פורטל:תורת החסידות: הבדלים בין גרסאות בדף
שמואל חיים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
שמואל חיים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 16: | שורה 16: | ||
{{פורטל:תרת החסידות/מסגרת מעוצבת תחתונה}} | {{פורטל:תרת החסידות/מסגרת מעוצבת תחתונה}} | ||
{{פורטל:תורת החסידות/מסגרת מעוצבת עליונה|<big>[[עשר ספירות|ספירות]]</big>|}} | {{פורטל:תורת החסידות/מסגרת מעוצבת עליונה|<big>[[עשר ספירות|ספירות]]</big>|}} | ||
[[ספירת החכמה]] | [[ספירת החכמה]] | [[ספירת החסד]] | [[נצח והוד]] | [[דתי"מ]] | [[שבע כפולות]] | [[עתיק יומין]] | [[תרין שוקין]] | [[אהבה]] | [[י"ב גבולי אלכסון]] | [[יחוד (קבלה)|יחוד]]• '''[[:קטגוריה:ספירות|לרשימה המלאה]]''' • | ||
{{פורטל:תרת החסידות/מסגרת מעוצבת תחתונה}} | {{פורטל:תרת החסידות/מסגרת מעוצבת תחתונה}} | ||
{{פורטל:תורת החסידות/מסגרת מעוצבת עליונה|<big>[[מלאך|מלאכים]]</big>|}} | {{פורטל:תורת החסידות/מסגרת מעוצבת עליונה|<big>[[מלאך|מלאכים]]</big>|}} | ||
[[גבריאל המלאך]]|[[רצוא ושוב]]|[[שמרי האופנים]]|[[שרפים]]|[[מיכאל המלאך]]|[[מט"ט]]|[[מטי ולא מטי]]|[[אופנים]]|[[חיות הקודש]]|[[מלאך]]• '''[[:קטגוריה:מלאכים|לרשימה המלאה]]''' • | [[גבריאל המלאך]] | [[רצוא ושוב]] | [[שמרי האופנים]] | [[שרפים]] | [[מיכאל המלאך]] | [[מט"ט]] | [[מטי ולא מטי]] | [[אופנים]] | [[חיות הקודש]] | [[מלאך]]• '''[[:קטגוריה:מלאכים|לרשימה המלאה]]''' • | ||
{{פורטל:תרת החסידות/מסגרת מעוצבת תחתונה}} | {{פורטל:תרת החסידות/מסגרת מעוצבת תחתונה}} | ||
<!-- צד שמאל-->| | <!-- צד שמאל-->| | ||
{{פורטל:תורת החסידות/מסגרת מעוצבת עליונה|<big>[[נפש]]</big>|}} | {{פורטל:תורת החסידות/מסגרת מעוצבת עליונה|<big>[[נפש]]</big>|}} | ||
[[נפש האלוקית]]|[[קיסטא דחיותא]]|[[רשע]]|[[לבושים]]|[[זרע אדם]]|[[אני]]|[[בעלי תורה]]|[[מוחין]]|[[חלל השמאלי]]|[[גן עדן]]• '''[[:קטגוריה:נפש|לרשימה המלאה]]''' • | [[נפש האלוקית]] | [[קיסטא דחיותא]] | [[רשע]] | [[לבושים]] | [[זרע אדם]] | [[אני]] | [[בעלי תורה]] | [[מוחין]] | [[חלל השמאלי]] | [[גן עדן]]• '''[[:קטגוריה:נפש|לרשימה המלאה]]''' • | ||
{{פורטל:תרת החסידות/מסגרת מעוצבת תחתונה}} | {{פורטל:תרת החסידות/מסגרת מעוצבת תחתונה}} | ||
{{פורטל:תורת החסידות/מסגרת מעוצבת עליונה|<big>[[שמות הוי"ה|שמות וכינויי ה']]</big>|}} | {{פורטל:תורת החסידות/מסגרת מעוצבת עליונה|<big>[[שמות הוי"ה|שמות וכינויי ה']]</big>|}} | ||
[[א"ל]]|[[שם ב"ן]]|[[אלופו של עולם]]|[[ה' עילאה]]|[[י"ה]]|[[מלך מלכי המלכים]]|[[עצמות ומהות]]|[[קדמון]]|[[אדון (שם ה')|אדון]]|[[שם ס"ג]]• '''[[:קטגוריה:שמות ה'|לרשימה המלאה]]''' • | [[א"ל]] | [[שם ב"ן]] | [[אלופו של עולם]] | [[ה' עילאה]] | [[י"ה]] | [[מלך מלכי המלכים]] | [[עצמות ומהות]] | [[קדמון]] | [[אדון (שם ה')|אדון]] | [[שם ס"ג]]• '''[[:קטגוריה:שמות ה'|לרשימה המלאה]]''' • | ||
{{פורטל:תרת החסידות/מסגרת מעוצבת תחתונה}} | {{פורטל:תרת החסידות/מסגרת מעוצבת תחתונה}} | ||
{{פורטל:תורת החסידות/מסגרת מעוצבת עליונה|<big>[[תורה]]</big>|}} | {{פורטל:תורת החסידות/מסגרת מעוצבת עליונה|<big>[[תורה]]</big>|}} | ||
[[נגלה דתורה]]|[[פרד"ס]]|[[תלמוד בבלי]]|[[אב (תורה שבכתב)|אב]]|[[משנה]]|[[פנימיות התורה]]|[[אורייתא וקוב"ה כולא חד]]|[[אדם (תורה)|אדם]]|[[תורה שבכתב]]|[[אותיות (התורה)]]• '''[[:קטגוריה:תורה|לרשימה המלאה]]''' • | [[נגלה דתורה]]|[[פרד"ס]] | [[תלמוד בבלי]] | [[אב (תורה שבכתב)|אב]] | [[משנה]] | [[פנימיות התורה]] | [[אורייתא וקוב"ה כולא חד]] | [[אדם (תורה)|אדם]] | [[תורה שבכתב]] | [[אותיות (התורה)]]• '''[[:קטגוריה:תורה|לרשימה המלאה]]''' • | ||
{{פורטל:תרת החסידות/מסגרת מעוצבת תחתונה}} | {{פורטל:תרת החסידות/מסגרת מעוצבת תחתונה}} | ||
{{פורטל:תורת החסידות/מסגרת מעוצבת עליונה|<big>[[קליפה|קליפות]]</big>|}} | {{פורטל:תורת החסידות/מסגרת מעוצבת עליונה|<big>[[קליפה|קליפות]]</big>|}} | ||
[[סטרא אחרא]]|[[אויב]]|[[אדום (עשיו)|אדום]]|[[קליפת ראומה]]|[[שלוש קליפות הטמאות]]|[[היכלות הטומאה]]|[[קליפת נוגה]]|[[אבק]]|[[אבימלך (מלך פלישתים)]]|[[קליפת אגרת בת מחלת]]• '''[[:קטגוריה:קליפות|לרשימה המלאה]]''' • | [[סטרא אחרא]] | [[אויב]] | [[אדום (עשיו)|אדום]] | [[קליפת ראומה]] | [[שלוש קליפות הטמאות]] | [[היכלות הטומאה]] | [[קליפת נוגה]] | [[אבק]] | [[אבימלך (מלך פלישתים)]] | [[קליפת אגרת בת מחלת]]• '''[[:קטגוריה:קליפות|לרשימה המלאה]]''' • | ||
{{פורטל:תרת החסידות/מסגרת מעוצבת תחתונה}} | {{פורטל:תרת החסידות/מסגרת מעוצבת תחתונה}} | ||
|} | |} |
גרסה מ־17:14, 8 בספטמבר 2020
פורטל תורת החסידות |
---|
תורת החסידות היא שיטה בעבודת ה' שהתיסדה ע"י הבעל שם טוב והמשיכה כחסידות הכללית עד שהתקבלה באופן פנימי על ידי תורת החסידות של רבותינו נשיאנו - נשיאי חב"ד. ענינה של תורת החסידות הוא הארה חדשה של אלוקות, המאירה באור חדש את כל רבדיה (פרד"ס) של התורה; למן הענינים העמוקים ביותר של חלקי הסוד שבתורה, ועד העניינים השייכים לפשטי התורה ולמצוותיה המעשיות.
אחד מיסודותיה של תורת החסידות הוא אהבת ישראל וההכרה כי בכל יהודי קיימת נפש אלוקית המאוחדת עם הקב"ה. בגלל קשר זה יש לכל יהודי האפשרות להגיע לדרגות הגבוהות ביותר של עבודת ה'. כמו-כן מהווה תורת החסידות ההכנה לביאת המשיח, כנודע מתשובת המשיח לשאלת הבעל שם טוב, "אימתי קאתי מר? - "לכשיפוצו מעיינותיך החוצה". ספר התניא הוא בחינת התורה שבכתב של תורת החסידות, ושאר ספרי החסידות של רבותינו נשיאנו הם התורה שבעל פה. |
מבואר כי הקב"ה עצמו נעלה מכל שם, שהוא פשוט בתכלית הפשיטות. אלא שכאשר מתגלה הקב"ה במידה מסויימת, אזי נקרא הוא בשם זה. כאשר מתפללים אומרים את שמותיו של הקב"ה ואף שמתפללים אליו ולא למידותיו, היינו, שעל ידי אמירת שמותיו אנו מתכוונים אליו, הכוונה היא לאור שמחיה את הכלי של הספירה שהוא למעלה גם מהאור שמתלבש באותה הספירה.
פורטל:תרת החסידות/מסגרת מעוצבת תחתונה
| |
תרשים עשר הספירות שבהם מתגלה הנפש האלוקית |
פורטל:תרת החסידות/מסגרת מעוצבת תחתונה
קטגוריות נוספות |
---|
ערכים בחסידות: חסידות הכללית • מבצעי ותקנות הרבי • מושגים כלליים • סוגי ניגונים • עבודת ה' • ערכים במבט החסידות • הפצת מעיינות החסידות ערכים בלימוד החסידות: ספירות • מלאכים • שמות ה' • מצוות • ספר יצירה • פתח אליהו • קליפות • תורה • ביטויים מספר הזוהר • אותיות • אורות וכלים • נפש • עולמות • צמצום |
|