חב"דפדיה:אולם דיונים
הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דפדיה.
המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים. אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן. אם ברצונכם לבקש ערך החסר בחב"דפדיה, תוכלו לעשות זאת כאן. תוכלו גם לבקש תמונות כאן, וגרפיקה כאן. אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן. אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דפדיה, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן. |
תיבת ארכיון
ארכיוני אולם הדיונים |
כדי להגיע לתחתית הדף, לחצו כאן.
עריכה על "צורת הדף"
מדוע לא העתיקו עדיין את האפשרות לערוך על צורת הדף" כבוויקיפדיה?
וכמו כן, ראיתי שיש שם אפשרות שכשמתחילים לעשות לינק הוא נותן מיד את כל הערכים הקיימים. וכן כאשר עושים תבנית. 47.21.53.50 05:20, 21 בדצמבר 2015 (UTC)
- אפשרי למשתמשים רשומים. להתראות - שיחה 10:52, 21 בדצמבר 2015 (UTC)
- למיטב ידיעתי שתי האפשרויות אינם קיימים כלל.--הנחה - שיחה 13:08, 21 בדצמבר 2015 (UTC)
- צריך להתקין, אבל זה אפשרי. אני התקנתי את אפשרות ההשלמה של תבניות וערכים מקושרים וזה עובד מצויין. לא זוכר כבר איך עושים את זה ואפשר לשאול את שייע. להתראות - שיחה 13:41, 21 בדצמבר 2015 (UTC)
- תגובה מאוחרת, השלמה אוטומטית אפשרית למשתמשים רשומים, להיכנס לחשבון, ולאחמ"כ להכנס ל'העדפות' וללשונית 'גאדג'טים'. לינק ישיר. לסמן את התיבה שליד האפשרות ' השלמה אוטומטית'. לגבי עריכה על 'צורת הדף', כשנמצא מתכנת שיואל לטפל בחב"דפדיה:פיתוח התשתית גם זה יגיע בעז"ה. --שיע • שיחה כ"ג בטבת ה'תשע"ו 23:14, 4 בינואר 2016 (UTC)
- צריך להתקין, אבל זה אפשרי. אני התקנתי את אפשרות ההשלמה של תבניות וערכים מקושרים וזה עובד מצויין. לא זוכר כבר איך עושים את זה ואפשר לשאול את שייע. להתראות - שיחה 13:41, 21 בדצמבר 2015 (UTC)
- למיטב ידיעתי שתי האפשרויות אינם קיימים כלל.--הנחה - שיחה 13:08, 21 בדצמבר 2015 (UTC)
חישוב מסלול מחדש...
ב"ה אנו עומדים על סף ה6,000 ערכים בחב"דפדיה, אך נראה לי שכעת, רגע לפני השקת ערך זה, צריך לעצור ולתת מבט לאחור:
אנו עומדים עם עשרות! ערכים חסרים הלקויים בחסרון מידע בסיסי. הפורטל המרכזי והפעיל ביותר בחב"דפדיה הוא: פורטל אישים... אבל פורטל:תורת החסידות עומד בשיממונו, "מטרתנו היא הפצת תורת חסידות חב"ד"? האמנם?!!
כמו כן חסרים ערכים בסיסיים בגאולה ומשיח, והאם אכן אנו מוכנים לשעוט הלאה מ"תוך דגש על ענייני גאולה ומשיח" ולפרסם
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון
לא נמצא templatedata תקין בכל העולם שהגענו לערך ה6,000, כאשר רוב הערכים אינם ראויים לעלות על שולחן מלכים?!!
צריך לעבור מחדש על הערכים הללו, להחליט מה ראוי לערך ומה לא, אלו ערכים ראויים להתקיים במתכונתם ואלו להשתנות ולהתהוות למהות אחת עם ערכים דומים, שיתכן ששם הם ימלאו את תפקידם באופן היותר ראוי.
אלו המעונינים להצטרף למיזם זה יודיעו על כך, ובעז"ה בימים הקרובים יפתח דף מיזם.... • כבושה בגולה הושענא • ועידת ליובאוויטש 10:11, 22 בדצמבר 2015 (UTC)
- דברים כדרבנות, אך בהתחשב במשאבי האנוש העומדים לרשותנו - כל אחד תורם במה שנוח לו וקצת קשה 'לכוון' בכח את העורכים למקומות שאנחנו רוצים. מה שיהיה הכי יעיל לכאורה הוא יצירת דף בו ירוכזו כל הערכים שצריכים 'כתיבה מחדש' (בדומה לדף 'בקשת ערכים', ומי שיחפש במה להשקיע, תהיה לו הכוונה. להתראות - שיחה 11:00, 22 בדצמבר 2015 (UTC)
- גם אני מסכים עם הנ"ל (ראה פיסקה 5900 לעיל) אכן גם מה שכתב 'להתראות' נכון. ראו שם לעיל שאכן ציינתי להרבה מהם.--הנחה - שיחה 11:46, 22 בדצמבר 2015 (UTC)
- למסקנה, נראה שכל המשתתפים הפעילים מסכימים!!! .
- אכן אי אפשר לדרוש בכח, אבל צריך שכל אחד יתרום את עצמו...• כבושה בגולה הושענא • ועידת ליובאוויטש 22:01, 22 בדצמבר 2015 (UTC)
- גם אני מסכים עם הנ"ל (ראה פיסקה 5900 לעיל) אכן גם מה שכתב 'להתראות' נכון. ראו שם לעיל שאכן ציינתי להרבה מהם.--הנחה - שיחה 11:46, 22 בדצמבר 2015 (UTC)
אולימפיאדה
הערוך אולימפיאדה כבר הרבה זמן שאינו נמצא בשום קטגוריה, יש למישהו רעיון לאיזה קטגוריה ערך זה מתאים..--די העכסטע צייט - שיחה 21:14, 2 בינואר 2016 (UTC)
- לכאורה - [[קטגוריה:מושגים כלליים]]. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 00:12, 3 בינואר 2016 (UTC)
טופל. --שיע • שיחה כ"ג בטבת ה'תשע"ו 23:10, 4 בינואר 2016 (UTC)
אפליקציה
מה דעת המנהלים וכו', על פיתוח אפליקציה לאתר, כמה אנשים אמרו לי שאין להם דפדפן בעיקרון, אבל אם היה אפ' הם היו משתמשים בה..• מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 03:31, 3 בינואר 2016 (UTC)
- הרעיון מצוין. הבעיה היא העלות... חשבתי לגייס תרומות, יצרתי קשר עם כמה מפתחים. הבעיה שאין תקציב לאתר ודבר כזה עולה מינימום 10,000 ש"ח (וזה עוד נחשב מחיר זול, ביחס לשוק האפליקציות). כששמעתי את זה ירדתי מהרעיון... כידוע האתר הזה מופעל בהתנדבות, ואת השרתים ממן חב"דאינפו כך שאין לנו תקציב שוטף. --שיע • שיחה כ"ג בטבת ה'תשע"ו 23:09, 4 בינואר 2016 (UTC)
שאלה מאוד מציקה
הערך העיקרי והחשוב מכל - הרבי - זכה נכון לשעת כתיבת השורות ל-528,972 צפיות. לו נניח שמתוכם היו רק 10% מחוץ לחב"ד (כנראה יותר), מדובר בלמעלה מחמישים אלף יהודים. אפשר לשער שמתוכם אלפים רבים לא כ"כ הבינו (בלשון המעטה) מדוע מופיע התואר "שליט"א" בכותרת הערך... (ומי יודע אם לא נכנסו לחב"דפדיה רק בשביל למצוא את התשובה לתמיהה זו).
בפועל, לאחר חיפוש הכי מקיף הערכים שאמורים להסביר למתפלא את התמיהה הנ"ל הם: חיים נצחיים במלך המשיח ונכסה וחוזר ונגלה. כבר במבט ראשון ברור שאין בערכים האלו כדי להסביר את הנושא, אפילו לא חלקית... הדבר היחיד שעלול לספק את המתפלא הוא - אם ייכנס לערך חי וקיים (קובץ), יכנס לקישור המופיע בו, ויהיה לו כח לקרוא את ההסברים הארוכים והמפורטים.
האם לא הגיע הזמן לכתוב ערך מלא ויסודי שיסביר את האמונה ברבי שליט"א מהשורש - היינו לא ע"פ רמזים גימטריאות ופשטלאך, אלא ע"פ מהותו של נשיא הדור, נבואת הגאולה שלא שייך בה שינוי והחידוש של דורנו (בערך ע"פ השיעור הידוע של חלוי"צ). מה דעתכם? קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 11:46, 29 בינואר 2016 (UTC)
- בעד חזק צריך להסביר לעולם למה "וואס פאר גנזי מרומים"!!!• מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 00:19, 31 בינואר 2016 (UTC)
- חב"דפדים יקרים, מה לכם כי נאלמתם דום?! הנושא רציני מידי מכדי לעבור בשתיקה, וגם רציני מידי מכדי שאוכל לטפל בו לבד... מצפה לדעותיכם החשובות! קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 12:24, 5 בפברואר 2016 (UTC)
בוט
אם מישהו רוצה שאבצע בשבילו החלפה אוטומטית עבור איזה מילה אשר לא קיים חשש לתקלות על ידי ההחלפה, הוא מוזמן להציעה כאן. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ל' בשבט ה'תשע"ו, למניינם 15:13, 9 בפברואר 2016 (UTC)
ניגוני ר' הלל
מתבקש וראוי לאחד את כל הערכים הכפולים שבדף ניגון לר' הלל מפאריטש (פירושונים) (כפי שעשה ידידנו משתמש:כתית למאור בערכי ניגון לשבת ויום טוב), כך שיהיה ערך אחד ובו רשימת הניגונים וקישור לשמיעת כל אחד מהם; אך דא עקא שבכל א' מהם ישנה תמונה ובה תווי הניגון, ואין מקום בערך אחד לכל התמונות של 8-7 ניגונים. אשמח לשמוע דעת הקהילה שליט"א בנדון, ומה טוב בהקדם - על מנת שלא נגיע לערך ה-6,000 ואח"כ נרד ממנו בחזרה ל-5,000... יישר כח, • קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 04:58, 15 בפברואר 2016 (UTC)
- בעד, אני רציתי לאחד אותם ולמחוק את התמונות, אך לא רציתי לעשות כך על דעת עצמי. אך כעת, כשידידי המשוגע פנה לדבר, הריני להביע דעתי..• מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 05:34, 15 בפברואר 2016 (UTC)
נגד --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ו' באדר א' ה'תשע"ו, למניינם 06:28, 15 בפברואר 2016 (UTC)
- הסבר, פרט נמק...• מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 06:35, 15 בפברואר 2016 (UTC)
- פשוט תעשה גלריה של תמונות לא גדולות בסוף הערך. מי שזה מעניין אותו - יפתח את התמונות.--יוסי ג - שיחה 21:51, 15 בפברואר 2016 (UTC)
- רעיון מצויין. א"כ איני מתנגד. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ז' באדר א' ה'תשע"ו, למניינם 18:08, 16 בפברואר 2016 (UTC)
- פשוט תעשה גלריה של תמונות לא גדולות בסוף הערך. מי שזה מעניין אותו - יפתח את התמונות.--יוסי ג - שיחה 21:51, 15 בפברואר 2016 (UTC)
בוצע • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 18:33, 16 בפברואר 2016 (UTC)
קטגוריה:חוזרים
האם צריך לכתוב קטגוריה אחת של חוזרים ובנפרד על חברי הוועדים, או שלהכניס את הקטגוריות של חברי הוועדים לקטגוריה של החוזרים? • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 00:40, 24 בפברואר 2016 (UTC)
- לדעתי צריך להכניס רק את החוזרים ומניחים (ולשנות את הכותרת ל'חוזרים ומניחים'). לא נראה לי שנוגע מי הדפיס (דוגמת זלמן חנין). להתראות - שיחה 09:03, 24 בפברואר 2016 (UTC)
- זה כן נוגע, כי נכלל בקטגוריה של חברי מוסדות בשכונה. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 18:42, 24 בפברואר 2016 (UTC)
- חשבתי שאתה מתכוון על השמות שיוכללו בתבנית של תורת הרבי. להתראות - שיחה 13:40, 25 בפברואר 2016 (UTC)
- אני מתכוון למי שהוא גם חוזר וגם היה בלה"ק, האם זה מכליל אותו בשתי הקטגוריות, או שהקטגוריה של לה"ק תיכנס גם לקטגוריה של החוזרים? • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 16:38, 25 בפברואר 2016 (UTC)
- חשבתי שאתה מתכוון על השמות שיוכללו בתבנית של תורת הרבי. להתראות - שיחה 13:40, 25 בפברואר 2016 (UTC)
- זה כן נוגע, כי נכלל בקטגוריה של חברי מוסדות בשכונה. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 18:42, 24 בפברואר 2016 (UTC)
נישא לרעייתו
מכיון שהניסוח הזה לא יהודי וממש לא נכון (איש נושא, אשה היא נשואה) בכוונתי לשנות הכל באופן אוטומטי לניסוח יהודי. "נשא את רעייתו" (כמו שכבר עורר על כך משתמש:דור השביעי.) למישהו יש התנגדות או ניסוח שונה? --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ט"ו באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 18:37, 25 במרץ 2016 (UTC)
- המומחה ללשון הוא שיע, ואין לשנות מבלי להתייעץ עמו. תמהני על משתמש הדור השביעי שהחל לשנות באופן שרירותי בלי לפתוח דיון. לענ"ד הניסוח המוצע לא טוב היות שהוא לא מקובל. אפשר 'התחתן עם רעייתו' או 'התקיימה חתונתו עם מרת' וכדומה. להתראות - שיחה 19:02, 26 במרץ 2016 (UTC)
- הבעיה ב'נישא ל' ברורה. מה החלופה הכדאית כדאי לשקול בכובד ראש. שלום נראה לי שכדאי להמתין יום יומיים, ולאפשר לעוד עורכים להביע דעתם בנוגע לחלופה הראויה ביותר. --שיע • שיחה י"ז באדר ב' ה'תשע"ו 01:40, 27 במרץ 2016 (UTC)
- ואולי צריך להיות "ויסב בת זוגיה מדבית משפחת..." .. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 01:52, 27 במרץ 2016 (UTC)
- וודאי שנמתין עד לקבל דעות חברי קהילתנו הק' דק"ק דפה. לענ"ד, גם אם הניסוח אינו מקובל בעברית, הרי זה דווקא בגלל שמייסדיה של השפה הזאת (ראו דעת רבותינו נשיאינו בערך עברית על שפה "מוזרה" זו) לא ממש ראו את דרך התורה כנר לרגליהם. בעולם הגויי, (וכידוע שבסט"א הנקבה היא מעל הזכר), יש מספר התייחסויות לנישואין: 1. האשה שולטת על הבעל (לפי זה מתאים הניסוח נישא לרעייתו), 2. הנישואין הם הסכם בה הבעל והאשה הם שוים זה לזה (לפי זה מתאים הניסוח התחתן עם רעייתו) 3. הבעל הוא עבד של האשה (לפי זה מתאים הניסוח שלא נכתב כאן, מכר את עצמו לעבד עולם לאשתו ). הניסוח היחיד שמתאים לפי דעת תורתינו הקדושה, היא ניסוח שבו יהיה ברור כי הבעל נושא את האשה, הוא לא נישא אליה ולא שותף עמה לחיי הנישואין. כל הביטויים האלו הם ביטויים מוטעים לחלוטין. חב"דפדיה אינה ויקיפדיה, ולכן הערך העליון הוא דעת תורתינו הק' והערך השני הוא שיהיה לשון מקובלת (לכן המילה חב"ד קודמת למילה פדיה). --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ז באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 02:53, 27 במרץ 2016 (UTC)
- ואולי צריך להיות "ויסב בת זוגיה מדבית משפחת..." .. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 01:52, 27 במרץ 2016 (UTC)
- הבעיה ב'נישא ל' ברורה. מה החלופה הכדאית כדאי לשקול בכובד ראש. שלום נראה לי שכדאי להמתין יום יומיים, ולאפשר לעוד עורכים להביע דעתם בנוגע לחלופה הראויה ביותר. --שיע • שיחה י"ז באדר ב' ה'תשע"ו 01:40, 27 במרץ 2016 (UTC)
אפשרויות ניסוח
כיצד לנסח את המשפט הביוגרפי הנפוץ המתאר את את נישואיו של האדם, נא לחתום תחת האפשרות שנראית לכם, או להוסיף חדשה ולאחמ"כ שלום יבצע ההחלפה
נשא את רעייתו
- מבין שלושת האפשרויות, זו הכי נראית. כך נכתב[1] גם בשלשלת היחס - 'נשא את' - אצל הרבי שליט"א וחלק מהרביים (בשלושה הראשונים, כתוב רק את שנת החתונה). הקהל - שיחה 06:40, 27 במרץ 2016 (UTC)
- כפי שנימקתי בהרחבה. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ז באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 08:24, 27 במרץ 2016 (UTC)
- אין אחר המלך כלום. כמובן שבאם יש לנו שם אז כותבים את השם של הרעיה, ללא המילה 'רעייתו' כפי שמופיע במקור
ששלוםשהנחה הביא (יש"כ לך), "נשא את בת כ"ק אדמו"ר הריי"צ -הרבנית חיה מושקא ע"ה". שיע • שיחה י"ח באדר ב' ה'תשע"ו 22:03, 28 במרץ 2016 (UTC)
- לא שלום הביא את המקור, אלא הקהל ותודה לו. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ח באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 23:25, 28 במרץ 2016 (UTC)
- אני בעד ללכת אחר דברי המלך, אבל כללי החבדפדי' אומרים שיש להתנסח בעברית המודרנית הטריפה והאסורה, שאין מקומה כמובן בספרי הרבי שליט"א. אם כן יש לשנות את המדיניות ולהפוך את חבדפדי' ללקוטי שיחות.. מה גם ששלשלת היחס נסובה על שבעת נשיאי חב"ד ותו לא. ואם כן בכל מקום הנשיא הוא הנושא (תרתי משמע) והלשון סבה סביבו. -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • כ"א באדר ב' ה'תשע"ו, 17:35 • יחי המלך המשיח!
- העיקרון ללכת אחרי השפה העברית, היא רק באופן כללי, אבל לא כאשר כלל מסויים בשפה מתנכר ביודעין ובמכוון לתורה הקדושה, והוא סיבת קיומו. אחרי הכל, עברית היא האמצעי ולא המטרה. לענייננו, בכל הספרות היהדות לא תמצא לעולם "נישא עמה". לעולם. רק "נשאה". (נישאו זה משהו אחר לגמרי ודו"ק). --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"א באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 17:46, 31 במרץ 2016 (UTC)
- הכלל העברי המתנכר, הוא לכתוב נישא ל.. והוא זה שנוסד על בסיס היפך התורה. ולא הוגן להאשימני בהיצמדות לכלל זה כאשר הבעתי במפורש את דעתי למטה.
- מה שרציתי לומר פה הוא שהטענה "אין אחר דברי המלך כלום" ושבספרי היהדות הקדמונים לא נמצאו מילים אלו, אינם נוגעים לדילמה העומדת בפנינו: כיצד לנסח, בכפוף לסגנון העברי המודרני, משפט שמנוסח במקורו העברי בצורה לא נכונה, ואנו רוצים לנסחו מחדש תוך היצמדות להשקפה תורנית מחד וסגנון עדכני מאידך.
- נ.ב. לצורך הענין ערכתי חיפוש קצר, ועלה בידי הנוסח "שנתחתן שלמה לבת פרעה", המופיע ברש"י דה"י ב טו יט, ובשהש"ר א ד. -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • כ"ב באדר ב' ה'תשע"ו, 12:52 • יחי המלך המשיח!
- העיקרון ללכת אחרי השפה העברית, היא רק באופן כללי, אבל לא כאשר כלל מסויים בשפה מתנכר ביודעין ובמכוון לתורה הקדושה, והוא סיבת קיומו. אחרי הכל, עברית היא האמצעי ולא המטרה. לענייננו, בכל הספרות היהדות לא תמצא לעולם "נישא עמה". לעולם. רק "נשאה". (נישאו זה משהו אחר לגמרי ודו"ק). --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"א באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 17:46, 31 במרץ 2016 (UTC)
- אני בעד ללכת אחר דברי המלך, אבל כללי החבדפדי' אומרים שיש להתנסח בעברית המודרנית הטריפה והאסורה, שאין מקומה כמובן בספרי הרבי שליט"א. אם כן יש לשנות את המדיניות ולהפוך את חבדפדי' ללקוטי שיחות.. מה גם ששלשלת היחס נסובה על שבעת נשיאי חב"ד ותו לא. ואם כן בכל מקום הנשיא הוא הנושא (תרתי משמע) והלשון סבה סביבו. -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • כ"א באדר ב' ה'תשע"ו, 17:35 • יחי המלך המשיח!
- לא שלום הביא את המקור, אלא הקהל ותודה לו. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ח באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 23:25, 28 במרץ 2016 (UTC)
בנוגע לחילוק אם מופיע שם רעייתו או לא, יש לציין שבשושלת היחס כאשר לא מופיעה זהות הרעי', גם לא כתוב 'נשא את' אלא 'חתונתו'. -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • כ"ב באדר ב' ה'תשע"ו, 12:55 • יחי המלך המשיח!
- לגבי הכלל שאנו כותבים בעברית. להבנתי, 'נשא את' הוא מינוח תקני לחלוטין, וגם מובן בקלות לכל דובר השפה המודרנית. והשלכתו כאן, ההבדל בין 'נשא את' לבין 'נישא ל' הוא הבדל השקפתי וכאן ברור שאיננו מביאים את התורה לעם אלא את העם אל התורה--שיע • שיחה כ"ד באדר ב' ה'תשע"ו 00:37, 3 באפריל 2016 (UTC).
4. שיע - שכנעתני. --יוסי ג - שיחה 19:10, 30 במרץ 2016 (UTC)
התחתן עם רעייתו
- חלקית. צריך לבדוק אם שייך לכתוב 'נישא עם', שזה יותר מכבד. ואין בכך כל בעי' מאחר שגם הגבר נישא ונעשה 'נשוי'. וכך גם מובא כמ"פ במשנה ("עד שלא נישאו") -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • י"ז באדר ב' ה'תשע"ו, 10:29 • יחי המלך המשיח!
- מה הכוונה יותר מכבד? אתה דואג למעמד האשה? אגב, דווקא הבאת ראיה יפה מאוד. התשובה היא לכאורה כי קיים חילוק בין קידושין שהבעל עושה, (הקידושין הם קנין והבעל הוא הקונה את אשתו) לבין נישואין (שהם מציאות, והמציאות היא שהבעל נעשה נשוי כשם שהאשה נעשית נשואה). וצ"ע מלשון הרבי שהובא לעיל. עכ"פ הלשון התחתן (שקאי על קידושין) עם רעייתו הוא וודאי שגוי, ואילו הלשון "נישא עם רעייתו" פחות שגוי אם בכלל וצ"ע --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ז באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 23:31, 27 במרץ 2016 (UTC)
- לא דייקתי את מי זה מכבד. בסה"כ התכוונתי לומר שהנוסח 'נישא' לדעתי יותר מכובד ורשמי מאשר 'התחתן'. היות שגם אתה מסכים, באם שייע (המומחה ללשון..) יאשר את תקינות צירוף זה, יש לשנות את הכותרת כאן. -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • י"ח באדר ב' ה'תשע"ו, 12:01 • יחי המלך המשיח!
- מה הכוונה יותר מכבד? אתה דואג למעמד האשה? אגב, דווקא הבאת ראיה יפה מאוד. התשובה היא לכאורה כי קיים חילוק בין קידושין שהבעל עושה, (הקידושין הם קנין והבעל הוא הקונה את אשתו) לבין נישואין (שהם מציאות, והמציאות היא שהבעל נעשה נשוי כשם שהאשה נעשית נשואה). וצ"ע מלשון הרבי שהובא לעיל. עכ"פ הלשון התחתן (שקאי על קידושין) עם רעייתו הוא וודאי שגוי, ואילו הלשון "נישא עם רעייתו" פחות שגוי אם בכלל וצ"ע --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ז באדר ב' ה'תשע"ו, למניינם 23:31, 27 במרץ 2016 (UTC)
משך זמן הכירה אברך . . שבפירוש אומר שרק לאחרי שיתחתן עמה
— ו'תשנ
אשר רבים בקשו להתחתן אתה, ולעת עתה לא בא לפועל.
— ה'תקכז
-- נכתב ע"י ד. שטרן ששכח לחתום את שמו.
- שטרן, כעת כשאני רואה את הציטוט שלך עולים בי תהיות, אולי 'התחתן עם' יהיה מתאים יותר מאשר 'נשא את'. גם מבחינת היותו מוכר יותר לדוברי העברית, וגם מבחינת הסרבול הלשוני. 'נשא את מחייב אותנו להוסיף מילה למשל 'יעקב נשא לאשה את רחל'. לעומת 'יעקב התחתן עם רחל'. --שיע • שיחה כ"ד באדר ב' ה'תשע"ו 01:23, 3 באפריל 2016 (UTC)
התקיימה חתונתו עם מרת
נשא לאישה את
נשא למרת
תוצאות
הוחלט ברוב קולות להחליף ל'נשא את'. בוצע על ידי משתמש שלום. --שיע • שיחה כ"ד באדר ב' ה'תשע"ו 01:23, 3 באפריל 2016 (UTC)
במקרה שאין שם
(העתקה מההצבעה דלעיל) בנוגע לחילוק אם מופיע שם רעייתו או לא, יש לציין שבשושלת היחס כאשר לא מופיעה זהות הרעי', גם לא כתוב 'נשא את' אלא 'חתונתו'. -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • כ"ב באדר ב' ה'תשע"ו, 12:55 • יחי המלך המשיח! (סוף העתקה)
- כדאי אכן שנמצא ניסוח מתאים יותר, 'חתונתו' לא יכול להתאים בהרבה מהמקרים, למשל: 'בשנת תנש"א נשא את רעייתו', לא ניתן להחליף ב'בשנת תנש"א אולי 'התקיימה חתונתו' --שיע • שיחה כ"ד באדר ב' ה'תשע"ו 01:23, 3 באפריל 2016 (UTC)
הערות שוליים
זכויות יוצרים
שלום. אני אורח באתר. רציתי לשאול: האם יש זכויות היוצרים על הניגונים שבאתר? אם ניגון עלה לאתר - אני יכול להוריד אותו ולשמוע אותו (בשימוש פרטי)? מקווה שזה המקום הנכון לשאול. תודה. 213.151.62.187 20:25, 28 במרץ 2016 (UTC)
- שלום וברכה, באופן תיאורטי, כל חומר שמועלה לאתר אמור להיות חופשי לשימוש לא מסחרי, בפועל יתכן שאדם יעלה לאתר ניגון שיש עליו זכויות יוצרים, והיוצר אינו מתיר להשתמש בו. זאת היות שהמנטרים שלנו לא מספיק ממוקדים בבדיקת מולטימדיה שמועלית לאתר, ויותר בתוכן הכתוב שבו. --שיע • שיחה י"ח באדר ב' ה'תשע"ו 22:15, 28 במרץ 2016 (UTC)
- אז בפועל - מה אתה מציע? איך אני יכול לדעת אם אני יכול לשמוע או להוריד ניגון כזה או אחר? 213.151.62.187 18:05, 29 במרץ 2016 (UTC)
תמונות
אם זה לא חורג מההגבלות האמורות בשיחה:ארגון פנסאים, אני חושב שכדאי לנסות לקבל רשות מהאתרים ה(לא) חבדיים col.org.il וshturem.net, להשתמש בתמונות שלהם, ובכלל צריך שיהיה מישהו שיתעסק בתמונות לערכים.. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 22:37, 31 במרץ 2016 (UTC)
- א. אלו הגבלות נאמרו בשיחה הנ"ל בקשר לתמונות? ב. יש לחשוש שכאשר יווצר קשר עם הנהלת האתרים הנ"ל, הם ידרשו גם להסיר את כל התמונות הקיימות כבר. ולכן מוטב לשמור על ה'סטטוס קוו' שמה שמוכרח מביאים בלי לעורר תשומת לב.. -- דָּרַךְ כּוֹכָב • שיחה • כ"א באדר ב' ה'תשע"ו, 22:50 • יחי המלך המשיח!
- א. לא בקשר לתמונות, אלא בקשר להזכרת המוסד.. ב. אינני יודע כמה יש מהם (כלומר, אני חושב שאחוז התמונות שהועתקו מהם הינו אפסי), ובמיוחד, אינני חושב שלסי.או.אל. תהיה התנגדות.. 47.21.53.50 03:03, 1 באפריל 2016 (UTC)
בנוגע לעניין זה, צריך לחשוב איזה תמונות אפשר לשים בערכי מושגים בחסידות... • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 19:01, 3 באפריל 2016 (UTC)
עריכה
אני עכשיו בדקתי איזה משהו על אתר התועבה ויקיפדיה, ומצאתי שיש שם עזרי עריכה מאוד טובים, ואקווה שמפעילי המערכת היקרים יזדרזו לייבא זאת, במידת האפשר. תודה מראש!! • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 05:30, 1 באפריל 2016 (UTC)
אדמו"רים
בנושא שמות הערכים של אדמו"רים שורר פה בלגן עצום שבדיוק שמתי לב אליו, ואולי הגיע הזמן לעשות בזה סדר. חלק מהאדמו"רים נקראים רק בשמם - כמו רבי יואל טייטלבוים; חלק רק בשם חצרם - כמו רבי מנחם מנדל מקוצק; וחלק גם וגם - כמו רבי שמחה בונם אלתר מגור. כדאי להחליט מה צריך להיות המדיניות הכללית, ואז לבצע (זו עבודה קשה, כי יהיה צורך למחוק הרבה דפי הפניה - תפקיד השמור למפעילי מערכת). מה דעתכם? • קרייזי אבאוט משיח • בואו נרקוד ביחד! 06:11, 6 באפריל 2016 (UTC)
ארכוב
נראה לי שהדף מספיק מלא ע"מ לארכב אותו --חיים - בכל יום שיבוא 20:43, 10 באפריל 2016 (UTC)
- יש כמה נושאים שעדיין באמצע דיון • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 21:55, 10 באפריל 2016 (UTC)
- לכאורה אפשר לארכב לא את כל הנושאים (אינני יודע איך עושים את זה).
- נו אדרבה, אם כן, חשוב שהמשתמשים יצטרפו לדיונים שנמצאים באמצע על מנת לסיימם (ולא אסתיר שאני רומז לדיון הקודם...). • קרייזי אבאוט משיח • בואו נרקוד ביחד! 02:07, 12 באפריל 2016 (UTC)
- מדובר בנושא שלדעתי אינו ראוי דיו כדי להקדיש לו זמן מרובה כ"כ כפי שעלולים להקדיש לו. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ד' בניסן ה'תשע"ו, למניינם 04:39, 12 באפריל 2016 (UTC)
ייתכן שהנושא עצמו הוא שולי, אבל הוא מסתעף מענין מרכזי יותר: חוסר הסדר והמדיניות הברורה בין הערכים בחב"דפדיה - בעיה מהותית ורצינית, שלדעתי צריכה לתפוס תשומת לב גדולה יותר ממה שהיא תופסת בפועל. לפענ"ד רוב התרומות המבורכות שנעשות מוסיפות רק בעוד פרט כזה או אחר, אבל חסר מאוד מאוד צעדים בכיוון הנ"ל: אחידות וסדר בכל מרחבי חב"דפדיה. ויה"ר שבקרוב ממש ישתנו הדברים לטובה באופן של ניסי ניסים, אכי"ר • קרייזי אבאוט משיח • בואו נרקוד ביחד! 02:47, 14 באפריל 2016 (UTC)