ספר התמונה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(הוספת ערך)
 
אין תקציר עריכה
שורה 12: שורה 12:
הספר מצוטט במספר מקומות בכתבי רבותינו נשיאינו, שהסתמכו עליו{{הערה|1=ראו לדוגמא: [https://chabadlibrary.org/books/zz/yahel/1/4/20.htm?q=%D7%91%D7%90 תהילים יהל אור ו, כ],  [https://chabadlibrary.org/books/admur/tm/26/12/216.htm#_ftnref_1361 שיחת פרשת ראה תשי"ט], [https://chabadlibrary.org/books/admur/tm/29/32/263.htm#_ftnref_1644 י"ט כסלו תשכ"א], ועוד.}} ובמקום אחד הרבי אף משבח את דבריו כ"דברים נפלאים"{{הערה|1=[ https://chabadlibrary.org/books/admur/ig/11/3591.htm אגרות קודש חלק י"א אגרת ג'תקצא].}}.
הספר מצוטט במספר מקומות בכתבי רבותינו נשיאינו, שהסתמכו עליו{{הערה|1=ראו לדוגמא: [https://chabadlibrary.org/books/zz/yahel/1/4/20.htm?q=%D7%91%D7%90 תהילים יהל אור ו, כ],  [https://chabadlibrary.org/books/admur/tm/26/12/216.htm#_ftnref_1361 שיחת פרשת ראה תשי"ט], [https://chabadlibrary.org/books/admur/tm/29/32/263.htm#_ftnref_1644 י"ט כסלו תשכ"א], ועוד.}} ובמקום אחד הרבי אף משבח את דבריו כ"דברים נפלאים"{{הערה|1=[ https://chabadlibrary.org/books/admur/ig/11/3591.htm אגרות קודש חלק י"א אגרת ג'תקצא].}}.


{{מקובלים}}
{{ספרי קבלה}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ספרי קבלה]]
[[קטגוריה:ספרי קבלה]]

גרסה מ־22:38, 22 במאי 2023

ספר התמונה הוא ספר קבלה המיוחס לתנא רבי נחוניה בן הקנה ולרבי ישמעאל, והוא מצוטט במקורות הלכתיים רבים.

אודות הספר

הספר נדפס לראשונה בעיר קורץ שבפולין תקמ"ד[1].

אף כי מקובל לייחס אותו לרבי נחוניא בן הקנה, לפי רבי משה קורדובירו אין לספר מקור קדום[2].

אחד הרעיונות המרכזיים בספר הוא, שהעולם שלנו הוא 'שמיטה שניה', על יסוד דברי חז"ל שלפני בריאת העולם הקב"ה היה "בורא עולמות ומחריבן", וכל אחת מהשמיטות שייכת לספירה אחרת, ובעוד השמיטה הקודמת היתה ספירת החסד, השמיטה שלנו היא ספירת הגבורה.

בשונה מהכתוב בספר, האריז"ל מכריע שאכן השמיטות הקודמות אירעו, אך ברוחניות בלבד, ולא נוצרו בממשות של בריאה גמורה, והעולם שלנו הוא העולם היחיד שנברא מאין ליש, וכך מכריעה גם תורת החסידות[3].

הספר מצוטט במספר מקומות בכתבי רבותינו נשיאינו, שהסתמכו עליו[4] ובמקום אחד הרבי אף משבח את דבריו כ"דברים נפלאים"[5].



הערות שוליים