שיחת חב"דפדיה:מיזמים/דבר מלכות: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(←‏אבא בבית?: פסקה חדשה)
שורה 81: שורה 81:


בשעתו, טרם פתיחת המיזם, הבעתי דעתי שלפני התחלתו חובה לקבוע קריטריונים מה צריך לכלול כל ערך, ובלעדיהם לא יעלה. המצב כרגע לאחר שלא נתקבלה דעתי, מוכיח עד כמה זה היה נצרך. המצב כרגע הוא שהערכים דלילים ביותר, וחלקם אפילו מכילים תוכן מגוחך קצת או הרבה (למשל [[דבר מלכות וישלח]]: האם בעקבות השיחה החלו לערוך התוועדויות י"ט כסלו? היכן בשיחה דובר על הדפסת ספרים?). אין הם טובים במאומה מהערכים (המביכים) על פרקי התניא - שבהם לפחות יש סיבה להכנס לערך בשביל הטקסט. אין עיתותי בידי לעבור על כולם ולערוך, בפרט שהרבה מהעריכה תצטרך להיות כתיבת הערכים מחדש ממש. במקום זאת אציע שאחד המשתמשים יצביע על ערך לדוגמא מתוך כל מה שנכתב עד כה, ערך שיש סיבה לקורא להכנס אליו ויקבל ממנו מידע חשוב שלא היה לו עד עתה (כשם שהוא בערך המומלץ [[השיחה הידועה]], למשל). אם יימצא כזה, נוכל לקבוע לפיו את הקריטריונים ולבדוק כמה ערכים עומדים בהם. כל אלו שלא, יעברו אחר כבוד למרחב המשתמש.  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 22:11, כ"ג בכסלו ה'תשפ"א
בשעתו, טרם פתיחת המיזם, הבעתי דעתי שלפני התחלתו חובה לקבוע קריטריונים מה צריך לכלול כל ערך, ובלעדיהם לא יעלה. המצב כרגע לאחר שלא נתקבלה דעתי, מוכיח עד כמה זה היה נצרך. המצב כרגע הוא שהערכים דלילים ביותר, וחלקם אפילו מכילים תוכן מגוחך קצת או הרבה (למשל [[דבר מלכות וישלח]]: האם בעקבות השיחה החלו לערוך התוועדויות י"ט כסלו? היכן בשיחה דובר על הדפסת ספרים?). אין הם טובים במאומה מהערכים (המביכים) על פרקי התניא - שבהם לפחות יש סיבה להכנס לערך בשביל הטקסט. אין עיתותי בידי לעבור על כולם ולערוך, בפרט שהרבה מהעריכה תצטרך להיות כתיבת הערכים מחדש ממש. במקום זאת אציע שאחד המשתמשים יצביע על ערך לדוגמא מתוך כל מה שנכתב עד כה, ערך שיש סיבה לקורא להכנס אליו ויקבל ממנו מידע חשוב שלא היה לו עד עתה (כשם שהוא בערך המומלץ [[השיחה הידועה]], למשל). אם יימצא כזה, נוכל לקבוע לפיו את הקריטריונים ולבדוק כמה ערכים עומדים בהם. כל אלו שלא, יעברו אחר כבוד למרחב המשתמש.  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 22:11, כ"ג בכסלו ה'תשפ"א
:בל"נ היום אערוך את [[דבר מלכות נשא]], באופן שיוכל להיות ערך דוגמה. עם זאת יש להבהיר, שהוא יהיה כעין "ערך מומלץ של הדבר מלכות", כי באמת ישנם שיחות שחוץ מהסיכום אין כ"כ מה לכתוב בהם, אך יש להם חשיבות בגלל שאר הערכים ש'מחפים' עליו. (חוץ מזה, שאם  החשיבות של ערכי התניא היא בטקסט - הסיכום שלנו פשוט ערך מומלץ. או אולי אתה רוצה שנוסיף את כל השיחה לערכים המסכנים, באמת אכזריות.)--''[[חב"דפדיה:מיזמים/דבר מלכות|חב"דפדים חדורים]]'' • '''[[משתמש:יוסי מ.|יוסי]]''' • '''[[שיחת משתמש:יוסי מ.|מ.]]''' •  04:27, כ"ד בכסלו, ה'תשפ"א

גרסה מ־06:27, 10 בדצמבר 2020

ייש"כ רב על המיזם! ובהצלחה רבה--מנדי קרומבישיחהלכשיפוצו מעיינותיך חוצה • 18:57, 19 באוקטובר 2020 (UTC)

נפלא. הלוואי ותהיה לי את הזכות להשתתף. ניתן להוסיף גם פיסקה של 'בעקבות השיחה' בשיחות שבהן בעקבות דברי הרבי ביצעו החסידים פעולות כל-שהם וכיו"ב. להתראות - שיחה, 04:34, ב' בחשוון, ה'תשפ"א 04:34, 20 באוקטובר 2020 (UTC)
ישר כוח עצום בעז"ה עו מעט אאני ירתם למיזם הזה!--שיחה 08:01, 20 באוקטובר 2020 (UTC)
מיזם מצויין. רק כמה הערות על מבנה הערכים. א. בפתח כדאי לכתוב במקום תיאור כללי על השיחה (דבר שבדר"כ מתורגם לסיכום כללי של השיחה) לכתוב את נקודת תוכן השיחה. ז.א. סביב איזה נקודה - אחת - השיחה נסובה, או מה המהלך המרכזי של השיחה (לדוגמה בד"מ נח לכתוב רק על הנקודה של שבת כללית או את המהלך - שבת כללית ולכן > זה הזמן לעשות חשבון נפש. שאר הפרטים הם כבר רזולוציה קטנה יותר וגורמים לאבד את הנקודה המרכזית). אפשר בנוסף (בפסקת הסיכום, בקטע לפני או בקטע אחרי כל הסעיפים של השיחה) לכתוב 'סיכום כללי' של השיחה (עם פירוט בערך כמו שיש עכשיו בפרשת נח) אבל זה כבר עניין נוסף. ב. כדאי בסיכום, לפני כל קטע לכתוב סעיף א (לדוגמה) ולא רק א. ג. יתכן שיש גם שיעורי וידאו או אודיו של הדבר מלכות וישנם שיחות (שנאמרו בימות החול) שיש מהם עצמם וידאו. כדאי להכניס גם את זה לקישורים חיצוניים.172.58.227.206 10:18, 20 באוקטובר 2020 (UTC)
אילולא היה מדובר בשיחות הדבר מלכות היקרות מכל, הייתי אומר שאין מקום לעשות ערך על שיחה בודדת (אם אינה השיחה הידועה), וזה לא אנציקלופדי. אולי יש מקום בגלל החביבות היתירה להבליג על כך, אבל לדעתי צריך לשאול לדעת ותיקי המשתמשים האם זה הגיוני.
במידה ויוחלט שכן פותחים ערכים לכל השיחות, נדרש: א. משתמש רציני ביותר שיקח אחריות שייפתחו ערכים לכל השיחות (או רובן, אבל בטח לא במצב שישאר רק על חצי או פחות...). לכאורה יוסי מ. מתאים אם רק יסכים שהוא מוכן לאחריות. ב. דיון מעמיק על כללי המיזם ועריכת הערכים (בהתחשב באמור - שפתיחת ערך על שיחה אינו אנציקלופדי במיוחד).
במידה וכל הנ"ל יתרחש, דעתי בדיון תהיה כך: אף אחד לא ייכנס לערך בחב"דפדיה כדי ללמוד את השיחה, ואפילו לא תמציתה. יש הרבה הפקות המיועדות לכך. מה שמייחד אותנו וניתן למצוא כאן הוא - קישור לערכים מורחבים העוסקים בנושא השיחה, למשל השבוע חשבון נפש (שאינו מורחב, אבל אמור להיות...), הוי' הוא האלוקים וכו'. ולכן, לדעתי, סיכום השיחה לא צריך להיות לפי סעיפים - יש מספיק כאלו, ולא הרווחנו אם במקום להעתיק מד"מ תוכן וסיכום יעתיקו מדף עזר, מדקדקים וכיו"ב - הסיכום צריך לכלול בקיצור ממש את הנקודות העיקריות בשיחה, באופן שיכללו כל המושגים שיש (או אמור להיות) ערך עליהם ויעזור להבנת השיחה, ויהיה הפניה לערכים מורחבים.
דבר נוסף שמיוחד אלינו הוא הקישורים חיצוניים, ולכן צריך להחליט כמדיניות רשימת קישורים שצריכה להיות בכל ערך (שתהיה סיבה משמעותית למה להכנס אליו): קישור לשיחה המקורית (אם באידיש - גם בסה"ש), לשיחה בטקסט באתר ABC, בלתי מוגה (אם יש שיחות מימי השבוע שנכללו בד"מ - גם לשיחות אלו), לדף עזר, חדור בד"ם, מדקדקים, שיעור של חלוי"צ, זמרוני, יבלח"א יוסי גינזבורג, תיקיית הערות על השיחה בארכיון גאומ"ש אם יש, ואולי עוד דברים ששכחתי. זה יהיה בסיס הכרחי, ומובן שיהיה ניתן להוסיף עוד התוועדויות, ביאורים ועוד.
ייתכן שעם ההתפתחות יצטרכו לדון על כללים נוספים (למשל, זהירות מהרגשים - אלו מאורעות בקשר לשיחה ניתן לכלול בערך? הרי יש מאורעות הקשורים ישירות ויש שחסידים קישרו... וכו').
מתנצל על האריכות, וכבר דובר שהערות וביקורת (בפרט ארוכה) רק מעידה על גודל ההערכה למיזם וליוזם, ויישר חילם של כל הנרתמים לענייני גאומ"ש באתר ובכלל. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 16:08, ב' בחשוון ה'תשפ"א
תודה רבה לכל המגיבים היקרים, אנסה לענות לכם על הכל מצטער באם אפספס משהו. בנוגע לדבריך קרייזי, על החשיבות שבערכים, הרי ברור שיש להם חשיבות משני סיבות: א. כפי שנאמר בעמוד ראשי של חב"דפדיה "תוך דגש על עניני גאולה ומשיח". ב. ללא ספק וספק ספיקא, לא גרעא מהערכים על כל פרק בתניא שלצערנו נמצאים במצב מביש יותר. (כמובן שבמיזם זה, הערכים יהיו קצת יותר על רמה.
בנוגע למשתמש האחראי: אני לצערי, בעוד כחודשיים אאלץ לעזוב את האתר. עד אז אני יתמסר למיזם ולהשלמתו, אך כמובן לא אעזוב ללא מחליף (יש כאן כמה וכמה ראוים, מקוה שיסכימו). הכללים: כתבתי כמה די ברורים בדף המיזם, כמובן שיש הרבה מה להוסיף.
בקישורים חיצוניים כמובן שצריך לכלול הרבה, אך לזה צריך להיות גם מאגר של הכל. מה שמתפרסם קבוע באיזה אתר, כמובן אין בעיה. יש בעיה לגבי הוצאות טובות מאוד שאין לכל השיחות, כמשיח קאסט ועוד. קישורים לשיעורים אפשר לשים את העיקריים שבהם (הרבנים הגינזבורגים, אולי של עוד מישהו).
בנוגע לכללים של הרגשים, אשמח אם מישהו אחר יעשה אותם, כי אני קצת "משוחד"...
(כמעט שכחתי) בנוגע לסיכומים: לענ"ד הרי אם ישנו במקומות אחרים זה לא סותר שיהיה גם פה, הרי כאן יהיה נגיש לכולם. אך מצד שני, באמת אולי יש לערוך סיכום של התוכן. כי בחלוקה לאותיות, זה פחות מעניין החלוקה לפעמים מפריעה לסיכום. אז אולי להחליף את הסיכום לפי אותיות לסיכום על פי תוכן. בהצלחה לכולנו!----יוסימ. • ב' בחשוון ה'תשפ"א
חלוקת קונטרסים מה דעתך בפסקת הסיכום: סיכום כללי ללא חלוקה לאותיות. סיכום זעום וקצר כך: "שבת נח כללית בפועל, וגדולה במעלה על שבת בראשית כי בה מתגלה הוי' באלקים". או להשאיר לפי אותיות ורק לקצר.--יוסימ. • 20:37, ד' בחשוון, ה'תשפ"א • 20:37, 22 באוקטובר 2020 (UTC)
אני לא יודע אם לפי אותיות או לא אבל ודאי שלא בשורה. זה יוצא גם לא מובן וגם אתה מפספס חלק גדול מהשיחה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 22:13 • ד' בחשוון ה'תשפ"א
מיזם נפלא, האתגר יהיה להרחיב אותו על כל האתר. שיעשיחה ח' בחשוון ה'תשפ"א 21:23, 26 באוקטובר 2020 (UTC)
בהשגח"פ...באתר--שליח ציבורשיחה 13:39, 3 בנובמבר 2020 (UTC)

בעקבות השיחה

כדאי לשים אחרי הסיכום ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 19:12 • ה' בחשוון ה'תשפ"א

וכן את ההערות שוליים למטה, כרגיל. כי אמור להיות הערות לא רק על הסיכום אלא על כל הפיסקאות. בנוסף כדאי שיהיה בערך פיסקה של יומן המתאר את מהלך השבת וההתוועדות של הרבי, ואת מהלך השבוע שקדם לשיחה. אם יש קשר. אליהו ב. - שיחה, 19:15, ה' בחשוון, ה'תשפ"א 19:15, 23 באוקטובר 2020 (UTC)
אני חושש שאנשים יראו את האורך של הסיכום ולא יחשבו שיש מתחתיו עוד פסקה.יוסי מ. שחותם מחוץ לחשבונו - 03:09, כ"ה בכסלו, ה'תשפ"ה (26 בדצמ' למניינם), ימות המשיח
אני לפחות (כנראה שעוד אנשים) מסתכל על התוכן עניינים בהתחלה.. ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 03:18 • ט' בחשוון ה'תשפ"א

במקום סיכום?

מה דעתכם להכניס במקום סיכום את זה? (מתוך ארכיון גאולה ומשיח).--חב"דפדים חדוריםיוסימ. • 14:13, ח' בחשוון, ה'תשפ"א

רעיון טוב--מנדי קרומבישיחהלכשיפוצו מעיינותיך חוצה • 14:25, 26 באוקטובר 2020 (UTC)
באם כן, חייב עריכה לשונית רצינית. אליהו ב. - שיחה, 16:03, ח' בחשוון, ה'תשפ"א 16:03, 26 באוקטובר 2020 (UTC)
יש במדקדקים השיחה בקצרה בלשון קולחת, שנראה מאוד מתאים (לדוגמה (עמוד 10). השאלה היא אם יש להם זכויות יוצרים לא כתוב שם שיש להם.--חב"דפדים חדוריםיוסימ. • 18:31, ח' בחשוון, ה'תשפ"א
מה דעתכם על לכתוב לבד? רובנו לומדים את הדבר מלכות כל שבוע, מספיק שאחד יעשה את סיכום הבסיסי, וכל אחד יוסיף מדילי'--יחי המלך המשיח ד.ר - שיחה, 18:35, ח' בחשוון, ה'תשפ"א 18:35, 26 באוקטובר 2020 (UTC)
זה מה שעשיתי עד עכשיו הבעיה היא שכך המיזם זוחל בעצלתיים, וגם ישנה איזו אריכות תקועה בסיכום מהסוג הזה. ובשביל לעשות סיכום כמו שעשו שם צריך קצת יותר מהשקעה סתמית.--חב"דפדים חדוריםיוסימ. • 18:38, ח' בחשוון, ה'תשפ"א

תבנית למיזם

יוסי מ., מה דעתך על תבנית:משתמש - מיזם דבר מלכות ?--מנדי קרומבישיחהלכשיפוצו מעיינותיך חוצה • 14:40, 26 באוקטובר 2020 (UTC)

יפה מאוד--חב"דפדים חדוריםיוסימ. • 14:54, ח' בחשוון, ה'תשפ"א

קיצור

שם לב יוסי מ., ישנם ערכים כגון משתמש:שמואל חיים/דבר מלכות וישלח שבהם עשיתי את הקיצור בכמה שורות, מקווה שזה בסדר כך, מכל מקום יישר כוח על המיזם! --שיחה 18:50, 26 באוקטובר 2020 (UTC)

מסכים לגמרי שכך עדיף, אני ינסה לתקן את מה שעשיתי עד עכשיו.--חב"דפדים חדוריםיוסימ. • 19:05, ח' בחשוון, ה'תשפ"א
לא חובה, להיפך יתכן שאם זה יהיה מאוד מקוצר הערך יהיה גם יותר מידי קצר --שיחה 19:07, 26 באוקטובר 2020 (UTC)
איך שעשיתי בלך לך הוא הפשרה בנינו... (לא אכחיש שאת הסוף לקחתי ממדקדקים)--חב"דפדים חדוריםיוסימ. • 19:19, ח' בחשוון, ה'תשפ"א

הקדשה

אמנם אין זה מצוי באתר, אבל ראוי להקדיש את מיזם זה לע"נ של הרה"ח זלמן פנחס נוטיק ע"ה, חסיד מקושר ידוע, שעסק רבות עם לימוד הדבר מלכות. --• מנדי קרומבישיחהמיזמי חב"דפדיה, על מיזם דבר מלכות שמעת? • 13:44, 27 באוקטובר 2020 (UTC)

מצטרף ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 06:29 - היום, ט"ו בחשוון תשפ"א מגיע משיח.
יוסי מ.? ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 13:12 - היום, כ"ד בחשוון תשפ"א מגיע משיח.
בוצע--חב"דפדים חדוריםיוסימ. • 15:05, כ"ד בחשוון, ה'תשפ"א

הוצאה לאור

יוסי מ. אפשר כבר להוציא את השיחות (משתמש:שמואל חיים/דבר מלכות וישלח, משתמש:יוסי מ./דבר מלכות נח) לאור?--שיחה 07:38, 29 באוקטובר 2020 (UTC)

אולי גם את משתמש:יוסי מ./דבר מלכות לך לך? לפחות זמני עד יום ראשון וירא... --דוד קורצוג - שיחה, 07:50, י"א בחשוון, ה'תשפ"א 07:50, 29 באוקטובר 2020 (UTC)
בוא נוסיף אותם למרתון, תוסיף גם אתה את הערכים שלך ונוציא כבר חמישים לפי החשבון שלי עם הערכים שלך הגענו לחמישים.--חב"דפדים חדוריםיוסימ. • 13:52, י"א בחשוון, ה'תשפ"א

עזרה

אפשר להעזר אולי בזה. אמנם כל הזכויות שמורות, אך מצוין שם 'מותר לפרסם את הסיכומים ״ככתבם וכלנשונם״ לצורך ״הפצת המעיינות״ בלבד, ולדעתי אפשרי לקחת לאתר. מקסימום אפשר לבקש ממנו אם רוצים. פולעהערות התמימים ואנ"שב"ה, היום , כ"ד בחשוון ה'תשפ"א , משיח מתגלה! 12:51, 11 בנובמבר 2020 (UTC)

חזק וברוך

ברכות ליוזם המיזם החשוב והאדיר הזה. גם אנכי מצטרף בעז"ה בל"נ למיזם. ייש"כ רב. דער תמים - שיחה, 17:19, כ"ח בחשוון, ה'תשפ"א 17:19, 15 בנובמבר 2020 (UTC)

ערכים פזיזים

אני חושב שאח"כ ידרש לעבור על כל הערכים ולהחליט אלו למחוק ואלו להשאיר. הרבה מהערכים נכתבים באופן פזיז, בלי עריכה, טעויות הקלדה, חסר תוכן, העתקה לא אנציקלופדית וכו' - לא זה מטרת המיזם. כל חשיבותו של המיזם מתבטאת בהעברת המושגים והשיחה הארוכה לשפה פשוטה ברורה ומסוכמת עם רקע ותוצאה מהשיחה (במה שיש) וברגע שחסר חלק מזה חסר בחשיבות כולה ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 18:03 • א' בכסלו ה'תשפ"א

כנ"ל לגבי ל"ט מלאכות--חב"דפדים חדוריםיוסימ. • 18:21, א' בכסלו, ה'תשפ"א

ציטוט צף

יש לכתוב במקור הציטוטים את האות בשיחה ולא לשים אותם אחד ליד השני. לדעתי אחד אמור להיות בתחילת הערך והשני בתחילת (או אמצע) הסיכום ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 19:48 • ד' בכסלו ה'תשפ"א

אבא בבית?

בשעתו, טרם פתיחת המיזם, הבעתי דעתי שלפני התחלתו חובה לקבוע קריטריונים מה צריך לכלול כל ערך, ובלעדיהם לא יעלה. המצב כרגע לאחר שלא נתקבלה דעתי, מוכיח עד כמה זה היה נצרך. המצב כרגע הוא שהערכים דלילים ביותר, וחלקם אפילו מכילים תוכן מגוחך קצת או הרבה (למשל דבר מלכות וישלח: האם בעקבות השיחה החלו לערוך התוועדויות י"ט כסלו? היכן בשיחה דובר על הדפסת ספרים?). אין הם טובים במאומה מהערכים (המביכים) על פרקי התניא - שבהם לפחות יש סיבה להכנס לערך בשביל הטקסט. אין עיתותי בידי לעבור על כולם ולערוך, בפרט שהרבה מהעריכה תצטרך להיות כתיבת הערכים מחדש ממש. במקום זאת אציע שאחד המשתמשים יצביע על ערך לדוגמא מתוך כל מה שנכתב עד כה, ערך שיש סיבה לקורא להכנס אליו ויקבל ממנו מידע חשוב שלא היה לו עד עתה (כשם שהוא בערך המומלץ השיחה הידועה, למשל). אם יימצא כזה, נוכל לקבוע לפיו את הקריטריונים ולבדוק כמה ערכים עומדים בהם. כל אלו שלא, יעברו אחר כבוד למרחב המשתמש. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 22:11, כ"ג בכסלו ה'תשפ"א

בל"נ היום אערוך את דבר מלכות נשא, באופן שיוכל להיות ערך דוגמה. עם זאת יש להבהיר, שהוא יהיה כעין "ערך מומלץ של הדבר מלכות", כי באמת ישנם שיחות שחוץ מהסיכום אין כ"כ מה לכתוב בהם, אך יש להם חשיבות בגלל שאר הערכים ש'מחפים' עליו. (חוץ מזה, שאם החשיבות של ערכי התניא היא בטקסט - הסיכום שלנו פשוט ערך מומלץ. או אולי אתה רוצה שנוסיף את כל השיחה לערכים המסכנים, באמת אכזריות.)--חב"דפדים חדוריםיוסימ. • 04:27, כ"ד בכסלו, ה'תשפ"א