הבדלים בין גרסאות בדף "מסכת עדויות"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 4: שורה 4:
  
 
כמו כן במסכת ליקוט מקולי [[בית שמאי]] וחומרי [[בית הלל]].
 
כמו כן במסכת ליקוט מקולי [[בית שמאי]] וחומרי [[בית הלל]].
 
+
==ביאורי הרבי==
 
אחת המחלוקות במסכת, היא מחלוקת [[שמאי]] ו[[הלל]] ב[[אשה]] שראתה [[דם]] [[נדה]], אם דייה שעתה, או שמטמאת מפקידה לפקידה. הרבי תולה את המחלוקת במחלוקת כללית בין שמאי שמגביר את כח הכח לבית הלל שמגבירין את כח הפרט{{הערת שוליים|1=[[שיחות קודש]] [[תשל"א]] [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=4604&hilite=51a3d15d-a64f-4b08-b8ed-78477693cc82&st=%D7%98%D7%94%D7%A8%D7%95%D7%AA&pgnum=453 ח"ב.]}}
 
אחת המחלוקות במסכת, היא מחלוקת [[שמאי]] ו[[הלל]] ב[[אשה]] שראתה [[דם]] [[נדה]], אם דייה שעתה, או שמטמאת מפקידה לפקידה. הרבי תולה את המחלוקת במחלוקת כללית בין שמאי שמגביר את כח הכח לבית הלל שמגבירין את כח הפרט{{הערת שוליים|1=[[שיחות קודש]] [[תשל"א]] [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=4604&hilite=51a3d15d-a64f-4b08-b8ed-78477693cc82&st=%D7%98%D7%94%D7%A8%D7%95%D7%AA&pgnum=453 ח"ב.]}}
  
=== ביאורי הרבי ===
+
=== ביאורים נוספים ===
  
 
*'''שם המסכת''' "בחירתא", המסכת המובחרת. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4623&hilite=c9b6e6c5-c620-444c-9da6-678a72e94685&st=%D7%9E%D7%A1%D7%9B%D7%AA+%D7%97%D7%9C%D7%94 שיחות קודש תש"מ ח"א עמ' יז (עמ' 60)]
 
*'''שם המסכת''' "בחירתא", המסכת המובחרת. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4623&hilite=c9b6e6c5-c620-444c-9da6-678a72e94685&st=%D7%9E%D7%A1%D7%9B%D7%AA+%D7%97%D7%9C%D7%94 שיחות קודש תש"מ ח"א עמ' יז (עמ' 60)]

גרסה מ־09:49, 24 באפריל 2011

במסכת עדויות יש שמונה פרקי משניות, אך אין עליה גמרא. המסכת נקראת בתלמוד בבלי, כ"מסכת בחירתא", על פי הסברו של הרבי הכוונה לכך שהיא המסכת המובחרת[1]

המסכת מרכזת את כל העדויות שנשמעו מפי החכמים על פסקים שנפסקו בדור שלפניהם.

כמו כן במסכת ליקוט מקולי בית שמאי וחומרי בית הלל.

ביאורי הרבי

אחת המחלוקות במסכת, היא מחלוקת שמאי והלל באשה שראתה דם נדה, אם דייה שעתה, או שמטמאת מפקידה לפקידה. הרבי תולה את המחלוקת במחלוקת כללית בין שמאי שמגביר את כח הכח לבית הלל שמגבירין את כח הפרט[2]

ביאורים נוספים

הערות שוליים