ט"ו בחשוון: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (←נפטרו) |
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) מ (החלפת טקסט – "שמיני עצרת תשל"ח" ב־"ראש חודש כסלו") |
||
שורה 11: | שורה 11: | ||
==ימי חב"ד== | ==ימי חב"ד== | ||
===אירועים=== | ===אירועים=== | ||
*[[תשל"ח]] (27/10/1977 [[מניין אומות העולם|למניינם]]) - [[הרבי]] יצא לראשונה מחדרו, מאז [[ | *[[תשל"ח]] (27/10/1977 [[מניין אומות העולם|למניינם]]) - [[הרבי]] יצא לראשונה מחדרו, מאז [[ראש חודש כסלו|האירוע]] ב[[שמחת תורה]] [[תשל"ח]], לעבר [[הזאל הקטן]] לשמיעת [[קריאת התורה]]. | ||
===נולדו=== | ===נולדו=== |
גרסה מ־21:09, 18 בנובמבר 2020
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | ל |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
ט"ו בחשוון הוא היום החמשה עשר בחודש חשוון.
אירועים ביהדות
- ג'תקצ"ו (-165 לפנה"ס) - הסתלק מתתיהו בן יוחנן כהן גדול, אבי משפחת החשמונאים ממודיעין.
- תקי"ד (12/11/1753 למניינם) - הסתלק רבי צבי הירש הורוויץ מטשארטקוב אביהם של רבי שמואל מניקלשבורג ורבי פנחס "בעל ההפלאה".
- תרמ"ב (7/11/1881 למניינם) - הסתלק רבי שמואל פרנקל מדאראג.
- תשי"ד (24/10/1953 למניינם) - הסתלק הרב אברהם ישעיהו קרליץ (ה"חזון איש").
- תשי"ט (29/10/1958 למניינם) - הסתלק רבי שלמה מטשארטקוב.
ימי חב"ד
אירועים
- תשל"ח (27/10/1977 למניינם) - הרבי יצא לראשונה מחדרו, מאז האירוע בשמחת תורה תשל"ח, לעבר הזאל הקטן לשמיעת קריאת התורה.
נולדו
- תשל"א (14/11/1970 למניינם) - הרב מנחם מענדל דונין, סגן מנהל תלמוד תורה מגדל העמק.
- תשל"ט (15/11/1978 למניינם) - הרב שלום בער הנדל, משלוחי הרבי וראש ישיבת תומכי תמימים אור יהודה.
נפטרו
- תקצ"ז (26/10/1836 למניינם) - רבי לייב בעל היסורים מתלמידי אדמו"ר הזקן. מנוחתו כבוד בבית העלמין צפת.
- תשל"ה (31/10/1974 למניינם) - הרב משה זלמן קמינצקי, מהתמימים בתומכי תמימים ליובאוויטש, ומראשוני המתיישבים בכפר חב"ד.
- תשנ"ט (4/11/1998 למניינם) - הרב חיים עוזר מרינובסקי, מוהל בעל ותק שמסר נפשו על עריכת בריתות ברוסיה הקומוניסטית.
- תשע"ח - הרב צבי לידר, מחשובי אנ"ש בעיר לוד.
הפתגם היומי - ט"ו בחשוון - מלוח היום יום |
---|
די נשמה ווארט אויבען אויף דעם זמן, ווען זי וועט זוכה זיין אראפגעהן אין א גוף, ווייל די נשמה פילט, וואס זי קען אויפטאן זייענדיק דא למטה. זי קען קומען צו דעם להתענג על הוי'. איז אויף ווען לייגט מען עס אפ?
תרגום מאידיש: הנשמה מחכה למעלה לזמן בו תזכה לרדת לגוף, כיון שהנשמה מרגישה מה היא יכולה לפעול בהיותה פה למטה. היא יכולה להגיע לידי "להתענג על הוי'". אז למתי משאירים זאת? |