שלום בא מועד, וברוך בואך לחב"דפדיה - האנציקלופדיה החב"דית ברשת האינטרנט חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה פתוחה, שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לשפר ולערוך אותה.
|
סליחה על האיחור, רק עכשיו שמתי לב שאין לך תבנית כזו!--ווי וואנט משיח נאו! - שיחה, 12:59, י"א בתמוז, ה'תש"ף 12:59, 3 ביולי 2020 (UTC)
הוספת אתרעריכה
שלום רב, ביקשת להוסיף את האתר sites.google.com/site/bokss2, יש בעיה להוסיף אותו כי הוא יושב על דומיין של גוגל ואם מתירים אותו אוטומטית מתירים גם אתרים אחרים שעל אותו דומיין, אבל ניתן להכניס אותו ידנית לערך שבו לדעתך הוא נחוץ פרט לי לאיזה ערך אתה צריך אותו.
שתהיה בריאעריכה
על העריכה בדף של אגרות אדמו"ר הריי"צ. ממש הצלת את העולם מסכנה. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 00:18, ב' באייר, ה'תש"ף 00:18, 26 באפריל 2020 (IST)
היברו בוקסעריכה
בקשר לעריכתך בערך חיים אברהם מליאזנא, לא נהוג שהקישור חיצוני הוא המודגש? ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 01:19 • י' באב תש"פ
ר' בא מועד.עריכה
נורא סיקרן אותי אחרי שכתבת וגו'. אתה למדת במוסקבה?. או אולי במגדל העמק. דא"כ איך ידוע לך כל כך בוודאות. אע"פ שזה לא נכון. ואולי אנחנו מכירים אפילו...--קונטרס החלצו. - שיחה, 16:39, ט"ו באב, ה'תש"ף 16:39, 5 באוגוסט 2020 (UTC)
- יתכן (יכול להיות שלמדתי/הייתי שליח/הסתובבתי במוסקבה/מגדל העמק או שהייתי בהתוועדויותיו בשכונה או שיש לי חבר שעשה את אחת מהאפשרויות הנ"ל). שלח לי מייל ל-a.b.k.vedal@gmail.com ונתדבר (עדיף שתודיע לי גם כאן כשתשלח). בברכה, בא מועד (אב"ק) • שו"ת • ט"ו באב ה'תש"ף ליצירה
- שלחתי לך מייל. מחכה לתשובה.--קונטרס החלצו. - שיחה, 18:06, ט"ו באב, ה'תש"ף 18:06, 5 באוגוסט 2020 (UTC)
מיילעריכה
ברשות כת"ר, שלחתי לו מייל... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 14:19, כ"ד באב, ה'תש"ף
המכלולעריכה
יש לך גם משתמש במכלול?--שמואל חיים✡ משיח נאו! ✡ יחי המלך! 19:30, 27 באוגוסט 2020 (UTC)
- כן. בברכה, בא מועד (אב"ק) • שו"ת • ח' באלול ה'תש"ף ליצירה 11:48, 28 באוגוסט 2020 (UTC)
שינוי שםעריכה
להבא כדאי כשאתה מעביר ערך, לעדכן את כל הקישורים שמפנים אליו. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 13:39 • ח' באלול תש"פ
- אשתדל. בברכה, בא מועד (אב"ק) • שו"ת • ט' באלול ה'תש"ף ליצירה 18:27, 29 באוגוסט 2020 (UTC)
מיזם האחדות על אוקראינהעריכה
מאוד אשמח אם תצטרף למיזם האחדות שלנו על אוקראינה, חשוב מאוד.. בהצלחה! ~ חסיד של הרבי ~ • פארבריינגען חסידי • עוד לא הבעת הערכה לשלוחים בחזית? לחץ כאן והצטרף למיזם! 02:24, 6 במרץ 2022 (UTC)
- מתנצל, אבל לא מתאים לי. בברכה, בא מועד (אב"ק) • שו"ת • ג' באדר ב' ה'תשפ"ב ליצירה 02:51, 6 במרץ 2022 (UTC)
מ"מ קפלן לא אמר שהרבי הוא לא נביא ע"פ הלכה?עריכה
אתה כתבת בדף "ועד תלמידי התמימים" שמ"מ קפלן לא אמר שאין לנבואה של הרבי תוקף הילכתי? --האמנתי כי אדבר - שיחה, 19:57, י"ט בניסן, ה'תשפ"ב 19:57, 20 באפריל 2022 (UTC)
- רמ"מ קפלן אכן לא אמר דבר כזה. בודאי לא ש"הרבי הוא לא נביא ע"פ הלכה". עכ"פ איך שאני הבנתי את דבריו (בהשתתפות בפאנל, לא בהסרטות ערוכות-מסולפות). אוכל להסביר בקצרה אם תרצה (או בעל דף השיחה), אבל מקור דבריך הוא חוסר הבנה ושטחיות בעלמא עשוי לנחת - שיחה, 21:31, י"ט בניסן, ה'תשפ"ב 21:31, 20 באפריל 2022 (UTC)
- כך זכור לי מקריאת תמליל הפאנל שפורסם בכפר חב"ד. הוא בהחלט אמר דברים תמוהים אחרים (שאישית – לא הבנתי למה כוונתו, לכן לא יכולתי להוסיפם בערך). בפאנל עצמו לא הייתי. בברכה, בא מועד • שו"ת • י"ט בניסן ה'תשפ"ב ליצירה 21:34, 20 באפריל 2022 (UTC)
- ואתה באמת חושב שאם זה לא כתוב בתמליל זה לא נאמר?.. שמעתי את כל הפאנל וזה נאמר וחצי... --האמנתי כי אדבר - שיחה, 15:17, כ' בניסן, ה'תשפ"ב 15:17, 21 באפריל 2022 (UTC)
- לא ידוע לי שהושמטו דברים בתמליל שפורסם. יתכן גם שהדברים כתובים שם ואני לא זוכר נכון. הרי יש לך את הוידיאו המלא. תבדוק ותודיע לי את השעה בה נאמרו הדברים. בברכה, בא מועד • שו"ת • כ"ד בניסן ה'תשפ"ב ליצירה | 14:30, 25 באפריל 2022 (UTC)
- כעת ראיתי, שבדף זה ציטטת את דברי רמ"מ קפלן כך: "להגיד שהנבואה של הרבי בשופטים נ"א זוהי נבואה ע"פ הלכה זה פירוש מבחינת שבעים אחוריים וכלל אינו נמצא ב'שבעים פנים לתורה'". היכן נאמר כאן שהרבי לא נביא ע"פ הלכה? לא נאמר אלא שהנבואה לא נאמרה בש"פ שופטים תנש"א (היינו – שזו נבואה שנאמרה בעבר / עתידה להאמר, כפי שרמ"מ קפלן מאריך בדבריו, ולא נבואה חדשה), ותו לא. בברכה, בא מועד • שו"ת • כ"ד בניסן ה'תשפ"ב ליצירה | 15:03, 25 באפריל 2022 (UTC)
- ואתה באמת חושב שאם זה לא כתוב בתמליל זה לא נאמר?.. שמעתי את כל הפאנל וזה נאמר וחצי... --האמנתי כי אדבר - שיחה, 15:17, כ' בניסן, ה'תשפ"ב 15:17, 21 באפריל 2022 (UTC)
הערהעריכה
בפעם הבאה תעיין בעריכות שבסמיכות לעריכתי, ואז תשנה. יישר כח. ----מה עם הארמון? - שיחה - יחי המלך המשיח!!!, י"ט באייר ה'תשפ"ב 12:58, 20 במאי 2022 (UTC)
מיילעריכה
אפשר בבקשה את כתובת המייל שלך המעודכן.??? דער חסיד (שיחה | תרומות) לא חתם.
- מדובר באותה כתובת מייל המובאת לעיל. ואגב: בחב"דפדיה נהוג לחתום בדפי השיחה בסיום כל תגובה. החתימה נעשית באמצעות ארבע טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון: (מופיע מעל חלונית העריכה). את חתימתך תוכל לעצב בדף ההעדפות האישיות. בברכה, בא מועד • שו"ת • ט"ז בסיוון ה'תשפ"ב ליצירה | 00:08, 15 ביוני 2022 (UTC)
שלחתי לך מייל תודיע לי אם קבלת דרך אגב שלחתי לך אתמול אותו דבר במייל שבתיבה שלך
- נתקבל. לצערי לא הצלחתי להכניס את כתובת המייל לתיבה האישית. אני לא יודע מה הבעיה. לא קראת את מה שכתבתי על חתימה? ומלבד זאת – בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה הקודמת, נהוג להוסיף זוג אחד נוסף. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. בברכה, בא מועד • שו"ת • ט"ז בסיוון ה'תשפ"ב ליצירה | 00:20, 15 ביוני 2022 (UTC)
- חותם בשבילך.....--דער חסיד - שיחה, 00:24, ט"ז בסיוון, ה'תשפ"ב 00:24, 15 ביוני 2022 (UTC)
לגבי חב"דפדיה:הומורעריכה
זוננשיין דוקא כן נמצא איתנו דרך משתמש:להתראות --- זינגען א ניגן - הפצצת המעינות - 14:03, ט"ו בחשוון, ה'תשפ"ה (16 בנוב' למניינם), עוד 188 ומשיח בא 09:31, 7 ביולי 2022 (UTC)
רציתי להציעעריכה
לך את תבנית זו לדף משתמש שלך --- זינגען א ניגן - הדברן החסידי - חב"דפדיה משמינה 16:37, 29 ביולי 2022 (UTC)
יחיעריכה
הקובץ שהוספת בערך מנחם מענדל קופרשטוך בפיסקא 'לקריאה נוספת' מופיע כבר בקישורים חיצוניים. בברכת יהפכו ימים אלו! • כיפת יחי ~ שיח סוד ~ 22:02, ה' באב, ה'תשפ"ב (2 באוג' למניינם), ימות המשיח 22:02, 2 באוגוסט 2022 (UTC)
האמת והשלום??עריכה
אשמח מואוד לדעת מה פשר ההמירכאות שהצמדת לי שם, אשמח אם מעתה ולהבא יהיה שיח מכבד ללא כינויי גנאי (אף ברמזים) כלפי משתמשים אחרים. (ובנוגע לשאלה הסמויה - אני אכן נגד בכל התוקף מוסד שמתנהל באופן פוליטי מובהק (עדותם של דייני הבית דין עצמו, זה לא אני אומר את זה) ובמיוחד בעקבות כך שהרבי הוא זה שהקים אותו, שאם לא הרבי היה מקים את מוסד זה לא היה לי אכפת מכך כמו שלא אכפת לי ממה שקורה באירועי צמאה וכו') ברכה, ~ חסיד של הרבי ~ • פארבריינגען חסידי • חוזרים למערכה! עכשיו יותר מתמיד כולנו מתגייסים 16:21, 15 באוגוסט 2022 (UTC)
- היות ונפגעת ממני (אני אכן מיצר על כך) – עלי אכן להתנצל ולהניח את דעתך. זאת למרות שאינני חוזר בי מהמרכאות, לא מפני שאינך חסיד ח"ו, אלא מפני שבמעשה זה שעשית אינך חסיד (הגם שנדמה לך שכן), ובמילא ביחס למעשה זה (עליו חזרת בדף שיחתי) אכן יש לשים את שמך במרכאות. "והאמת והשלום אהבו". בברכה, בא מועד • שו"ת • י"ט באב ה'תשפ"ב ליצירה | 07:54, 16 באוגוסט 2022 (UTC)
- בהמשך לשיחתנו המיודדת יש לי בשבילך עוד חומר קריאה מעניין.. בברכה, ~ חסיד של הרבי ~ • פארבריינגען חסידי • חוזרים למערכה! עכשיו יותר מתמיד כולנו מתגייסים 18:46, 21 באוגוסט 2022 (UTC)
מניין שהיחידות עם עסקני גור הוגהה ע"י הרבי?עריכה
- - הועבר לשיחה:התרגיל המסריח
פרשנויות להשמטת 'שבועון חסידי חב"ד'עריכה
לא הבנתי מהם הפרשנויות האפשריות בעניין? עכ"פ בוודאי שבמכתבו זה הרבי בחר שלא לפנות אליהם בתואר זה, וזאת למרות שהציעו כך המניחים דהאגרת (י"א שזה מערכת שבועון כפ"ח עצמה...). א"כ ברור שבמשנה אחרונה הרבי בוחר שלא לקרוא להם כך,, ובהחלט דורש התלבטות האם אחרי גילוי דעת קודש כזה עליהם להתלבט אולי לשנות את השם ולהשמיט משפט זה (אמנם כן ייתכן שהמסקנא תהיה שלא לשנות עפ"י המענה דתש"נ, אך דו"ק שהמענה ההוא זה החלפה מ'שבועון צעירי אגודת חב"ד' ל'שבועון חסידי חב"ד' בגלל הפוליטיקה שהייתה אז. ואכהמ"ל)
- לכל לראש, אני לא חושב שיש איזו משמעות לפרשנויות. הרי כל אחד רואה מהרהורי ליבו ורצונו וע"פ השתייכותו המפלגתית, ואין שום סיבה לתת מקום לאלו בחב"דפדיה. בכל אופן, כמה אפשרויות:
- 1. כפר חב"ד הוא לא עיתון חב"די; 2. כפר חב"ד הוא לא העיתון החב"די היחיד; 3. על כפר חב"ד להיות נפוץ בחוגים רחבים ולא רק בין חסידי חב"ד; 4. הרבי הסתייג מהמילה "שבועון" (כך טען ר' יהושע מונדשיין ע"ה כאן).
- אני רואה בהשמטה זו עובדה אחת בלבד: הרבי שלל שבמכתב (1) רשמי (2) בחתימת הרבי (3) המיועד לפרסום יכתבו המילים "שבועון חסידי חב"ד". אני מסכים שהשלילה מורה על הסתייגות מסוימת מהעיתון, אך אין כאן שום סתירה לכך שהרבי עצמו הורה שהעיתון ישתמש במילים אלו, ומעולם לא הורה להשמיט אותן, מה ש(לדעתי) מורה על הסכמתו הק'. המניעים להוראת הרבי לא חשובים, כשהרבי כמובן הבין היטב את משמעות המילים "שבועון חסידי חב"ד באה"ק".
- בברכה, בא מועד • שו"ת • א' בניסן ה'תשפ"ג ליצירה | 18:39, 23 במרץ 2023 (UTC)
חממהעריכה
מוסכם עליך שאני יהיה אחראי החממה? בינתיים שמתי אותי בתור אחראי החממה כי שמואל חיים לא פעיל ושיע לא עונה לגבי זה. אתה תרצה להיות חונך? א"כ תכתוב לי קעניג! ~ יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד! - שיחה,
אי הסתייגותו (או הסתייגותו החלקית) של ניר מנוסיעריכה
אתה צודק, חשבתי ללמד עליו זכות אך הוא מכחיש רק את טענת מלך המשיח אך לא את טענת דור חדש, כל עוד הוא לא שינה את השטויות על הדור א"א לכתוב אחרת, ואולי אף כדאי לכתוב ביקורת או לציין לביקורת בערך על הרב גינזבורג.--משתמש: ברכת הגאולה מרגיש מגושם? - תלמד גאומ"ש! 02:29, 9 בינואר 2024 (UTC)
- @ברכת הגאולה (סליחה על העיכוב), אני לא רואה שהוא מכחיש שם משהו (ואדרבא). ביקורת, לדעתי, אמורה לעבור בקרה של הוועדה הרוחנית. בא מועד • שו"ת • י"ב בשבט ה'תשפ"ד ליצירה | 00:52, 22 בינואר 2024 (UTC)
יחיעריכה
הרבי בשנים תשנ"ג תשנ"ד עודד את שירת יחי לאחר התפילה במרפסת , אף שזה היה כרוך בכאבים[!!!] --חב"ד בדרך לגאולה - שיחה, 22:40, כ"ט בשבט, ה'תשפ"ד 22:40, 8 בפברואר 2024 (UTC)
- תודה. בא מועד • שו"ת • כ"ט בשבט ה'תשפ"ד ליצירה | 22:44, 8 בפברואר 2024 (UTC)
- אתה לא מאמין בהכרזת הקודש? --חב"ד בדרך לגאולה - שיחה, 22:40, כ"ט בשבט, ה'תשפ"ד 22:40, 8 בפברואר 2024 (UTC)
- אתה לא מאמין בנצחיות דברי הרבי? בא מועד • שו"ת • כ"ט בשבט ה'תשפ"ד ליצירה | 22:50, 8 בפברואר 2024 (UTC)
- בטח שאני מאמין רק שמשתמש:קלארקייט מעוות את השיחות הק' של הרבי שליט"א מה"מ וזה לא יפה . מה יש לך להגיב על דבריי? חב"ד בדרך לגאולה - שיחה, 22:40, כ"ט בשבט, ה'תשפ"ד 22:40, 8 בפברואר 2024 (UTC)
- אתה לא מאמין בנצחיות דברי הרבי? בא מועד • שו"ת • כ"ט בשבט ה'תשפ"ד ליצירה | 22:50, 8 בפברואר 2024 (UTC)
- אתה לא מאמין בהכרזת הקודש? --חב"ד בדרך לגאולה - שיחה, 22:40, כ"ט בשבט, ה'תשפ"ד 22:40, 8 בפברואר 2024 (UTC)
פרסום משיח בגלויעריכה
בשנים הראשונות הרבי היה נגד פרסום משיח ומתשנ"א ואילך הרבי עצמו עודד ועסק רבות בפרסום משיח כמו כן ראה כאן:בשנת תשמ"ג החל הרב ולפא בכתיבת ספר העוסק בעיונים וביאורים בהלכות מלכים ברמב"ם ובו ביאור על סימני מלך המשיח ברמב"ם. הרב וולפא שלח את החיבור לרבי בשנת תשמ"ד והרבי לא השיב. לאחר מכן קיבל את הסכמתם של הרבנים משה פיינשטיין וזלמן שמעון דבורקין וכתב לרבי שמתכנן לקבל גם את הסכמתם של בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש. לאחר כמה שבועות קיבל טלפון ממזכירו של הרבי, הרב חודקוב, שהעביר לו את מענה הרבי בו שלל ממנו להדפיס, לדבר או לכתוב בכל ענייני משיח. לאחר המענה ביקש הרב וולפא מחילה על שגרם עגמת נפש והרבי ענה: "פשוט – שבכל המכתב ודיבורי בכהנ"ל – לא היה בזה כלל וכלל משהו דהיפך הברכה ח"ו וח"ו. ואין גם עתה ח"ו וח"ו".
בי"א ניסן תנש"א קיבל הוראה מהרבי "בטח חוזר דא"ח ברבים, והזמן גרמא ימות המשיח". לאחר אמירת השיחה הידועה ודבר מלכות תזריע מצורע שהדרך הישרה להבאת הגאולה היא לימוד ענייני גאולה ומשיח, פנה אליו אחד מחברי בית דין רבני חב"ד, ואמר לו לכתוב לרבי שרבני חב"ד ציוו עליו לשאול אם כעת ניתן להדפיס את הספר כיוון שהשתנו העיתים. תשובת הרבי היתה חיובית בהתאם להתייעצות עם ידידים מבינים והשמטת קטעים שעלולים להרחיק יהודים אחדים. הרב וולפא עשה כהוראת הרבי, והספר יצא בחשוון תשנ"ב בשם יחי המלך כשהרבי מברך את הוצאת הספר ומבקש שהרב וולפא ישלח לו עותק מכורך.
בחורף תשנ"ב הוא כתב קונטרס בשם "קבלת פני משיח צדקנו" על סדר ההתגלות מלך המשיח על פי הרמב"ם. הרבי ענה במענה מי"ג אדר א' תשנ"ב "מכבר עניתי לו שמאמרים כאלה מרחיקים כו"כ מלימוד דא"ח - היפך הפצת המעיינות חוצה". אמנם מאידך, בט"ז אדר א' תשנ"ב, ענה הרבי לאנ"ש בלוד שכתבו בקשר לשיעור בעניני משיח האמור להתקיים במקומם, שהיו שרצו להביא את הרב וולפא לדבר על כך שהרבי הוא מלך המשיח והיו שערערו על כך, וכתבו אשר רב הקהילה הרב ברוך בועז יורקוביץ' אמר שבפני אלו המעוניינים לשמוע – שהרי מגיעים לשם כך לשיעור – אין בעיה לדבר בנושא, אמנם היו רבנים אחרים שחפצו לבטל את השיעור: "אין לדיין (רב שעל אתר) אלא מה שעיניו רואות". בעקבות כך התקיים השיעור עם הרב וולפא בתוך סבב הרצאות ברחבי הארץ בבמהלך חורף תשנ"ב בהם הסביר את הצורך בקבלת מלכותו של הרבי מלך המשיח
מיילעריכה
יש לך? א"כ תכתוב פה תודה. חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ די לשאננות, קדימה התגלות! 21:57, 7 באפריל 2024 (IDT)
- צוין למעלה. בא מועד • שו"ת • כ"ח באדר ב' ה'תשפ"ד ליצירה | 21:58, 7 באפריל 2024 (IDT)
- החלפת מייל לא? חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ די לשאננות, קדימה התגלות! 21:57, 7 באפריל 2024 (IDT)