מר"ש (שיחה | תרומות)
להתראות (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 22: שורה 22:


כלומר, אותיות [[א]]' ו[[י]]' מורות על בחינת [[זעיר אנפין|המשפיע]] בחינת זכר, ואותיות נ' כ' מורות על [[השכינה]] הקדושה, שהיא גילוי בבחינת מקבל. ולמה אמר "אנכי" ולא "אני"? אלא מכיון שיש שני בחינות בשכינה הקדושה, יש שכינה למעלה ([[בינה]] או [[לאה]]) ויש שכינה לתתא ([[מלכות]], [[רחל]]) וכולם נרמזים במילה אנכי, כי כולם גילויים של הבורא יתברך שהוא יחיד ומיוחד, וזה סוד כל האמונה, נ' ברחל וכ' בלאה.
כלומר, אותיות [[א]]' ו[[י]]' מורות על בחינת [[זעיר אנפין|המשפיע]] בחינת זכר, ואותיות נ' כ' מורות על [[השכינה]] הקדושה, שהיא גילוי בבחינת מקבל. ולמה אמר "אנכי" ולא "אני"? אלא מכיון שיש שני בחינות בשכינה הקדושה, יש שכינה למעלה ([[בינה]] או [[לאה]]) ויש שכינה לתתא ([[מלכות]], [[רחל]]) וכולם נרמזים במילה אנכי, כי כולם גילויים של הבורא יתברך שהוא יחיד ומיוחד, וזה סוד כל האמונה, נ' ברחל וכ' בלאה.
==קישורים חיצוניים==
*אהרן לייב רסקין, '''[https://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/137086/jewish/Nun.htm האות נו"ן]''', בתוך 'אותיות של אור - משמעות הלא"ף בית העברי', בהוצאת [[ועד שיחות באנגלית]] {{בית חבד}} (אנגלית)
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:אותיות]]
[[קטגוריה:אותיות]]