חב"דפדיה:אולם דיונים

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
גרסה מ־12:36, 27 באפריל 2017 מאת ירוחם (שיחה | תרומות) (סופי: אפשר לשים תמונות שרואים צל של נשים?)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דפדיה.

המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים.


אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם לבקש ערך החסר בחב"דפדיה, תוכלו לעשות זאת כאן. תוכלו גם לבקש תמונות כאן, וגרפיקה כאן.

אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דפדיה, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן.


תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיוני אולם הדיונים
12345678910111213141516171819202122232425262728293031סמלילנוכחי
חב"דפדיה: פיתוח טכני



כדי להגיע לתחתית הדף, לחצו כאן.

ישיבות תומכי תמימים תחת שלטון הקומוניסטים

אני מציע לאחד את כל הערכים של גלגולי ישיבות תומכי תמימים. זה סתם מיותר. שף ויתיבקאנפרענץ רום 20:29, 7 בנובמבר 2016 (UTC)

באיזה אופן? • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 21:06, ו' בחשוון, הקהל ה'תשע"ז

מענדל או מנדל

הנושא כבר הועלה עשרות פעמים ותירצו שזה בשביל החיפוש, ואני הקטן לא זכיתי להבין מהו החילוק? הלא מקסימום ימצאו דף הפניה וידעו מהו הכתיב הנכון. שף ויתיבקאנפרענץ רום 11:32, 22 בינואר 2017 (UTC)

צריך לזכור ששמות הערכים אצלנו, אינם כמו שם ערך בספר. יש להתייחס אליהם כקוד המפנה לערך. זה תפקידם העיקרי, ו-לא- דף הפניה לא מקבל בגוגל את אותו משקל של דף רגיל, גוגל מבדילים ביניהם. --שיעשיחה כ"ו בטבת ה'תשע"ז 22:24, 24 בינואר 2017 (UTC)
תעשה חיפוש בגוגל שמו של הרבי בעי"ן ותראה שהוא מוצא דפי הפניה (אגב, כשמתקנים משהו כאן לוקח כשבועיים עד שגוגל קולט את זה). שף ויתיבקאנפרענץ רום 01:02, 25 בינואר 2017 (UTC)
לפי הבנתי: א. מכיוון שדעתו הק' של הרבי שליט"א לכתוב מענדל ב"ע" דווקא, זה צריך להיות עיקרון. כיוון שזה עניין פרינציפי ועקרוני לא ניתן לסחור בזה, גם לא לטובת עיקרון אחר, גם אם הוא נעלה יותר. ב. גוגל בגדול ממזער את הבדלים בין מענדל ומנדל, ומיחס את ההבדל גם לטעות הקלדה/כתיב. יש שינוי, אבל מזערי. לעניינינו, כנראה שבין כה ויקיפדיה יעקפו, ובין כה נהיה מיד אחריהם.. ג. באמת אפשר לעשות גם דף הפניה, כנראה שגוגל מבדיל בין השתיים לפי מס' הכניסות, ואם יכנסו יותר מהחיפוש בלי ע יהיה שם יותר כניסות. וגם אם הוא מבדיל זה לא בקיצוניות כ"כ.
אגב כשחיפשתי עכשיו בגוגל "מנחם מנחם מענדל שניאורסון" התוצאה השלישית היה הפניה מ"מנחם מענדל שניאורסון (אדמו"ר שליט"א)" והרבעית הדף עצמו - א. דף ההפניה עקף, ב. אותו דבר אפשר להשיג גם במקרה הפוך (שלישי זה לא כזה גרוע). בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 11:52, כ"ח בטבת, ה'תשע"ז (26 בינו' למניינם), ימות המשיח
הרבי שליט"א מלך המשיח אמנם קובע שהכתיב הנכון הוא בעין, אבל היכן עומד על כך כפרינציפ? באותה מידה שכותבים את שמו הק' באנגלית ובסינית בלי עין, כך לענ"ד ניתן לכתוב בעברית ישראלית בצורה שתהיה קליטה לציבור הרחב. -- ד. שטרן * השמים מספרים • 16:44, כ"ח בטבת, ה'תשע"ז (26 בינו' למניינם), ימות המשיחיחי המלך המשיח!

צודק הרב הכוכב שלכאורה אין בזה פרינציפ (ולכן להביא את זה לועדה הרוחנית זה מגוחך), אולם יש כאן משום כתיב נכון. שמי הפרטי הוא שלום, וכשמישהו כותב שולם אני יוצא מדעתי, לו היה שמי יחיאל ומישהו היה כותב בתום לב (בכונה זה סיפור אחר) יכיאל גם הייתי יוצא מדעתי. מלבד זאת יש בזה גם קצת ענין של כבוד לשמו הק' של רבינו. זה דבר ראשון.

שנית, למה שתכתוב באופן קליט לישראלים ולא באופן קליט לחרדים החוצניקים? (גם הישראלים, אך להם זה כנראה פחות מפריע). מה שקליט לא אמור להוות שיקול, רק הכתיב הנכון. שף ויתיבקאנפרענץ רום 01:03, 27 בינואר 2017 (UTC)‏‎

אני לא יודע באיזה גוגל חיפשתם, אבל בגוגל שלי, לא עולה שום דף הפניה בעמוד הראשון של התוצאות. בחיפוש אחר 'מענדל' עולים הערכים על הצמח צדק ובן המהר"ש, ולאחריהם ויקיפדיה. ובחיפושים אחר 'מנדל' עולה ויקיפדיה ראשון, חב"דפדיה שניה (וויקי ישיבה שלישית).
בשולי הדברים אעיר, זה לא שאלה של שם 'קליט', זה עניין של כתיב על פי כללי הדקדוק בעברית (בעברית לא אמורים לכתוב 'ע' אם לא שומעים אותה). בן אדם שומע 'מנדל' הוא לא יעלה על דעתו לחפש 'מענדל'. --שיעשיחה י' בשבט ה'תשע"ז 21:35, 6 בפברואר 2017 (UTC)
מוזר, אולי יש הבדל בין גוגל בסיומת co.il לבין סיומת .com? שף ויתיבקאנפרענץ רום 03:41, 7 בפברואר 2017 (UTC)
אני מתכנן לבדוק יום אחד מה המקור (לכן התעכבתי עד עכשיו), אם יתברר שמשמע מהמקור שזה כן עניין עקרוני אני יפתח את הדיון שוב. בינתיים רק אומר, שלדעתי גם אם ד. שטרן צודק וזה לא עקרוני כלל וכלל, גם אז לנו כחסידים צריך (מה בפועל?) הדבר להיות - לדעתי - עקרוני. "הואיל ונפיק מפומיה דרב" - הרבי אומר שכך נכון לכתוב (אפי' אם זה רק מבחינה דיקדוקית) לנו זה כבר המקסימום.
אגב גם לי השתנו התוצאות, כנראה שהיה איזה עדכון לגוגל וזה רק מראה כמה הדבר הזה ניתן לשינוי. ועדיין גם בחיפוש עם "ע" הוא מביא את התוצאה בלי "ע", כנראה הוא מבחין שזה טעות כתיב (בלי "ע" ). בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 17:11, י"ד בשבט, ה'תשע"ז (10 בפבר' למניינם), ימות המשיח

קישורים לקבצים

באתי להעיר ולבקש מכם לקבוע מדיניות בעניין. כאשר מעלים קובץ חיצוני, כגון שיר או PDF, כיצד יש לקשר אליו.

1. באופן כזה: ניגון ברכת כהנים, או באופן כזה:.

2. היכן יש לקשר אליהם ב'לקריאה נוספת או ב'קישורים חיצוניים'.

דעתי, יש לבצע הקישור באופן הזה: ניגון ברכת כהנים כי זה יותר אסטטי. יש לקשר ב'קישורים חיצוניים', כי בנוסף להיות הקובץ מחוץ למרחב הערכים, ההבדל בין 'לקריאה נוספת' לבין 'קישורים חיצוניים' הוא שבקישורים אפשר לקרוא את החומר, בעוד שב'לקריאה' מדובר בחומר שצריך לחפש אחריו. הכנסת קישורים לקבצים בתוך 'לקריאה נוספת מבלבלת את הקורא. --שיעשיחה י' בשבט ה'תשע"ז 21:41, 6 בפברואר 2017 (UTC)

ערכים לדוגמה

אודה לעזרתכם, שתצביעו על דוגמאות לערכים שבהם יש בחב"דפדיה מידע נרחב שלא קיים ולא מתאים להכניס לערכים המקבילים בויקיפדיה. דוגמאות אלו נדרשות לצורך הצבעת מחלוקת אודות קישורים משם לכאן. לקישורים אלו משמעות רבה מאוד על כמות האנשים שיחשפו לחב"דפדיה. ואני כותב את הדברים על פי נתונים סטטיסטיים ברורים. תודה מראש. --שיעשיחה י"ב בשבט ה'תשע"ז 00:00, 8 בפברואר 2017 (UTC)

ערכים חב"דיים, או בדווקא לא? כלומר: האם אתה מתכוון לערכים דוגמת נסיעה לרבי, ריקוד חסידי וחלקת חב"ד הר הזיתים, או לערכים דוגמת צה"ל, ליל ניטל וברכת כהנים. או שמא לא זה ולא זה? להתראות - שיחה 09:41, 8 בפברואר 2017 (UTC)
ערכים רבים בתורת החסידות (אור אין סוף צמצום שלא כפשוטו צמצום בבחינת מרובע ועוד) אמורים להיות מתאימים להגדרה זו (היות ואריכות רבה להם בתורת חסידות חב"ד וכמדומה ששם יבואו הדברים רק באיזכור דברים) אם כי עדיין אינם כך, (אולי גם שינה בסוכה וערכים נוספים כגון דא).--הנחה - שיחה 10:21, 8 בפברואר 2017 (UTC)
יש"כ, למסייעים. השתמשתי בחלק מהדוגמאות. אנסה להסביר מדוייק יותר. נדרשים ערכים:
  1. עשירים בתוכן, מסודרים, כתובים היטב, עם מקורות, או במילים אחרות ש'נראים טוב' גם לקורא שמצפה לקרוא ערך אנציקלופדי במובן המקובל של המילה.
  2. שעוסקים בנושאים שויקיפדיה עוסקת בהם, ברכת כהנים או קראון הייטס אלו דוגמאות מתאימות (חלקת חב"ד בהר הזיתים זה איזוטרי, ריקוד חסידי לא ברור מאיזה ערך בויקיפדיה יקושר אליו).
  3. שלא מתאים להכניס את כל התוכן שבערך החב"דפדי לויקיפדיה, ולכן לא ירצו שם להעתיק את התוכן אלא רק לקשר אליו. לדוגמה הערך על 770 שאצלנו יורד לרוזלוציה ששם לא ירצו לפרט כ"כ. לעומת הערך על ר' הלל מפאריטש, שרוב התוכן שאצלנו מתאים גם להעתקה לשם.
  4. באופן כללי עדיף ערכים חב"דיים, כי ערכים כלליים זה פחות מתאים לויקיפדיה, לדוגמה ירושלים לירושלים, ביבי לביבי וכו'. זה לא הגיוני שכל ערך בויקיפדיה שיש לו זוית חב"דית יקושר לחב"דפדיה... רק אם זה דוגמה בולטת זה יתאים --שיעשיחה י"ד בשבט ה'תשע"ז 02:05, 10 בפברואר 2017 (UTC)
לא עם סוגי הערכים שאני הבאתי?--הנחה - שיחה 06:33, 10 בפברואר 2017 (UTC)
הנחה, אין סוף וצמצום מרובע הם ערכים יפים רק שאין מקביל להם בויקי, כפי שתוכל לראות בדוגמאות שלהלן. השתמשתי בינתיים בערכים הבאים: מרכז חב"ד העולמי - 770, קראון הייטס, שמחה עלברג, את הערכים צמצום בבחינת מרובע, צמצום הראשון, צמצומים שלפני צמצום הראשון, צמצום לא כפשוטו, הצעתי לקשר לערך הבודד שם שנקרא בשם המשונה 'תורת הצמצום'. עוד ערכים שהצעתי זה קליפת נוגה ושלוש קליפות הטמאות לערך שם 'קליפות', נפש אלוקית לפסקה ב'נשמה' העוסקת בנשמה על פי תורת הקבלה. שינה בסוכה לפסקה 'אכילה ושינה' בערך 'סוכה'. נסיעה לרבי לפסקה מאפייני החצר, בערך 'חצר חסידית'.
הצעות נוספות יתקבלו בברכה, בדגש על ערכים העוסקים בנושאים שגם ויקיפדיה/ ויקיפדים יתעניינו בהם, ושמכילים תוכן איכותי בשפה אנציקלופדית. --שיעשיחה ט"ו בשבט ה'תשע"ז 20:37, 11 בפברואר 2017 (UTC)
שיע.ק, קבל הצדעה לפעילותך החשובה שם. אני חולק על ההנחה שיש לנו מה לתרום רק בנושאים קבליים/חב"דיים, כמעט כל ערך יהודי שנמצא אצלנו במצב טוב יש לו הרבה הרחבה על פני ויקיפדיה! רק שלבושתנו אין הרבה כאלה... אבל, דוגמאות כמו מרדכי היהודי, אחשוורוש, משתה ושמחה למשל יכולים להיות רלוונטיים (ואם הם יעברו אצלנו עוד הרחבה - עאכו"כ). ועוד דוגמא מצויינת היא הקשת, שכבר נכנסה והוצאה שם!
ואם בעניני ויקי עסקינן, אולי אשאלך: יש לך מושג למה למרות שיש ערך "הזרם המשיחיסטי", בכל זאת הרבה ערכים שבהם הוא מוזכר לא מקשרים אליו אלא ל"פולמוס המשיחיות"? למשל: במחנה צבאות השם, מטה משיח, יהושע מונדשיין ועוד ועוד. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 08:54, כ"ד בשבט ה'תשע"ז
אני מסכים שאפשר לקשר כמעט מכל ערך שיש לו ערך מקביל לחב"דפדיה, אבל צריך שגם הויקיפד הממוצע יסכים. אפשר להבין, שאין להם עניין בהפצת המעיינות, ורובם ככולם של הויקיפדים לא יסכימו למצב שבו יש מאות קישורים לחב"דפדיה, לכן צריך להתמקד באילו בעלי הסיכויים הטובים ביותר, שיש להם הצדקה לפי הקריטריונים הויקיפדיים. ערכי יהדות כלליים, ויקיפדיה יכולה להעתיק את המידע הכללי שיש אצלנו, וההיבט החב"די הוא לא מרכזי מבחינתם. כמובן שלאחר שתוכרע הצבעת המחלוקת ניתן יהיה להציע ולהעלות ערכים ספציפיים שיעשירו את הערכים המקבילים בויקיפדיה. לעניין הקישור ל'פולמוס' במקום ל'זרם' זה פשוט מאוד, הפולמוס הוא ערך ותיק והקישורים נוצרו עוד לפני שהיה את הערך 'הזרם'. --שיעשיחה ט' באדר ה'תשע"ז 23:10, 7 במרץ 2017 (UTC)

כתיבת מדיניות

קיימים מספר דפי מדיניות בחב"דפדיה, אבל כמעט אף אחד לא יודע על קיומם ועד שעלו טענות שלא קיים בכלל מדיניות. הטענה כמובן נכונה, אבל לא בגלל שהיא לא קיימת כמו זה שאינה יעילה (לדעתי). כדי שבאמת יהיה מדיניות יעילה צריך: א. להחליף את הקישור מדיניות למטה לקטגוריה:חב"דפדיה - מדיניות פנים. ב. לשנות את שם הקטגוריה לקטגוריה:חב"דפדיה - מדיניות, ולצרף אליה את שאר דפי המדיניות (עליי). ג. מתנדב שירשום איזה דפים צריך במדיניות כדי שתקיף את כל הכללים בחב"דפדיה אבל לא תיצור כפילויות בכללים. ד. לייצר תבנית ניווט לכלל דפי המדיניות כולל הדפים החסרים. ה. מה שכחתי?

אגב קיים דף בשם חב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים וצריך למזג אליה את חב"דפדיה:עקרונות וקוים מנחים/טיוטה בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 10:48, ט"ז בשבט, ה'תשע"ז (12 בפבר' למניינם), ימות המשיח

מילון

מילון:מושגים חסידיים

מה ההחלטה הסופית? ואם המילון בחב"דפדיה איזה מרחב שם צריך? מילון או מילון חסידי?--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 14:23, 15 בפברואר 2017 (UTC)

בעד חזק--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 18:36, 18 בפברואר 2017 (UTC)
דעתי היא כמו השם הנוכחי כמובן, מילון חסידי. --שלום - עליכם כ"ג בשבט ה'תשע"ז, למניינם 02:07, 19 בפברואר 2017 (UTC)
אולי מאוחר מידי, אבל לא אתאפק מלהביע תמיהתי:
  1. למה צריכים מרחב משתמש מיוחד בשביל 4 ערכים?
  2. למה יש גם דפים המתחילים ב"מילון" וגם ב"מילון חסידי"?
בהצלחה, • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 08:43, כ"ד בשבט ה'תשע"ז

מדיניות תבניות תאריכים

בקשר עם עריכות אלו (1 2 3) הייתי שמח לברר שוב מהי המדיניות שלנו. בהגיון שלי תאריכים שאינם חב"דיים במובהק, גם אם מכניסים אותם, צריכים להופיע בנפרד, עם קו מפריד. לאחרונה באופן עיקבי כל תבנית שאני מעלה מגיע אנונימי ו'מתקן' בצורה שרירותית. היתה איזו מסקנא? החלטה? להתראות - שיחה 10:00, 19 בפברואר 2017 (UTC)

לא היתה החלטה. חשבתי שעשית את זה בטעות כי ראיתי את זה רק בכמה ערכים בודדים וזהו לכן שיניתי, אבל אם זה בכוונה אז מתנצל ותשחזר (אבל צריך אז לעשות גם בשאר הימים).
א. "לא עליך המלאכה לגמור ולא אתה בן חורין להיבטל ממנה".
ב. מן הראוי, שכל אחד יתקן את מה שעשה. גם כך אין לי זמן מיותר...
בברכת הצלחה לכל עניני הרבי, ושנזכה להיות חלק מזה. להתראות - שיחה 06:34, 20 בפברואר 2017 (UTC)
תכלס אתה רוצה שאעבור להחזיר בכל התאריכים?
אם תוכל - אשמח. להתראות - שיחה 14:03, 20 בפברואר 2017 (UTC)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

בקשר לתבניות, רציתי להזכיר את המדיניות בהתקרבנו לחודש אדר: בתבניות אדר סתם (תבנית:א' באדר) - נכללים כל האירועים, גם בשנים פשוטות וגם באדר א' וב' בשנים מעוברות. בנוסף ישנם תבניות נפרדות לשנים מעוברות (תבנית:א' באדר א', תבנית:א' באדר ב') שבהן ישנם רק אירועים מאדר פשוט וכן אדר זה (כלומר, בא' באדר א' אין אירועים מא' אדר ב'https://shluchim.vertlach.net/wiki/%D7%A2%D7%9E%D7%95%D7%93_%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%, ולהפך). וק"ל.
תבניות אדר סתם מקוטלגות בקטגוריה ו (ו01, ו02 וכו'), אדר א' - ז, אדר ב' - ח.
עשיתי כעין תבנית פירושונים בראש תבניות אדר כדי להדגיש את הנ"ל, ולמנוע בלבולים בעריכתם בעתיד. אשמח לשמוע דעת הקהילה בנדון.
בנוסף: יש בלבול בנוגע לאירועים שהתרחשו בשנים מעוברות, שלא ברור איזה מהם באדר א' ואיזה באדר ב'. ניסיתי לברר חלקם כמה שידי מגעת, אבל חלקם לא הצלחתי ועליהם מוצבות תבנית:הבהרה. מי שיוכל לברר עוד - תבוא עליו ברכה (קצת פאדיחה שבעמוד הראשי יהיו הרבה תבניות הבהרה). יישר כח לכולם • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 07:03, כ"ו בשבט ה'תשע"ז

קרובי משפחה

אילו קרובי משפחה ראוי להכניס בערך. הבה נקבע כללים ברורים שיכנסו בעז"ה לפסקה שטרם קיימת בדף: חב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים#משפחתו. נא הביעו דעתכם בפסקאות הבאות, כמובן שכל אחד יכול להוסיף ניסוחים הצעות ופסקאות, רק השתדלו שיהיה ברור ומסודר. --שיעשיחה ט' באדר ה'תשע"ז 22:44, 7 במרץ 2017 (UTC)

חבל שהדיון ייסגר ככה, מה המסקנה? (צריך בסוף לעדכן בדף הנ"ל, כמו ששיע.ק כתב. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:07, י"ט באדר ה'תשע"ז

ללא מחלוקת שצריך להכניס

1. בעל/אשה. 2. אב ואם. 3. ילדים בעלי תפקיד/בולטים/מפורסמים.

לענ"ד שנים הראשונים צריכים להיכנס בגוף הערך ואינם צריכים להיכפל בפיסקה "משפחתו". שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:20, 8 במרץ 2017 (UTC)
מצטרףכתית למאורבית הבד 05:53, י"א באדר, ה'תשע"ז (9 במרץ למניינם), ימות המשיח
מצטרףקרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 08:55, י"א באדר ה'תשע"ז

אחים

א. לכתוב את כל האחים והאחיות בכל אישיות. ב. לכתוב רק על אחים בעלי תפקיד/בולטים/מפורסמים.

ב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:20, 8 במרץ 2017 (UTC)
לכתוב רק בערכים שלא נמצא מידע כזה בערך אחר. כלומר אם אין ערך על האבא, להוסיף את האחים. אם אין ערך על השווער - להוסיף את הגיסים. להתראות - שיחה 06:32, 8 במרץ 2017 (UTC)
כמו להתראות, ובדיעבד כמו שף ויתיב. --שלום - עליכם י"א באדר ה'תשע"ז, למניינם 00:06, 9 במרץ 2017 (UTC)
אין טעם לכפול את השמות בכל ערך, אם יש ערך אחר (כמו האב, או השווער), זה ממש מיותר; וגם אם אין, אני חושב שאפשר לוותר.. • כתית למאורבית הבד 05:53, י"א באדר, ה'תשע"ז (9 במרץ למניינם), ימות המשיח
אם אין ולא יהיה ערך על האב/השווער, והאח/הגיס הוא בעל חשיבות גדולה מאוד (לא רק חשיבות אנציקלופדית, אלא חשיבות לעובדה שפלוני הוא אחיו/גיסו של אלמוני. לדוגמא, ר' משה פנחס כץ והרב מרדכי מנטליק). • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 08:59, י"א באדר ה'תשע"ז

גיסים

א. לכתוב את כל האחים והאחיות בכל אישיות. ב. לכתוב רק על אחים בעלי תפקיד/בולטים/מפורסמים.

כמו אחים. שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:28, 8 במרץ 2017 (UTC)
כמו אחים. --שלום - עליכם י"א באדר ה'תשע"ז, למניינם 00:06, 9 במרץ 2017 (UTC)
כמו שכתבתי באחים• כתית למאורבית הבד 05:53, י"א באדר, ה'תשע"ז (9 במרץ למניינם), ימות המשיח
אפשר למחוק את הפסקה כדי שלא יאלצו כל אחד להכנס ולכתוב "כמו אחים" קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 09:00, י"א באדר ה'תשע"ז

ילדים

א. לכתוב את כל הילדים בכל אישיות. ב. לכתוב רק על ילדים נשואים. ג. לכתוב רק על ילדים בעלי תפקיד/בולטים/מפורסמים.

מתלבט בין ב' לג'. בוודאי אין מקום להביא ילדים שאינם נשואים. שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:28, 8 במרץ 2017 (UTC)
בעד אפשרות ב'. להתראות - שיחה 06:32, 8 במרץ 2017 (UTC)
בעד ב --הנחה - שיחה 10:23, 8 במרץ 2017 (UTC)
רק להעיר, שכמדומה ברור לכולנו שבחור מבוגר מוכר (בדוגמת פינטו) לכאורה נכנס בגדר של נשוי. הלא כן? שף ויתיבקאנפרענץ רום 11:38, 8 במרץ 2017 (UTC)
בעד ב'. --שלום - עליכם י"א באדר ה'תשע"ז, למניינם 00:07, 9 במרץ 2017 (UTC)
ב • כתית למאורבית הבד 05:53, י"א באדר, ה'תשע"ז (9 במרץ למניינם), ימות המשיח
בעד ב. ובהסתייגות, אם מדובר בילדים שנהרגו בשואה, תמימים שנפטרו בצעירותם וכד' (גם מסכים ל"דוגמא" של שף ויתיב, אבל עם כל המאמצים לא מצליח למצוא מקרה דומה...) • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 09:02, י"א באדר ה'תשע"ז

נכדים

א. לכתוב את כל הנכדים בכל אישיות. ב. לכתוב רק על נכדים נשואים. ג. לכתוב רק על נכדים בעלי תפקיד/בולטים/מפורסמים.

לא להכליל נכדים, מקסימום אפשר להכליל אותם יחד עם הוריהם באם הם מפורסמים ביותר, למשל בין בני הרב מאיר אשכנזי ניתן לכתוב אצל אביו של הרב אשכנזי מכפ"ח "בנו הוא הרב מרדכי שמואל אשכנזי מכפר חב"ד". באם אינם מפורסמים ביותר אך הם מפורסמים קצת ניתן אולי לכתוב באם אין שם משפחתם שווה.שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:28, 8 במרץ 2017 (UTC)
כנ"ל, לכתוב רק באם המידע הזה לא נמצא בערכים אחרים. אם אין ערך על הבן/חתן, להוסיף את הנכד (ורק אם הוא בעל תפקיד בולט). להתראות - שיחה 06:32, 8 במרץ 2017 (UTC)
מצטרף וע"ד שכתבתי לגבי אחים/גיסים. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 09:03, י"א באדר ה'תשע"ז

נוסף

לעיל נידון קביעת כלל שרירותי. לענ"ד יש מקום להפעלת שיקול דעת בערכים ריקים, להכליל את האחים/גיסים בשביל למלא את הערך (אם זה מוסיף ולא נראה מיותר, כגון שיש להם תפקיד וכדומה). להתראות - שיחה 06:32, 8 במרץ 2017 (UTC)

ערכים שצריך למלא יש לעיין אם יש להם זכות קיום. אולם אני מודה שלו נניח שפנחס רייזעס היה גיס של בנימין קלעצקער יש לציין זאת בערך. שף ויתיבקאנפרענץ רום 09:22, 8 במרץ 2017 (UTC)
בעד חזק הפעלת שיקול דעת בכל מקרה שהוא, נגד חזק קיומם של ערכים שצריך להוסיף אחים כדי למלאם. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 09:04, י"א באדר ה'תשע"ז

חב"דפדיה באנגלית

אולי כדאי לפתוח באמת את חב"דפדיה באנגלית ודהיא תהיה בייחד עם העברית (שכל שינוי טכני שעושים בעברית יהיה גם באנגלית ושבכל ערך באנגלית יהיה קישור לערך בעברית)? בתור ערכים ראשונים אפשר לפתוח מרחב שם/ להעלות אותה ולא להודיע (כדי לחסוך עבודה של העתקה) --מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 11:49, 9 במרץ 2017 (UTC) שיע.ק, שלום, חיים נהר, חבר--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 13:01, 9 במרץ 2017 (UTC)

(מדוע אתה מזכיר אותי יחד אם גדלי חב"דפדיה? אני שווה להם?) בעד לעשות חב"דפדיה באנגלית (שיקראו לה חב"דפדיה האנגלית כמו ויקיקליפה האנגלית וכדו') צריך לעשות שכל שינוי שעושים כאן אוטומטית יהיה גם שם ולהפך--חבר - שיחה - בואו נתוועד! משיח בא בתאריך: י"א באדר ה'תשע"ז
אפשר להגדיר שדף שלא קיים באנגלית וקיים בעברית יוצג בעברית. להתחיל בבניה באופן שיהיה צריך להירשם ולקבל הרשאה?--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 14:45, 9 במרץ 2017 (UTC)
כמובן, הרשאה מידית לעורכים מרכזיים כאן--חבר - שיחה - בואו נתוועד! משיח בא בתאריך: י"א באדר ה'תשע"ז
אני מתנגד נחרצות לפתיחת חב"דפדיה אנגלית, עד שיוכח שיש לה סיכוי ממשי. אצטט מספר טיעונים מהדיון בדף הנ"ל:
  1. "במידה ונודיע בחגיגיות בחב"ד אינפו על פתיחתה של חב"דפדיה באנגלית, ויעבור חודשיים-שלושה, ושום דבר רציני לא יתקדם שם, נצא מופסדים .. לפני זה מישהו רציני שיקח על עצמו כתיבתם של מינימום 750 ערכים ראשוניים".
  2. שיתחילו להעלות ערכים כאן בחב"דפדיה בעברית - ערכים באנגלית, ואחרי שיצטבר כאן ערכים באנגלית, נעלה את המיזם. הערכים יכנסו בנתיים תחת קטגוריה:ערכים באנגלית.
  3. רעיון נחמד. קודם לכן חייבים לדאוג שדובר אנגלית כשפת אם ייקח אחריות לנושא. --שיעשיחה י"ב באדר ה'תשע"ז 01:19, 10 במרץ 2017 (UTC)
עד כאן.

סיכום

בסיכום כללי של הדיעות כאן אפשר לסכם: תומכים בהקמה מיידית של חב"דפדיה באנגלית, הם: Men770, חבר. המליצו להמתין: שיע ק.

מתנגד נחרצות לרעיון. אין ספק שחשיבותו של חב"דפדיה באנגלית היא גדולה ביותר (אולי אף יותר מזו העברית), אולם מכמה סיבות אני מתנגד:
  • שני התומכים בפתיחה המיידית כנראה אינם דוברים אנגלית כלל וכלל.
  • אם המצב בעברית הוא על הפנים למה להיכנס לפרוייקטים חדשים?
  • מה הפירוש מיידית? לפתוח את זה היום, והמצב בה יהיה כהמצב בויקיפדיה בשפת ה"pitkin-norfuk"?
  • קהל משיחיסטי אמריקאי - אין. לפתוח אתר עבור שנים שלוש חברה מתפארת מנחם שאינם קוראים עברית, ועבור קבוצה מצומצמת ביותר של בנות - פשוט לא שווה את המאמץ. אתר לא מזוהה פוליטית לא יקום (לצערנו).
שף ויתיב מחוץ לחשבון 08:27, 10 במרץ 2017 (UTC)
מצטרף להתנגדות.
לדעתי יש להתמקד בשיפור העברית, ואם מתעקשים על פרוייקט חדש כל שהוא לקראת העשור, אפשר להוסיף פרוייקטי־משנה בעברית (כמו שהתחילו עם מילון, פתגמים וכדו') יעקב בן שמואל - שיחה 04:39, 12 במרץ 2017 (UTC)
ולתומכים אומר, אפשר לפתוח בינתיים מיזם פנימי בתוך ויקיפדיה, וכשנגיע לכמות מינימאלית של ערכים בסיסיים באנגלית סבירה לפחות, אפשר יהיה לפתוח את חב"דפדיה באנגלית. --שיעשיחה ט"ז באדר ה'תשע"ז 00:03, 14 במרץ 2017 (UTC)
רעיון מוצלח, להעיר אשר בויקיפדיה האנגלית ההשגחה הרבה פחות צמודה מאשר זו העברית והסיכויים שימחקו לכם ערכים הקשורים בחב"ד פחותה בהרבה. שף ויתיבקאנפרענץ רום 21:28, 14 במרץ 2017 (UTC)
"שימחקו לכם"? ובעומדנו בסמיכות לימי חג הפסח, כיון שהוציא עצמו מן הכלל וכו'. להתראות - שיחה 06:35, 15 במרץ 2017 (UTC)
הרי לי לא ימחקו אף בעברית שף ויתיבקאנפרענץ רום 07:27, 15 במרץ 2017 (UTC)
אפשר גם בתוך חב"דפדיה במרחב שם סגור.--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 16:16, 15 במרץ 2017 (UTC)

התסביך המשיחי של עדין אבן ישראל

באיזה ערך משלל ערכי גאולה ומשיח באתרנו הנכבד, ראוי לדעתכם להכליל את הקישור החיצוני הזה? להתראות - שיחה 11:20, 15 במרץ 2017 (UTC)

אתה שואל ברצינות? יש כבר קישור בערך ניצוץ משיח.--הנחה - שיחה 13:27, 15 במרץ 2017 (UTC)

תבניות

תבניות רבות הכוללות בתוכן טבלאות שונות כמו תבנית:שבת תבנית:פסח תבנית:חגים וזמנים תבנית:חנוכה וכו' כל אחד מהם שונה בגודלו במראו בעבר כבר נידון האם יש מקום ליצור צבע וצורה אחידה לכל סוגי תבניות אלו הקשורים למועדי ישראל ואני מעוררה שוב כי לדעתי יש לכך חשיבות רבה. ובעיקר לגודל ורוחב התבנית שמשתנית מתבנית לתבנית לדעתי חשוב שיהיה גודל אחיד ובעיקר זה מפריע כשיש שתי תבניות כמו לדוגמא כאן.--הנחה - שיחה 13:46, 15 במרץ 2017 (UTC)

מסכים בנוגע לצורה, לגודל ולסדר (ראה למשל תבנית:סוכות שהיא ממש תוהו ובוהו). אך בנוגע לצבע כבר הבעתי דעתי שם שלענ"ד גיוון בצבעים יפה יותר. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:06, י"ט באדר ה'תשע"ז

ימי חב"ד

האם לדעתכם נכון שאירועי התוועדויות חג הפורים אצל הרבי בימי חב"ד יהיו שייכים לט"ו באדר? כנראה מי שעשה זאת חשב על זה שזה אחרי השקיעה, אבל לענ"ד לא נראה נכון כלל וכלל. ולהעיר שהתוועדות פורים תר"פ ופורים קטן תרפ"ז כן נמצאות בי"ד באדר, אף שגם הם ייתכן והיו אחר השקיעה. [השאלה כמובן רלוונטית גם לעוד אירועים כמו יסוד תקנת הרמב"ם בי"א ניסן תשד"מ ועוד ועוד]. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:04, י"ט באדר ה'תשע"ז

כפשוט, שייך לפורים/י"א ניסן וכו'. שף ויתיבקאנפרענץ רום 14:15, 17 במרץ 2017 (UTC)

ערך על בטיחות בדרכים

האם לדעתכם כדאי לעשות ערך על הוראות הרבי לבטיחות בדרכים, שם יכנס סידור תהלים ותניא, קופת צדקה, [www.tikvasmenachem.com/tm-364a.pdf מזוזה], והנלווה? צוואת רבי יהודי החסיד לא לחזור ומענה הרבי לרש"ז גורארי' לומר פרק תניא? ועוד? מה יהיה השם שלו? יש למישהו מה להרחיב? להתראות - שיחה 11:35, 17 במרץ 2017 (UTC)

ועל הדרך, כאן המקום לקרוא למפעילים לפתוח את אתר תקוות מנחם. להתראות - שיחה 11:35, 17 במרץ 2017 (UTC)

ערכים מומלצים

בזמן האחרון יש דיבורים רבים על ערכים מומלצים, וכרגיל הכל נשאר במישור הדיבורים. לדעתי הסיבה לכך היא כי אנחנו חושבים שכאן זה ויקיבתחתונים, וכמעט בלתי אפשרי שנגיע לכמות ערכים ברמה הזאת.

יש לשקול לדעתי שינויים בכללים של מה נקרא 'ערך מומלץ'. הדבר הראשון שצריכים לקבוע הוא כי ערך מומלץ אינו בהכרח ערך ארוך חד וחלק!

הכללים שיש לקבוע לענ"ד:

  1. ערך בעל חשיבות.
  2. ערך מקיף עכ"פ את עיקרי הדברים (עם מקורות לכל מה שכתוב, אפילו אם זה מקור אחד לכל הערך).
  3. חשוב ביותר: ערך שאין בו מחלוקת/פוליטיקה.
  4. ערך כתוב באופן סביר.

נראה לי שכמה מערכי חג הפסח שנכתבו עכשיו נכנסים בקריטריונים הנ"ל. שף ויתיבקאנפרענץ רום 16:15, 22 במרץ 2017 (UTC)

הבעיה לדעתי היא יותר שחסר עקשן, משום שעד שלא התעקשתי על הערך ניצוץ משיח ושגעתי את כל המדינה שום דבר לא זז בעניין (ובצדק כי מה פתאום שייעניין אותי פתאום ערך שאחר כותב, בגלל שהוא החליט..) ולבסוף יצא ערך יפה ניסיתי לעשות זאת שוב בערך שינה בסוכה חוץ משיע.ק אף אחד (!) לא תרם את עצמו.. כמובן כשעבר סוכות נו.. לך תדבר עם משהו..
עכ"פ תעלה איזשהו הצעה לערך סביר בעניין הפסח ובטוח אני שירתמו לכך.--הנחה - שיחה 17:39, 22 במרץ 2017 (UTC)
הכי חסר זה זמן. להתראות - שיחה 12:39, 23 במרץ 2017 (UTC)

מוסד הרב קוק

מעניין, [4ysc01p1vhw140bqmvpyqhpw.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2017/03/27-03-2017-09-45-17-%D7%AA%D7%A9%D7%95%D7%A8%D7%94-%D7%A1%D7%9C%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D.pdf הרבי מבקש את ספרי הרב קוק] עמוד 49. להתראות - שיחה 11:29, 29 במרץ 2017 (UTC)

הרבה יותר מעניין לכאורה זה שהרבי מחפש את הספר של בני של הסטייפלער... אגב, לאחרונה פורסמה תמונה איך מראים לו את המכתב הזה. --יוסי ג - שיחה 08:04, 18 באפריל 2017 (UTC)

חסדות חב"ד הערך הזה צריך להיות הכי ארוך בחבדפדיה!!

חייבים מלערוך אותו מי שיש שליטה על הפורטלים ויכול להעתיק מכל אחד מהפורטלים את התקציר של כל פורטל מחבדפדיה זה יוסיף לערך של חסידװת חב"ד המון. עוד מישהו שיכול להעתיק מוקיפדיה ששם הערך הרבה יותר ארוך. --או או - שיחה 06:20, 18 באפריל 2017 (UTC)

ערכי נשים

- הועבר משיחה:רחל זמיר

בעיקרון אני נגד ערכי נשים, אבל אם יום אחד יכתבו... להתראות - שיחה 08:12, 27 במרץ 2017 (UTC)

להתראות, באמת שאינני מצליח להבין אותך, כל צרוע וכל זב זכאי לערך מעצם עובדת קיומו, ונשים שעשו ופעלו רבות אינם זכאים?! שף ויתיבקאנפרענץ רום 16:37, 27 במרץ 2017 (UTC)
זכאית בהחלט. אבל לדעתי אין מקומם של ערכי נשים באנציקלופדיה חב"דית. אתה חושב שאם אשכנזי היה מכניס ב'אוצר החסידים' את מומע שרה היתה דעת הרבי נוחה? להתראות - שיחה 06:22, 28 במרץ 2017 (UTC)
ללא ספק, ולא כמו שאנשי ארץ ישראל (בהשפעת ...) מעוותים את רצון הרבי והקב"ה. שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:37, 28 במרץ 2017 (UTC)
כמובן שמה שכתבתי בטל ומבוטל אם תמצא ולו מקור אחד בדברי רבינו, ואפילו בדרך רמז שברמז, ואפילו לענין שהוא רק דומה. מעולם לא ראינו שהרבי נמנע לדבר על אשתו או על אמו, הפריערדיקער רבי כתב קונטרס דברי ימי הרבנית רבקה, ושנים מתוך החמש מגילות קרויות ע"ש נשים. בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 03:53, 29 במרץ 2017 (UTC)
שף ויתיב, נפלאתי כיצד הינך מוצא בכל דבר קשר לאנשי א"י וכו', וכדברי מלכנו הקדושים - כאשר אדם שקוע בתוקף במשהו וכו'... וכי לא מוטב שבמקום זאת היית מחפש את הקשר למשיח?
ולגופו של ענין, כפשוט שאין כל מניעה לכתוב ערכים על נשים שעשו פי כמה וכמה מרף הפעילות המצדיק ערך אצל בני המין השני. ויתירה מזו, אם לדעת הכותב זה מוסיף ב'והחי יתן אל לבו' ניתן לשים תמונות שחור-לבן של נשים שנפטרו, כמבואר במענה אד"ש הנמצא בערך איסור הסתכלות בנשים. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 04:06, ב' בניסן ה'תשע"ז
לא אמרתי שזה אסור, רק שזה לא מתאים. בקשר לטענה של 'אנשי ארץ ישראל': לידיעתך, גם אנחנו חסידי חב"ד חלק מבני ישראל, ואם ישנו גדר של דבר "שהאומות גדרו את עצמם", אנחנו לא גרועים מהאומות. יש דברים שבעבר היו מותרים אבל נוספו על גדרים וסייגים שיהודים שומרי תורה ומצוות קיבלו על עצמם. טענתך, היא אותה טענה של הגרועים שבמזרח'ניקים המבקשים לבטל את כל התקנות שנתקנו במשך הדורות, בטענה שלא נמצא לכך מקור בחז"ל, והיא הולכת, בדקות, בדרכם של הקראים שביקשו להיצמד למה שכתוב, ולא קיבלו על עצמם את מרותם של חכמי ישראל. לא אמרתי שכל צרוע וזב יש לו כח של 'חכמי ישראל' והם יכולים לגזור על כלל הציבור מה שהם רוצים, וגם לא אמרתי שהגזירות והתקנות שקיבלו על עצמם אנשי ארץ ישראל מחייבים את כלל קהילות הקודש די בכל אתר ואתר, וייתכן באמת שאין שום בעיה בנקודה הספציפית הזאת, אבל התכוונתי לעצם הטענה. בברכת ואת והב בסופה. להתראות - שיחה 05:37, 29 במרץ 2017 (UTC)
קרייזי, נראה שלהתראות הבין היטב מה התכוונתי. אין לי כח להסביר, אולי כשאהי' מול מחשב. אם הינך מחפש קשר למשיח עיין רמ"ח אותיות סי' קיז.‎
‎‏להתראות, כנ"ל אין לי כח אז לא אתייחס לויכוח הכללי, אתייחס למה ששאלת אם נראה לי שהרבי היה מרוצה אם היו מכניסים את המומע שרה. כדרכם של יהודים אענה בשאלות משלי (אני מחכה למענה): א. האם לדעתך הרבי היה מרוצה לו היו מכניסים לספר השלוחים רק תמונות (צבעוניות!) של השלוחים ולא השלוחות? ב. לו לא היו מדפיסים את ספר השלוחים אז אלא כיום ובארץ הקודש, האם היו מכניסים את השלוחות? ג. התשובה לב' היא בהשפעת מי? ומי קרוב יותר לרצון (ולא רק דברי) הרבי?‏
‏‎מייחל לתשובתך הכנה. בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 09:08, 6 באפריל 2017 (UTC)‏
א. לא. ולפני שאמשיך להתייחס, אני חייב לציין שזו דוגמא לא מוצלחת. אני מדבר על אנציקלופדיה ואתה מדבר על אלבום. אני מדבר על חומר הפונה לקהל הרחב, ואתה מדבר על חומר הפונה לקהל יעד מאוד מצומצם.
ב-ג. תלוי מי היה מדפיס, ואני לא חושב שזה השתנה היום. אם טוביה בלוי היה ממונה על הדפסת אלבום השלוחים לפני ארבעים שנה - הוא היה מדפיס עם תמונות נשים? ונשאל הפוך על הפוך, אם היתה זו הפקה ישראלית והיכל מנחם ירושלים וכיו"ב היה שם את זה בחלון הראווה של המכירות שלו - היתה לרבי נחת רוח? הכל לפי המקום והענין. זה לא אסור, אבל יש מקומות שזה מתאים ויש מקומות שלא. זה נושא רחב שנוגע בהמון סוגיות ולא כל מה שמתאים בבית חב"ד בנאפל מתאים בבית יהודי, גם אם הוא מותר על פי שולחן ערוך 'יבש'.
ולסיכום, לעניות דעתי זה לא הרצון של הרבי להחמיר יתר על המידה, וגם לא להקל ראש מבלי להתחשב במקבל. להתראות - שיחה 10:37, 6 באפריל 2017 (UTC)
יש להפריד בין תמונות לבין ערכים. אבקש לדון קודם רק לגבי הערכים. לגבי ערכים, לדעתי לא רק אפשר אלא חובה לכתוב ערכים על נשים שפעלו ביהדות ובחסידות. הרבי עצמו העלה על נס פועלם של נשים, החל מהאמהות, המשך ברבניות, ועד לאישה חסידית כמרת פעשא שמסרה את נפשה ומוזכרת בדבר מלכות. והוא דבר הפשוט. שיעשיחה כ"ג בניסן ה'תשע"ז 15:43, 19 באפריל 2017 (UTC)
אני סבור שיש להעביר את הדיון לאולם הדיונים. תחת הכותרת ערכים על נשים. וכשיסתיים אפשר יהיה לדון על תמונות נשים (שלדעתי אין להם מקום מלבד הרבניות). --שיעשיחה כ"ג בניסן ה'תשע"ז 15:44, 19 באפריל 2017 (UTC)
להתראות, דבר ראשון אדרבה, אם זה מיועד לקהל הרחב הרבה יותר מסתבר לשים ערכי (ותמונות) נשים מאשר אם זה מיועד לקהל פנים חב"די. אולם אתה התחמקת מלוז הענין ולכן אשאל את השאלה שלי בצורה הפוכה, לו היו מדפיסים את ספר השלוחים כיום והיו מכניסים לשם תמונות נשים, האם לא היו מתלחששים במסדרונות הישיבה הגדולה בעולם "תראו מה זה, לאנטים אין בעיה להכניס תמונות נשים..." בעוד שגם לי וגם לך ברור שדעת הרבי כלל לא היתה נוחה אילו לא היו מכניסים לשם את התמונות האלה. זה בהשפעת מי? לדעתי זוהי השפעה של אלו שאתה מכנה "האומות". החרדים הפרזיטים העושים את התורה קרדום לחפור בה (ואין כוונתי במישור הכספי) אינם מחייבים אותי כלל ועיקר, וגם אינני נהפך לקראי בשל כך.
בנוגע לעצם הענין, אם יש לך תקדים/דוגמה/ראיה ממשהו דומה מהרבי להדרת הנשים שאתה רוצה להשליט פה, אז כל דבריי בטלים ומבוטלים. אני יכול להביא לך עשרות מקרים הפוכים, וכל זמן שאין לך אפילו דוגמה אחת אז לבוא ולחלק מסברא ולומר זה לא דומה עליך מוטלת חובת ההוכחה.
לסיכום, לדעתי דעתו של הרבי שאין להקל כלל וכלל בשום ענין, אך גם אין להמציא הלכות שלא שערום אבותינו (ובפרט אם זה על חשבון רגשות של אחרים). הענין הזה אין בו משום "קולא" (וק"ו אם אין תמונה) אלא רק common sense.
כבקשת שיע נחכה עם הדיון על התמונות עד שייגמר הדיון הזה, והדיון על מענדל נמצא כמה פיסקאות מעלי. אני חושב שלמען הכבוד הראוי לשמו הק' של רבינו ראוי להחליף את זה, ואז אם אחרי שבוע נראה שירדנו ברשימת התוצאות תמיד יהיה אפשר להחזיר (אגב, לדעתי א. זה לא כ"כ משנה איפה אנחנו בתוצאות באם איננו ראשונים, ב. אין למדוד לפי איפה אנחנו בתוצאות אלא לפי כמות כניסות, ג. רוב האנשים בכלל מחפשים "הרבי מלובביץ'" או משהו כזה ולא את השם, כך שזה לא כ"כ משנה איך תכתוב את השם). בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 00:43, 20 באפריל 2017 (UTC)
נראה לי שכולם פה בעד ערכי נשים, ואפילו להתראות המתנגד (במלרע! רק במלרע!) הרי הוא עצמו יזם ופתח את שיחה:רחל זמיר...
בכל אופן אני חולק על רעיון ההתנגדות, ובשתיים: (א) דעת הרבי. לא מצאנו ולא ראינו בשום מקום רמז דרמז בשלילה גורפת כזאת, ואדרבה. (ב) המציאות. לא נראה לי שאפילו קיצוני החרדים באה"ק "מחמירים" עד כדי כך שאסור אפילו לכתוב על נשים. בכל עיתוני החרדים יכולה להיות כתבה על הרבנית הצדקנית מבעלז או מגור או מקנייבסקי וכו', ולאף אחד זה לא צורם. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 21:29, כ"ד בניסן ה'תשע"ז

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ובתגובה אגבית שלא ממין הענין: שף ויתיב, אינני יודע מה היו מתלחששים בישיבה הגדולה בעולם במקרה היפותטי, אבל אני כן יודע שכאשר עסקן פלוני מכפ"ח הוביל/מוביל מגמת התייפיפות שכללה הכנסת תמונות נשים לפרסומי צא"ח - נדמה לי שאף לא בצניעות מלאה - יצאו נגדו (לא בישיבה הנ"ל שבקושי ידעו מכך, אלא בעיקר) חבריו לארגון ועוד כל מיני, "אנטים" כמובן, אז כנראה שגם להם זה צורם. (ואגב דאגב: לדעתי אין שום טענות נגדו, שהרי בחוג שאליו הוא משתייך זה מקובל ואף הרבה יותר מכך, הטענות הן רק נגד מי שמכניס אנשים מחוג הנ"ל לנהל את ליובאוויטש רק בגלל שהתעטפו בסירטוק משי...) • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 21:35, כ"ד בניסן ה'תשע"ז

א. הוא אשר אמרתי, אנשי ארץ ישראל (ללא קשר משיחיסטים או אנטים, הבאתי רק דוגמה שאני מכיר אישית). ב. אין לי מושג על איזה מקרה אתה מדבר, אולם פשוט שאם זה אינו צנוע אז לא רק שזה לא מתאים אלא אף אסור. בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 22:02, 20 באפריל 2017 (UTC)
אני רק תזכורת: לאתרנו יש ועדה רוחנית. לכאורה זה בדיוק התפקיד שלה, לא? --יוסי ג - שיחה 07:46, 21 באפריל 2017 (UTC)
אם כבר הערות אגב, באתי בזה למחות על שהצמידו לי את התואר 'מתנגד'... להתראות - שיחה 08:17, 21 באפריל 2017 (UTC)
א. יוסי ג: לדעתי - מהסיבות הנ"ל - מיותר אפילו לשאול את הוועדה בזה. אבל לא אתעקש אם בוער למישהו.
ב. להתראות: תוקן! קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 04:14, כ"ז בניסן ה'תשע"ז
הרי רק השבוע למדו ש"עיקם הכתוב" כדי לא להוציא דבר מגונה מפיו... להתראות - שיחה 06:07, 23 באפריל 2017 (UTC)

אז אפשר לסכם שרוב קולות ברור בעד כתיבת ערכים גם על נשים? --שיעשיחה כ"ח בניסן ה'תשע"ז 00:14, 24 באפריל 2017 (UTC)

לענ"ד כן (וכבר סיכמתי כך לעיל...) • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 08:25, כ"ח בניסן ה'תשע"ז

תמונות נשים

פותחין בדבר מלכות: גבריאל צינר#פרסום תמונת הרבנית דברי הרבי מצוטטים אצלנו כאן. --שיעשיחה כ"ח בניסן ה'תשע"ז 00:22, 24 באפריל 2017 (UTC)

לפני שנתחיל לדון בנושא אבקש משיע שיסביר באופן שיובן לשכל האנושי המגושם שלי מהי סברת החילוק בין תמונת הרבנית לשאר נשים. בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 16:52, 23 באפריל 2017 (UTC)

למה לפני, זה חלק מהדיון. הרבי מציין שלושה סיבות להתיר: 1. שאין 'הסתכלות' 2. שזה לא צבעוני. 3. שאינו מכירה. וממשיך שאין איסור אם אין אחד מהשלושה ובמיוחד כשאין את כל השלושה. אלא שהעובדה שאין איסור, עדיין לא הופך למנהג חב"ד לפרסם תמונות נשים. הראיה לדעתי היא מסיום דברי הרבי, בתגובה לדברי הרב צינער ש'מידת חסידות להחמיר' כותב הרבי "אלא שעל ידי זה יתמעט ב"והחי יתן אל לבו", ניתן להבין זאת, הרבי לא שולל ש'מידת חסידות להחמיר', אך שולל זאת בהקשר זה. אין פה אמירה מפורשת שמידת חסידות להחמיר, אך רמז לפחות יש כאן.
לסיום, כמדומני שבעניין והחי יתן אל ליבו יש הבדל מהותי בין הרבניות לבין כל יהודיה מן השורה. אוסיף ואפרט, זה לא שאסור שיהיה תמונת נשים שנפטרו בשחור לבן, אלא שלדעתי יש לקבוע כללים מחמירים בדבר שלא לפרוץ גדר. אני גם סבור שאם בית משיח וחב"ד אינפו מקפידים שלא לפרסם תמונות נשים, לא ראוי שאנו נפרוץ גדר. --שיעשיחה כ"ח בניסן ה'תשע"ז 00:22, 24 באפריל 2017 (UTC)
לענ"ד באותו מענה יש ד' סיבות להיתר, היינו, נוסף על הג' טעמים דלעיל כמו"כ יש את מה שהרבי כותב לפנ"ז "ושולל בנוגע לאחרנייתא" היינו מכיון שאין היא בחיים יותר אין בעיה גם לולי ג' התנאים דלעיל.
לא הבנתי מהי הסברא ש"והחי יתן אל לבו" לא שייך אצל המומע שרה למשל. בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 00:37, 24 באפריל 2017 (UTC)
אגב, שיע, כמדומני שסיום המענה שאותו הבאת כראיה לדבריך (שהרבי לא שולל את המידת חסידות להחמיר), לא רק שאינו ראיה לדבריך (מכיון שהרבי גם אינו כותב שמסכים עם זה, אלא שאפילו אם הדבר כן הוא כאן זה אחרת), אלא דלהיפך, הוא ראיה שבכל מקום שיכול להיתוסף ב"והחי יתן אל לבו" אין לחשוש ממידת חסידות (אפילו אם נהגו כן בבית משיח או באינפו). בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 00:50, 24 באפריל 2017 (UTC)
לענ"ד - שלא כדעת ידידנו השף - מענה הרבי כן מקבל את הנחת היסוד של הרב צינער (שהרי אם כל האיסור שכתב אינו אלא מצוץ מהאצבע ולהד"ם, הרבי אינו צריך לטרוח לחפש היתרים, אלא לכתוב במילה אחת להד"ם). וממילא יש מקום לזהירות בנושא, ולא כל תמונה יכולה/צריכה להופיע.
אמנם כשצריכים לקבוע גדר מחמירה, לא הבנתי למה יש להחמיר יותר מהרבי. וממילא אם התמונה היא 1. שחור לבן 2. של אישה שנפטרה 3. יש בה כדי להוסיף ב'והחי יתן אל לבו' - למה לא? ו"החי יתן" כולל לדעתי גם את המומע שרה, וכל אישה חסידית אחרת שיש ללמוד ממעשיה - שפשוט שהלימוד ממעשיה שייך הרבה יותר כשיודעים איך נראית (ובמכ"ש וק"ו מתמונת הרמב"ם הבדויה שהרבי אומר שמוסיפה ביר"ש). וממילא אם ישנן נשים שצריך לכתוב עליהן כאן בלי תמונה, הרי הדוגמא היחידה שצצה במוחי זה גניה שניאורסון ודליה רויטמן, אולי (יש תמונה כבר, אלא מה?).
בכל אופן בנושא זה חושבני שלא יזיק לשאול את הועדה הרוחנית. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 08:24, כ"ח בניסן ה'תשע"ז
קרייזי אבאוט משיח, בניגוד למה שאולי חשבת, הרי שמר שף ויתיב החביב כלל לא הביע דעתו לכאן או לכאן, הוא רק שאל שאלה על הנחת היסוד של מר שיע הנכבד שיש הבדל בין תמונות הרבניות לתמונות שאר נשים.
אם יתבקש להביע דיעה, אזי מהיכרותי האישית עמו אני מאמין שיענה בערך כך: א. נשים שנפטרו, בודאי צריך לשים תמונה (צ"ע אם צבעוני). ב. נשים חיות (כגון זיוה פש) - צ"ע, עם נטיה ברורה כן לשים תמונה. ג. תמונה שאינה של אשה, אלא שרואים בה גם נשים (כגון זו שמחק שיע) בודאי שאין שום בעיה (אא"כ זה נוגד לגדרי הצניעות). זה מה שנראה לי שהוא יגיד, לא שאלתיו (כנראה שבנוסף לזה הוא גם יבקש את החלפת מנדל במענדל).
בנוגע לדיוקים במענה לא אתווכח עכשיו, רק אבקש שבנוסף למענה הדיון יכלול גם דוגמאות בפועל (וכפי הדוגמה שהבאתי לעיל מספר השלוחים). בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 18:42, 24 באפריל 2017 (UTC)
מקבל את הדעות שנכתבו לעיל. שניתן להציג תמונה כל עוד מדובר על תמונה שעונה על שלושת התנאים הנ"ל, 1. שחור לבן, 2. נפטרה 3. יש עניין של והחי יתן. כמובן שצריך לשאול על זה את הוועדה הרוחנית. אם אכן תתקבל ההצעה הנ"ל היא תיתווסף בינתיים לטיוטה, יחד אם שאר הכללים שיוגשו בעז"ה לעיון הוועדה. --שיעשיחה כ"ח בניסן ה'תשע"ז 19:10, 24 באפריל 2017 (UTC)
שיע, אני מבין מדבריך שתמונות צבעוניות או של נשים חיות זה מופרך לחלוטין. אבקש שתנמק במה זה שונה מספר השלוחים, או איפה ראינו שהרבי נמנע בזה (אינני מביע דיעה לכאן או לכאן, רק מעלה שאלה). בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 19:33, 24 באפריל 2017 (UTC)
מופרך כל עוד אין סמכות שאישרה זאת. ברור ששב ואל תעשה עדיף כאן. שום נזק לא יגרם להפצת המעיינות ולשאר הפעולות הטובות של חב"דפדיה אם יחסרו פה תמונות נשים. --שיעשיחה כ"ח בניסן ה'תשע"ז 20:00, 24 באפריל 2017 (UTC)
א. מעשה רב לא עדיף מסמכות? ב. החי יתן אל לבו שייך רק במתים? ג. מה עם הדוגמא שהבאתי לעיל מתמונה שאינה של אשה אלא שרואים גם נשים? (יש להוסיף על זה, תמונה מכינוסי נשים וכד', שאפילו ללראות את מלכנו אין בעיה עם זה). בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 20:06, 24 באפריל 2017 (UTC)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── מעיון נוסף, נראה שכבר התקיים דיון בנושא. בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 19:18, 25 באפריל 2017 (UTC)

מי דואג להעביר להכרעת הועדה הרוחנית?
וסתם להעיר, בזמן שאנחנו מידיינים פה, מפרסם 'לראות את מלכנו' במסגרת הוידאו היומי וידאו בכותרת 'ספיישל עיתונאיות'. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:28, א' באייר ה'תשע"ז
עוד הערה בקשר להנ"ל: לענ"ד בנוגע לנשים חיות - כדאי להתחשב במקובל במקומות אחרים, לא (רק?) מצד הלכה, אלא מצד מענטשקייט: כיון שלרוב לא מקובל לפרסם תמונות נשים חיות בפרסומים חב"דיים כלליים, ממילא נשים אינן רגילות לפרסומים כאלה, ולכן זה עלול לפגוע בפרטיותן. ברור לי, למשל, שאמי שתליט"א תקבל שוק אם תמונתה תתנוסס בחב"דפדיה, משא"כ אבי שליט"א. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:31, א' באייר ה'תשע"ז
אם מצד מענטשליכקייט שאלתך, הרי נשים וגברים שוים בזה, היינו נשים שיסכימו שיהיה ערך עליהן לא איכפת להן שיהיה תמונה שלהן, וגברים שאין רוצים ערך עליהם לא ירצו תמונה שלהם ג"כ. הדוגמה היחידה ששונה תמונה מערך הוא אם התמונה אינה על נשוא הערך אלא או כגון תמונת אילוסטרציה (שאז אמנם יש להימנע מצד מענטשליכקייט מלשים תמונות מאלו שאינם רוצים - גברים כנשים), או תמונה שאינה שלהם אלא שרואים גם אותם בתמונה (שאז אין בעיה של פרטיות וכו'). עכ"פ זו רק דעתי. בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 09:31, 27 באפריל 2017 (UTC)

סופי: מה הוחלט? אפשר לשים תמונות נשים? ותמונות שרואים את הצל שלהם?? השאלה מכוונת בעיקר למשתמש שיע, אך בעקבות הפולמוס - לכולם. --ירוחם - שיחה 10:36, 27 באפריל 2017 (UTC)

תמונות

שלום אני חדש פה קצת מייאש אותי שאני רוצה לכתוב כל מיני ערכים ולא יכול להעלות תמונות יש דרך איכשהוא לעשות את זה לבד

אחרי 4 ימים אתה תקבל הרשאה להעלאה. ביינתים אתה יכול לשלוח לי תמונות למייל : [1]--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 11:56, 24 באפריל 2017 (UTC)