שמואל שלמה ליפשיץ: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(ביטול גרסה 491599 של הקצנות ודגלים (שיחה))
תגית: ביטול
שורה 20: שורה 20:
לאחר פטירת [[שלום דוב ליפשיץ|אביו]] בשנת [[תשע"א]] התמנה יחד עם [[ישראל לייב ליפשיץ (רמת גן)|אחיו]] לעמוד בראשות ארגון [[יד לאחים]], כיום הוא משמש כאחד מחברי הנהלת הארגון.
לאחר פטירת [[שלום דוב ליפשיץ|אביו]] בשנת [[תשע"א]] התמנה יחד עם [[ישראל לייב ליפשיץ (רמת גן)|אחיו]] לעמוד בראשות ארגון [[יד לאחים]], כיום הוא משמש כאחד מחברי הנהלת הארגון.


בשנת [[תשע"ה]] פסק מלמסור שיעורים בנגלה, ועבר למסור שיעורים בחסידות, הוא משמש כמשפיע של כיתה בשעיור ב' ומשנת [[תש"פ]] משמש בתפקיד זה באופן רשמי.
בשנת [[תשע"ה]] פסק מלמסור שיעורים בנגלה, ועבר למסור שיעורים בחסידות, ומשנת [[תש"פ]] משמש בתפקיד זה באופן רשמי.


==שיטת לימודו==
==שיטת לימודו==

גרסה מ־04:37, 29 באוגוסט 2021

הרב שמואל שלמה ליפשיץ
נואם בקריית שמונה

הרב שמואל שלמה ליפשיץ (יליד תשל"ב) הוא ר"מ ומשפיע בישיבת תומכי תמימים מגדל העמק, חבר הנהלת ארגון יד לאחים.

תולדות חיים

נולד בכ"ב תשרי תשל"ב לרב שלום דובער ליפשיץ, יו"ר ומיסד ארגון יד לאחים ונקרא ע"ש דוד סבתו הרב שמואל שלמה ליינר מראדזין.

בצעירותו למד במוסדותיהם של חסידי קרלין בבני ברק.

בישיבה קטנה למד בישיבת תומכי תמימים לוד. לאחריה למד שנה אחת בישיבה שקמה בנחלת הר חב"ד. לאחר מכן בישיבת תומכי תמימים מגדל העמק, ונתחבב מאוד על ראשי הישיבה שחשו בכישרונותיו הנדירים.

בשנת תש"נ, בעת לימודיו בישיבה מגדל העמק, ערך את הספר באגרות מלך - בו הערות ופלפולים באגרות קודש מעשרות רבנים[1].

לקראת שנת תנש"א נסע ללמוד בישיבת תומכי תמימים המרכזית ב-770 במסגרת שנת הקבוצה.

לאחר נישואיו עם מרת זלאטע, בתו של הרב יוסף יצחק וילשנסקי, החל לשמש כר"מ בישיבת תומכי תמימים מגדל העמק.

מיד עם היכנסו הפך להיות מאוד חביב בקרב תלמידיו, ובקרב כלל בחורי הישיבות נודע בהתמדתו הגדולה ובעמקנותו המפליאה.

לאחר פטירת אביו בשנת תשע"א התמנה יחד עם אחיו לעמוד בראשות ארגון יד לאחים, כיום הוא משמש כאחד מחברי הנהלת הארגון.

בשנת תשע"ה פסק מלמסור שיעורים בנגלה, ועבר למסור שיעורים בחסידות, ומשנת תש"פ משמש בתפקיד זה באופן רשמי.

שיטת לימודו

לרב ליפשיץ דרך לימוד ייחודית בלימוד והסברת הגמרא. שעוריו ניחנים, בנוסף להבעת בקיאותו הרבה בדברי הראשונים והאחרונים בסוגיא, הוא עמל בשיעוריו לדייק ולרדת לעומק ככל שניתן בדעת המפרשים והסבריהם, ובזה שונה ממגידי שיעורים אחרים בישיבה, שהם בעיקר מבארים את מהלך הסוגיה על פי הבנתם האישית. שיעוריו מפורסמים בדקותם ובעומקם ונודעו בהערצה במעמקים בעולם הישיבות החב"די ומחוצה לו.

משפחתו

הערות שוליים

  1. יחד עם עזריאל זעליג אשכנזי ויוסף יצחק אליטוב