צעירי אגודת חב"ד המרכזית: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:
הארגון הוקם‏‏{{הערת שוליים|‏הקמת ההוראה להקמת הארגון: [[תורת מנחם]], חי"ד [http://www.chabadlibrary.org/books/admur/tm/14/7/63.htm ע' 63] (בסוף העמוד) ו[http://www.chabadlibrary.org/books/admur/tm/14/7/64.htm ע' 64]}} על ידי [[כ"ק אדמו"ר מלך המשיח]] בסוף חודש [[ניסן]] [[תשט"ו]] {{הערת שוליים|תאריך ההקמה מצויין כ[[ב' אייר]], יום ההולדת של [[אדמו"ר המהר"ש]]}}, בעקבות הקמת [[צעירי אגודת חב"ד בארץ הקודש]]{{הערת שוליים|הרבי אמר כי בעצם היה צריך הרעין לבוא מניו יורק, ופלא שדווקא "אלה שרחוקים מכאן" החלו בכך...}}. הרבי התווה את פעילות הארגון{{הערת שוליים|אגרת לאסיפת היסוד של הארגון [[אגרות קודש אדמו"ר שליט"א]], חי"א, [http://www.chabadlibrary.org/books/admur/ig/11/3429.htm אגרת ג'תכט]}}. לארגון העביר [[הרבי]] את הוראותיו החדשות בנושאי [[הפצת המעיינות]],<REF>‏דוגמה מהוראות הרבי לחסידיו דרך צעירי חב"ד: [http://www.chabadlibrary.org/books/admur/ig/25/9420.htm פרטים ובקשות למבצע תפילין] - [[אגרות קודש]] חכ"ה, אגרת ט'תכ.‏</REF>, והוא הי' מפיצם לכלל [[אנ"ש]] ב[[עולם]]<REF>עד היום מפרסם הארגון מפעם לפעם 'תזכורות' אודות הוראות הרבי השייכות לאותו זמן</REF>.
הארגון הוקם‏‏{{הערת שוליים|‏הקמת ההוראה להקמת הארגון: [[תורת מנחם]], חי"ד [http://www.chabadlibrary.org/books/admur/tm/14/7/63.htm ע' 63] (בסוף העמוד) ו[http://www.chabadlibrary.org/books/admur/tm/14/7/64.htm ע' 64]}} על ידי [[כ"ק אדמו"ר מלך המשיח]] בסוף חודש [[ניסן]] [[תשט"ו]] {{הערת שוליים|תאריך ההקמה מצויין כ[[ב' אייר]], יום ההולדת של [[אדמו"ר המהר"ש]]}}, בעקבות הקמת [[צעירי אגודת חב"ד בארץ הקודש]]{{הערת שוליים|הרבי אמר כי בעצם היה צריך הרעין לבוא מניו יורק, ופלא שדווקא "אלה שרחוקים מכאן" החלו בכך...}}. הרבי התווה את פעילות הארגון{{הערת שוליים|אגרת לאסיפת היסוד של הארגון [[אגרות קודש אדמו"ר שליט"א]], חי"א, [http://www.chabadlibrary.org/books/admur/ig/11/3429.htm אגרת ג'תכט]}}. לארגון העביר [[הרבי]] את הוראותיו החדשות בנושאי [[הפצת המעיינות]],<REF>‏דוגמה מהוראות הרבי לחסידיו דרך צעירי חב"ד: [http://www.chabadlibrary.org/books/admur/ig/25/9420.htm פרטים ובקשות למבצע תפילין] - [[אגרות קודש]] חכ"ה, אגרת ט'תכ.‏</REF>, והוא הי' מפיצם לכלל [[אנ"ש]] ב[[עולם]]<REF>עד היום מפרסם הארגון מפעם לפעם 'תזכורות' אודות הוראות הרבי השייכות לאותו זמן</REF>.


==פעולות==
'''העובדה שכ-330 שנה אחרי טראומת משיחיות השקר של שבתי צבי שוב נמצא ביהדות גורם חשוב הטוען למשיחיות - לא סתם טענה שמדובר בתקופת גאולה, לטענה זו שותפים רבים, בוודאי בחוגי הימין הדתי-לאומי, אלא משיחיות פרסונלית), משכה גם את תשומת הלב הן של עולם שומרי המצוות, שנדרש לגבש התייחסות ערכית לתופעה, והן של עולם המחקר, שנמצא לו לפתע כר לחקר תופעה משיחית "בזמן אמת", תוך כדי התהוותה.


מידי [[יום שישי]] מפעיל צא"ח [[תמימים]] ל[[מבצעים]]. לקראת החגים הוא מוציא [[תמימים]] למבצעים הקשורים לחג {{הערת שוליים|[[מבצע שופר]], [[מבצע לולב]], [[מבצע סוכה]], [[מבצע חנוכה]], [[מבצע פורים]], [[מבצע מצה]] וכו'}}, ולמעשה הוא מרכז את כלל פעולות המבצעים ב[[ניו יורק]].  
כשם שהתופעה עצמה מרתקת, כך גם שני סוגי ההתייחסות אליה - הדתית והמחקרית. בתחום הראשון בלטה התייחסותו של מנהיג הציבור הליטאי בישראל (המתנגד מסורתית לחסידות בדיוק בשל החשד שהיא מסתירה מאחוריה שאיפה משיחית), הרב אליעזר שך. הרב שך, שהיה ידוע באופן כללי במנהיגותו החריפה והתקיפה, נהג כך גם כלפי גילויי המשיחיות של חב"ד. מיוחסת לו האימרה כי "חב"ד היא הדת הכי קרובה ליהדות", כלומר מבחינתו עצם התופעה המשיחית כבר הוציאה אותה מחוץ לגבולות היהדות. ראוי לציין שהוא אמר את הדברים עוד לפני פטירת הרבי מלובביץ', בקיץ 1994, אירוע שהחריף עוד יותר את הבעייתיות של המשיחיות החב"דית - כשחוגים נרחבים בתוכה סירבו לקבל את העובדה שהמוות סתם את הגולל על אפשרות משיחיותו של הרבי, ונתלו באמונות סמי-נוצריות שהרבי לא מת אלא "נסתר מן העין", והוא עתיד להתגלות. חוגים אחרים, מצומצמים יותר, הרחיקו לכת באימוץ המודל הנוצרי ואף ייחסו לרבי מעמד של בורא העולם ממש).  


בנוסף לכך מו"ל צא"ח מידי שבוע עלון שבועי בנושאי [[יהדות]] בשם "לחיים", ולקראת החגים הוא מוציא עלוני הסברה.
הרב ד"ר יצחק קראוס, ראש המדרשה לנשים באוניברסיטת בר-אילן, מגלם בכפל תאריו את כפל ההתייחסות לסוגיה: הפן הפנים-דתי והפן המחקרי. בספרו החדש הוא מבקש להתמודד לעומק עם תופעת המשיחיות החב"דית, לבחון את מקורותיה, סיבות לעיתויה, ההצדקות התיאולוגיות שבהן השתמשה, השלבים השונים בהתפתחותה והאמצעים שבהן מימשה את תפיסתה. כבר בראשית הספר הוא מצביע על עובדה משמעותית: המשיחיות היתה שם מן הרגע הראשון. הוא מצטט בהרחבה את נאומו הראשון של הרבי כ"נשיא" החסידות (התואר המוענק בחב"ד למנהיג) משבט תשי"א (1951), כדי להדגיש שכבר אז דיבר הרבי על דורו כדור ביאת משיח. למעשה, הוא מדגיש שכבר המנהיג שקדם לרבי, חותנו הרי"ץ (הרב יצחק שניאורסון), דיבר על תקופתו כעידן גאולה. חשוב להדגיש שעולם המחקר יודע זה מכבר על קיומו של גרעין משיחי בחב"ד עוד בתקופת האדמו"ר הקודם, אבל מכיוון שהציבור הרחב נוטה לייחס את ההתפרצות המשיחית ל-13 שנותיו האחרונות של הרבי (מאז עודד את שירת השיר "אנחנו רוצים משיח עכשיו", ב-1981), ומכיוון שהספר נועד לציבור הרחב, הרי יש בהחלט חשיבות להדגשה זו גם אם אין בה חידוש מחקרי.  


ב[[חג הסוכות]] מפעיל הארגון [[סוכה]] מול בניין ה[[או"ם]]. ב[[חנוכה]] הם מפעילים את [[החנוכיה הגדולה בעולם]]{{הערת שוליים|1=ספר הגינס: [http://col.org.il/show_news.rtx?artID=16710 "המנורה הגדולה בתבל"]}}, המודלקת באמצעות מנוף <REF>שתי ההדלקות ‏בשנת [[תשס"ז]] [http://col.org.il/show_news.rtx?artID=25894] ו[http://col.org.il/show_news.rtx?artID=25621].</REF> על ידי אישי ציבור<REF>ראש עיירית [[ניו יורק]], מייקל בלומבערג [http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=222 1 בשנת תשס"ג].</REF>.
ההצדקה התיאולוגית שבה השתמש הרבי לרעיון שדורו הוא דור משיח היא העובדה שהוא האדמו"ר השביעי של חב"ד (מכאן שמו של הספר). שבע הוא מספר בעל משמעות מיסטית בתרבויות שונות, ובהן היהדות, ובמיוחד בזרם הקבלי-חסידי שלה. בהקשר שלנו, מכיוון שאדמו"רי חב"ד האחרונים ראו עצמם לא כמנהיגים לחסידיהם בלבד אלא לדור כולו, הרי שדורו של האדמו"ר השביעי של חב"ד נחשב כולו כדור בעל מעמד מיוחד. לפי הרבי, זהו הדור שבו צפויה סוף-סוף הגאולה המשיחית המיוחלת.  


מידי [[י"א ניסן]] מארגן הארגון ב[[סנט]] של [[ניו יורק]] [[התוועדות חסידית]].
לפי עמדה זו, לחסידי חב"ד יש תפקיד מיוחד בגאולה הצפויה: מכיוון שפעולותיו של כל יהודי משמעותיות לגבי מימושו של הפוטנציאל המשיחי, עליהם להבטיח שכל יהודי יעשה את חלקו כדי שהפוטנציאל לא יוחמץ. בכך מוטלת על החסידים אחריות היסטורית מרחיקת לכת, כמעט קוסמית, ששכרה בצדה: הכבוד העצום להיות שותפים בתהליך, שפעילותם מתנה את עצם הצלחתו. כך מבין קראוס את כוח המשיכה של המטלות הקשות שהטיל הרבי על חסידיו: מאי-נוחות בעמידה בדוכן תוך ניסיון לחזר אחר יהודים שיניחו תפילין, ועד אי-נוחות גבוהה בהרבה - שליחים שיצאו לקצווי עולם כדי למלא שם את התפקיד שהוטל עליהם במימוש הגאולה. עם זאת, לפי קראוס, הרבי לא העז לבחון את אמונתם של חסידיו באופן מיידי וטוטאלי: הוא העמיס עליהם את משימות הגאולה באופן הדרגתי: ראשית, בניית החצר עצמה, שנמצאה במצב קשה לאחר השואה. משם הוא עבר להפצת החסידות ברחבי העם היהודי, ורק לאחר מכן פנה לשלב השלישי, שלא תיתכן גאולה אוניברסלית בלעדיו - הפצת המסר של חב"ד גם ללא-יהודים.  


פעילות מיוחדת היא תיפעולו הקבוע של [[בית חב"ד בנמל התעופה קנדי]], בניהולו של הרב [[יקותיאל מנחם ראפ]].
קראוס בחר להתמקד במחקרו בשני אפיקים: התיאולוגי והמעשי. רוצה לומר: מהי הפילוסופיה הדתית שבאמצעותה ביקש הרבי לשכנע את חסידיו שתקופתו היא אמנם תקופה משיחית; כיצד התפתחה התיאולוגיה הזו מהצבעה על הדור כ"דור גאולה", ועד רמיזות לעצמו (ועוד יותר: מתן לגיטימציה לאחרים להצביע עליו) כמשיח. ברוח דומה, הוא מפרט גם את השלבים המעשיים השונים של מימוש התפיסה המשיחית.
 
זו כמובן התמקדות לגיטימית, אבל היא משאירה את הסיפור חסר בכמה היבטים חשובים, בעיקר ההיסטורי והסוציולוגי. לדוגמה, מה גרם להתפרצות המשיחית דווקא בעיתוי שבו התפרצה? אם נצא מנקודת הנחה שהקישור ל"דור השביעי" אינו הגורם להתפרצות המשיחית, אלא רק האמצעי שדרכו ביקש הרבי לשכנע את שומעיו לאחר שהחליט לנקוט מדיניות משיחית, יש צורך להצביע על הגורמים ההיסטוריים לכך: משבר השואה? אולי המשבר האישי הכרוך בעובדה שלא היו לו ילדים, וגם לא קרובים אחרים, שיוכלו למלא את מקומו בבוא העת, ולכן היה צורך לשכנע את החסידים שמשימת החסידות מסתיימת בדורו שלו? ואולי זו דווקא ההכרה שההתפתחות הטכנולוגית, בתוספת השכלתו הכללית, בכלל מאפשרות לראשונה לחסידות יומרה משיחית גלובלית? הספר אינו מפרט בסוגיות אלה.
 
שאלות נוספות שאינן עולות הן: כיצד הגיבו החסידים למדיניות המשיחית? האם מיד נעשתה פופולרית, או שהרבי היה צריך להתגבר על התנגדות בתחום זה? ובכלל, האם התקשה בייצוב מנהיגותו? איך התמודד עם התופעות הסותרות לכאורה את ההנחה שמדובר בעידן משיחי, כמו השואה וההתבוללות? כל אלה הן שאלות נכבדות שהספר אינן מתמודד איתן. ומכאן שסוגיית משיחיותו של הרבי מלובביץ' עוד יכולה לספק כר נרחב למחקר גם עבור חוקרים נוספים.'''


==ספריית לוי יצחק==
==ספריית לוי יצחק==

גרסה מ־22:19, 1 בפברואר 2011

ארצות הברית

הכנס השנתי של צא"ח בניו יורק

צעירי אגודת חב"ד המרכזית משמש בתואר כאחראי כללי על פעילות חב"ד בעולם. בפועל הוא מאגד את בתי חב"ד בניו יורק וחולש גם על סניפים מסויימים בלונדון ובפריז.

הארגון הוקם‏‏[1] על ידי כ"ק אדמו"ר מלך המשיח בסוף חודש ניסן תשט"ו [2], בעקבות הקמת צעירי אגודת חב"ד בארץ הקודש[3]. הרבי התווה את פעילות הארגון[4]. לארגון העביר הרבי את הוראותיו החדשות בנושאי הפצת המעיינות,[5], והוא הי' מפיצם לכלל אנ"ש בעולם[6].

העובדה שכ-330 שנה אחרי טראומת משיחיות השקר של שבתי צבי שוב נמצא ביהדות גורם חשוב הטוען למשיחיות - לא סתם טענה שמדובר בתקופת גאולה, לטענה זו שותפים רבים, בוודאי בחוגי הימין הדתי-לאומי, אלא משיחיות פרסונלית), משכה גם את תשומת הלב הן של עולם שומרי המצוות, שנדרש לגבש התייחסות ערכית לתופעה, והן של עולם המחקר, שנמצא לו לפתע כר לחקר תופעה משיחית "בזמן אמת", תוך כדי התהוותה.

כשם שהתופעה עצמה מרתקת, כך גם שני סוגי ההתייחסות אליה - הדתית והמחקרית. בתחום הראשון בלטה התייחסותו של מנהיג הציבור הליטאי בישראל (המתנגד מסורתית לחסידות בדיוק בשל החשד שהיא מסתירה מאחוריה שאיפה משיחית), הרב אליעזר שך. הרב שך, שהיה ידוע באופן כללי במנהיגותו החריפה והתקיפה, נהג כך גם כלפי גילויי המשיחיות של חב"ד. מיוחסת לו האימרה כי "חב"ד היא הדת הכי קרובה ליהדות", כלומר מבחינתו עצם התופעה המשיחית כבר הוציאה אותה מחוץ לגבולות היהדות. ראוי לציין שהוא אמר את הדברים עוד לפני פטירת הרבי מלובביץ', בקיץ 1994, אירוע שהחריף עוד יותר את הבעייתיות של המשיחיות החב"דית - כשחוגים נרחבים בתוכה סירבו לקבל את העובדה שהמוות סתם את הגולל על אפשרות משיחיותו של הרבי, ונתלו באמונות סמי-נוצריות שהרבי לא מת אלא "נסתר מן העין", והוא עתיד להתגלות. חוגים אחרים, מצומצמים יותר, הרחיקו לכת באימוץ המודל הנוצרי ואף ייחסו לרבי מעמד של בורא העולם ממש).

הרב ד"ר יצחק קראוס, ראש המדרשה לנשים באוניברסיטת בר-אילן, מגלם בכפל תאריו את כפל ההתייחסות לסוגיה: הפן הפנים-דתי והפן המחקרי. בספרו החדש הוא מבקש להתמודד לעומק עם תופעת המשיחיות החב"דית, לבחון את מקורותיה, סיבות לעיתויה, ההצדקות התיאולוגיות שבהן השתמשה, השלבים השונים בהתפתחותה והאמצעים שבהן מימשה את תפיסתה. כבר בראשית הספר הוא מצביע על עובדה משמעותית: המשיחיות היתה שם מן הרגע הראשון. הוא מצטט בהרחבה את נאומו הראשון של הרבי כ"נשיא" החסידות (התואר המוענק בחב"ד למנהיג) משבט תשי"א (1951), כדי להדגיש שכבר אז דיבר הרבי על דורו כדור ביאת משיח. למעשה, הוא מדגיש שכבר המנהיג שקדם לרבי, חותנו הרי"ץ (הרב יצחק שניאורסון), דיבר על תקופתו כעידן גאולה. חשוב להדגיש שעולם המחקר יודע זה מכבר על קיומו של גרעין משיחי בחב"ד עוד בתקופת האדמו"ר הקודם, אבל מכיוון שהציבור הרחב נוטה לייחס את ההתפרצות המשיחית ל-13 שנותיו האחרונות של הרבי (מאז עודד את שירת השיר "אנחנו רוצים משיח עכשיו", ב-1981), ומכיוון שהספר נועד לציבור הרחב, הרי יש בהחלט חשיבות להדגשה זו גם אם אין בה חידוש מחקרי.

ההצדקה התיאולוגית שבה השתמש הרבי לרעיון שדורו הוא דור משיח היא העובדה שהוא האדמו"ר השביעי של חב"ד (מכאן שמו של הספר). שבע הוא מספר בעל משמעות מיסטית בתרבויות שונות, ובהן היהדות, ובמיוחד בזרם הקבלי-חסידי שלה. בהקשר שלנו, מכיוון שאדמו"רי חב"ד האחרונים ראו עצמם לא כמנהיגים לחסידיהם בלבד אלא לדור כולו, הרי שדורו של האדמו"ר השביעי של חב"ד נחשב כולו כדור בעל מעמד מיוחד. לפי הרבי, זהו הדור שבו צפויה סוף-סוף הגאולה המשיחית המיוחלת.

לפי עמדה זו, לחסידי חב"ד יש תפקיד מיוחד בגאולה הצפויה: מכיוון שפעולותיו של כל יהודי משמעותיות לגבי מימושו של הפוטנציאל המשיחי, עליהם להבטיח שכל יהודי יעשה את חלקו כדי שהפוטנציאל לא יוחמץ. בכך מוטלת על החסידים אחריות היסטורית מרחיקת לכת, כמעט קוסמית, ששכרה בצדה: הכבוד העצום להיות שותפים בתהליך, שפעילותם מתנה את עצם הצלחתו. כך מבין קראוס את כוח המשיכה של המטלות הקשות שהטיל הרבי על חסידיו: מאי-נוחות בעמידה בדוכן תוך ניסיון לחזר אחר יהודים שיניחו תפילין, ועד אי-נוחות גבוהה בהרבה - שליחים שיצאו לקצווי עולם כדי למלא שם את התפקיד שהוטל עליהם במימוש הגאולה. עם זאת, לפי קראוס, הרבי לא העז לבחון את אמונתם של חסידיו באופן מיידי וטוטאלי: הוא העמיס עליהם את משימות הגאולה באופן הדרגתי: ראשית, בניית החצר עצמה, שנמצאה במצב קשה לאחר השואה. משם הוא עבר להפצת החסידות ברחבי העם היהודי, ורק לאחר מכן פנה לשלב השלישי, שלא תיתכן גאולה אוניברסלית בלעדיו - הפצת המסר של חב"ד גם ללא-יהודים.

קראוס בחר להתמקד במחקרו בשני אפיקים: התיאולוגי והמעשי. רוצה לומר: מהי הפילוסופיה הדתית שבאמצעותה ביקש הרבי לשכנע את חסידיו שתקופתו היא אמנם תקופה משיחית; כיצד התפתחה התיאולוגיה הזו מהצבעה על הדור כ"דור גאולה", ועד רמיזות לעצמו (ועוד יותר: מתן לגיטימציה לאחרים להצביע עליו) כמשיח. ברוח דומה, הוא מפרט גם את השלבים המעשיים השונים של מימוש התפיסה המשיחית.

זו כמובן התמקדות לגיטימית, אבל היא משאירה את הסיפור חסר בכמה היבטים חשובים, בעיקר ההיסטורי והסוציולוגי. לדוגמה, מה גרם להתפרצות המשיחית דווקא בעיתוי שבו התפרצה? אם נצא מנקודת הנחה שהקישור ל"דור השביעי" אינו הגורם להתפרצות המשיחית, אלא רק האמצעי שדרכו ביקש הרבי לשכנע את שומעיו לאחר שהחליט לנקוט מדיניות משיחית, יש צורך להצביע על הגורמים ההיסטוריים לכך: משבר השואה? אולי המשבר האישי הכרוך בעובדה שלא היו לו ילדים, וגם לא קרובים אחרים, שיוכלו למלא את מקומו בבוא העת, ולכן היה צורך לשכנע את החסידים שמשימת החסידות מסתיימת בדורו שלו? ואולי זו דווקא ההכרה שההתפתחות הטכנולוגית, בתוספת השכלתו הכללית, בכלל מאפשרות לראשונה לחסידות יומרה משיחית גלובלית? הספר אינו מפרט בסוגיות אלה.

שאלות נוספות שאינן עולות הן: כיצד הגיבו החסידים למדיניות המשיחית? האם מיד נעשתה פופולרית, או שהרבי היה צריך להתגבר על התנגדות בתחום זה? ובכלל, האם התקשה בייצוב מנהיגותו? איך התמודד עם התופעות הסותרות לכאורה את ההנחה שמדובר בעידן משיחי, כמו השואה וההתבוללות? כל אלה הן שאלות נכבדות שהספר אינן מתמודד איתן. ומכאן שסוגיית משיחיותו של הרבי מלובביץ' עוד יכולה לספק כר נרחב למחקר גם עבור חוקרים נוספים.

ספריית לוי יצחק

ערך מורחב – ספריית לוי יצחק

בשנת תשל"ו ייסד צא"ח בהוראת הרבי ספריית קריאה פתוחה לציבור הרחב בשם "ספריית לוי יצחק", ע"ש רבי לוי יצחק, אבי הרבי. הספרייה ממוקמת ברח' קינגסטון שבשכונת קראון הייטס. מנהלה הראשון הי' הרב נחמיה יום טוב קסלר ע"ה.

וועידות

על פי הוראת הרבי מכנסת צא"ח שני וועידות מידי שנה -

א. 'הוועידה השנתית', בה נואמים פעילים מכל העולם, בה מוסרים דו"חות מפעילות השנה החולפת ומתכננים פעילות לשנה שתבוא. בראש הועידה עמד הרב שניאור זלמן גרליק, וכיום עומד בראשה הרב שמואל בוטמן. הועידה מתקיימת ב770[7].

ב. 'התוועדות חברים' שנערכת ביום ייסוד צא"ח, ב' אייר, בהתוועדות מועלים זכרונות מימי הבראשית ומסכים את פעילות סניפי צא"ח בניו יורק. הועידה מתקיימת בספריית לוי יצחק, וראשה הוא הרב פסח משה גולדמן[8].

צוות

  • יו"ר הועד לדוברי עברית: הרב שרגא זלמנוב.
  • יו"ר ועדת שיעורי תורה: הרב פרץ פייגינסון.


הערות שוליים

  1. ‏הקמת ההוראה להקמת הארגון: תורת מנחם, חי"ד ע' 63 (בסוף העמוד) וע' 64
  2. תאריך ההקמה מצויין כב' אייר, יום ההולדת של אדמו"ר המהר"ש
  3. הרבי אמר כי בעצם היה צריך הרעין לבוא מניו יורק, ופלא שדווקא "אלה שרחוקים מכאן" החלו בכך...
  4. אגרת לאסיפת היסוד של הארגון אגרות קודש אדמו"ר שליט"א, חי"א, אגרת ג'תכט
  5. ‏דוגמה מהוראות הרבי לחסידיו דרך צעירי חב"ד: פרטים ובקשות למבצע תפילין - אגרות קודש חכ"ה, אגרת ט'תכ.‏
  6. עד היום מפרסם הארגון מפעם לפעם 'תזכורות' אודות הוראות הרבי השייכות לאותו זמן
  7. הועידה השנתית החמישים וארבע, תש"ע
  8. התוועדות ב' אייר תשס"ח, חב"ד אינפו.