אור ישראל: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "קטגוריה:חסידות" ב־"קטגוריה:תורת החסידות") |
יוסף בן מלמד (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{שכתוב|חסר בערך ידע בסיסי, מקורו בספרות, מיקומו בסדר השתלשות ועוד}} | {{שכתוב|חסר בערך ידע בסיסי, מקורו בספרות, מיקומו בסדר השתלשות ועוד}} | ||
{{אור}} | |||
[[אור ישראל]] הוא נעלה יותר מ[[שני המאורות]] שמש וירח וכמו שאמרו רז"ל על הפסוק "אשר עשית גדולות" - "אשר עשית גדולות" אלו שני המאורות הגדולים - ואתה - מתאווה לאורן של ישראל". | [[אור ישראל]] הוא נעלה יותר מ[[שני המאורות]] שמש וירח וכמו שאמרו רז"ל על הפסוק "אשר עשית גדולות" - "אשר עשית גדולות" אלו שני המאורות הגדולים - ואתה - מתאווה לאורן של ישראל". | ||
גרסה מ־14:16, 14 ביוני 2023
יש לשכתב ערך זה. הסיבה לכך היא: חסר בערך ידע בסיסי, מקורו בספרות, מיקומו בסדר השתלשות ועוד. | |||
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. אם אתם סבורים כי אין בדף בעיה, ניתן לציין זאת בדף השיחה. |
אור ישראל הוא נעלה יותר משני המאורות שמש וירח וכמו שאמרו רז"ל על הפסוק "אשר עשית גדולות" - "אשר עשית גדולות" אלו שני המאורות הגדולים - ואתה - מתאווה לאורן של ישראל".
במעלת "אור ישראל" על "שני המאורות הגדולים" שני ביאורים:
א. אורן של ישראל בא על ידי שמהפכים את החשך לאור ואור זה יש לו יתרון על האור כמו שהוא מצד עצמו.
ב "אור ישראל" הוא אור המאיר בתפארת קו האמצעי ולכן הוא נעלה מ"שני המאורות" כי "שני המאורות" הם חסד וגבורה ששורשם מחכמה ובינה ואילו תפארת עולה עד הכתר.