משתמש:חסיד של הרבי/כסא הכבוד: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 6: שורה 6:


==בחסידות==
==בחסידות==
מקום כסא הכבוד הוא ב[[עולם הבריאה]]{{הערה|שם=שכ|ראה תורת מנחם, חלק כ"ז עמוד 58}}.
מקום כסא הכבוד הוא ב[[עולם הבריאה]], ואילו [[הקדוש ברוך הוא]] הוא ב[[אין ערוך]] כלפי כסא הכבוד{{הערה|שם=שכ|ראה תורת מנחם, חלק כ"ז עמודים 57 - 59}}. עוד מבואר בחסידות{{הערה|[[תורה אור]], [[פרשת יתרו]] ס"ח, ג}} שעניין כסא הכבוד הוא [[יחודא תתאה]] ו[[שם אלוקים]], וכן שבחינות אלה הם מקורם של [[הנפש הבהמית]].


עוד מבואר{{הערה|שם=שכ}} על הפסוק {{ציטוטון|כי אין שכחה לפני כסא כבודך}}{{הערה|ברכות, ל"ב, ב}} שממקומו של הכסא בעולם הבריאה ומטה שייך עניין ה[[שכחה]], אך ממקור כסא הכבוד ומעלה אין שכחה.
עוד מבואר{{הערה|שם=שכ}} על הפסוק {{ציטוטון|כי אין שכחה לפני כסא כבודך}}{{הערה|ברכות, ל"ב, ב}} שממקומו של הכסא בעולם הבריאה ומטה שייך עניין ה[[שכחה]], אך ממקור כסא הכבוד ומעלה אין שכחה.

גרסה מ־19:44, 25 בדצמבר 2021

כסא הכבוד הוא כינוי ל..

תולדות המושג

כסא הכבוד זהו המקום בו הקדוש ברוך הוא מקבל את התשובה של עם ישראל, על-כך נאמר[1] "גדולה תשובה שמגיעה עד כסא הכבוד".

פרק זה לוקה בחסר. אנא תרמו לחב"דפדיה והשלימו אותו. יתכן שיש על כך פירוט בדף השיחה.

בחסידות

מקום כסא הכבוד הוא בעולם הבריאה, ואילו הקדוש ברוך הוא הוא באין ערוך כלפי כסא הכבוד[2]. עוד מבואר בחסידות[3] שעניין כסא הכבוד הוא יחודא תתאה ושם אלוקים, וכן שבחינות אלה הם מקורם של הנפש הבהמית.

עוד מבואר[2] על הפסוק "כי אין שכחה לפני כסא כבודך"[4] שממקומו של הכסא בעולם הבריאה ומטה שייך עניין השכחה, אך ממקור כסא הכבוד ומעלה אין שכחה.

קודם שהנשמה יורדם לעולם הזה היא עוברת הרבה שלבים, השלב המוקדם לירידתה הוא שהיא חצובה תחת כסא הכבוד ומשם יורדת היא לעולם הזה[5].

הערות שוליים

  1. יומא, ס"ו, ד
  2. 2.0 2.1 ראה תורת מנחם, חלק כ"ז עמודים 57 - 59
  3. תורה אור, פרשת יתרו ס"ח, ג
  4. ברכות, ל"ב, ב
  5. ראה תורת מנחם חלק כ"ד עמוד 171