דף היומי: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 143 בתים ,  4 במאי 2010
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
תקנת לימוד ה'''דף היומי''' ב[[תלמוד בבלי]], הינה תקנה שנתקנה על ידי הרב מאיר שפירא מלובלין בכנסיה הגדולה של אגודת ישראל, בשנת [[תרפ"ג]] ב[[אוסטריה]].
תקנת לימוד ה'''דף היומי''' ב[[תלמוד בבלי]], הינה תקנה שנתקנה על ידי הרב [[מאיר שפירא]] מלובלין בכנסיה הגדולה של אגודת ישראל, בשנת [[תרפ"ג]] ב[[אוסטריה]].


באותם שנים, חב"ד כבר לא היתה חלק מאגודת ישראל, ומכיון שמאז ועד עתה ברור כי תקנת הדף היומי היא בכדי לאחד את עם ישראל סביב אגודת ישראל, בחב"ד לא לומדים דף היומי.
== תקנת הדף היומי בחב"ד ==


(ובכדי לחדד, כדאי לציין כי בכל הפלגים המשתייכים לעדה החרדית וסאטמר, לא לומדים דף היומי, מאותה סיבה, שאינם רוצים להיות משוייכים לאגודת ישראל)
באותם שנים, חב"ד כבר לא היתה חלק מ[[אגודת ישראל]], ומכיון שמאז ועד עתה ברור כי תקנת הדף היומי היא בכדי לאחד את עם ישראל סביב אגודת ישראל, בחב"ד לא לומדים דף היומי<REF>ובכדי לחדד, כדאי לציין כי בכל הפלגים המשתייכים לעדה החרדית ו[[סאטמר]], לא לומדים דף היומי, מאותה סיבה, שאינם רוצים להיות משוייכים לאגודת ישראל</REF>.


בשיחה בשבת פרשת שלח [[תשמ"ח]] דיבר [[הרבי]] על ענין תקנת דף היומי שאין נהוג בחב"ד, והסביר כי שונה התקנה מאשר האסיפה הקדושה של הנשיאים, עליה מובא כי חלשה דעתו של [[אהרן]] על כך שלא השתתף באסיפה לדבר שב[[קדושה]] שהיה על ידי הכלל.
בשיחה בשבת פרשת שלח [[תשמ"ח]] דיבר [[הרבי]] על ענין תקנת דף היומי שאין נהוג בחב"ד, והסביר כי שונה התקנה מאשר האסיפה הקדושה של הנשיאים, עליה מובא כי חלשה דעתו של [[אהרן]] על כך שלא השתתף באסיפה לדבר שב[[קדושה]] שהיה על ידי הכלל.


שני חילוקים ישנם: א. כאן לא היתה הסכמה על ידי כל גדולי ישראל, אלא ישנם כאלו שהתנגדו לכך.
שני חילוקים ישנם:  
 
א. כאן לא היתה הסכמה על ידי כל גדולי ישראל, אלא ישנם כאלו שהתנגדו לכך.


ב. ובפרט ש[[אדמו"ר הריי"צ]] לא ציוה להתל' התמימים שילמדו זה, וזה גופא שלא ציוה ה"ז גופא מוכיח תכלית השלילה לזה.
ב. ובפרט ש[[אדמו"ר הריי"צ]] לא ציוה להתל' התמימים שילמדו זה, וזה גופא שלא ציוה ה"ז גופא מוכיח תכלית השלילה לזה.
== החיסרון בתקנת הדף היומי ==


הטעם, הסביר הרבי, י"ל שמה שלא כולם הסכימו להצעה זו שהרי זה לוקח זמן משיעורים דלימוד המוסר, לימוד ה[[חסידות]] וכן פלפול וכו', מלבד השיעורים הקבועים שנסדרו ע"י אנשי כנסת הגדולה וב[[תפלה]] בכל יום, וכן תקנות שונות של הרבנים כל אחד ואחד.
הטעם, הסביר הרבי, י"ל שמה שלא כולם הסכימו להצעה זו שהרי זה לוקח זמן משיעורים דלימוד המוסר, לימוד ה[[חסידות]] וכן פלפול וכו', מלבד השיעורים הקבועים שנסדרו ע"י אנשי כנסת הגדולה וב[[תפלה]] בכל יום, וכן תקנות שונות של הרבנים כל אחד ואחד.
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:השקפה בתורת חב"ד]]
[[קטגוריה:השקפה בתורת חב"ד]]
39,916

עריכות