חב"דפדיה:דיווח על טעויות: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
(האב רחמנות)
שורה 120: שורה 120:
לא מצוינת הגדרת "השכל האלוקי"  ומה ההבדל בין "שכל" ל"מוח"
לא מצוינת הגדרת "השכל האלוקי"  ומה ההבדל בין "שכל" ל"מוח"
:לגבי השכל האלוקי תוכל לראות [https://www.merkazato.co.il/%D7%A9%D7%9B%D7%9C-%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%A7%D7%99%D7%99-%D7%95%D7%A9%D7%9B%D7%9C-%D7%90%D7%A0%D7%95%D7%A9%D7%99/ כאן], לגבי ההבדל בין שכל למוח, אני חושב שחד הם. מתייג את {{א|Mdafula}}. ישר כח. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]]  ~ <font size="3"><span style="color:#0000FF;"> [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</span></font>  ~ <font size="2">(02:22, כ"ג בסיוון, ה'תשפ"ג)</font>.
:לגבי השכל האלוקי תוכל לראות [https://www.merkazato.co.il/%D7%A9%D7%9B%D7%9C-%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%A7%D7%99%D7%99-%D7%95%D7%A9%D7%9B%D7%9C-%D7%90%D7%A0%D7%95%D7%A9%D7%99/ כאן], לגבי ההבדל בין שכל למוח, אני חושב שחד הם. מתייג את {{א|Mdafula}}. ישר כח. בברכה, [[משתמש:יוסף בן מלמד|יוסף בן מלמד]]  ~ <font size="3"><span style="color:#0000FF;"> [[שיחת משתמש:יוסף בן מלמד|יחי המלך המשיח!]]</span></font>  ~ <font size="2">(02:22, כ"ג בסיוון, ה'תשפ"ג)</font>.
== [[אליעזר מנחם שך]] ==
רשעים עליכם נאמר מוטב שלא בא לעולם וזה מוכיח כמה הוא צדק
באומרו שאתם הכת הכי קרובה ליהדות זה היה נכון אז היום יש כבר יותר קרובים ..


== [[אחליפו דוכתייהו]] ==
== [[אחליפו דוכתייהו]] ==

גרסה מ־23:47, 13 ביוני 2023

דף זה מיועד לדיווח על טעויות שנמצאו בערכי חב"דפדיה.

  • לדיווח על טעות, היכנסו לערך שבו מופיעה הטעות ולחצו על "דיווח על טעות" בתפריט הצד, ליד הקישור לערכים מומלצים.
  • חב"דפדיה היא אנציקלופדיה שכל אחד יכול לערוך. לכן, אם נתקלתם בשגיאה אנו ממליצים לתקן אותה בעצמכם באמצעות קישור העריכה המופיע בדפי חב"דפדיה (להסבר נוסף: חב"דפדיה: ברוכים הבאים).
  • דף זה אינו מיועד לתלונות על תוכן חסר או נושאים שאינם מופיעים. אם ערך מסוים חסר ניתן לבקש את כתיבתו בדף בקשת ערכים או לכתוב אותו בעצמכם על פי כללי הכתיבה. דיווחים על תוכן חסר לא יטופלו בדף זה אלא יועברו לדפי השיחה של הערכים הרלוונטיים (אם מדובר בתוכן מהותי ניתן להוסיף תבנית {{להשלים}}).
הנחיות למטפלים בדיווחים

לטיפול בדיווח יש כמה חלקים:

  1. בדיקה וסיווג של הדיווח עצמו. במידה והמשוב שהתקבל הוא שטחי או לוקה בחסר, ניתן לעשות שימוש ב{{הרחיבו}}.
  2. תיקון דף התוכן אם יש צורך. טרם התיקון, יש להיות ביקורתיים ולא להסתמך על הדיווח באופן בלעדי אלא לנסות לאמת אותו עם מקורות אחרים.
  3. תגובה והסבר לטיפול בדף השיחה (ראו להלן)
  4. עדכון הסטטוס בדף זה
  5. כשהדיווח בו טיפלתם היה דיווח טוב, רצוי להודות למדווח בדף שיחתו. השתמשו בבקשה ב{{תודה על דיווח}}, אם מדובר באלמוני. אם מדובר במשתמש רשום השתמשו בבקשה ב{{תודה על דיווח לרשום}}. במקרה של קבלת מספר דיווחים מאותו משתמש, ניתן לעשות שימוש ב{{הצטרפו אלינו}}, על מנת לעודד אותו לתקן את השגיאות בעצמו.
  6. במקרה של דיווחים שגויים חוזרים ונשנים לאותו דף, ניתן לבקש יצירת 'הודעת עריכה לדף' שתוצג למשתמש בעת דיווח עתידי על טעות באותו דף.

כדי להגיב על הדיווח בדף השיחה של הערך, אפשר להקיש על קישורית העריכה שליד כותרת המשנה "פרטי הדיווח". אנא הקפידו להוסיף את הערותיכם מעל להערה המוסתרת שמבקשת זאת. אם כותרת המשנה "פרטי הדיווח" לא מופיעה (למשל כאשר הדיווח מתייחס לדף שאינו במרחב הערכים), רשמו את התגובה לדיווח בדף זה.

עדכון הסטטוס בדף זה נעשה על ידי החלפת הפרמטר "חדש" שמופיע בתבנית המצב ({{/מצב|חדש}}) באחד הערכים הבאים: החלפה זו תשנה את צבע ותוכן תיבת הסטטוס המופיעה ליד הדיווח:



מקבל פרמטר יחיד. מצב טיפול אחד מהבאים:

  • חדש
  • טופל
  • בטיפול
  • לא טעות (דיווח שגוי)
  • ללא תוכן
  • הצעה לשיפור
  • כבר דווח
  • לא ניתן לטפל

מצב טיפול: חדש

מצב טיפול: טופל

מצב טיפול: בטיפול

מצב טיפול: לא טעות

מצב טיפול: ללא תוכן

מצב טיפול: הצעה לשיפור

מצב טיפול: כבר דווח

מצב טיפול: לא ניתן לטפל


חב"דפד אחראי על המיזם: יוסף בן מלמד

אחראי המיזם יטפל בערכים שלא יפתרו במהלך הדיון השוטף ויארכב את הדיונים. לדף זה אין ארכיון וכל הדיווחים מאורכבים בדפי השיחה של הערכים הרלוונטיים.

מעבר לתחתית הדף


תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיוני דיווח על טעויות
12345
חב"דפדיה: פיתוח טכני



סידור מהרי"ד

מצב טיפול: טופל

הקישור בתחתית העמוד מת. Shturem.net לא קיים. -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

טופל, ישר כח! . בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (07:19, ד' באייר, ה'תשפ"ג).

יקיר קאופמן

מצב טיפול: דרוש מקור

ממה שידוע לי הוא מבוגר יותר, בן 60 לפחות -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

ההבדל בין גיל 43 (מה שנכתב בערך) לבין גיל 60 (מה שאתה טוען) הוא דרסטי. אנא הבא מקור לדבריך, תודה. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (01:59, ה' באייר, ה'תשפ"ג).

דוד זושא אלכסנדר קניג

מצב טיפול: טופל

אחיו של רבי גדליה אהרון קניג לא ראיתי שרשום -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

כבר טופל. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (22:13, ה' באייר, ה'תשפ"ג).

ספירות הגנוזות וספירות אין קץ

מצב טיפול: דרושה הבהרה

בהמשך תרע״ב (פט״ז, פכ״א) מביא דרך בעסה״ג ש״אין זה בחי׳ כח הגבול שבא״ס״ -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

לא הבנתי מהי הטעות. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (22:56, ז' באייר, ה'תשפ"ג).

משה בן טוב

מצב טיפול: טופל

נפטר ב-ה אב. (לא כפי שמצוין ב-ה אלול) -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

טופל, ישר כח!. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (22:53, ז' באייר, ה'תשפ"ג).

י"ד באייר

מצב טיפול: דרוש מקור

הבנתי שתאריך זה הוא לא יום פטירתו של רבי מאיר בעל הנס, אלא רק חגגו את ההילולא ביום זה מכמה סיבות. -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

נשמח לשמוע על מקור לדבריך, יש"כ!. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (09:38, י"ד באייר, ה'תשפ"ג).
ככל הידוע לי, אין מקור לציון ההילולא ביום י"ד באייר.. וכן מקובל בישיבת חב"ד ובין אנ"ש טבריא -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
בטוחני שיש מקור כלשהוא. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (23:54, ט"ו בסיוון, ה'תשפ"ג).

חב"דפדיה:רשימת תלמידי הקבוצה

מצב טיפול: טופל

נא להוסיף בקבוצה תשנ"ה: יצחק (איז'ו) פרומר -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

טופל, ישר כח!. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (01:44, ט"ז באייר, ה'תשפ"ג).

מנשה חדד

מצב טיפול: טופל

יש לו בן גדול הרב לוי חדד -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

טופל, ישר כח!. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (01:47, ט"ז באייר, ה'תשפ"ג).

סופר וספר וסיפור

מצב טיפול: טופל

בתרע״ב ח״ג עמוד א׳שפא (מהדורת תשנב) ספר - תושב״כ. סופר - תושבע״פ. סיפור - כשלומדים תורה בדיבור. ועיי״ש בהרחבה -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

יפה מאוד! נוסף לערך, יש"כ!. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (11:55, י"ט באייר, ה'תשפ"ג).

מרדכי ליפשיץ (רוסטוב)

מצב טיפול: טופל

שלום רב. אני נכדה של מרדכי ליפשיץ רציתי למסור ל Chabad תמונה של סבא שלי היקר. טלפון שלי +972526696673. שבת שלום -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

תודה רבה! שלחתי לך הודעה. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (01:38, כ"ג באייר, ה'תשפ"ג).

שמואל הנביא

מצב טיפול: טופל

המקור לפסוק משה ואהרן בכהניו ושמואל בקוראי שמו הוא לא פרק צ"ו כפי שכתבתם אלא פרק צ'ט -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

טופל, ישר כח!. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (11:31, כ"ו באייר, ה'תשפ"ג).

אברהם גודין

מצב טיפול: דרושה הבהרה

בתעודת הזהות היה מצויין שנת לידה 1910. איני יודע מה הנכון -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

היכן ראית את התעודת זהות? יש כאן שנתיים הפרש. נשמח לשמוע. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (16:57, כ"ז באייר, ה'תשפ"ג).

תומכי תמימים באר שבע (קטנה)

מצב טיפול: טופל

הרב ניצן חלק מנהל הרב יוסף יצחק כץ ראש ישבה מגיד שיעור ב' וג' -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

טופל, ישר כח . בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (07:07, כ"ח באייר, ה'תשפ"ג).

בוצינא דקרדוניתא

מצב טיפול: לא טעות

תודה רבה להסבר -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

בשמחה רבה. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (23:01, כ"ח באייר, ה'תשפ"ג).

תשפ"ג

מצב טיפול: לא טעות

תהא שנת פדות/גאולה -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

מופיעים הראשי תיבות 'תהא שנת פלאות גדולות' ו'תהא שנת פדות גדולה'. זה מספיק. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (21:43, ה' בסיוון, ה'תשפ"ג).

יעקב הוניקבצ'ר

מצב טיפול: לא טעות

אין כזה איש -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

מאיפה הבאת את המסקנה הזאת? נשמח לשמוע. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (20:30, ח' בסיוון, ה'תשפ"ג).

שניאור זלמן פרקש

מצב טיפול: טופל

נולד בתשלד ובשנת תשמ"ה - כלומר כבן 11 - כבר הספיק להיות בישיבה בלוד, ולהמשיך למונטריאל? דורש בדיקה ותיקון -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

הסרתי את שנת תשמ"ה, ישר כח גדול!. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (16:07, י"ג בסיוון, ה'תשפ"ג).

ט"ז בסיוון

מצב טיפול: טופל

ב"ה

במדור "ימי חב"ד" בדף הבית, חסר את הסתלקות הרבנית פריידא בט"ז סיון שנת תקע"ג אין לי את הידע איך לשנות בעצמי.. וכן לא רואה איך בעיצוב החדש נכנסים לעמוד השיחה בתודה -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

טופל, ישר כח!. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (23:55, ט"ו בסיוון, ה'תשפ"ג).

צבי יוסף רביסקי

מצב טיפול: טופל

נולד בריגה -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

טופל, ישר כח!. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (23:33, י"ח בסיוון, ה'תשפ"ג).

מאיר אריה שמרלינג

מצב טיפול: טופל

התמונה היא של הרב גרליצקי לוחץ את ידי ראש העיר -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

טופל, ישר כח!. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (02:10, כ"ב בסיוון, ה'תשפ"ג).

חיים שטרן

מצב טיפול: לא טעות

הוא שלח את בניו בשנת תשכג ללמוד במוסדות חב״ד , בנותיו למדו בבית יעקב. -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

לא חושב שיש ענין להכניס. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (18:09, כ"ב בסיוון, ה'תשפ"ג).

מוחין ומידות

מצב טיפול: הצעה לשיפור

לא מצוינת הגדרת "השכל האלוקי" ומה ההבדל בין "שכל" ל"מוח"

לגבי השכל האלוקי תוכל לראות כאן, לגבי ההבדל בין שכל למוח, אני חושב שחד הם. מתייג את Mdafula. ישר כח. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (02:22, כ"ג בסיוון, ה'תשפ"ג).

אחליפו דוכתייהו

"ואולי יש לומר בדרך אפשר, שאין מחלוקת בין בעלי שתי השיטות הנ"ל" מה המקור לזה הרי יש את תיווכו של הארי של והרמק שגם בשיטתם שני ביאורים חיינו ברור בכל תורת החסידות באיזה דרך נוקטים אם פשוטים או מצויירים! , » "ואלו ואלו דברי אלקים חיים" אם באת לומר שאין השיטות חלוקות אין לומר אח"ז אלו מאלו... כי מאמר אלו מאלו... נאמר על שני שיטות חלוקות . "כי אכן באמת מצד עצם עצמותן של האורות - כפי שהם כלולים ומאוחדים בשרשם ומקורם - עצמות אור אין סוף ב"ה, הם מופשטים לגמרי מכל ציור והגדרה" זה אינו אמת לפי השיטה של המערכת שמדובר שישנו ציור בהאור ישרש הכלים מכח הגבול שבהור גופא , "ולכן גם בחיצוניותן הם מופשטים מהשגת הנבראים" אינו ברור מה בא לומר ," ורק הכלים - הם אלו שחושפים את הציור שבהם" בזה באת לתווך ולומר שבאמת האור פשוט בשרשו אלא שכתבת שהכלי חושף את הציור שבהאור.הנה זה סותר א"ע כי זה נכון לפי תיווך הארי והרמק כי אם נאמר שהאור פשוט אין הכלי יכול להביא ממנו י גילוי את ציורו כי אין בו שום ציור אלא כל הציור מהכלים

אחליפו דוכתייהו

שיטה ב. שהאורות מצויירים, שגם באורות מצד עצמם - בטרם התלבשותם בכלים - ישנה התחלקות והגדרה, כמו "אור החסד" "אור הגבורה" וכדומה, לפי שהם רק התפשטות מעצם האורות כפי שהם כלולים בעצמות אור אין סוף ב"ה, לפיכך הם מוגדרים ומחולקים לעשר. אלא שמכל מקום ההגדרה שבאורות אינה ממשית ומוחשית, נראית וגלויה לנבראים, וביחס לנבראים - האורות מופשטים לגמרי, ואלמלא התלבשות האורות בכלים המוגבלים אשר חושפים את ההגדרה והציור הפנימי והנעלם שבאורות - אין באפשרות האורות לרדת ולפעול בקרב הנבראים. זה מה שכתב העורך "לפי שהם רק התפשטות מעצם האורות כפי שהם כלולים בעצמות אור אין סוף ב"ה, לפיכך הם מוגדרים ומחולקים לעשר" מקור לזה? לכאורה הלשון ממש אינו מדוייק "אלא שמכל מקום ההגדרה שבאורות אינה ממשית ומוחשית, נראית וגלויה לנבראים, " גם זה אינו מדוייק כלל "ואלמלא התלבשות האורות בכלים המוגבלים אשר חושפים את ההגדרה והציור הפנימי והנעלם שבאורות - אין באפשרות האורות לרדת ולפעול בקרב הנבראים. " גם זה חסר דיוק ייתכן שהוא אמת אלא שלא בזה הוא גדר השיטה שאורות מצויירים