בריאות ורפואה: הבדלים בין גרסאות בדף
חב"ד איז אקטיב (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
חב"ד איז אקטיב (שיחה | תרומות) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''רפואה''' היא ריפוי והחלמת נזק כל שהוא שנגרם לגוף האדם - בגשמיות, אשר מקורה תמיד בחסרון ברוחניות. מסיבה זאת כדי להמשיך רפואה, יש לתקן את מידת התפארת, ולכן לבקשת רפואה צריך לכוין במדה וספי' ד[[תפארת]].{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaam/imrei/2/8d&search=%D7%A8%D7%A4%D7%95%D7%90%D7%94 אמרי בינה]}} | '''רפואה''' היא ריפוי והחלמת נזק כל שהוא שנגרם לגוף האדם - בגשמיות, אשר מקורה תמיד בחסרון ברוחניות. מסיבה זאת כדי להמשיך רפואה, יש לתקן את מידת התפארת, ולכן לבקשת רפואה צריך לכוין במדה וספי' ד[[תפארת]].{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaam/imrei/2/8d&search=%D7%A8%D7%A4%D7%95%D7%90%D7%94 אמרי בינה]}} | ||
== | ==בעבודת השם== | ||
רפואת הנפש היא | דרך רפואת הנפש ממצב לא טוב שבו היא נתונה ב[[עבודת השם]] היא כדרך רפואת הגוף. ראשית יש לאתר את שורש ומקור הבעיה: אם הוא מצד שחומר הגוף עב גס ומושחת, או שהחסרון הוא בכחות נפשו, שיש בנטיות לעיניינים רעים שונים, או שמקור החולי הוא רגילות, מפני [[חינוך]] לא טוב על פיו גדל, או השפעת הסביבה הרגילה אותו למידות רעות. | ||
עד שלא מקור וסיבת המחלה, אי אפשר להתחיל ברפואתו, אלא להתחיל להתרגל שכל מעשיו יהיו בדרך הנכונה, על ידי עשיית טוב בקיום המצות, בקביעת עתים לתורה, התרגלות למדות טובות, וב[[סור מרע ועשה טוב|סור מרע]]. | |||
אך בעיקר נחוצים שני עניינים שעל האדם לעורר בתוכו: | |||
* הידיעה כי הוא נתון במחלה, והרצון להירפות ממנה. | |||
* הידיעה שיכול להתרפאות, והתקוה ו[[בטחון]] גמור כי בעזרת השם יתרפא מחליו{{הערה|1= [[תבנית:היום יום/ט"ז סיון|היום יום ט"ז סיוון]]}}. | |||
==לקריאה נוספת== | ==לקריאה נוספת== |
גרסה מ־16:43, 31 במאי 2018
רפואה היא ריפוי והחלמת נזק כל שהוא שנגרם לגוף האדם - בגשמיות, אשר מקורה תמיד בחסרון ברוחניות. מסיבה זאת כדי להמשיך רפואה, יש לתקן את מידת התפארת, ולכן לבקשת רפואה צריך לכוין במדה וספי' דתפארת.[1]
בעבודת השם
דרך רפואת הנפש ממצב לא טוב שבו היא נתונה בעבודת השם היא כדרך רפואת הגוף. ראשית יש לאתר את שורש ומקור הבעיה: אם הוא מצד שחומר הגוף עב גס ומושחת, או שהחסרון הוא בכחות נפשו, שיש בנטיות לעיניינים רעים שונים, או שמקור החולי הוא רגילות, מפני חינוך לא טוב על פיו גדל, או השפעת הסביבה הרגילה אותו למידות רעות.
עד שלא מקור וסיבת המחלה, אי אפשר להתחיל ברפואתו, אלא להתחיל להתרגל שכל מעשיו יהיו בדרך הנכונה, על ידי עשיית טוב בקיום המצות, בקביעת עתים לתורה, התרגלות למדות טובות, ובסור מרע.
אך בעיקר נחוצים שני עניינים שעל האדם לעורר בתוכו:
- הידיעה כי הוא נתון במחלה, והרצון להירפות ממנה.
- הידיעה שיכול להתרפאות, והתקוה ובטחון גמור כי בעזרת השם יתרפא מחליו[2].
לקריאה נוספת
- הספר בריאות הגוף המוח והרוח הינו ליקוט של הוראות הרבי מלובביץ' בנושאי רפואה, המוגשות בצורה קריאה ומתומצתת, המאפשרת לקורא גישה נוחה ויעילה לכל הוראותיו של הרבי בנושא. ההוראות לוקטו מתוך מאות שיחות ואיגרות הקודש של הרבי ונערכו על ידי הרב שלום בער ווינברג. יצא לאור על ידי ועד שיחות באנגלית.
- רפואה שלימה ספר הכולל לקט מעצותיו והדרכותיו של הרבי, בנושא רפואה, בריאות הגוף ובריאות הנפש, מלוקט מאגרותיו.
הספר נלקט ונערך על ידי מערכת ופרצת שבכפר חב"ד, ויצא לאור בא' אלול תשנ"ב על ידי מוסדות אור יעקב - אור זרוע ברחובות, בשיתוף חבר הכנסת אליעזר מזרחי.