חב"דפדיה:אולם דיונים

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דפדיה.

המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים.


אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם לבקש ערך החסר בחב"דפדיה, תוכלו לעשות זאת כאן. תוכלו גם לבקש תמונות כאן, וגרפיקה כאן.

אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דפדיה, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן.


תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיוני אולם הדיונים
12345678910111213141516171819202122232425262728293031סמלילנוכחי
חב"דפדיה: פיתוח טכני



כדי להגיע לתחתית הדף, לחצו כאן.


קטגוריות משפחות

לאחר עבודה מאומצת לסינון קטגוריות משפחות לא נצרכות, אני פותח דיון - כמה ערכים צריך להיות המינימום לפתיחת קטגוריה? חמש, שש או שבע? קודם כל דיון, אח"כ הצבעה. מפעילי מערכת חב"דפדים פעילים ‎‏ להתראות חלוקת דולרים ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 10:54 - היום, ט"ו בטבת תשפ"א מגיע משיח.

לפני הדיון, יש להקדים מה מטרת הקטגוריות של המשפחות חבר. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 10:58, ט"ו בטבת, ה'תשפ"א (30 בדצמ' למניינם).
מציאת ערכי בני משפחות משמעותיות בצורה קלה ומסודרת ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 11:01 - היום, ט"ו בטבת תשפ"א מגיע משיח.
משום שבתחום זה, איני מבין כ"כ, אך בתור אדם שרוצה למצוא בצורה קלה כהגדרתך, מה הבעיה שיהיו ג' ערכים? ייתכן ולא הבנתי את המשמעות, אשמח שתסבירו אם טעיתי. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 11:07, ט"ו בטבת, ה'תשפ"א (30 בדצמ' למניינם).
מטרת הקטגוריות היא הקלה בחיפוש אחר ערך מבוקש. מטרת קטגוריות משפחות היא הקלה בחיפוש אחר אישיות מבוקשת. בכדי שיהיה באמת ניתן בקלות לחפש אישיות בקטגוריית משפחות נצרך שהקטגוריה תהיה ברורה, מסודרת וכמה שפחות עמוסה. לצורך כך יש קריטריונים איזה קטגוריה מועילה ולכן יש לה חשיבות ואיזה קטגוריה מעמיסה (אפשר בקלות להסתדר בלעדיה) ולכן אין לה חשיבות. לעת עתה, לאחר עבודה מאומצת גובשו קריטריונים בדף משתמש:חבר/קטגוריות משפחות שנכתבו בצורה ברורה בדף משתמש:חלוקת קונטרסים/קטגוריות משפחות (מי שדעתו שונה מהקריטריונים שהובאו בדפים אלה שיכתוב את דעתו באחת השיחות או בדיון כאן). בחלק מהקטגוריות יש דפי פירושונים או עצי משפחה, הם כמובן לא נחשבים כערך לגבי חשיבות של הקטגוריות אך מלבדיהם לדעתי אין צורך שיהיו שבע או יותר ערכים בכדי ליצור חשיבות ואפשר להסתפק גם ב-6, מה דעת שאר המשתמשים ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 11:22 • ט"ו בטבת ה'תשפ"א
אם אין סיבה מיוחדת אני לא מבין למה כדאי לחרוג מהכלל הרגיל של 5 ערכים לקטגוריה. אם יש סיבה מיוחדת לשנות, לא ציינתם אותה.
ב. אני מסכים שבגלל המיוחדות של קטגוריות משפחה כדאי לא לחשב פירושונים ועצי משפחה כחלק מחמשת הערכים הנדרשים. בקשר למספר הדורות, אני ממליץ לפשט ולקבוע מינימום של שלוש דורות. בברכת הגאולה השלמה. חלוקת דולרים שחותם מחוץ לחשבונו - 12:30, י' בחשוון, ה'תשפ"ה (11 בנוב' למניינם), ימות המשיח
אגב, אני חושב שיש החריג משפחות כמו חריטונוב, מפאת החשיבות של המשפחה. בנוסף, גם אם מכריעים על מספר מינימום, קטגוריות שיש בני משפחה נוספים עם חשיבות, והגיוני שעוד יהיה עליהם ערך כדאי להחריג, דוגמאות: קעניג, וישצקי. ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 13:22 - היום, כ"ב בטבת תשפ"א מגיע משיח.

תמונות של ספרים מחב"ד שופ

האם מותר לקחת תמונות של ספרים וכדומה מחב"ד שופ? אליהו ב. - שיחה, 10:44, כ"א בטבת, ה'תשפ"א 10:44, 5 בינואר 2021 (UTC)

מדוע לא? הרי הם שייכים לחב"ד אינפו ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 11:26 - היום, כ"א בטבת תשפ"א מגיע משיח.
עוד מישהו חושב כך? אליהו ב. - שיחה, 10:38, כ"ב בטבת, ה'תשפ"א 10:38, 6 בינואר 2021 (UTC)
מצטרף לחבר. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 12:03, כ"ב בטבת, ה'תשפ"א (6 בינו' למניינם).
כנ"ל.-נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 17:26, כ"ב בטבת, ה'תשפ"א (6 בינו' למניינם), ימות המשיח

{{שינוי שם}}

חב"דפדים פעילים ‎‏ ‏, חלוקת קונטרסים, קרייזי אבאוט משיח - לדעתי מן הראוי שהתבנית תוצב בדף של הערך ולא בשיחה, ובתבנית ייכתב 'בדף השיחה מתקיים כעת דיון על שם הערך'. מה דעתכם? נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 15:52, כ"א בטבת, ה'תשפ"א (5 בינו' למניינם).

ציון שנים

בנוגע לדיונים רבים אודות כך - אעלה לדיון מסודר ובתקוה שבעז"ה יסוכם סוף כל סוף ויימנע דיונים המתמתחים מדי שנה:

האם בכל שנה יש לציין שאנו בטוחים שהרבי יתגלה בשנה זו? אם הולכים לפי ההרגש החסידי, ייתכן ויש לכתוב. אבל האם לאנציקלופדיה זה מתאים? בא"כ - אזי יש לכתוב גם בכל חודש, שחסידי חב"ד בטוחים שבחודש זה הרבי יתגלה וכן הלאה. לדעתי זה בתלי אנציקלופדי ומגוכח, שהרי האמונה להתגלות הרבי אינה תלויה בשנה מסוימת, אלא בכל יום ויום. או יותר נכון: בכל רגע ורגע! חוץ מכך שזה אינו אנציקלופדי , גם לפי ההרגש החסידי, זה לא מדויק כלל, ובאם היו ערכים על רגעים - הרי שהערכים האלו היו ממולאים בכך שברגע זה הרבי עתיד להתגלות..

אשמח לשמוע את דעתכם, בצורה מנומקת ועניינית. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 17:29, כ"א בטבת, ה'תשפ"א (5 בינו' למניינם).

מה הבעיה בציון עובדה? (חודש - ודאי שלא מתאים, כי מדבר על החודש בכל השנים) ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 17:41 - היום, כ"א בטבת תשפ"א מגיע משיח.
אין שום מקור לכך שבשנה מסוימת הרבי יתגלה. בכל רגע ורגע אנו מאמינים שהרבי יתגלה בעז"ה. אם כבר, יש לכתוב, שבכל הרגעים שבשנה זו, מאמינים כי הרבי יתגלה.. (נו ו-? הרי בכל שנה האמינו כי הרבי יתגלה, או מקסימום יוסיפו את שנות נשיאות הרבי, ויכתבו שהחל מי' שבט תש"י מאמינים חסידי חב"ד שבחודש זה הרבי יתגלה...) נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 17:47, כ"א בטבת, ה'תשפ"א (5 בינו' למניינם).
לא רואה בעיה בציון העובדה הזו, טכנית אי אפשר להכניס אותה לימים אבל לשנה זה מספיק זמן כדי להכניס את זה והאתר ישאר מעודכן. אגב, כמעט בכל שיחות הדבר מלכות הרבי מקשר את ביאת הגאולה עם השנה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 01:50 • ב' בשבט ה'תשפ"א

מנטרים

שנייה לפני שאני עוזב, מבקש לעורר שוב על עניין המנטרים, שיע.ק ממליץ למנות את פולע, חבר, להתראות לתפקיד שמואל חייםשיחה 12:58, 6 בינואר 2021 (UTC)

אין לבקש למנות משתמשים למנטר לפני שמקבלים את אישורם... בכל מקרה, אמנם לא הייתי מתנגד לקבלת התפקיד, אך חשוב מאוד להזכיר את מטרת התפקיד: שיפור האתר, סיוע למפעילים בין היתר ובעיקר בדיקה מקיפה על כל השינויים. המנטר צריך לדעת מהם עריכות אנציקלופדיות, ומה לא, כי אם יסמן חלילה ערך שלא בדק אותו היטב כבדוק - יצא הפסדנו בשכרנו. אך כן מצטרף לקריאה למנות מנטר, לאור הפחתת הזמינות של מפעילי המערכת, ובטחוני שמינוי מנטר, יקדם פי כמה את חב"דפדיה, ויעזור למפעילים , וייקל עליהם את העבודה, כך שיוכלו גם להתפנות לדבר שרק הם יכולים לבצע. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 13:05, כ"ב בטבת, ה'תשפ"א (6 בינו' למניינם).
שואל חיים ישר כח, פולע ב"ה התגייס, ומקווה להוסיף בעז"ה עוד בקרובשיעשיחה כ"ב בשבט ה'תשפ"א 02:03, 4 בפברואר 2021 (UTC)

ניגונים

באתר יש ערכים על ניגונים שמתחילים ניגון..., ויש שמסיימים ...(ניגון). מה חב"דפדים פעילים ‎‏ ‏ חושבים שעדיף? ושיהיה קישור לשני • פדיונרשיחה • 14:33, כ"ט בטבת, ה'תשפ"א

שיתחיל ב"ניגון" יהה הערך.נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 18:02, כ"ט בטבת, ה'תשפ"א (13 בינו' למניינם), ימות המשיח
שיהיה שם הניגון קודם ואחריו בסוגריים (ניגון), וייצרו הפניה עם שמות הניגון. בהצלחה. נכתב על ידי פולע (על הא ועל דא) בשעה 07:33, א' בשבט, ה'תשפ"א (14 בינו' למניינם).
לדעתי המילה ניגון קודם, אמה אחרים אומרים??.נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 07:34, א' בשבט, ה'תשפ"א (14 בינו' למניינם), ימות המשיח
נראה מכאן שכדאי בלי ניגון בכלל ובמקרה הצורך ניגון לפני השם ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 02:03 • ב' בשבט ה'תשפ"א
אהה, טוב זה אומר שצריך לשנות את כמעט כל השמות של הניגונים (ולהשאיר הפניות כמובן).-נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 06:52, ב' בשבט, ה'תשפ"א (15 בינו' למניינם), ימות המשיח
חלוקת, בעיקרון כך במכלול ובוקיקליפה, ראה את הערך ד' בבות למשל, אך מכיוון שיש כאן ערכים על כל הניגונים, לפעמים זה לא מסתדר (למשל ניגון לכתחילה אריבער וכו'), ולכן עצתי היא שנשים בסוף בסוגריים ניגון, או לכל הפחות בניגונים שצריך. נכתב על ידי פולע (על הא ועל דא) בשעה 08:23, ב' בשבט, ה'תשפ"א (15 בינו' למניינם).
אני חושב שאנשים שמחפשים בדרך כלל מחפשים ניגון א מאשינקע ולא א מאשינקעפדיונרשיחה • 14:37, ב' בשבט, ה'תשפ"א
זה תלוי באיזה ניגונים, ולכן אני אומר שעדיף את השם ואח"כ בסוגריים ניכון. נכתב על ידי פולע (על הא ועל דא) בשעה 14:39, ב' בשבט, ה'תשפ"א (15 בינו' למניינם) - קדימה לעבודה!
אז מה תכלס לשנות ל(סוגרים) או לא? • פדיונרשיחה • 20:43, ד' בשבט, ה'תשפ"א
נו.. מה הוחלט?פדיונרשיחה • 00:47, ו' בשבט, ה'תשפ"א

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────חלוקת לא ענה. מתייג גם שמואל חיים ואת השגריר ר' חצק'ל, ונערוך הצבעה כפשוט, כפי שנהוג. נכתב על ידי פולע (על הא ועל דא) בשעה 13:04, ו' בשבט, ה'תשפ"א - 19 בינו' למניינם, 2021.

אגב פדיונר, לא תייגת אותנו (כלומר לא קיבלנו התראה ממך) כיוון שככל הנראה לא חתמת כשכתבת בפעם הראשונה. נכתב על ידי פולע (על הא ועל דא) בשעה 13:05, ו' בשבט, ה'תשפ"א - 19 בינו' למניינם, 2021.
לדעתי הדלה שיכתב לפני "ניגון" ואח"כ את שם הניגון. ~ חצק'ל ~ (חסיד של הרבי)  •  פינת החי הוירטואלית של חב"דפדיה  •  הדרך הישרה להבאת הגאולה! 13:10, 19 בינואר 2021 (UTC)
לדעתי פשוט 'נאחד' את הטענות: במקרים שצריך, נכתוב קודם ניגון (משל בניגון לכתחילה אריבער), או שנכתוב אח"כ בסוגריים. ובערכים שאין צורך בהוספת ניגון, נכתוב בלי. נכתב על ידי פולע (על הא ועל דא) בשעה 13:13, ו' בשבט, ה'תשפ"א - 19 בינו' למניינם, 2021.
כך אמר חלוקת מהתחלה, (רק צריך להחליט על מתי שכן צריך, עם יהיה לפני או אחרי).נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 13:41, ו' בשבט, ה'תשפ"א (19 בינו' למניינם)
אכן, לא שמתי לב. לא צריך להחליט ולדון, פשוט מאוד, אם שם הניגון נפוץ כמו שהוא, בלי ניגון לכתחילה, אז משאירים ועושים את ההפניות שצריך. אם שם הניגון הינו שם של עוד משהו מפורסם (כדוגמת ניגון לכתחילה אריבער), אז שמים ניגון לכתחילה, וכו'. בהצלחה רבה. נכתב על ידי פולע (על הא ועל דא) בשעה 13:44, ו' בשבט, ה'תשפ"א - 19 בינו' למניינם, 2021.
אז איפה שכן צריך שמים לפני סופי?נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 13:49, ו' בשבט, ה'תשפ"א (19 בינו' למניינם)
לפי מה שהבנתי כן (לפני) • פדיונרשיחה • 16:30, ו' בשבט, ה'תשפ"א

מסכים עם האמור. 1 ברוב הניגונים אין צורך ולא כותבים 'ניגון' בשם. 2. ניגונים שנדרש לכתוב להם 'ניגון': כגון ניגון ששמו זהה לשם של ערך נפרד (לכתחילה אריבער), או אפילו ששמו כשם נושא או מושג גם אם אין לנו ולא נראה שיהיה לנו עליו ערך ('צאנה וראנה'). למיטב זכרוני, נערך דיון בנושא והוכרע שבמקרה כזה כתיבת המילה ניגון צריכה להיות רק בתחילת הערך וללא סוגריים, הנימוק היה שזה יותר יפה ומכובד. כמובן שאם רוב המשתמשים עכשיו סבורים אחרת אפשר לשנות את הנוהל הזה... שיעשיחה כ"ב בשבט ה'תשפ"א 00:48, 4 בפברואר 2021 (UTC)

דווקא נראה שהמשתמשים כעת מסכימים עם הנאמר בעבר ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 00:54 • כ"ב בשבט ה'תשפ"א

סוף זמן תפילה

בחיפוש קצר באתר גילתי, שאין שום ערך באתרינו שמסביר למה בחב"ד מתפללים מאוחר, ותמהוני הדבר מאוד, ועל כן באתי בקריאה קדושה לכל אנ"ש החב"דפדים פעילים ‎‏ ‏ בואו להרחבת הערך משתמש:שמואל חיים/סוף זמן תפילה!

שמואל חייםשיחה 15:19, 21 בינואר 2021 (UTC)

שמואל חיים - שייך ללוח המודעות. נכתב על ידי פולע (על הא ועל דא) בשעה 15:24, ח' בשבט, ה'תשפ"א - 21 בינו' למניינם, 2021.

נקודה אחרי קישור חיצוני

אחרי קישור חיצוני שמים נקודה?נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחהגוט יום טוב• 11:02, י"א בשבט, ה'תשפ"א (24 בינו' למניינם)

ממה שאני רואה באתר, לא נהוג. אליהו ב. - שיחה, 12:00, י"א בשבט, ה'תשפ"א 12:00, 24 בינואר 2021 (UTC)
אז אולי מעכשיו יהיה אחרי כל קישור נקודה.נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחהגוט יום טוב• 12:03, י"א בשבט, ה'תשפ"א (24 בינו' למניינם)
חב"דפדים פעילים ‎‏ ‏ מה אתם חושבים?נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחהגוט יום טוב• 13:06, י"א בשבט, ה'תשפ"א (24 בינו' למניינם)
בד״כ אני שם נקודה לאחר הקישור (לא חשבתי אחרת). אשמח לעצתכם חב"דפדים פעילים ‎‏ ‏ ● שם טובבית הדיןיש לך שאלה? לחץ כאן! תהנהיחי המלך המשיחי"ב בשבט ה'תשפ"א 14:11, 25 בינואר 2021 (UTC)
בכלל ברשימות של דברים לא נכון להכניס נקודה לסוף כל שורה, לכן לדעתי לא להכניס נקודה. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 23:22 • י"ג בשבט ה'תשפ"א
אין לשים נקודה אחר קישור חיצוני וכן המנהג. (שלום מחוץ לחשבון)

תאריך לועזי בחתימת משתמש

האם ניתן לשים חתימה ללא תאריך לועזי או שאני צריך לכתוב ״למניינם״ ללא אפשרות למחיקת התאריך לועזי? אסמח להסבר קל ופשוט ● שם טובבית הדיןיש לך שאלה? לחץ כאן! תהנהיחי המלך המשיחי"ב בשבט ה'תשפ"א 14:13, 25 בינואר 2021 (UTC)

ראה תבנית:תאריך עברי בלבד. בהצלחה! נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 21:07, י"ב בשבט, ה'תשפ"א, 25 בינו' למניינם.
תודה רבע פולע שליט״א היקר עזרת לי במאוד ● שם טובבית הדיןיש לך שאלה? לחץ כאן! תהנהיחי המלך המשיח • 08:53, י"ג בשבט, ה'תשפ"א (26 בינו' למניינם), ימות המשיח

בדחיפות לכל מי שיכול לעשות משהו בעניין

כבר אתמול כתבתי את זה למפעילי מערכת ללא כל תגובה!!!!!!

זה מה שכתבתי:

  • בערך חבד באינטרנט ב״צבאות השם בארץ הקודש״ ישנו האתר הישן שכבר לא פועל. האתר החדש הוא טי אייץ 770 נקודה סי או נקודה איי אל, ולא ניתן להכניס את הקישור מפני שהוא אינו ברשימה הלבנה.

בתודה יחי המלך המשיח ● שם טובבית הדיןיש לך שאלה? לחץ כאן! תהנהיחי המלך המשיחי"ב בשבט ה'תשפ"א 11:34, 25 בינואר 2021 (UTC)

אם אתה יכול בבקשה לטבל בזה בדחיפות. אם טיפלת/פתחת את הקישור כתובלי בשיחת משתמש או כאן. אתה יכול למצוא את הקישור בחיפוש קצר בגוגל ״צבאות השם״ באפשרות הראשונה (״צבאות השם דף הבית״). יחי המלך המשיח שליט״א ● שם טובבית הדיןיש לך שאלה? לחץ כאן! תהנהיחי המלך המשיחי"ב בשבט ה'תשפ"א 14:06, 25 בינואר 2021 (UTC)


מישהו יכול לעזור בבקשה?? ● שם טובבית הדיןיש לך שאלה? לחץ כאן! תהנהיחי המלך המשיח • 10:04, י"ג בשבט, ה'תשפ"א (26 בינו' למניינם), ימות המשיח

אכן, פשוט תכתוב בבקשות ממפעילים בלבד במקום למלא את האתר באותה בקשה. בקשות נענות תוך כמה ימים ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 23:22 • י"ג בשבט ה'תשפ"א
ולהעיר שהוא כתב גם בדפי שיחה של 3 אם לא יותר של מפעילי מערכת את הבקשה! נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 11:04, י"ד בשבט, ה'תשפ"א (27 בינו' למניינם)

טופל, חַאטְשֶׁע (שיחה) 13:14, 29 בינואר 2021 (UTC)

ציטוטים מחב"דפדיה באינפו

אני שם לב שישנם הרבה כתבות באינפו, על תולדות חסידים ואנשי מעשה, והטקסט הוא מחב"דפדיה (כמובן עם קרדיט). ושאלתי היא, מדוע אין הם מקשרים בסוף לדף באתר, כפי שהם עושים לעיתים? חבל מאוד ע"כ. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 12:09, ט"ו בשבט, ה'תשפ"א, 28 בינו' למניינם.

להבנתי, אין צורך בקישור כשכל הערך מועתק, כי הקורא כבר ראה את התוכן ואין לו צורך להכנס לקישור -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 12:13, ט"ו בשבט ה'תשפ"א
אמת, אך באם יהיה קישור זה יביא רק תועלת לחב"דפדיה (אולי שישימו חלק מהכתבה ויקשרו אל ההמשך בערך באתר. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 17:02, ט"ו בשבט, ה'תשפ"א, 28 בינו' למניינם.
אני יכול לפנות להנהלת אינפו ולבקש מהם שבסוף הכתבה יכניסו קישור לאתר לריבוי המשתמשים. - נכתב על ידי: חב"דפדי פעיל ~ יחי המלך המשיחשיחה • 11:33, כ' בשבט, ה'תשפ"א (2 בפבר' למניינם), ימות המשיח
רק יביא בלגן ומשתמשים חדשים (שמסובבים את כל האתר סביב דיונים ודפי שיחות וד"ל) נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 15:20, כ"א בשבט, ה'תשפ"א (3 בפבר' למניינם)

אוי מה היה לנו

בתקופה האחרונה, בעיקר מאז עזיבת משתמשים וותיקים ויקרים, חב"דפדיה הפכה למעין 'ג'ונגל'. במקום דיונים איכותיים וטובים כבעבר, אנו נאלצים להתעסק עם משתמשים אשר מבצעים מלחמות עריכה ומשחיתים, או שאינם מבינים שחב"דפדיה אינה מקום לרגשות, זכרונות וקשקושים. בובות קש מתווספות מדי יום, ועמם דיוני סרק והבלים.

איני מתייג את חב"דפדים פעילים, אלא את חב"דפדים וותיקים וטובים, כגון קרייזי אבאוט משיח, כתית למאור, להתראות ואת חבר ושמואל חיים, בבקשה לדון ולעשות חשבון נפש כיצד הגענו לרמה זו, ואיך אנו יכולים לקדם את האתר ולהחזיר למצבו היציב והאיכותי. ואוסיף בנימה אישית, כי לצערי אם בעבר היה לי מאוד חיות וחשק לשפר, ליצור ערכים טובים, ומיזמים בכדי לקדם האתר, כיום כבר קשה לי, בעיקר לאור הסיבות שהובאו כאן. החותם בכאב לב, על הנעשה באתר. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 11:27, י"ט בשבט, ה'תשפ"א, 1 בפבר' למניינם.

אתה צודק, הגיע משתמש חדש (לא אגיד את שמו) שבמקום שיהיה לי זמן לערוך ערכים וכו' ואני נעלץ להתכתב עימו כדי של יחסוף עלי פרטים אישיים . נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 11:36, י"ט בשבט, ה'תשפ"א (1 בפבר' למניינם)
התמימים ב"ה שוקדים על תלמודם בישיבות, ובין השאר מגדילים את הידע שלהם, שבבוא היום ייכנס לאתר. בנתיים אנחנו מתמודדים פה עם צעירים ותיירים שעלולים לשפר פרטים פה ושם, ויישר כח על הניטור שלך הפעיל. אליהו ב. - שיחה, 11:43, י"ט בשבט, ה'תשפ"א 11:43, 1 בפברואר 2021 (UTC)
ב"ה, וברור שאין כוונתי למשתמשים שאר מטרתם לשפר את האתר ופשוט הם חסרי ידע בסיסי בעריכה, אלא באלו שמטרתם היא רק למלא את דפי המשתמש שלהם בציוני דרך, צבעים, לעבור על כמה ערכים וד"ל. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 11:56, י"ט בשבט, ה'תשפ"א, 1 בפבר' למניינם.
"אוי מה היה לנו?", לא היה לנו כלום. זהו מנהגו של עולם... חסיד מתמקד בחצי כוס המלאה, ברוך השם שהאתר פעיל ומתקדם, קשיים היו תמיד, ו"אל תשאל לימים ראשונים כי לא מחכמה שאלת על זאת", תמיד היו משתמשים חדשים שקצת הקשו על ההתנהלות, אך ברוך השם בזכות זה שלא התבוססנו בבוץ ובתלונות ובמרמורים, הצלחנו להתקדם הלאה והלאה. פעולותיך חשובות מכדי שידיך יתרפו בשל אי-אלו קשיים ואתגרים. עלה והצלח, מתוך שמחה וידיעה שכל פעולה קטנה של כתיבה, כדברי אדמו"ר הצמח צדק, פעולתה ניצחית לדורי דורות, והטוב והחיובי יש לו קיום אמיתי משא"כ בצד השני... להתראות - שיחה, 12:12, י"ט בשבט, ה'תשפ"א 12:12, 1 בפברואר 2021 (UTC)
בעד חזק מסכים עם להתראות - נכתב על ידי: חב"דפדי פעיל ~ יחי המלך המשיחשיחה • 09:32, כ"א בשבט, ה'תשפ"א (3 בפבר' למניינם), ימות המשיח

תוארי רבותינו נשיאנו

יש לקבוע כלל אחיד בנוגע לתואר שיהיה לכל רבותינו נשיאנו. כעת כתוב במדיניות שהתואר היחיד שיש לכתוב הוא 'הרבי' ולא אדמו"ר וכיוב"ז. לפי זה אפשר להריץ עם בוט החלפה של כל אדמו"ר הזקן ל'הרבי הזקן' וכד' רק שזה לא נשמע ממש טוב (לדעתי), ובכ"ז כדאי להחליט על תואר אחיד בו ישתמשו בכל האזכורים של רבו"נ.

ישנן כרגע שלוש אפשרויות:

  1. הרבי הזקן (כמופיע במדיניות, קצת מצחיק)
  2. אדמו"ר הזקן (נשמע קצת יותר טוב, פחות מכבד)
  3. רבי שניאור זלמן (הכי הגיוני אנציקלופדית, לא ממש מסתדר אצל שאר האדמו"רים)

מה שבטוח זה שיש ללכת עם תואר אחיד. אשמח לשמוע את דעת המשתמשים בנוגע לאפשרויות אלו או הצעת אפשרויות אחרות ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 23:26 • כ"ד בשבט ה'תשפ"א

מה שרלוונטי מהמדיניות זה רק בנוגע לרבי מלך המשיח שליט"א שהמדיניות היא לכתוב הרבי בלבד. לדעתי זה לא מדבר על הרביים האחרים, בהם המדיניות היא (לא יודע איפה נכתב אבל ידוע לי ללא שום ספק שזו המדיניות) לכתוב אדמו"ר הזקן אדמו"ר האמצעי וכן הלאה. ויש לתקן שם. כפשוט. אליהו ב. - שיחה, 01:07, כ"ה בשבט, ה'תשפ"א 01:07, 7 בפברואר 2021 (UTC)
זה כתוב במפורש מדי בשביל לומר שזה נכתב שלא בכוונה.. אתה מציע את האפשרות הנפוצה - 'אדמו"ר', את הרבי כנראה שכן יהיה אפשר להחריג ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 02:10 • כ"ה בשבט ה'תשפ"א
א. אפשר לקבוע מדיניות שונה לגבי אדמוהז, וחוץ מזה לפעמים מתאים לכתוב לשון מסוימת דווקה ולפעמים אחרת שזה יכול להיות קצת בעייתי. נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 06:54, כ"ה בשבט, ה'תשפ"א (7 בפבר' למניינם)
זה לא רק הרבי הזקן, זה גם הרבי האמצעי ואולי גם הרביים שאחריו. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 07:26 • כ"ה בשבט ה'תשפ"א
האפשרות הראשונה מגוחכת, ולא מתאימה לאנציקלופדיה. ובנוגע לשני האפשרויות: צריך להבין, כי חב"דפדיה צריכה להכתב בהתאם לאנציקלופדיה. האתר הוא לא פנים חב"די, אלא לכלל הציבור. תוארים כמו 'אדמו"ר הזקן' וכו', לא מתאימים לאנציקלופדיה, אין הבדל בין 'אדמו"ר הזקן' לבין 'כ"ק אדמו"ר הזקן' וכו'. לאור כך, הכי מתאים ומנוסח נכון, זה ה'רבי' לפני, ובאם לא, אזי רק את השם, כפי שמתאים לאנציקלופדיה. בהצלחה. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 09:10, כ"ה בשבט, ה'תשפ"א, 7 בפבר' למניינם.
רק השם זה לא אפשרות. אפילו בויקיפדיה כותבים תואר כבוד 'הרב', כאן ניתן לשקול רק איזה תואר לשים 'רבי' או 'אדמו"ר'. לפי האפשרות הנוספת שהבאת תצטרך גם להסביר איך להבדיל בין אדמו"ר הצ"צ לרבי והאם לקרוא בכל פעם לאדמו"ר הריי"צ 'רבי יוסף יצחק מליובאוויטש' (שזה ארוך) או רק 'רבי יוסף יצחק' (שאז אולי כבר עדיף את 'אדמו"ר הריי"צ'). קיצור: פרט הרחב נמק ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 09:55 • כ"ה בשבט ה'תשפ"א
אני חושב: "אדמו"ר הריי"צ" "אדמו"ר הרש"ב" וכו' נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 10:28, כ"ה בשבט, ה'תשפ"א (7 בפבר' למניינם)
בפשטות, כפי שקיים כעת, רבי מנחם מענדל שניאורסון (אדמו"ר הצמח צדק), או (ה'צמח צדק'). בנושאים אלו צריכים לראות איך בויקפדיה או המכלול כותבים, וללמוד מהם. בכלל, בחיפוש לע"ע בגוגל, בד"כ ערכים אלו מופיעים בתחתית הרשימה בגלל השמות שלא מוכרים. חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה, באם לא השכילו להבין, ולאור זאת שמות רבו"נ צריכים להכתב בהתאם. בהצלחה נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 10:32, כ"ה בשבט, ה'תשפ"א, 7 בפבר' למניינם.
שים לב שלא מדובר פה על שמות הערכים אלא על תוך הערכים בהם אי אפשר לכתוב כל פעם 'רבי מנחם מענדל שניאורסון (אדמו"ר הצמח צדק)'.. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 10:54 • כ"ה בשבט ה'תשפ"א
אם כך, לדעתי יש לקבוע שבכל הערכים יהיה 'הרבי ה--' ובנוגע לאדמו"ר הזקן, יהיה אדמו"ר הזקן, או רבנו הזקן. בהצלחה נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 13:45, כ"ה בשבט, ה'תשפ"א, 7 בפבר' למניינם.
1. המדיניות עד כה - בפועל גם אם לא נכתבה בפירוש: הייתה לכתוב על הרבי 'הרבי' ועל כל השאר 'אדמו"ר הזקן, אדמו"ר האמצעי וכו'. כמובן שניתן לשנות את זה. 2. באופן כללי אני מאוד בעד להשתשמ במונחים אנציקלופדיים ולא בלשון הפנים חסידית או חרדית. במקרה זה, בשל הסירבול והאריכות אני חושב שעדיף לחרוג ולקצר ולכן להשתמש בראשי תיבות, ומצד שני לכבד מאוד כיון שמדובר ברבותינו נשיאנו להוסיף את התואר אדמו"ר. אגב גם בויקיפדיה התפשרו שם על תואר 'הרב שניאורסון' או 'הרבי מליובוויטש'. 3. כל זה ביחס לשאר רבותינו נשיאנו ביחס לרבי ששמו נפוץ באתר יותר מכולם. אני כן בעד שיכתב הרבי. (ובעד לשאול שוב את הוועדה אולי לשנות את זה להרבי מלך המשיח או שליט"א. שיעשיחה כ"ה בשבט ה'תשפ"א 15:00, 7 בפברואר 2021 (UTC)
אם המדיניות עד עכשיו היתה לכתוב אדמו"ר אז אפשר פשוט לתקן את מה שנכתב בכללי הכתיבה וסגרנו סיפור. יש חולק? ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 15:18 • כ"ה בשבט ה'תשפ"א
אני בעד לתקן בכללי הכתיבה. לדעתי באופן כללי כל כללי חב"דפדיה צריכים ריענון וניעור רציני ע"י המשתמשים הוותיקים ובעיקר ע"י הוועדה הרוחנית. אליהו ב. - שיחה, 13:16, כ"ו בשבט, ה'תשפ"א 13:16, 8 בפברואר 2021 (UTC)
אם יש כאן רוב שתומך במדיניות שהייתה עד כה, ולמיטב ידיעתי קיימת כרגע בפועל ברוב הערכים, בהחלט אפשר לכתוב את זה בכללי הכתיבה. כדאי לחכות מספר ימים לתת לכולם להגיב. 23:44, 9 בפברואר 2021 (UTC) שיע.ק (שיחה | תרומות) לא חתם.

נקודה בסוף הערת שוליים

לכל החב"דפדים פעילים ‎‏ ‏ וה מפעילי מערכת

עקב התכתבות שהייתה לי ולעוד כמה חב"דפדים, אני פותח דיון על נקודה בסוף הערת שוליים:

האם יש לשים נקודה בסוף הערת שוליים או שלא.

אנא הגיבו וכיתבו את דעותיכם !!! נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 11:12, כ"ה בשבט, ה'תשפ"א (7 בפבר' למניינם)

לאחר מעשה ראיתי את זה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 11:17 • כ"ה בשבט ה'תשפ"א
אהה, הנה חלוקת הביא הוכחה נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 11:20, כ"ה בשבט, ה'תשפ"א (7 בפבר' למניינם)
דברו שם בכללות. באם מביאים מקור למשל, נהוג שלא לכתוב בסוף ההערה נקודה. בהצלחה נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 11:26, כ"ה בשבט, ה'תשפ"א, 7 בפבר' למניינם.
אני בעד לבוא לדיון\הצבעה חדש\ה. נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 14:09, כ"ה בשבט, ה'תשפ"א (7 בפבר' למניינם)
חכמה בגויים תאמין - בויקיפדיה (שכולה מבוססת על חכמת הגויים) מקובל שלא לכתתוב נקודה בסוף הערה - כשמדובר על הערות קצרות.. מלבד אם מדובר בהערות ארוכות של יותר משורה כגון השלמות, הסברים וכו'. -- נכתב ע"י שיע.ק ששכח לחתום את שמו.
אכן, בעד לנהוג כך. בהצלחה נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 15:08, כ"ה בשבט, ה'תשפ"א, 7 בפבר' למניינם.
לא מבין, האם זוהי מדיניות בויקיפדיה, או שסתם כך מקובל? כך או כך, לא רואה הגיון לקבוע מדיניות שמחלקת בין הערות שוליים. אני כמובן בעד מדיניות שתדמה ככל האפשר לאנציקלופדיה נורמלית, שבסיום פיסקה מופיעה נקודה, וכך בלקוטי שיחות, מאמרים, ובכל דבר שבדפוס שאני מכיר, ולא רואה סיבה לחלק בין מקור אינטרנטי למקור מודפס. להתראות - שיחה, 16:02, כ"ה בשבט, ה'תשפ"א 16:02, 7 בפברואר 2021 (UTC)
גם באנציקלופדיה מודפסת כשיש רשימת שמות לא מביאים נקודה בסוף כל שורה ונראה לי שזה מה שהתכוון לשלול שיע, שבהערות ארוכות (=עם תוכן) יהיה נקודה ואם זה כמו רשימת שמות לא יהיה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 03:56 • כ"ו בשבט ה'תשפ"א
לא נראה לי שהדיון הוא על רשימת שמות משפחה וכיוצא בזה (שם אני מסכים עם ההגדרה), אלא על הערות שוליים בלבד, ואתפלא מאוד אם תצליח למצוא ספר מכובד מודפס כל שהוא שמחלק בהערות שוליים גופא, שחלקם מופיעות עם נקודה בסוף (כי הם קצרות) וחלקם בלי נקודה בסוף (כי הם ארוכות). להתראות - שיחה, 05:10, כ"ו בשבט, ה'תשפ"א 05:10, 8 בפברואר 2021 (UTC)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────מסכים עם להתראות! בכל הספרים שראיתי שיש בהם הערות שוליים (גם ספרי קודש וגם סיפורים) ולא משנה עם זה ציטוט או שזה קטע סיפורי יש נקודה בסוף הערה!!!! נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 06:33, כ"ו בשבט, ה'תשפ"א (8 בפבר' למניינם)

להתראות, מסכים איתך שזה לא הדיון אבל נראה לי שזה מה ששיע התכוון לשלול. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 08:05 • כ"ו בשבט ה'תשפ"א
כוונות במקווה. לא יודע מה הוא התכוון, אני יודע מה הוא כתב: "מקובל שלא לכתוב נקודה בסוף הערה - כשמדובר על הערות קצרות.. ". להתראות - שיחה, 08:22, כ"ו בשבט, ה'תשפ"א 08:22, 8 בפברואר 2021 (UTC)
לדעתי אכן מיותר לחלק בין ההערות, ולאחר שידיד שלח לי כמה דוגמאות של אנציקלופדיות מכובדות, אני חוזר בי, ויש לציין בסוף ההערות נקודה, ובאם יוכרע שלא - אזי אין כל טעם לחלק. בהצלחה.נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 08:40, כ"ו בשבט, ה'תשפ"א, 8 בפבר' למניינם.
מסכים עם פולע - נכתב על ידי: חב"דפדי פעיל ~ יחי המלך המשיחשיחה • 06:33, כ"ה בשבט, ה'תשפ"א (7 בפבר' למניינם).
יופי, רוב בעד עם נקודה בסוף הערה שאינה קישור? נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 09:47, כ"ו בשבט, ה'תשפ"א (8 בפבר' למניינם)
בעד חזק ביותר - נכתב על ידי: חב"דפדי פעיל ~ יחי המלך המשיחשיחה • 06:33, כ"ה בשבט, ה'תשפ"א (7 בפבר' למניינם).
מי בעד? מר"ש, להתראות, פולע, חב"דפדי פעיל, חלוקת קונטרסים מי שלא הזכרתי את שמו שיודיע, מי שנגד שימחק את שמו. - נכתב על ידי: חב"דפדי פעיל ~ יחי המלך המשיחשיחה • 06:33, כ"ה בשבט, ה'תשפ"א (7 בפבר' למניינם).
לא אתנגד שיהיה הכל עם נקודה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 10:25 • כ"ו בשבט ה'תשפ"א
מי מצטרף? חב"דפדים פעילים ‎‏ נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 12:19, כ"ו בשבט, ה'תשפ"א (8 בפבר' למניינם)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────למשתמשים החדשים שלא בקיאים כל כך בתנהגות בדיונים, ברשותכם אגלה לכם חידוש: לא על כל דבר חייבים לעשות הצבעה, וברעש ובפעמונים. בקליק אחד של בוט, ואפשר לשנות ברגע את מה שצריך. איני אוהב, בלשון המעטה, התנהגות של דחיפה להצבעה בחטף, בעוד שמבלי מבינים על מה הדיון, התנהגות בלתי מקובלת. חכו בסבלנות, זה יכול לקחת אולי חודש, אבל בסוף נגיע להבנה, בין בפשרה, בין בהצבעה. ולגופו של עניין, לדעתי יש לחלק בין נושאים: מקור, הבהרה, ביאור או הרחבה. בהצלחה. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 17:28, כ"ו בשבט, ה'תשפ"א, 8 בפבר' למניינם.

פרט מתי כן ומתי לא ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 18:52 • כ"ו בשבט ה'תשפ"א
בעקבות שאלתו של להתראות וכללות דבריו, בדקתי שוב ומסתבר שהמדיניות בויקיפדיה היא דווקא כן נקודה בסוף כל הערת שוליים, אלא שבפועל מרבית העורכים לא מודעים ולא מקפידים על כך. בדומה לדברי להתראות גם שם זה נומק בכך שבכל הוצאה מכובדת יש נקודה בסוף הערות השוליים גם כשהן קצרות, והובאו שם כמה וכמה דוגמאות. בעקבות כך שיניתי דעתי ואני בעד נקודה בסוף כל הערת שוליים. שיעשיחה כ"ז בשבט ה'תשפ"א 23:51, 9 בפברואר 2021 (UTC)
ברשותכם שיניתי את הכותרת של ההצבעה כך שיהיה ברור שמדובר על כל הערות השוליים (קצרות וארוכות, מקור או ביאור). פאלע זה נכון מאוד שדיון והבנה עדיפים על הצבעה, אבל לפעמים ההצבעה נועדה לסכם את דעות המשתתפים ולעשות סדר בדברים. כך לפחוות אני רואה את מרבית ההצבעות שלא נפתחות בצורה רשמית, ונקצב להם זמן וכו'. שיעשיחה כ"ז בשבט ה'תשפ"א 23:55, 9 בפברואר 2021 (UTC)
חב"דפדים פעילים ‎‏ אם לא תצביעו ולא יצא מזה כלום, אז אין טעם בכל הדיון הזה! נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 06:16, כ"ח בשבט, ה'תשפ"א (10 בפבר' למניינם)
לא ממש משנה לי אם אחרי כל הערת שוליים או רק אחרי הערת תוכן. אני נגד שלא יהיה בכלל נקודה. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 11:10 • כ"ח בשבט ה'תשפ"א

הצבעה

עם נקודה אחרי כל הערת שוליים:
  • בעד חזק נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 10:28, כ"ו בשבט, ה'תשפ"א (8 בפבר' למניינם)
  • בעד, ולא חושב שצריך להפוך כל דבר לעקרוני וקיצוני, בעד חזק, נגד חזק. במיוחד שהחולקים בצד השני (אם יהיו כאלו) הם גם חסידים, ואיך שייך לחלוק בחוזק ותוקף על אחים שלך בענינים פעוטים שכאלו? כדאי לאמץ שיח עדין וענייני יותר. בטח בדברים לא עקרוניים... להתראות - שיחה, 16:38, כ"ו בשבט, ה'תשפ"א 16:38, 8 בפברואר 2021 (UTC)
  • בעד, כשיחות הרבי המוגהות, כדברי קרייזי בדיון קודם על כך וכך התרגלתי לעשות מאז. אליהו ב. - שיחה, 00:07, כ"ח בשבט, ה'תשפ"א 00:07, 10 בפברואר 2021 (UTC)
  • בעד, לאור דברי שיע. בהצלחה. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 08:37, כ"ח בשבט, ה'תשפ"א, 10 בפבר' למניינם.
נגד נקודה אחרי הערת שוליים:

רשימות בגוף הערך

בהזדמנות זו אולי גם נקבע שרשימת צוות, פסקת משפחתו, ספריו (אם אין תוכן), תלמידיו וכד' לא יהיה בסוף כל שורה נקודה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 13:16 • כ"ו בשבט ה'תשפ"א

ובלשון הרב: "מסכים, מסכים, מסכים זיין" (או לשון דומה...). להתראות - שיחה, 16:38, כ"ו בשבט, ה'תשפ"א 16:38, 8 בפברואר 2021 (UTC)
זה נראה לי כבר מדיניות רשמית, אבל בכל מקרה אני בעד. יונתן770י - שיחה, 20:10, כ"ו בשבט, ה'תשפ"א 20:10, 8 בפברואר 2021 (UTC)
בעד. שיעשיחה כ"ז בשבט ה'תשפ"א 23:55, 9 בפברואר 2021 (UTC)
בעד. אלא אם כן יש אריכות מעבר לשם, כתוארים בפסקת משפחתו " - שליח הרבי במקום זה וזה ור"מ בישיבת זה וזה." שאז כן מתאים נקודה, ובאם שמים נקודה באחד יש לשים נקודה אצל כל מי שמופיע באותה רשימה למען האחידות. אליהו ב. - שיחה, 00:12, כ"ח בשבט, ה'תשפ"א 00:12, 10 בפברואר 2021 (UTC)
מה שאמר אליהו זה הכי הגיוני. נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 06:13, כ"ח בשבט, ה'תשפ"א (10 בפבר' למניינם)
בעד, וגם אם יש תיאור נרחב, זה לא סיבה לנקודה. בהצלחה. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 08:34, כ"ח בשבט, ה'תשפ"א, 10 בפבר' למניינם.

מיקום ההערות

מאחר שכבר מכניסים לכללים אציע לקבוע שתמיד סימני פיסוק יהיו אחרי ההערות ולא לפני (כעת בחב"דפדיה:הערות שוליים כתוב שזה לא משנה), יש מתנגד? ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 00:47 • כ"ח בשבט ה'תשפ"א

מה שאמרת זה מה שיש ברוב הערכים וזה מה שצריך להיות! נכתב ע"י: מר"ש ~ יחי המלך המשיחשיחה • 06:10, כ"ח בשבט, ה'תשפ"א (10 בפבר' למניינם)
בעד. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 08:35, כ"ח בשבט, ה'תשפ"א, 10 בפבר' למניינם.

זכויות יוצרים

האם ישנם 'זכויות יוצרים' לאתרים COL, ושטורעם? יונתן770י - שיחה, 18:06, כ"ח בשבט, ה'תשפ"א 18:06, 10 בפברואר 2021 (UTC)

ראה חב"דפדיה:זכויות יוצרים ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 18:50 • כ"ח בשבט ה'תשפ"א