שיחת משתמש:מנחם ציון

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
גרסה מ־22:49, 4 במאי 2009 מאת מנחם ציון (שיחה | תרומות) (הפלג המשיחי - הערך המלא)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מנחם ציון ענה על ההודעה האחרונה בדף שיחתו בתאריך י"א באייר ה'תשס"ט.

ברוך בואך לחב"דפדיה!

שלום מנחם ציון, וברוך בואך לחב"דפדיה - האנציקלופדיה החב"דית ברשת האינטרנט

חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה פתוחה, שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לשפר ולערוך אותה.

  • בראש ובראשונה, מטרת האנציקלופדיה הינה הפצת תורת חסידות חב"ד, כידוע מענה מלך המשיח להבעל שם טוב כי התגלותו תהיה על ידי הפצת מעיינות החסידות חוצה. בנוסף לזאת, באנציקלופדיה מידע על כל נושא ומושג הקשור לחסידות וחסידים.
  • לתשומת לבך: אין להכניס חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. הדבר תקף גם לגבי תוכן כתוב וגם לגבי תמונות - אין להעלות תמונות שמצאת סתם כך בגלישה באינטרנט, אלא יש לברר האם ניתן להשתמש בהן בהתאם לחוקי זכויות היוצרים.
  • תקוותנו כי החומר הרב בחב"דפדיה יהיה לך לתועלת, ותרומותיך יהיו השתתפות בזכות להגדיל ולהרחיב את האנציקלופדיה לנחת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.
  • בחב"דפדיה נהוג לחתום בדפי השיחה בסיום כל תגובה. החתימה נעשית באמצעות הוספת ארבע טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון (מופיע מעל חלונית העריכה). את חתימתך ניתן לעצב בדף ההעדפות האישיות.
  • בכל שאלה אפשר לפנות כאן, או בכתובת הדואר האלקטרוני: chabadpedia.a@gmail.com
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד

--chabadnik - שיחה 17:08, 2 מאי 2009 (EDT)

הפלג המשיחי הם קבוצה מחסידי חב"ד שקמה בתחילת שנות הנו"נים (ה-90 למניינם) שטענו כי יש לפרסם לכל עם ישראל כי הרבי הוא מלך המשיח (למרות התנגדותו של הרבי עצמו) וזאת מאחר ו"קבלת המלכות צריכה להיות ע"י העם" על מקימי הקבוצה נמנו בין השאר דוד נחשון שניהל אז את ניידות חב"ד בארץ הקודש וזמרוני ציק שניהל בשעתו את בית חב"ד בעיר בת ים.

פעילות הקבוצה החלה בסביבות חודש אייר תשנ"א, אז החלו אנשי הקבוצה להחתים אנשים על כך שהם מקבלים את מלכותו של הרבי כמלך המשיח ואף הכריזו "יחי" בסיום התוועדות שבת תזריע מצורע בנוכחות הרבי. במהלך החודש נחלשה פעילותם בעקבות שמועה שהתפרסמה בשם הרבי כי "אין להתקרב לנחשון וחבורתו".

לאחר כז אדר תשנ"ב התחדשה פעילות הקבוצה והם החלו להפיץ את תמונתו של הרבי כשתחתיה הכיתוב "ברוך הבא מלך המשיח", בחודש תשרי תשנ"ג, לאחר שהרבי החל לצאת אל הקהל במרפסת כשהקהל שר "יחי" הצטרפו רוב חסידי חב"ד לקבוצה ואף העיתון הרשמי של חב"ד תמך בה והכרזת ה"יחי" התנוססה בשער העיתון.

לקראת יו"ד שבט ה'תשנ"ג יזמו מספר אנשים מהפלג (ביניהם הרב שמואל בוטמן שנמנה אז על אנשי הפלג) מעמד "הכתרה" של הרבי כמלך המשיח, בעקבות התנגדותם של רבני חב"ד ליוזמה ולאחר שנשאל גם הרבי על כך, הוחלט לשנות את האירוע למעמד תפילה לרפואתו של הרבי והתגלותו כמלך המשיח, את הטקס שידרוב

שלום וברכה

שבוע טוב.

בדף שיחה כמו שלך, כדאי לציין את גילך, בכדי שאנשים יבינו שהבורות שלך נובעת כנראה מהיותך עדיין ילד.

כמה עובדות שכדאי שתדע: א. אתה כותב שהרבי התנגד לפרסום היותו משיח. זאת למרות עשרות מענות חיוביים ומעודדים שקיבלו אנשים מהרבי לאחר שכתבו שהם מחתימים יהודים על טפסים לקבלת מלכותו כמלך המשיח. אגב, המושג ש"קבלת המלכות צריכה לבוא ע"י העם" לא המשיחיסטים המציאו, גם לא הרבי. אפילו מילד חב"דניק הייתי מצפה לקצת ידע בסיסי בנושא.

ב. תבדוק ת'היסטוריה, המציאות היא שיש עובדות מול שמועות. העובדות הן שהרבי עודד את שירת היחי לעיני כולם (כולל מלצמות) בט"ו אייר תנש"א, העובדות הן ש"דוד נחשון וחבורתו" קיבלו תשובות חיוביות מהרבי על פסק הדין והקראת פסק הדין שהרבי מלך המשיח, העובדות הן שעוד אנשים שהחלו לפעול מאז בנושא קיבלו תשובות חיוביות והעובדות הן שהרבי המשיך אח"כ, בתקופה של למעלה משנה, לעודד את השירה עם מילות ההכרזה. לעומת זאת, ישנם שמועות שהרבי אמר להתרחק מנחשון מחברותו, ויש שמועות שהרבי לא היה מרוצה מהשירה ויש עוד ועוד שמועות שממשיכות להיוולד ולהתפתח גם היום. אגב, כל העובדות שהובאו להלן לא "התחדשו" רק לאחר כ"ז אדר תשנ"ב, אלא נעשו מאמצע שנת תנש"א וכל שנת תשנ"ב. תקרא היסטוריה ותעשה שיעורי בית.

ג. בקשר לי' שבט תשנ"ג, אני יודע מה היה בפועל, בפועל הרבי יצא למול המצלמות ששידרו לכל רחבי העולם, ועודד את השירה עם המילים יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד. זה אמור להיות מספיק בשביל להבין האם הרבי מרוצה מהפרסום או לא.

היה לי מצב רוח כרגע לענות לך, אז תהנה. הצלחה רבה בהמשך העזרה לשפר את חב"דפדיה. --chabadnik - שיחה 17:07, 2 מאי 2009 (EDT)

כנראה שאתה סובל מרגשי נחיתות חמורים כי כתבתי מפורש אלו רק שמועות כל מה שכתבצי הם עובדות לצערי כנראה שאת חב"דפדיה לא נצליח לשפר כל זמן שתשלוט שם הצנזורה החמורה המתעלמת מרוב מניין ובניין חסידי חב"ד הנוהגים לפקוד את הציון הק' וזו רק דוגמא אחת--מנחם ציון 01:39, 3 מאי 2009 (EDT)

בקשה אזהרה

מצטער שחסמתי אותך ללא אזהרה קודם, פשוט לא היה לי זמן לכתוב לך.

אתה מן הסתם הבנת את הקו של חב"דפדיה, והבנת שהכתיבה שלך עומדת בסתירה לקו הזה. אנחנו נשמח שתישאר ותוסיף מהידע שלך לערכים, אבל מבקשים שלא תכתוב את הדיעות האישיות שלך. אם בערכים שקשורים לרבי כמלך המשיח אתה לא יכול לכתוב בלי להכניס את דעותך, בבקשה תמנע מלכתוב באותם ערכים.

במידה ותתעלם מהבקשה, אאלץ לחסום את האפשרות שלך לשנות משהו בחב"דפדיה.

בתקווה להבנה ושיתוף פעולה. --chabadnik - שיחה 07:53, 3 מאי 2009 (EDT)

אינני מבין מה בדיוק נכנס לקטוגרית הדעות האישיות ומה לקטגוריית העובדות האם זה שר' לוןי"צ גינזבורג כבר אינו משפיע בישיבת תו"ת בכפר חב"ד זו דעה אישית שלי, מדוע בערך על ר' חיים ליברמן מזכירים את היותו בצד שכנגד בתופת משפט הספרים ואילו בערך על ר' יואל כהן לא ניתן להזכיר את עובדת היותו מתנגד חריף לפלג המשיחי, מדוע אנצי' המתיימרת להיות מקיפה מתעלמת מרוב מוחלט של אנ"ש והתמימים, כל חברי בי"ד רבני חב"ד, כל חברי בי"ד רבני קראון הייטס ורוב משפיעי אנ"ש (גם אלו הנמנים על אנשי הפלג המשיחי) ומן הסתם גם רבים מעורכי החב"דפדיה הנוהגים לפקוד את האוהל הק' של כ"ק אדמו"ר ומתעלמים גם מכך שכ"ק אדמו"ר נהג לפקוד את המקום מספר פעמים בשבוע.
מה שהתסיס אותי במיוחד הוא העובדה שמחקו את הערך שכתבתי על האוהל הק' ואפילו לא ניסו לערוך אותו באופן המתאים לכולם (שים לב שעד אז כתבתי יחסית באוםן אובייקטיבי) לא נותרה לי ברירה, אלא, לנסות להעקוף את חוקי הצנזורה הנוקשים בדרכים משלי, בתקווה להבנה ושיפור החב"דפדיה באופן שייצג את רוב אנ"ש והתמימים (אגב, חסימה לא כ"כ תועיל לך מאחר ויש לי מספר רב של מקומות שבו אני יכול לעבוד על העניין)--מנחם ציון 15:56, 3 מאי 2009 (EDT)
ידידי, אתה כנראה לא מבין שמה שלך לוקח שעות - למערכת לוקח דקות לשנות בחזרה. זאת לא הדרך. באם יש לך השגות - פנה לחב"דניק או חסיד ותבקש מהם שיתנו את הדעת על דבריך.
למשל ערך על האוהל זה אכן נדרש וחובה, כך גם לשנות את הערך של הרב גינזבורג. מאידך כאשר אתה עובר ומשנה עשרות פעמים את התואר על הרבי - אתה לא עושה בכך כלום. השיטה של המיזם היא לכתוב על הרבי "שליט"א" ואם זה לא מוצא חן בעיניך - תפתח אנציקלופדיה חילופית.
באם אתה באמת מעוניין להשפיע - יש דרכים טובות יותר. בהצלחה
המערכת לא חושבת כמוך והם מחקו לי ערך על האוהל ואת התיקון בעניין גינזבורג (למערכת לקח כמה שעות להחזיר את המצב לקדמותו- מהשעה 8:00 בבוקר עד לשעה 12:30 בצהריים אגב, להבא ר' שרגא, חתום את שמך לפני שאתה מציע לי לכתוב אנצי' חילופית)--מנחם ציון 17:03, 3 מאי 2009 (EDT)
אין לי מושג מי אתה ולאידך אינני מתחבא. שמי מופיע על השינוי ומי שבודק יודע מי אני.
לא לקח כמה שעות להחזיר את המצב אלא כרבע שעה. שאר הזמן הוא עבודה רגילה.
שוב, הדברים כאן רק מחזקים את מה שאמרתי: באם אתה חושב שיש מקום לשינויים בגישה וכו' - תפנה לחב"דניק המנהל את המיזם ותדון בנושא. לשנות דברים נגד דעת העורכים זאת לא דרך.

תראה, לחב"דפדיה יש קו ברור בנוגע להתייחסות למאורע שהתרחש בג' תמוז תשנ"ד. אני חושב שמי שנשכס לכאן יודע את הקו של המיזם, ויודע שמבחינתנו, דיעות אחרות הינם דיעות אישיות, ולא העובדות. זה שרוב מנין ורוב בנין חושבים אחרת (באם חושבים) לא משנה את הקו, ואצלנו ביהדות לא משנים כיוון או דיעה לפי רוב מנין (אגב, הרוב בעולם אינו יהודי, בטח שלא חב"דניק). בנוגע לחיים לוי יצחק גינזבורג, זאת פשוט טעות שלא תיקנו אותה. גם כאשר אתה תיקנת, מחקתי את התיקון לא בכוונה, אלא כחלק משיחזור העריכות שלך. גם על "האוהל הקדוש" יש מקום לכתוב בחב"דפדיה, אבל כמובן באופן שיתאים לקו של האתר. אני לא זוכר מה כתבת, אבל אני די משוכנע שזה לא התאים לקו. גם את זה מחקתי בלי לבדוק מה כתוב שם, אלא כחלק משיחזור העריכות שלך. בנוגע לדעתו של יואל כהן - כפי שאת דעותיו מלפני ג' תמוז תשנ"ד לא הכנסנו, גם את דעותיו לאחר ג' תמוז לא הכנסנו... בכלל, אנו משתדלים כמה שפחות להביא דיעות אישיות של אנשים.

ההתייחסות אצלנו לרבי היא כרבי שליט"א, ללא תוארי הסתלקות. ולכן, אני מבקש ממך, גם בדף השיחה או בדף המשתמש שלך, לא להכניס תוארים כאלה.

בנוגע לעבודת שיחזור הערכים - זה לוקח גם פחות מרבע שעה, פשוט ללחוץ "שחזור" בכל ערך שנגעת בו. במידה ותעבוד שעות נוספות, אפשר גם להפעיל בוט אוטומטי שישחזר את העריכות שלך לפי שם המשתמש שלך, או לפי מספר IP. לכן, לא משנה מכמה מקומות תיכנס, זה יהיה עניין של חצי דקה להכניס עוד כתובת IP לבוט שישחזר את כל העריכות שבאו משם (לך תבדוק בויקיפדיה העברית כמה שזה פשוט). לכן חבל על המאמצים שלך. אלא אם כן, אתה מרגיש ששעה ששמו של הרבי יופיע עם תוארי הסתלקות בחב"דפדיה זוהי השליחות שלך...

בשורה התחתונה: אם מתאים לך להצטרף למיזם הענק הזה, לסייע ולהוסיף, אתה מוזמן ובשמחה. אם המטרה שלך היא להכניס דעות בניגוד לקו של האתר, אני מבקש ממך לעזוב את המקום ולחסוך ממך ומאיתנו זמן.

הצלחה רבה. --chabadnik - שיחה 09:08, 4 מאי 2009 (EDT)

דבריך היו משכנעים אותי לו היית מכנה את המיזם "זמרוניפדיה" או משהו בסגנון, מאחר והמיזם מכנה עצמו בשם חב"דפדיה, בעוד הוא מייצג בפועל קומץ שולי המחרים את האוהל הק', חובתי כחסיד חב"ד, לנסות ולתקן, ככל יכלתי, ולו למספר שעות, ע"מ שכמה שפחות אנשים ייחשפו להבלים המובאים באתר (אגב, אם השערתי בעניינך נכונה אז אתה גם מאלו הנוהגים לפקוד את המקום)--מנחם ציון 14:54, 4 מאי 2009 (EDT)

ר' מנחם, אני מאלה שפוקדים את האוהל (קבר הצדיק) של כ"ק אדמו"ר הריי"צ (-:. סתם. אני לא מחרים את האוהל ובי' שבט הולך לשם. ולענינינו, אתה יכול לפנות לחברי הועדה הרוחנית של חב"דפדיה ולבקש מהם שיצוו על המערכת לעשות כרצונך. אני מציע שתמשיך לתרום כמו בזלמן נוטיק ומצידי שתכתוב גם על ר' אברהם יצחק שם טוב או יהושע מונדשיין, רק תזכור שזה יהיה כפוף לשינויים.

תוכל לפנות אלי בכל עניין. חסיד חב"ד* אידישעפדיה

אתה מתחיל להיות אוביקטיבי

יפה. חסיד חב"ד* אידישעפדיה

הפלג המשיחי - הערך המלא

הפלג המשיחי הם קבוצה מחסידי חב"ד שקמה בתחילת שנות הנו"נים (ה-90 למניינם) שטענו כי יש לפרסם לכל עם ישראל כי הרבי הוא מלך המשיח (למרות התנגדותו של הרבי עצמו) וזאת מאחר ו"קבלת המלכות צריכה להיות ע"י העם" על מקימי הקבוצה נמנו בין השאר דוד נחשון שניהל אז את נידות חב"ד וזמרוני ציק שניהל בשעתו את בית חב"ד בעיר בת ים.

פעילות הקבוצה החלה בסביבות חודש אייר תשנ"א, אז החלו אנשי הקבוצה להחתים אנשים על כך שהם מקבלים את מלכותו של הרבי כמלך המשיח ואף הכריזו "יחי" בסיום התוועדות שבת תזריע מצורע בנוכחות הרבי. במהלך החודש נחלשה פעילותם בעקבות שמועה שהתפרסמה בשם הרבי כי "אין להתקרב לנחשון וחבורתו" הרבי עצמו שנשאל על כך ע"י שמואל שמואלי סירב לאשר או להכחיש והסתפק במענה כי אינו אחראי לשמועות שאומרים בשמו.

לאחר כז אד"ר תשנ"ב התחדשה פעילות הקבוצה והם החלו להפיץ את תמונתו של הרבי כשתחתיה הכיתוב "ברוך הבא מלך המשיח", בחודש תשרי תשנ"ג, לאחר שהרבי החל לצאת אל הקהל במרפסת כשהקהל שר "יחי" הצטרפו רוב חסידי חב"ד לקבוצה ואף העיתון הרשמי של חב"ד תמך בה והכרזת ה"יחי" התנוססה בשער העיתון.

לקראת יו"ד שבט ה'תשנ"ג יזמו מספר אנשים מהפלג (ביניהם הרב שמואל בוטמן שנמנה אז על אנשי הפלג) מעמד "הכתרה" של הרבי כמלך המשיח, בעקבות התנגדותם של רבני חב"ד ליוזמה ולאחר שנשאל גם הרבי על כך, הוחלט לשנות את האירוע למעמד תפילה לרפואתו של הרבי והתגלותו כמלך המשיח, את הטקס שידרו בערוצים רבים ברחבי העולם ולכן הכריז דובר חב"ד ומזכירו של הרבי הרב חיים יהודה קרינסקי מספר פעמים ברמקול כי במעמד זה אין משום הכתרה או משהו הדומה לזה.

לאחר הסתלקות כ"ק אדמו"ר זי"ע בג' תמוז ה'תשנ"ד החלו חברי הפלג להאמין כי הרבי חי (אם כי להגדרה זו פירושים רבים וחלקם אינם מכחישים את ההסתלקות) והקיצונים שבהם אינם פוקדים את האוהל הקדוש ששם נטמן הרבי, רבים מאנשי הפלג נטשו באותה תקופה את הפלג והעיתון הרשמי של חב"ד כפר חב"ד החל להוביל קו המתנגד לפלג.

אנשי הפלג נוהגים להכריז "יחי" אחר כל תפילה וכותבים "יחי" בכל מודעה המודפסת על ידם רבים מאנשי הפלג אף חובשים כיפה עם הכיתוב "יחי" ודגלון עם הכיתוב משיח על דש החליפה.

לפלג יש דגל שעליו הכיתוב משיח ואנשי הפלג מנופפים בדגל באירועים המזוהים עימם.

אנשי הפלג המשיחי אינם מכירים בממסד החב"די הרשמי ואף פתחו עיתון משלהם הנושא את השם בית משיח.

בשנים האחרונות החלו הקיצונים שבאנשי הפלג "לפנות מקום" לרבי ב"כניסתו" לתפילות וחלקם אף עוברים בכל יום ראשון על יד חדרו של הרבי ועורכים מעמד המכונה "חלוקת דולרים".

בין מנהיגי הפלג כיום ניתן למנות את הרב יוסף יצחק ווילשאנסקי, הרב שלום דב וולפא, זמרוני ציק (שמוביל את הקו הקיצוני בין אנשי הפלג) ודוד נחשון, בין המתנגדים החריפים לפלג ניתן למנות את הרב יואל כהן הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי והרב אברהם שם טוב.