זבולון: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{בעבודה}}
'''זְבוּלוּן''' היה בנו העשירי של [[יעקב אבינו]] מאמו [[לאה אמנו]].
'''זְבוּלוּן''' היה בנו העשירי של [[יעקב אבינו]] מאמו [[לאה אמנו]].


שורה 11: שורה 10:
לפני פטירתו של יעקב הוא קרא לבניו וברך אותם, את זבולון הוא ברך:
לפני פטירתו של יעקב הוא קרא לבניו וברך אותם, את זבולון הוא ברך:
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=זְבוּלֻן לְחוֹף יַמִּים יִשְׁכֹּן, וְהוּא לְחוֹף אֳנִיֹּת, וְיַרְכָתוֹ עַל-צִידֹן|מקור=בראשית, מ"ט, י"ג}}
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=זְבוּלֻן לְחוֹף יַמִּים יִשְׁכֹּן, וְהוּא לְחוֹף אֳנִיֹּת, וְיַרְכָתוֹ עַל-צִידֹן|מקור=בראשית, מ"ט, י"ג}}
{{קצרמר|אישים}}
{{השבטים|}}
{{השבטים|}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:השבטים]]
[[קטגוריה:השבטים]]
[[קטגוריה:אישים שהגיעו לגיל מאה]]
[[קטגוריה:אישים שהגיעו לגיל מאה]]

גרסה מ־07:01, 3 בספטמבר 2023

זְבוּלוּן היה בנו העשירי של יעקב אבינו מאמו לאה אמנו.

לידתו ושמו

בפרשת ויצא מספרת התורה על לידתו של זבולון כבנה השישי של לאה:

וַתַּהַר עוֹד לֵאָה, וַתֵּלֶד בֵּן שִׁשִּׁי לְיַעֲקֹב, וַתֹּאמֶר לֵאָה זְבָדַנִי אֱלֹקִים אֹתִי זֵבֶד טוֹב, הַפַּעַם יִזְבְּלֵנִי אִישִׁי, כִּי יָלַדְתִּי לוֹ שִׁשָּׁה בָנִים וַתִּקְרָא אֶת שְׁמוֹ זְבֻלוּן

בראשית, ל, כ.

רש"י מפרש את שמו, שמעתה יהיה איתה יעקב בדירתה, משום שיש לה בנים יותר מכל בני שאר נשיו של יעקב יחד. הספורנו כותב שבן זה ניתן לה כשכר מצווה על מעשה הדודאים. האלשיך כתב שזבולון הוא אכסניה לתורה שהוא זן את יששכר אחיו, ולכן כמו שבן זה הוא אכסניה לתורה כך גם יבוא יעקב וידור עם לאה יחד באכסניה. הרבי מסביר שהסיבה שזבולון נקרא "אכסניה לתורה", יותר מיששכר עצמו, זה בגלל שלמרות העסקים הרבים שהיו לשבט זבולון הם קבעו עיתים לתורה, וללימוד תורה כזה יש מעלה גדולה יותר מאדם שאין לו התמודדויות וניסיונות ולומד כל היום תורה[1].

ברכת יעקב לזבולון

לפני פטירתו של יעקב הוא קרא לבניו וברך אותם, את זבולון הוא ברך:

זְבוּלֻן לְחוֹף יַמִּים יִשְׁכֹּן, וְהוּא לְחוֹף אֳנִיֹּת, וְיַרְכָתוֹ עַל-צִידֹן

בראשית, מ"ט, י"ג
  ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לחב"דפדיה ולהרחיב אותו.

הערות שוליים

  1. לקו"ש, ח"ל, עמ' 135.