משתמש:חסיד של הרבי/אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש: הבדלים בין גרסאות בדף
חסיד של הרבי (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
חסיד של הרבי (שיחה | תרומות) מ (←פטירתו) |
||
שורה 82: | שורה 82: | ||
במשך הזמן שי.י.א. וחברותו התעללו בר' שלוימק'ה מעל שופרם אתר col ועל גבי בימתם - עיתון כ.ח. (להם אינטרס ברור נגדו) ר' שלוימק'ה חי במסירות נפש ממש והמשיך להילחם על כבוד הרבי ואגו"ח ועל קיום רצונותיו הקדושים של הרבי ללא שיקולים פרטיים או פוליטיים כלל (שאם היו לו שיקולים כאלה לא היו לו כלל אויבים, היה נכנע לי.י.א. בנ"ו, והיה חיי חיי כבוד והנאה עד יומו האחרון, כמו שהעיד בזמנו הרב [[משה נפרסטק]] על-כך) כשחשב שהרבי נגד משהו - יצא נגדו '''ללא שיקולים''' גם אם הדבר גרם לו ולמשפחתו היזק עצום והתעללות בהם - מה שאכן קרה בהמשך (ראה ערך ההתנגדות להתערבות חב"דית בבחירות בנ"ו - מה שאכן הודו כולם שצדק אם כי באיחור רב מאוד..), ואם חשב שיש משהו שהרבי רוצה אותו - עשה גם זאת עד הסוף ללא להתחשב ב"מה יגידו" או ב"מה יחשבו" (ראה ערך הקמת [[מטה משיח]]). | במשך הזמן שי.י.א. וחברותו התעללו בר' שלוימק'ה מעל שופרם אתר col ועל גבי בימתם - עיתון כ.ח. (להם אינטרס ברור נגדו) ר' שלוימק'ה חי במסירות נפש ממש והמשיך להילחם על כבוד הרבי ואגו"ח ועל קיום רצונותיו הקדושים של הרבי ללא שיקולים פרטיים או פוליטיים כלל (שאם היו לו שיקולים כאלה לא היו לו כלל אויבים, היה נכנע לי.י.א. בנ"ו, והיה חיי חיי כבוד והנאה עד יומו האחרון, כמו שהעיד בזמנו הרב [[משה נפרסטק]] על-כך) כשחשב שהרבי נגד משהו - יצא נגדו '''ללא שיקולים''' גם אם הדבר גרם לו ולמשפחתו היזק עצום והתעללות בהם - מה שאכן קרה בהמשך (ראה ערך ההתנגדות להתערבות חב"דית בבחירות בנ"ו - מה שאכן הודו כולם שצדק אם כי באיחור רב מאוד..), ואם חשב שיש משהו שהרבי רוצה אותו - עשה גם זאת עד הסוף ללא להתחשב ב"מה יגידו" או ב"מה יחשבו" (ראה ערך הקמת [[מטה משיח]]). | ||
במשך השנים האחרונות לחייו סבל מבעיות בלב בעקבות הצער הרב שגרמו לו אלה שנלחמו בו ב{{ציטוטון|מלחמתם שלהם נגדו}}, חייו היו חיי צער ויגון מלווים בכפיות טובה נצחית - הוא נותן את כל חייו כפשוטו - לא היו לו חיים משל עצמו - בשביל אגו"ח וחסידי חב"ד ומקבל בתמורה ביזיונות והתעללויות ופשאווילים מחרידים, כפי שכתב הרבי כמה עשורים קודם לכן על מקרה דומה לזה בקשר לשלוימ'ה: | |||
{{ציטוטון|בהקדם – להפתעתי הגדולה ולטובה – הר"ש שי' מיידנצ'יק בחזרתו מכאן לאחרי החגים לאה"ק הרי למעלה מגדר אנושי – מילא בקשתי לאנ"ש שי' בארץ הקודש על דבר שלום ואהבת ישראל אמיתיים וכו' '''ובהכנעה ובזריזות''' וביקר ביחד עם הנלחמים בו בכמה וכמה מוסדות וכו' להודיע שמכאן ולהבא הם הבעלי בתים וכו'. לעומת זה כו"כ מהנלחמים בו החליטו – למטה מגדר אנושי – שכדאי לסכן היחס למוסדות חב"ד, להתקציבים, "היחס" לחב"ד בכלל וכו' ובלבד לגמור הנצחון "שלהם" במלחמה '''שלהם''' נגדו וגם לאחרי שראו '''בפועל''' ההיזק הכספי, ההיזק לשם חב"ד וכו' – ממשיכים בשיטה זו ובעוונתינו הרבים דוקא הם המכריעים בנוגע לפועל, וכטבע כל מנצח (מלבד שמנצח לשם שמים כמובן) מוסיף בנצחנות ובנקמה "ובאהבת ישראל". טובת הישיבה ובית ספר למלאכה וכיו"ב דורשת שבכל הנ"ל ובכו"כ | {{ציטוטון|בהקדם – להפתעתי הגדולה ולטובה – הר"ש שי' מיידנצ'יק בחזרתו מכאן לאחרי החגים לאה"ק הרי למעלה מגדר אנושי – מילא בקשתי לאנ"ש שי' בארץ הקודש על דבר שלום ואהבת ישראל אמיתיים וכו' '''ובהכנעה ובזריזות''' וביקר ביחד עם הנלחמים בו בכמה וכמה מוסדות וכו' להודיע שמכאן ולהבא הם הבעלי בתים וכו'. לעומת זה כו"כ מהנלחמים בו החליטו – למטה מגדר אנושי – שכדאי לסכן היחס למוסדות חב"ד, להתקציבים, "היחס" לחב"ד בכלל וכו' ובלבד לגמור הנצחון "שלהם" במלחמה '''שלהם''' נגדו וגם לאחרי שראו '''בפועל''' ההיזק הכספי, ההיזק לשם חב"ד וכו' – ממשיכים בשיטה זו ובעוונתינו הרבים דוקא הם המכריעים בנוגע לפועל, וכטבע כל מנצח (מלבד שמנצח לשם שמים כמובן) מוסיף בנצחנות ובנקמה "ובאהבת ישראל". טובת הישיבה ובית ספר למלאכה וכיו"ב דורשת שבכל הנ"ל ובכו"כ |
גרסה מ־20:46, 7 במאי 2022
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה אתם מתבקשים שלא לערוך ערך זה בטרם תוסר הודעה זו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניחי התבנית. | |||
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך רצוי לתת קודם תזכורת בדף שיחת הכותבים. |
אין לשנות דבר וחצי דבר בדף זה ללא אישור מהמשתמש חסיד של הרבי, כפשוט שאין לשנות בדף זה כלום למעט תיקוני שגיאות כתיב וכדו'. להערות והארות נתן לכתוב בדף שיחה זה (במקרה הצורך למשתמש חסיד של הרבי מלוא הזכות למחוק - אף מדף השיחה הזה - כל דבר שיראה לנכון)
אגודת חסידי חב"ד בארה"ק (או בקיצור אגו"ח) היא אגודה המאגדת את כל פעילות חב"ד בישראל והיא ארגון הגג לכל שאר הארגונים. כיום חברים בארגון החברים: הרב שמואל גרייזמן (יו"ר), הרב יוסף יצחק וילשאנסקי (ס. יו"ר), הרב דוד אבא זלמנוב, הרב זושא פויזנר, הרב שלמה רסקין, הרב נחמן יוסף מיידנצ'יק, הרב חיים יוסף גינזבורג, והרב נתן וולף. מנהל הפרוייקטים של אגו"ח הוא הרב מנחם מענדל בליניצקי, מזכיר אגו"ח הוא הרב ראובן קופצ'יק, ומנהל בית אגו"ח הוא הרב ישראל מיידנצ'יק[1].
בדף זה מפורסמים דברים בפרסום ראשון שהיו נצורים בחלל שמור בלב שבור, עד שהוצאתי את מקצת הדברים בדף זה כי אי אפשר עוד!
שמה
אגודת חסידי חב"ד בארה"ק מאגדת את הארגונים המרכזיים של חב"ד בארה"ק: ועדת החינוך החב"די, מטה משיח בארה"ק, יד לילד המיוחד, ועוד. ארגון התאחדות החסידים הוא ארגון שנפתח על-ידי אגו"ח. כמו-כך אגו"ח מפעיל מידי שנה את הכינוס השלוחים לשלוחי חב"ד בארה"ק, ארגון מנהלים (מנוהל משנת תשנ"ו), כינוסי תורה, ועוד מאות התוועדויות וכנסים המתבצעים על-ידי שלוחות אגו"ח - ועידת החיוך החב"די (ועידת המחנכים) מטה משיח (כנס י"א ניסן, כ"ח ניסן, שבתות שכולה משיח, ערבי עיון וכו'), והתאחדות החסידים.
כמו כן אגו"ח מפעילה את הארגון הרשמי של חסידות חב"ד בישראל הפועל אצל אישי ציבור נקרא בשם בית חב"ד לאישי ציבור, הארגון מופעל על-ידי אנשי אגו"ח ממשפחתו של ר' שלוימק'ה מיידנצ'יק היו"ר הנצחי.
בשנים האחרונות אגו"ח בהרכבהו הנוכחי והאותנטי זכה להיקרא בפי כל העולם כאגו"ח מיידנצ'יק.
מאחורי הקלעים על אגו"ח
מועתק מ: בין כל הטורים המרגשים בולט במיוחד טורו של מזכיר אגו"ח באה"ק מזה למעלה מעשרים שנה הרב ראובן קופצ'יק שמונה ע"י היו"ר הרב שלמה מיידנצ'יק ומאז מלווה בנאמנות את חברי אגו"ח ובהם הרב זושא פוזנר ע"ה • את דבריו בחר להקדיש למלחמתו העיקשת על זהות אגודת חסידי חב"ד, שתמשיך ללכת בדרך הסלולה והישרה • בטור זה הרב קופצ'יק מגלה טפח ומכסה טפחיים ועוד חזון למועד לפרוש בפני הציבור את עוז רוחו של ר' זושא בפרשייה זו • הנה פה הטור מוגש לפניכם:
- הסטוריית הרב זושא באגו"ח
בתש"נ התמנה הרב שלמה מיידנצ'יק ליו"ר אגו"ח, כאשר זכה לברכתו הק' של כ"ק אד"ש מה"מ לקבל את המינוי "ובאופן דמוסיף והולך ועד שלא בערך וכו' אזכיר עה"צ", ואכן מאז אגו"ח התעצמה ופעולותיה גדלו וצמחו כפי הוראות הרבי.
בתנש"א מונה הרב זושא פוזנר לחבר אגו"ח בברכת הרבי והיה כח עזר משמעותי לרב שלמה מיידנצ'יק.
בתשנ"ז נכשל נסיון הפיכה ראשון באגו"ח כאשר מספר חברים קיימו אסיפת עמותה משלהם בנסיון לנשל את הרב מיידנצ'יק מתפקיד היו"ר בגלל התנגדותו העזה שלא לגרור את חב"ד לפוליטיקה בבחירות הידועות בתשנ"ו.
הנסיון אמנם נכשל, אך הם הצליחו לפלג את אגו"ח לשניים תוך שהם סוחבים איתם עוד מהחברים, וכמעט הצליחו להשלים את המזימה.
הרב זושא קיבל אז הצעות מפליגות, אך עמד כחומה בצורה וסירב בעקשנות, כזו שגרמה להם לכנות אותו "דער משוגענער", כי מי הנורמלי שיסרב להצעות שכאלה?!
תקופה מסויימת היתה אגו"ח משותקת בגלל מחלוקת זו ואפילו אסיפות לא התקיימו. התקיימו דיונים בועד רבני אנ"ש, ובאחד השלבים הוחלט שבכל אסיפת אגו"ח יהיה נוכח נציג הרבנים. בכדי שאגו"ח תוכל להמשיך לפעול, בשלהי שנת תש"ס החליטו רבני אנ"ש לאשר את צירופם של ארבעה חברים נוספים לעמותה, הרבנים: יוסי גינזבורג, נתן וולף, י"י וילשאנסקי ושלמה רסקין (אשר כל אחד מהם נבחר ונקרא אישית על ידי הרב ירוסלבסקי והרב גלוכובסקי להצטרף לאגו"ח).
- הפריחה הגדולה ופריצת המחלוקת
או אז החלה אגו"ח לפרוח שוב ופתחה בתנופת פעילות ארצית משמעותית בכמה תחומים, במיוחד בתחום החינוך, אסיפות אגו"ח חזרו ונכח בהם בקביעות נציג מועד רבני אנ"ש.
הנהלת אגו"ח מינתה באותה שנה את הרב זושא לעמוד בראש אגף החינוך כיאה למי שקיבל מהרבי את השליחות החינוכית בשנת תשי"ח. אז החלו פעולותיה המפורסמות של אגו"ח בתחום החינוך, פעולות שהולידו את ועדת החינוך החב"די, לשכת מחנכים מייעצים, ימי העיון הורים כמחנכים, כנסי המנהלים, שבתות חינוך, "יד לילד המיוחד", מגזין חינוך בדרך המלך ועוד.
בשנת תשס"ד, בתקופת מחלתו של הרב שלמה מיידנצ'יק, התעורר פלוני, שלחם ברב מיידנצ'יק מאז שהעז להתנגד למבצע "ביבי טוב ליהודים", ופעל בדרכים שפלות של פרסומי נאצה מלאי ארס ושקרים, תוך שהוא מהלך אימים על הרבנים, לא בוחל באמצעים ומכין את הקרקע להשתלטותו על אגו"ח.
עם פטירת הרב מיידנצ'יק במוצאי חג הפסח, כתבו ארבעה חברים בועד רבני אנ"ש, כי אותו פלוני יקבל את העמותה ויוסיף לה חברים כלבבו, ואילו רוב רבני קהילות חב"ד ובראשם שניים מתוך ועד רבני אנ"ש טענו שמדובר במחטף, ופסלו זאת מכל וכל.
מאותו רגע פרצה מחלוקת נוראה, כאשר אגו"ח שוב נחלקת לשניים וכך גם הדעות בקרב רבני חב"ד, מחלוקת ש(עקב התנגדותו העיקשת של צד אחד נגד קיומו של דין תורה) התגלגלה למסדרונות בית המשפט במשך עשר שנים, ולא באה אל קיצה עד לימינו אלה. השתלטותו של פלוני על העמותה כמעט הושלמה, אך תוך שנים ספורות הוא הביא אותה לידי פירוק. וכיום מנוהלת העמותה על ידי נאמן מטעם בית המשפט.
[במאמר המוסגר: הלא דבר שמיימי הוא שהשתלטותו על העמותה לא הושלמה גם לאחר שהכריז כמה וכמה פעמים ש"הפעם זה סופי" – ושוב חוזר הגלגל… נראה בחוש שכשהמטרה היא להרחיק מאגו"ח את אלה שמייצגים את רוב החסידים, ולא נכנעים לפלוני, והדבר נעשה היפך הוראות הרבי והיפך ההלכה – הרבי לא נותן לזה לקרות!]
- אחדות?! לא להפריע!
מתחילת אותה תקופה לא יכול היה הרב זושא לעמוד מנגד, מול העוול הזועק לשמים, ובמשך כל השנים ועד לשבועות האחרונים לחייו פעל ככל יכולתו על מנת להחזיר את המצב באגו"ח לקדמותו, בנתינת לגיטימציה מלאה לכלל החברים באגו"ח, במקביל לפיתוח מתמיד של עבודות אגו"ח ונטילת חלק אקטיבי בעבודות וועדת החינוך בראשותו, כנסי המנהלים וכו', ועידוד בלתי פוסק שנתן לאלה שעסקו בכך.
יצויין כי בתקופות ה'חמות' זכה לא פעם לעמוד בכפר חב"ד מול אלימות מילולית של אינשי דלא מעלי וכו' (אחד מהם עוד העז השבוע לשלוח איומים לחבר אגו"ח שהשתתף ב'זום' ביום שני).
מסירותו לפעולות אגו"ח בלטה במיוחד בארגון הכנס השנתי של מנהלי מוסדות חב"ד באה"ק בראשותו, כנס שבקיומו ראה חשיבות עליונה, גם כאשר ספג על כך איומים, צעקות ונאצות, הוא לא נחלש כהוא זה, והיווה דוגמא חיה לציווי "אל יבוש מפני המלעיגים".
כאשר נתקל בהפרעות לאותם פעולות וכנסים שארגן, היה הרב זושא "מתפוצץ" בתוך תוכו מכך שחסידים עסוקים בהפרעה לחסיד אחר בפעולותיו, הוא לא היה מוכן לרגע לקבל זאת כעובדה ובכה על כך לא פעם. כשמאן-דהוא היה מאחל לו "אחדות" או "אהבת ישראל" היה עונה במרירות שאינו חפץ בכך, רק לא להפריע לשני…
- "האסיפה אינה חוקית"
וכאן ברצוני לשתף בסיפור שחזר על עצמו כמה פעמים באסיפות שונות של אגו"ח בשנים האחרונות.
מגיעה הזמנה לאסיפת אגו"ח שזימן פלוני המעוניין להשתלט על העמותה. הרב זושא מגיע לאסיפה, וללא פחד מכריז גם לפרוטוקול שאין לאסיפה שום תוקף מאחר ואין בה נציג של ועד רבני אנ"ש, כפי שאותם מחוללי המחלוקת דרשו בעבר! (מסיבות מסויימות, המזמינים נאלצו לכתוב את הדברים בפרוטוקול, הקיים בתיק העמותה ברשם העמותות ונגישים לכל אחד).
להפתעתו הגדולה, היה להם מענה: היום כבר אין מחלוקת, ולכן אין צורך בנציג מהרבנים באסיפה!
הרב זושא לא נרגע מהעזות הבלתי נתפסת ופעמים רבות חזר וסיפר לי ולחבריי את החוכמה הזו.
המציאו רוב 'יש מאין', גרמו למחלוקת ענקית, הובילו בכח את הרבנים לצעדים שהורידו את רף האמון בהם לרמה שלא היתה כמותה, לחברים הנאמנים אין אפשרות לפעול באגו"ח, קהל אנ"ש לא מאמין באותו ניסיון השתלטות, אבל לא צריך נציג מהרבנים כי כבר אין מחלוקת…
הרב פוזנר לא הסכים עד יומו האחרון לבריונות ועשה כל שביכולתו, ואף מעבר לכך במערכה הקשה על אגודת חסידי חב"ד, ואנו נמשיך בדרכו ללא חת.
שלושה מחשובי וזקני חברי אגו"ח הנאמנים, הר"ש מיידנצ'יק, הר"מ אשכנזי והר"ז פוזנר, נמצאים למעלה, ובוודאי פועלים משם שאגודת חסידי חב"ד לא תעבור לידיו של איש אחד, אלא אכן תהיה אגודת חסידי חב"ד.
קרדיט: טור שכתב מזכיר אגו"ח הרב ראובן קופצ'יק ב: *מזכיר אגו"ח בטור פרידה: ר' זושא - הלוחם שלא חת
אחרי פטירת הרב מיידננ'ציק
ערך זה נמצא בעיצומה של עבודה ממושכת. הערך פתוח לעריכה. | |||
אתם מוזמנים לבצע עריכה לשונית, ויקיזציה וסגנון לפסקאות שנכתבו, וכמו כן לעזור להרחיב ולהשלים את הערך. |
החתירות תחתיו בימיו האחרונים
פטירתו
במשך הזמן שי.י.א. וחברותו התעללו בר' שלוימק'ה מעל שופרם אתר col ועל גבי בימתם - עיתון כ.ח. (להם אינטרס ברור נגדו) ר' שלוימק'ה חי במסירות נפש ממש והמשיך להילחם על כבוד הרבי ואגו"ח ועל קיום רצונותיו הקדושים של הרבי ללא שיקולים פרטיים או פוליטיים כלל (שאם היו לו שיקולים כאלה לא היו לו כלל אויבים, היה נכנע לי.י.א. בנ"ו, והיה חיי חיי כבוד והנאה עד יומו האחרון, כמו שהעיד בזמנו הרב משה נפרסטק על-כך) כשחשב שהרבי נגד משהו - יצא נגדו ללא שיקולים גם אם הדבר גרם לו ולמשפחתו היזק עצום והתעללות בהם - מה שאכן קרה בהמשך (ראה ערך ההתנגדות להתערבות חב"דית בבחירות בנ"ו - מה שאכן הודו כולם שצדק אם כי באיחור רב מאוד..), ואם חשב שיש משהו שהרבי רוצה אותו - עשה גם זאת עד הסוף ללא להתחשב ב"מה יגידו" או ב"מה יחשבו" (ראה ערך הקמת מטה משיח).
במשך השנים האחרונות לחייו סבל מבעיות בלב בעקבות הצער הרב שגרמו לו אלה שנלחמו בו ב"מלחמתם שלהם נגדו", חייו היו חיי צער ויגון מלווים בכפיות טובה נצחית - הוא נותן את כל חייו כפשוטו - לא היו לו חיים משל עצמו - בשביל אגו"ח וחסידי חב"ד ומקבל בתמורה ביזיונות והתעללויות ופשאווילים מחרידים, כפי שכתב הרבי כמה עשורים קודם לכן על מקרה דומה לזה בקשר לשלוימ'ה:
"בהקדם – להפתעתי הגדולה ולטובה – הר"ש שי' מיידנצ'יק בחזרתו מכאן לאחרי החגים לאה"ק הרי למעלה מגדר אנושי – מילא בקשתי לאנ"ש שי' בארץ הקודש על דבר שלום ואהבת ישראל אמיתיים וכו' ובהכנעה ובזריזות וביקר ביחד עם הנלחמים בו בכמה וכמה מוסדות וכו' להודיע שמכאן ולהבא הם הבעלי בתים וכו'. לעומת זה כו"כ מהנלחמים בו החליטו – למטה מגדר אנושי – שכדאי לסכן היחס למוסדות חב"ד, להתקציבים, "היחס" לחב"ד בכלל וכו' ובלבד לגמור הנצחון "שלהם" במלחמה שלהם נגדו וגם לאחרי שראו בפועל ההיזק הכספי, ההיזק לשם חב"ד וכו' – ממשיכים בשיטה זו ובעוונתינו הרבים דוקא הם המכריעים בנוגע לפועל, וכטבע כל מנצח (מלבד שמנצח לשם שמים כמובן) מוסיף בנצחנות ובנקמה "ובאהבת ישראל". טובת הישיבה ובית ספר למלאכה וכיו"ב דורשת שבכל הנ"ל ובכו"כ מהמשרדים תהי' ההשתדלות בראשות הר"ש שי' מיידנצ'יק, וההקדם בזה משובח"[2]
כך החזיק עצמו בכח שעה ועוד שעה, יום ועוד יום, שבוע ועוד שבוע, וכו' וכו' כמיומו מלא עשייה - מייסד ארגונים, מארגן כנסים, פועל בסתר ובגלוי לטובת אנ"ש ועוד ועוד וכל זאת בתמורה לכפיות טובה נוראית ומשמיצה.. כך החזיק את עצמו בכח עד שקבל אירוע מוחי בעקבות הצער הרב שגרמו לו אויביו (שנלחמו במלחמתם ש ל ה ם נגדו (ציטוט מוכר??) ונפל למשכב ממנו לא קם עוד..
בעדות ברורה של הרופאים ר' שלומיק'ה נפטר (נרצח?) בעקבות הצער העצום שהחזיק בלבו למראה הפגיעה האנושה במוסדות של הרבי ובו, פטירתו עומדת לנצח על הקיר באשמתו של י.י.א וחבר מרעיו שגרמו (בעדות הרופאים) לפטירתו כאחרוני הליסטים ל"ע רח"ל, ואם לא מלחמת םהעיקשת שלהם ר' שלוימק'ה היה עדיין חיי אתנו עד ימינו אלה, ולנגד עייניהם עומדת האשמה הברורה ואין להם על-כך מחילה כי רוצחים הם! יהי זכרו ברוך.
ההשתלטות הכוחנית על 770
לאחר פטירת ר' שלוימק'ה מיידנצ'יק התבצרו בני משפחו בבית אגו"ח 770 כדי לא לתת לחבר מרעיו של י.י.א. לבוא ולהשתלט על הבניין... המשך יבוא
מעשי וונדליזם ברכוש פרטי
שלוימק'ה מיידנצ'יק
דמות המהווה השראה עבורי הוא החסיד הדגול, יו"ר אגו"ח לנצח נצחים ר' שלוימק'ה מיידנצ'יק, כאן הבאתי טעימה קטנה שבקטנה מתוך ים גדול של תיעודים של החסיד עם רבו משיחו שליט"א.
- החסיד הדגול הרב שלמה מיידנצ'יק יו"ר אגו"ח הנצחי ברגעים עם כ"ק אדמו"ר מה"מ שליט"א
לקריאה נוספת
הערות שוליים
- ↑ יש לציין שחברותם אינה לפי חוקי המדינה, אך כידוע חוקי התורה הם אלה שקובעים את האמת ולפי חוקי התורה וכפי פסק דין של רבנים (הפסק דין היחיד שתוקפו אמיתי לפי חוקי התורה) חברותם היא אמיתית ומבוססת. ובהקשר החוקי יש גם לציין כי לפי המדינה "בזכות" י.י.א. אין מוסד שנקרא "אגו"ח בארה"ק" ומוסד קדוש זה מיועד לפירוק רח"ל..
- ↑ ליקוט מענות קודש תשד"מ מענה צו