אתה מכיר את טענות העסקנים על ביה"ד, מי בטענת שנאה אישית ומי בטענה של רצון להשתלט על חב"ד, המשותף לכולם הוא הטענה שהדיון נעשה בשמיעת צד אחד ולא נתקבל מענה על טענת במה דנתוני וא"כ פסה"ד נוגד את ההלכה כפשוטו. אך למרבה הפלא כל העסקנים (על אף מלחמותיהם האישיות בחברי ביה"ד) צייתו לפסק במלואו עד לפרט האחרון. מה שמורה קצת על איך שדברי הרבי נתפסו לפני ג' תמוז ועל הדרך שיש לנהוג בעניינים כאלו. -- נ. ברק - שיחה, 08:31, ח' בסיוון, ה'תש"ף 08:31, 31 במאי 2020 (IST)
חבל על האריכות והטרחה של ההסבר, לא אמרתי שי.מ. צודק בכל טענותיו ב100% אמרתי שבמקרה זה הוא אכן לא היה צריך והיה אסור לו ללכת לבית דין מצד ההלכה שהם נוגעים בדבר ולא אמרתי שאין להם סמכות וכו'. גם בית דין קבוע בעירו ברגע שהוא נוגע בדבר אסור לו לדון וצריך להעביר את הדין הלאה, זה א"ב של הלכות דיינות. המענות שהבאת יפים לדיונים אחרים כסכסוכי שכנים וכד' אבל לא סיכסוך בין שלוחים שכל הסכסוך הוא אותו החילוק בין בי"ד לנתבע, החילוק בין הסיפור של המענה מהרבי לדיון שהבאת הוא שאז גם לנתבעים היה ברור שהבי"ד יפסוק את דעתו של הרבי בנידון אלא שהם חששו מזה כי הם ידעו מה תהיה התוצאה וכאן אותו אחד חשש שהם לא יפסיקו כדעתו של הרבי וההבדל מובן. חלקי פסק הדין שמובאים בכתבה אינם קשורים לפסק הדין המובא בקובץ, זה שני פסקים אחרים וודאי שאין אפשר ללמוד מאחד לשני מאחר ובפסק אחד הם נוגעים בדבר ובפסק שני הם לא נוגעים וזה גם הסיבה שבפסק השני ניתן לו אישור ללכת לערכאות - כי הם נוגעים בדבר. אשמח אם תוכל להפנות אותי למקום בו בית הדין בירושלים אמרו להתדיין בבי"ד רבני חב"ד אחרי שדיבר איתם ש.ע. את דברי הרב דיכובסקי ראיתי וזה לא מוזכר שם, לכאורה זה אמור להיכנס בנספח כ"א ואשמח אם תמציא לידי את הנספחים לפסק שאוכל לקבל תמונה שלימה. אין ספק שאלו שבי"ד פסק להם דבר ולא קיבלו אותו לא יערערו על סמכותו כל עוד הם לא מפסידים כלום, במקרה זה מאחר שהיה לבי"ד אינטרס הם דפקו את האיש והוציאו עליו סירוב (אחרי שאישרו לו ללכת לבי"ד אחר) וגם כאן אתה יכול לראות את הנגיעה בדבר שיש לבי"ד וההבדל בין שאר הפסקים לפסק זה הוא ממש בוטה. אם הסיבה שאתה רוצה להכניס לערך את כל הפוליטיקה הזאת היא תחת ההסוואה של הפצת המעיינות אז הייתי ממליץ לך לרדת מלעשות היפך הפצת המעיינות ולכתוב בערך על בי"ד רבני חב"ד את השחיתות שלהם, ולהזכיר, גם דף שיחה זה גלוי לכל. בהצלחה! ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 05:07 • ט' בסיוון ה'תש"ף

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────זה שבית דין מתיר לעצמו לדון בדיון שיש לו בו נגיעה בדבר זה בעיה של בית הדין והם עוברים על איסורים חמורים אבל זה לא אומר דבר לגבי חובתו של המתדיין לציית לדין.

מה שאתה טוען שהסמכות של בית הדין לא תקפה בדין זה מכיוון שאותו סכסוך בו באים בית הדין לדון הוא אותו החילוק בין בית הדין לנתבע זו טענה מופרכת; דבר ראשון, מאחר וזה פשוט לא נכון. אין מי שמערער על העובדה שהרבי קבע שבתי חב"ד באה"ק יהיו סניפים של צא"ח בראשות הרב אהרונוב, ועל כן ערעור על דברי הרבי בעניין לא קשור למחלוקת בפרשנות לשיחות של הרבי והוראותיו בנוגע לנצחיות חייו ופרסום זהות משיח, אלא מחלוקת נפרדת בין המקיימים דברי הרבי לשאינם. דבר שני, כי הפרשנות שנתת להוראת הרבי בעקבות זה נוגדת את שיטתך עצמך במקומות אחרים, שהרי עפ"י דבריך חברי אגו"ח בארה"ב לא צריכים היו לבא להתדיין בפני הבד"ץ דקראון הייטס שהרי אותו הסכסוך בינם לר' זלמן גוראריה הוא אותו החילוק בינם לרבני השכונה וק"ל. ודבר שלישי כי מענה הרבי מדבר על מקרה כזה בדיוק! מקרה שבו הסכסוך בין ארגון הגג לצא"ח הוא אותו הסכסוך בין ארגון הגג לרבני בית הדין. הפלא ופלא.

מה שאתה אומר שצריך להתדיין בפני בית הדין שהרבי קבע רק במקרה שברור שהם יפסקו לפי איך שהנתבע מבין את דברי הרבי זה גיחוך אחד גדול. זה נוגד כל כלל הלכתי או אפילו חוקתי בנוגע לדין ומשפט ונגד ההיגיון, כי כך כל אחד יכול לומר שהוא בא להתדיין רק כאשר ברור לו שהפסיקה לא תהיה לרעתו. ממש איש הישר בעיניו יעשה. אני מציע שתבדוק עם ידידיך אם אכן כך נהוג לפרש את הוראת הרבי בקרב הפלג אליו אתה משתייך. על אף שאכן הגדרת נכון את הסיבה העיקרית לאנרכיה השוררת כיום בחב"ד ולכך שבניגוד לתקופה שלפני ג' תמוז אז הייתה צייתנות לדברי הרבי ולרבנים, היום המצב שונה וכל אחד עושה כפי שעולה על רוחו בדיוק מהסיבה שהזכרת, כי אם אני הבנתי את דברי הרבי באופן זה הרי כל השאר כופרים ודברי הרבי והסמכויות שנתן בטלות ומבוטלות...

בדבריך האחרונים אני רואה שכעת אתה מסכים לכך שהפסק שמופיע בכתבה קשור וענייני, אתה רק טוען שזה סותר את דברי אותו בית דין עצמו בפסק ששלחתי לך. תסתכל שוב ותראה שאחרי שבסעיף 25 מובאת תשובת ש. ע. בבית הדין הגדול על כך שי. מ. תבע אותו על המשך הפצת כתב הסירוב ובדבריו הוא מוכיח שהדיון צריך להימשך רק בבית דין רבני חב"ד מאחר והם הסמכות בחב"ד, לאחמ"כ בית הדין הגדול לא פנה לבי"ד רבני חב"ד בתביעה שיבטלו את כתב הסירוב משום שאין להם סמכות על חסיד חב"ד אלא הפנה את י. מ. להמשך הדיון בבי"ד רבני חב"ד (סעיף 26 והלאה). בתביעה לא מופיעה ההפנייה לבי"ד רבני חב"ד רק בגלל שהיא לרעתו של המערער אך היא ברורה ממהלך העניינים, כמו שגם בעניין וו. ס. (סעיף 33.3) מובאת רק דעת המיעוט ולא פסיקת ביה"ד. והדברים פשוטים. אין ברשותי את הנספחים ואיתך הסליחה.

לטענתך שזה ששאר הנתבעים שלא צייתו לפסקי ביה"ד לא ערערו כי לא הוציאו עליהם כתב סירוב, אני מסכים איתך שזה יכול להיות אבל כל עוד שהם לא ערערו על דברי הרבי אין לזה מקום בערך.

אני אכן לא הכנסתי את מקרי השחיתות של ביה"ד (אף שישנם רבים) לערך בגלל הפצת המעיינות ובגלל כבוד הרבנים ואף השתדלתי לא להציג במקרים שכן הבאתי את זה שבית הדין נהג שלא כדין, מה שהכנסתי זה את הסתכלות בית המשפט ובית הדין הרבני על דברי הרבי בעניין סמכות בית הדין. אם אתה מתעקש להציג דווקא את הצד בלא בסדר של ביה"ד (אף שאין עניינו לכאן כי כנ"ל גם אם הם מתנהגים שלא כדין אין זה מוריד כהוא זה מסמכותם) ואז דורש למחוק את כל הנושא, אני ממליץ לך למצוא לך פלטפורמה שאינה אינציקלופדית ושם לבטא את השקפותיך גם כשסותרות לעובדות (מצד התורה) ללא מורא. בהצלחה! -- נ. ברק - שיחה, 13:49, י' בסיוון, ה'תש"ף 13:49, 2 ביוני 2020 (IST)

סליחה שאני מתערב, וגם איני מצוי בפרטי הדיון, רק מנסה לברר אם הבנתי נכון: האם הדיון הוא סביב פיסקה שבה פסק בית הדין הרבני הגדול התומך בדברי הרבי על סמכות בי"ד רבני חב"ד? אם כן, נפלאתי מאוד. דברי הרבי בערך מדברים בעד עצמם, ולא זקוקים לגיבוי מבית הדין הרבני (עם כל מעלתם) כיהודה ועוד לקרא. אא"כ דחוף ליידע את הקורא בפרשייה שבשלה פסק כך ביה"ד הרבני, וזו לענ"ד פוליטיקה מיותרת. לדעתי, גם למען כבודם של הבי"ד, כדאי להשאיר בערך רק את דברי הרבי העקרוניים, בלי לפרט את יישומם (או אי יישומם) בשטח ע"י גופים חב"דיים שונים, וכל הפרשיות הכרוכות בכך. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 14:34, י' בסיוון ה'תש"ף
זה יפה מאוד שדברי הרבי בעניין אכן עומדים למול עיניך כמדברים בעד עצמם, אני חשבתי לתומי שכך זה אצל כולם עד שראיתי שיש המערערים עליהם וביניהם ידידינו חלוקת קונטרסים, שטוענים שדברי הרבי חלים רק איפה שנח להם (או שמתעלמים מהם לגמרי כמו אותו מחוצף שתבע את הבי"ד לערכאות), שלכן חשתי להבהיר כאן בדף השיחה שדעתו של הרבי ברורה וכל מי שמערער על סמכות בית הדין מערער על דברי הרבי. לגבי אי הזכרת עניינים כאלו ואחרים בשל כך שהם "פוליטיקה מיותרת" וכדו', באמת הייתי רוצה לדאוג להסיר מהערך אגודת חסידי חב"ד (ארצות הברית) למשל את אי הציות לדין ושאר הפרשיה שמסביב, זה בהחלט מיותר וסתם חילול ה'. בכ"א אין עניינו לכאן ובהזדמנות אחרת אפנה לשם. לענייננו, כבר בתחילת הדברים טענתי (אמנם במייל) לחלוקת קונטרסים שיש עניין גדול בנקודת המבט של בתי הדין והמשפט לפיסקה זו, דבר ראשון כמו דברי הרבי הידועים על משפט הספרים והחשיבות הגדולה שנתן להכרת בית המשפט באמת עפ"י תורה. ודבר שני בגלל שיש בינינו כאלו (כמו הנ"ל בסברא ראשונה שלו) שהצדדים הפוליטיים מבלבלים אותם קצת, והם עדיין טוענים שאין סמכות אמיתית עפ"י תורה לדברי הרבי ואין הם מחייבים עפ"י ההלכה, ובשבילם ולמען הסר טעות והפצת דברי הרבי במשמעותם הנכונה חשוב להביא את הסכמת בית הדין הרבני. -- נ. ברק - שיחה, 17:05, י' בסיוון, ה'תש"ף 17:05, 2 ביוני 2020 (IST)
באיזה ערכים זה פוליטיקה ובאיזה לא, עיין בחב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים לכתיבת ביקורת (אף שהדף חסר, כפי שהערתי פעם בשיחה שם). בנוגע לפסק ביה"ד הרבני, קשה לי להאמין שיש מישהו שדברי הרבי לא מספיקים בשבילו ורק בית הדין הרבני ישכנע אותו, ואם יש מישהו כזה, שיפתח אנציקלופדיה לעניני בית הדין הרבני, באנציקלופדיה חב"דית דברי הרבי הם החשובים. ההשוואה למשפט הספרים לא רצינית, באיזה תאריך חגגו את הדידן נצח בפסק ההוא? איפה התוועדו על זה? (חוץ מהמקוה בכפר חב"ד) -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 17:20, י' בסיוון ה'תש"ף
אדרבה, תן לי אתה רעיון איך לשלול בערך את דעת הטועים (שגם אחרי מה שהבאתי ממשיכים לצערי בטענותיהם). חוץ מזה, אחרי עיון בחב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים לכתיבת ביקורת לא מצאתי שלילה לסוג הפוליטיקה שאני כתבתי -- נ. ברק - שיחה, 17:34, י' בסיוון, ה'תש"ף 17:34, 2 ביוני 2020 (IST)
כמו שכתב קרייזי ואני כתבתי בהתחלה, לטובת כבוד בית הדין אין צורך להכניס את הפוליטיקה הזו שכן אם היא תיכנס יכנסו איתה עוד כמה דברים שהם היפך הפצת המעיינות וזילזול ברבנים וכפי שאתה כתבת ש"זה בעיה של בית הדין והם עוברים על איסורים חמורים" ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 21:05 • י' בסיוון ה'תש"ף

יודעי הדבר

נא לבדוק את העריכה החדשה בעניין 'סמכות בית הדין'.--בנימין770 - שיחה, 11:03, ב' בסיוון, ה'תש"ף 11:03, 25 במאי 2020 (IST)

פסקי בית הדין

אני רוצה להכניס לערך פסקה בשם זה כפי שקיימת כבר בערך בד"ץ קראון הייטס עם פסיקות חשובות של בית הדין. אשמח לשמוע את דעת העורכים ואם ישנם התנגדויות מוצדקות -- נ. ברק - שיחה, 22:45, ג' בסיוון, ה'תש"ף 22:45, 26 במאי 2020 (IST)

תכניס הכל עם מקור ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 00:34 • ד' בסיוון ה'תש"ף
כפי שכתבתי כאן בזמנו, ערכתי פיסקה חדשה לערך ותכננתי להוסיפה, אלא שמצוקי השעה והזמן לא איפשרו בידי לעשות זאת ושכחתי מכך. אלא שבמרוצת הזמן קרה ועתה נתגלגל לידי לעלעל שוב במה שכתבתי וראיתי שלא קיימתי את תוכניתי, אז ראיתי לנכון לעשות זאת כעת, וטוב מאוחר מלעולם לא.
ישנן כמה הערות בעריכה זו שדרושה בהם תוספת מקור, אלו הועתקו מויקיפדיה ולשם היה ברצוני לציין, אלא שבהגדרות האתר לא ניתן להעתיק משם את התמונה או לציין אליה, ולכן אשמח אם אי מי המבין בזה יוכל לעשות זאת, וה' ישלם לו שכרו ▪ נ. ברקלהערות/הארות ▪ 18:14 ▪ כ"ה באב ה'תשפ"א ▪ 18:14, 3 באוגוסט 2021 (UTC)
מעניין כי לפי מה שכתבת בית דין זה מורד בפרסייה במלכותו של הרבי.. לפי מה שכתבת (ולא יוכנס לאתר לעולם - באחריותי) משמע שהרבי מעולם לא עודד את יחי, מעניין - בטח כל הויידיא'ס מזוייפים.. המשיחסטים האלה שהשם ישמור - גם מזייפים סרטונים.. געוואלד! ועוד יוצא משם שצא"ח (ש"במקרה" היה בזמנו ארגון אנטי) הוא זה שמייצג את חב"ד, ולא אגו"ח (שב"צירוף מקרים" מאוד מיוחד היה בזמנו משיחסטי) כפי שהורה הרבי בעצמו - שאגו"ח הוא ורק הוא זה שמייצג את חסידי חב"ד בארה"ק (ראה אגרות קודש חלק ד' עמוד ת"ס). ובנוגע להתערבות חב"דים בבחירות? - אין בכלל מה לדבר, הרי הרבי כל השנים יצא בעד שחב"ד תצא ותתערב בפוליטיקה, ולא רק זה אלא הרבי בטח גם צעק וכאב על זה שחב"ד אינה מתערב בפוליטיקה רח"ל!! אם באמת הבית דיןם עשה את כל הדברים האלה, הרי שהוא עשה היפך רצונו המפורש של הרבי (ואין על כך חולק, אלא אם כן ה"משיחסטים זייפו את האגרות קודש, ואת כל שאר מענות הרבי, וכן הציגו בובת שאווה במקום הרבי רח"ל והיא זו שעודדה את מה שהרבי כפי המובן ממכתב הבית דין "מעולם לא עודד"). ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 22:58, 3 באוגוסט 2021 (UTC)
אז למסקנה בשביל כבוד הבית דין (שאינו מייצג אותי בתור חסיד של הרבי - תרתי משמע) עדיף שלא להראות בציבור את כל המרידות שלו ברבי, ויהי רצון שיקויים היעוד "וכל קרי רשעים אגדע תרוממנה קרנות צדיק" בקרוב ממש, וד"ל ודו"ק וד"ל.. יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 22:58, 3 באוגוסט 2021 (UTC)
חסיד של הרבי, לפי מס' ההדגשות שלך ניכר כי עליך להרגע. גם מבחינה אנציקלופדית, מן החובה לציין את פסקים אלו, כי הם מרכזיים וחשובים. אם יש ביקורת עליהם, אדרבה, תכתוב אותם (עם מקור מוסמך; אני מסופק כמובן אם תמצא כאלו). אבל את העובדות חייב לכתוב (נ.ב: בנוגע לכל ההכרזות שלך, ידוע הפתגם כי מי שמאמין אינו מפחד, כך שהם מיותרות כאן). קאכט זיך - שיחה • נכתב בכ"ו באב פלאות אראנו, 08:29, 4 באוגוסט 2021 (UTC)
פסקי דין אלה לא יהיו כאן. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 09:52, 4 באוגוסט 2021 (UTC)
וכולי תפילה שבין הזמנים יגמר ואתם תחזרו לישביתכם ולנו יהיה שקט מכל הבחורים "מיצילי חב"ד" ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 09:53, 4 באוגוסט 2021 (UTC)
אתה המנהל של האתר שאתה קובע כך? יש מדיניות ברורה. אגב, הייתי ממליץ לך לטפל בהזית מצילי חב"ד שלך כמה שיותר מהר. חבל עליך. קאכט זיך - שיחה • נכתב בכ"ו באב פלאות אראנו, 09:56, 4 באוגוסט 2021 (UTC)
אני אכן מטפל בה. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 17:54, 4 באוגוסט 2021 (UTC)

מכון הלכה חב"ד

מדוע מר קרייזי קבע שה'ראו גם' אינו שייך? לכאורה שני המוסדות (בית הדין ומכון הלכה חב"ד) מאגדים תחתם את רבני קהילות חב"ד בארץ הקודש (ואף מכון הלכה חב"ד מאגד תחתיו הרבה יותר רבנים - כ-50 רבנים). במילא, זה ממש קשור והבנה ברורה יותר של המסגרת הרבנית החב"דית בישראל.

מצפה להבהרה.

--לוי ישראל - שיחה, 19:19, י' בסיוון, ה'תש"ף 19:19, 2 ביוני 2020 (IST)

לידיעתך, גם לבי"ד יש מכון הלכה, הסיבה שקרייזי מחק זאת היא (גם בגלל זה אבל) לא (רק) בגלל זה (אלא בעיקר) כי שני המוסדות לצערי אין לי מילה אחרת להגדיר זאת= מתחרים וד"ל... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:47, 3 ביוני 2020 (IST)
למה מתחרים? כל אחד ושדה הפעולה שלו. הב"ד מוציא מכתבים והמכון הלכה משמש את הציבור בידיעת ולימוד ההלכה. לדעתי חשוב מאוד לקשר בין הערכים. תמונת מצב ברורה יותר.

--לוי ישראל - שיחה, 16:44, י"ב בסיוון, ה'תש"ף 16:44, 4 ביוני 2020 (IST)

אני גם ממש לא חושב שהם מתחרים ולכל אחד תחומו שלו. גם אם מכון הלכה היו רוצים לא היו יכולים להתחרות בבי"ד רבני חב"ד. בדברים מסויימים. וכן להפך--לוי ק - שיחה, 16:52, י"ב בסיוון, ה'תש"ף 16:52, 4 ביוני 2020 (IST)
לדעתי לא כדאי לקשר כאן למכון הלכה, מפני ההתרחקות ממפלגתיות... וד"ל. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 23:00, י"ב בסיוון, ה'תש"ף.
אין מה ללכת בטפשות, אם תשאל את הרב ירוסלבסקי על מכון הלכה, כמעט בטוח שהוא ידבר נגד, הבי"ד לא אוהב את המכון והמכון לא אוהב את הבי"ד (אני לא רוצה לומר שהוא גם קם נגד הבי"ד). זה עצוב, ועצוב מאד, אבל זו המציאות... ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:34, 9 ביוני 2020 (IST)
בקיצור: עד כמה שזה קשה, צריך לומר זאת סוף סוף בפירוש - הבית דין אינו מייצג את כלל חסידי חב"ד בדעותיו, אך למרות זאת מראה עזות פנים מחוצפת! ומנסה לכפות על חלק נכבד מחסידי חב"ד את דעותיו ואת דיניו המוטים כבר מראש לטובת הצד אחד של חב"ד ב-ל-ב-ד. וזה הסיבה שבגללה קם מכון הלכה חב"ד. בשביל לתת ייצוג הולם גם לצד שהבית דין עושה הכל כדי למרר את חייו. חסיד של הרבי - שיחה, 23:26, י"ז בסיוון, ה'תש"ף 23:26, 9 ביוני 2020 (IST)
לא זה מה שאמרתי, וגם אם זה נכון, הבי"ד מונה ע"י הרבי וע"כ לא תוכל לערער!!! ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:23, 10 ביוני 2020 (IST)
אני ח"ו לא מערר על זה שהרבי הקים את הבי"ד, אך אם כל זאת זה שהרבי הקים את הבי"ד לא נותן להם סמכות לעשות ככל העולה על רוחם! ועוד להשמש בשמו של הרבי לכל מעשיהם השפלים! הבי"ד יצר ו-י-ו-צ-ר מחלוקת בליובאווש, ועל הדבר הזה אין לו מחילה. בעניינים רגילים שאין לבית דין קשר אליהם (קרי - עניינים שאינם נוגעים בענייניה הפנימיים של חב"ד, כגון: ממונות, ירושות וכו') - אני מקבל כל פסיקה שלהם. אך בעניינים הפנימיים בליובאוויטש - אין לבית דין כל סמכות לדון, ואם הם דנו הרי אין לכך כל תוקף הלכתי! (עיין ערך הפסק של דיין שיש לו קשר עקיף עם הנתבע בדעותיו או השקפותיו וד"ל) איך אומר הפתגם? - יש גבול לכל תעלול.. חסיד של הרבי - שיחה, 17:27, י"ח בסיוון, ה'תש"ף 17:27, 10 ביוני 2020 (IST)
נשאר במחלוקת בנושא ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 14:16, כ' בסיוון, ה'תש"ף
לוי ישראל סתם מעניין אותי לדעת, כתבת "הב"ד מוציא מכתבים והמכון הלכה משמש את הציבור בידיעת ולימוד ההלכה". מה תאמר עכשיו שהמכון גם מוציא מכתבים? ואיך אתה מפרש את המילים "תוקף הנהגת חב"ד בארה"ק" אם לא "עניניה הפנימיים של חב"ד".שף ויתיבקאנפרענץ רום 18:00, 12 ביוני 2020 (IST)
שף ויתיב, א: אתה מבין בדיוק על מה אני מדבר.. ב: ואיך אתה מפרש את את אותה הלכה שאוסרת על הדיין לדון בעניינים שהוא קשור אליהם? חסיד של הרבי - שיחה, 19:00, כ"א בסיוון, ה'תש"ף 19:00, 13 ביוני 2020 (IST)
ושוב אני חוזר על מה שכבר כתבתי לפני: בית דין "רבני חב"ד" איבד ממזמן את האותנטיות שלו, נכון להיום כולם יודעים טוב מאוד איזה מניעים מניעים את "הבי"ד" בכל מה שהוא דן בהם (רמז: לא מניעים הלכתיים או תורניים. עיין ערך בנו המטורף של גלוכובסקי שחותם בשם הרבנים על דפים ועושה ככל העולה על רוחו - וכל-זאת בהסכמת ה"רבנים").

נ.ב. (אני אישית הייתי משווה את הבית דין הנחמד שלנו לבג"צ הנחמד של המדינה שלנו.. יש בניהם הרבה דברים משותפים - וד"ל) חסיד של הרבי - שיחה, 19:05, כ"א בסיוון, ה'תש"ף 19:05, 13 ביוני 2020 (IST)

הלכת קצת רחוק מדי, ואגב, גם אתה נוגע בדבר הבי"ד (מיידנצ'יק) ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 20:53, כ"א בסיוון, ה'תש"ף
דווקא בגלל זה אני יודע עד כמה הם מושחתים..   חסיד של הרבי - שיחה, 21:06, כ"א בסיוון, ה'תש"ף 21:06, 13 ביוני 2020 (IST)
חסיד של הרבי היקר, אני מצטער שאני נכנס באמצע הדיון אבל משום מה נראה לי שאתה בוחר שוב ושוב לכתוב את הגיגיך בנושא זה בכל הזדמנות נקרית ובאף אחת מהפעמים לא טרחת להשיב לעניין. גם אני, גם מה עם ההתגלות, גם חב"דניק וגם שף ויתיב, כולנו הצגנו בשלב כזה או אחר את דברי הרבי על בית הדין ועל סמכותו, בטענה שאי אפשר לומר שהנהגה כזו או אחרת של בית הדין תיטול ממנו את הסמכות שהרבי הקנה לו (שהרי הרבי בעצמו אמר שיש לציית לבית הדין גם כאשר בעיני הנתבע נראה שהפסיקה לא היתה כשורה וכבר הפניתי אותך לדברי הרבי הנ"ל (אמנם אתה בחרת לטעון ש'אין לך כח' לקרוא את דברי הרבי שהבאתי וחזרת על טענת הנגיעה בדבר שיש לבית הדין ועל כך שבעיניך 'הוא איבד את הרלוונטיות')). אבל באופן תמוה להחריד, אתה מתעלם בשיטתיות מדברי הרבי וחוזר על הנהגות בעייתיות של הבית דין כקלף מנצח (כמובן עם הרבה הדגשים ורמזים כמו 'ד"ל' ו'אתה מבין בדיוק למה אני מתכוון'...), ולא מבין ששאיפתך להתנתק מחובתך כחסיד חב"ד לציית למי שהכח בידו להעביר לך את דברי הרבי והוראותיו, ולבחור בדרך של 'איש הישר בעיניו יעשה', הפוכה ב180 מעלות מדעתו של הרבי!. אני מציע לך שוב לקרוא את דברי הרבי למזכירים בספר צעירי אגודת חב"ד ואת המענה לרב ירוסלבסקי מתנש"א, ואולי ירחם ה' עלינו ותצליח להתעלות על הרגש שמקנה לך השתייכותך הפוליטית ותשכיל להבין מה כתוב שם והבית דין יחזור ויקבל רלוונטיות בעיניך. אם אתה חושב שיש לך פירוש אחר לדברי הרבי בעניין אזי אתה מוזמן לכתוב אותו ולא להתעלם בכזו גסות. בברכת הצלחה ▪ נ. ברקלהערות/הארות ▪ 21:18 ▪ כ"א בסיוון ה'תש"ף ▪
נ. ברק, כנראה שאתה לא קראת את מה שאני כתבתי למעלה, אני כבר כתבתי שכל עוד הבית דין פוסק בעניינים שאינם קשורים אליו ולדייניו - כגון בעיות פנימיות בין שליחים, כגון הפסק העכשווי בין שני המוסדות באור יהודה, או הפסק של הבית דין בין שילת והפושע אהרונוב (שבדרך אגב - אהרונוב לא היסס לרגע לפני שהפר את הוראות אלה של הבית דין) - אין לי ולא יכול להיות לי התנגדות לפסק הבית דין גם אם זה לא מוצא חן בעייני. זה היה תשובתי וזה נשאר תשובתי בנוגע למה שאומר הרבי בעניין סמכות הבית דין. אך משום מה הרב נ. ברק אתה לא ענית לי בנוגע לפסק הלכה שאוסר על דיינים לדון בדברים הנוגעים לענייניהם, פסק הלכה שהבית דין היקר שלנו אוהב להתעלם ממנו (כמו שאתה אוהב להתעלם ממנו). והנה דוגמה לכך שהבית דין מורד (ממש כך) ברבי - במי שנתן לו את הסמכות לפסוק בעניינים הפנימיים בחב"ד. הדוגמה הראשונה היא ממש הפסק הראשון שלהם אחרי ג' תמוז נ"ד: אסור להכריז יחי.. ממש כך. הרבי מעודד משהו - והבית דין מבטל זאת כלאחר יד.. אחרי זה נדלג 10 שנים קדימה בנודע לאגו"ח. את הקשר הלא כו"כ בריא בין הרב גלוכובסקי לפושע אהרונוב אתה מכיר? - אז תדע לך שלפי ההלכה הנ"ל גלוכובסקי - בתור אדם פרטי - לא היה יכול לדון בנוגע לאהרונוב, אך נראה לך שאם ההלכה אומרת כך זה ימנע ממישהו שלא לדון בזה?! נו באמת.. ועכשיו הבית דין בתור סמכות כללית - הבית ידוע לכל בר דעת עם איזה צד בחב"ד הוא נמנה, וע"כ בנוגע לאגו"ח אין לבית דין יכולת לדון, והיו רבנים בתוך הבית דין שאמרו את מה שאני כותב עכשיו, אבל שוש פעם - אם ההלכה אומרת כך, אז קומץ ה"רבנים" לא ידון בענין הנ"ל? הרי לבית דין "יש סמכות מהרבי לעשות ככל העולה על רוחו" (כך הם מפרשים לצערנו את מה שהרבי אומר שיש לבית דין סמכות לדון בעניינים של חב"ד בארה"ק)! בתקווה שזה יכנס לרוחך.. חסיד של הרבי - שיחה, 22:00, כ"א בסיוון, ה'תש"ף 22:00, 13 ביוני 2020 (IST)
אשמח אם תתייחס בענייניות לנטען לעיל. א. הרבי אמר למזכירים בז' אייר תשמ"ט שאין ביכולתם לומר שמכיוון שבית הדין היה נוגע בדבר אין לפסק משמעות עפ"י הלכה (כי אי אפשר לומר על רבנים שהם מוציאים פסק לא לפי ההלכה). וא"כ דבריך בטלים ומבוטלים מעיקרא. ב. סמכות הרבנים היא מעבר לסמכות ההלכתית גם סמכות חסידית שמגיעה מחובה בסיסית של כל חסיד לציית לדברי הרבי אפילו במקרים בהם עפ"י הלכה אין חובה לציית לבי"ד. ג. גם אם הבי"ד נוהג שלא כדין, אין זה מוריד כהוא זה מחובתו של הנתבע לציית וכשחושב שנעשה עוול לשאול "במה דנתוני?"
נ. ב. אני חושב שלתועלת הדיון כדאי יהיה אם תנשום קצת לפני שאתה מתפרץ בלהט על המקלדת. מרוב הדגשות וסימני קריאה, הדברים שאתה כותב נראים כמו פשקווילים של העדה ולא כמו טיעונים שמיועדים לשכנע מישהו... ▪ נ. ברקלהערות/הארות ▪ 22:26 ▪ כ"א בסיוון ה'תש"ף ▪
כפי שכבר כתבתי לך כשבית הדין נוגע בדבר זה ענין אחד ובתשמ"ט היה ענין אחר. הסיפור עם אגו"ח אינו קשור מאחר וגם חלק מבית הדין חלקו על שאר החברים. יש גם מענות של הרבי שאם הם נוגעים בדבר שילכו לבי"ד אחר ואתה יכול לקרוא את זה כאן. בכלל אני לא אוהב להוציא פוליטיקה חב"דית באינטרנט כשאין צורך ולכן אמליץ להפסיק עם הדיון המטופש הזה שאף אחד כנראה לא יקבל את דברי השני ולהתחיל לכתוב ערכים תכניים אחרים. בהצלחה! ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 00:12 • כ"ב בסיוון ה'תש"ף
הרב נ. ברק, דבר ראשון: תקשיב טוב למה שחלוקת קונטרסים כותב לך, ותלחץ על הקישור. זה כבר מדבר בעד עצמו.. דבר שני: אהבתי את מה שכתבת ש"רבנים הם מעל הלכה".. זה מה שניסיתי להוציא ממך כל הדיון הזה. מתי שכבר הוצאת את האמת לאור שאתה וחברי הבית דין חושבים שהם למעלה מההלכה רח"ל(!) יוכלו כל המשתמשים היקרים להבין למה אני כו"כ מתנגד לפעולות הבי"ד. ולא! - אל תענה לי נ. ברק ידידי. אני מפחד שבתגובה הבאה שלך הבי"ד יהיה אף למעלה מהקב"ה.. חסיד של הרבי - שיחה, 10:21, כ"ב בסיוון, ה'תש"ף 10:21, 14 ביוני 2020 (IST)
חסיד של הרבי, לא התכוונתי שתענה, כוונתי הוא שיפסק הדיון הזה. חבל על הזמן כי אף אחד לא ישתכנע ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 15:49 • כ"ב בסיוון ה'תש"ף
  בוצע. חסיד של הרבי - שיחה, 16:26, כ"ב בסיוון, ה'תש"ף 16:26, 14 ביוני 2020 (IST)
באמת שלא תכננתי להגיב לדבריו, אך מתי שראיתי שהוא אומר שהרבנים הם מעל ההלכה רח"ל - זה היה חציית קו אדום שאסור לי להתעלם ממנו. חסיד של הרבי - שיחה, 16:28, כ"ב בסיוון, ה'תש"ף 16:28, 14 ביוני 2020 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────ייש"כ לחלוקת קונטרסים שהשכיל לעצור את הדיון המטופש הזה שחוזר ונשנה ע"ע כל כמה ימים!!! ||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:44, כ"ב בסיוון, ה'תש"ף

עם כל הכבוד לדיון הלוהט שלעיל, (ויש לי כבוד לצדדים שהועלו כאן), השאלה אם לכתוב את מכון הלכה ב'ראו גם' צריכה להבחן בראיה אנציקלופדית. אם המוסד הוא מקביל / מתחרה / משלים, איך שלא נקרא לזה, הוא ראוי להופיע ב'ראו גם'. --שיעשיחה כ"ו בסיוון ה'תש"ף 19:48, 18 ביוני 2020 (IST)
מסכים לחלוטין עם שיע. --לוי ישראל - שיחה, 23:00, כ"ו בסיוון, ה'תש"ף 23:00, 18 ביוני 2020 (IST)
לענ"ד היות ואין שום מקור רשמי להיות המוסדות מקבילים / מתחרים / משלימים, גם אם פועלים באותו תחום, מי שיכריע אם זה כן או לא קשור אחד לשני ובאיזה דרגת קשר - הם טובלי המקווה בריכוזי חב"ד, ולא חב"דפדיה. וכן לגבי שאר הגופים הפועלים בתחומים חופפים, אך לא בתחרות ברורה (כמו למשל מטה משיח והאגודה למען הגאולה וכל כיו"ב). -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 08:19, כ"ט בסיוון ה'תש"ף
לוי ישראל, אתנצל שלא עניתי תשובה זו מיד לשאלתך מתחילת הדיון, פשוט עד שנכנסתי הוא התמלא בצווחות ומהומות, שברחתי ממנו ופספסתי את נקודת ההתחלה... -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 08:28, כ"ט בסיוון ה'תש"ף

ביקורת 2

חסיד של הרבי, מחקתי את הביקורת על פי מה שאומרת המדיניות וכנכתב בפסקת ביקורת יש להביא מקור אמין לכל ביקורת. לא יהיה אפשרי לשים תבנית עבודה בפסקה כתירוץ להמתנה, אחרי שתסיים לכתוב את הביקורת עם מקור אמין תוכל להניס אותה לערך. בכלל כדאי לחשוב איך כותבים כאלו דברים בצורה עדינה. אם זה היה אתר של אנטים אז לא היה צריך לחשוב יותר מדי והייתי נותן לך הרבה חומר אבל אצלנו כידוע לך משתדלים לעדן את הליכלוך. תוכל להשתמש במקורות שכבר פורסמו בדף זה. בתקווה להבנה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 21:40 • י"ט בשבט ה'תשפ"א

ביקורת3(!)

חסיד של הרבי עריכתך האחרונה בערך בית דין רבני חב"ד באה"ק נוגדת את כללי ומדיניות האתר, ראה מה שכתב לך חלוקת קונטרסים בפיסקה הקודמת. אני משחזר אותה כעת ומקווה שלא תחזור עליה שוב ותיכנס למלחמות עריכה שיבזבזו את זמנך לשווא. אם אתה רוצה להכניס לפיסקה ביקורת שבעיניך נראית חשובה, אנא ערוך אותה כפי הראוי לערך בחב"דפדיה (עם מקורות ובצורה אנציקלופדית) ואז תכניס, כל עריכה או נגיעה בערך שלא תעמוד בקריטריונים הבסיסיים הנ"ל נוגדת את כללי ומדיניות האתר. בברכה ▪ נ. ברקלהערות/הארות ▪ 18:42 ▪ כ"ו באב ה'תשפ"א ▪ 18:42, 4 באוגוסט 2021 (UTC)

דפקת את אגד. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 18:58, 4 באוגוסט 2021 (UTC)
זו מלחמת עריכה. ערכת כרגע שוב את אותה ההוספה שהוסרה ללא דיון מוקדם בדף השיחה. אני לא אערוך זאת שוב אבל אתייג את שיע.ק ואת שמואל חיים ואת חלוקת קונטרסים על מנת שיטפלו בזה ובכלל בהתנהגותך. ולהם אציע לדפדף בכלל בתרומות של חסיד של הרבי ובמיוחד מהיום האחרון, ולשקול את השהייתו מעריכה באתר.
בברכה ▪ נ. ברקלהערות/הארות ▪ 19:20 ▪ כ"ו באב ה'תשפ"א ▪ 19:20, 4 באוגוסט 2021 (UTC)
זה נכתב עם מקור מוסמך ואין לך רשות למחוק דבר זה. ראה הוזהרת!! ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 19:25, 4 באוגוסט 2021 (UTC)
במחשה שנייה אתה צודק, צריך דיון כדי להכניס משהו לערך ועל מה שהוספת לא היה דיון, אני מוחק את ההוספה הבלתי חוקית שלך לערך. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 19:27, 4 באוגוסט 2021 (UTC)
ותודה שאתה מתייג את המפעילים במקומינו  .  •  בברכה, פדיונר  •  שיחה  •  כ"ו באב ה'תשפ"א 19:48
חסיד של הרבי, ההתנהלות שלך לא ראויה.הפסקה הארוכה שהסרת, שתוכנה היה ראוי מבחינה אנציקלופדית וגם ערוך היטב עם מקורות, הוסרה על ידך 'מידה כנגד מידה' כמחאה על הסרת ההוספות שלך. זה לחלוטין לא מקובל כאן. אם יש לך ביקורת עניינית על הפסקה, נא כתוב אותה בדף השיחה ורק אח"כ תוכל להסיר אותה. אני מקווה מאוד לראות שינוי בהתנהלות שלך, בעיקר בסגנון הכתיבה. בברכה --שיעשיחה כ"ו באב ה'תשפ"א 23:41, 4 באוגוסט 2021 (UTC)
הבהרה. באופן כללי משתמש יכול להסיר מידע שהוסף לערך, אם אכן לדעתו המידע לא ראוי להכנס לערך. ומלחמת העריכה תחשב כנגד מי שמתעקש על השארת ההוספה. אבל תנאי לכך הוא שיש נימוק ענייני וראוי להסרה. במקרה כמו שלנו, כשמדובר על מידע רב ומפורט עם מקורות, מן הראוי לנמק את ההסרה בפירוט תוך התייחסות לעילת ההסרה של כל הפרטים של התוכן (אחרת יש להסיר רק את הפרט/ים הבעייתים ולא פסקה שלמה)--שיעשיחה כ"ו באב ה'תשפ"א 23:41, 4 באוגוסט 2021 (UTC)
מקבל את דברך ולפעם הבאה אשתדל לכתוב בצורה יותר מרוסנת, ואשמח אם תרסן גם את נ. ברק ומבקר ואני מתפלא על-כך שאין תרומה ממשית כלל וכלל בתרומותיהם ומקווה שיתחילו לתרום לאתר ולא רק בדיוני מחלוקת. וראה מה ששלחתי לך במיל בנוגע לכמה משתמשים מסוימים פה באתר.. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 18:07, 5 באוגוסט 2021 (UTC)
חסיד יש"כ. ללא ספק יש עוד משתמשים באתר שהייתי פונה אליהם לו היה לי את הזמן, אני מעדיף לפנות בדברים ולהשקיע זמן במשתמש ותיק שכבר הוכיח שיכול לתרום ולכן אני מקווה שאתה רואה את הדברים ברוח שהתכוונתי לומר אותם, של אכפתיות והערכה. שיעשיחה א' באלול ה'תשפ"א 23:26, 9 באוגוסט 2021 (UTC)

מכון הלכה

פותח שוב דיון שכבר התקיים כאן, לדעתי מן הראוי להזכיר את מכון הלכה חב"ד בפסקת 'ראו גם'. שכן המתעניין בסמכות רבנית חב"דית בארץ ללא ספק יתעניין גם ב'מכון'. מה דעתכם --שיעשיחה כ"ו באב ה'תשפ"א 23:43, 4 באוגוסט 2021 (UTC)

  בעד חזק, במיוחד שעבורי ועבור רבים וטובים בחב"ד מכון הלכה הוא זה שהחליף את הבית דין. וד"ל ודו"ק. ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 18:04, 5 באוגוסט 2021 (UTC)

פס"ד שלא ע"פ שו"ע

חייל של המלך, האם ברור לך שמענה זה עוסק בבית דין רבני חב"ד [הגם שתוכנו מחייב, כמובן, גם את החברים בבי"ד זה], או שמדובר בהשערה? בברכה, בא מועדשו"ת • כ"ו בתמוז ה'תשפ"ב ליצירה | 03:02, 25 ביולי 2022 (UTC) גם באם כן, פשוט שאין בכך כל סתירה ולא מתאים לכתוב 'מאידך'. הכוונה היא שאם ידוע - אחרי השאלה 'מהיכן דנתוני' - שאין זה עפ"י שו"ע, אז אין תוקף. לעומת זאת לטעון בטענת מסתמא שהפסק אינו פסק זו טענה רפורמית. עשוי לנחת - שיחה, 05:07, כ"ו בתמוז, ה'תשפ"ב 05:07, 25 ביולי 2022 (UTC)

חזרה לדף "בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש".