מסכת ביכורים: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "זהב " ב־"זהב ")
שורה 2: שורה 2:
'''מסכת בכורים''' מ[[סדר זרעים]] הכוללת ארבעה פרקי משניות, עוסקת בדיני הבאת הביכורים ל[[בית המקדש]], וקריאת הפרשה.
'''מסכת בכורים''' מ[[סדר זרעים]] הכוללת ארבעה פרקי משניות, עוסקת בדיני הבאת הביכורים ל[[בית המקדש]], וקריאת הפרשה.
==ביאורי הרבי==
==ביאורי הרבי==
העניים מביאים את הבכורים בסלים פשוטים וזולים{{הערת שוליים|פ"ג מ"ח.}}, ונוטלים את הסלים מהם כחלק מהבאת הקרבן, בניגוד לכך, העשירים מביאים בכלים של זהב וכסף, אך משאירים את הכלים אצלם על כך אומרת הגמרא ב[[מסכת בבא קמא]]{{הערת שוליים|צב, א.}}: היינו דאמרי אינשי, אחרי עניותא אזלא עניותא.
העניים מביאים את הבכורים בסלים פשוטים וזולים{{הערת שוליים|פ"ג מ"ח.}}, ונוטלים את הסלים מהם כחלק מהבאת הקרבן, בניגוד לכך, העשירים מביאים בכלים של [[זהב]] וכסף, אך משאירים את הכלים אצלם על כך אומרת הגמרא ב[[מסכת בבא קמא]]{{הערת שוליים|צב, א.}}: היינו דאמרי אינשי, אחרי עניותא אזלא עניותא.


הרבי חוקר האם הבאת הביכורים בסל היא חלק מחיוב נתינת הביכורים או חלק ממעשה הנתינה, או שהוא חיוב נפרד, ובכך הוא מסביר קושיות רבות המתעוררות בסוגיא ובדברי ה[[רמב"ם]]{{הערת שוליים|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16024&st=&pgnum=160 לקוטי שיחות חכ"ט עמ' 145 (עמ' 160)].}}
הרבי חוקר האם הבאת הביכורים בסל היא חלק מחיוב נתינת הביכורים או חלק ממעשה הנתינה, או שהוא חיוב נפרד, ובכך הוא מסביר קושיות רבות המתעוררות בסוגיא ובדברי ה[[רמב"ם]]{{הערת שוליים|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16024&st=&pgnum=160 לקוטי שיחות חכ"ט עמ' 145 (עמ' 160)].}}

גרסה מ־08:40, 16 בספטמבר 2016

שבעת המינים מהם היו מביאים ביכורים

מסכת בכורים מסדר זרעים הכוללת ארבעה פרקי משניות, עוסקת בדיני הבאת הביכורים לבית המקדש, וקריאת הפרשה.

ביאורי הרבי

העניים מביאים את הבכורים בסלים פשוטים וזולים[1], ונוטלים את הסלים מהם כחלק מהבאת הקרבן, בניגוד לכך, העשירים מביאים בכלים של זהב וכסף, אך משאירים את הכלים אצלם על כך אומרת הגמרא במסכת בבא קמא[2]: היינו דאמרי אינשי, אחרי עניותא אזלא עניותא.

הרבי חוקר האם הבאת הביכורים בסל היא חלק מחיוב נתינת הביכורים או חלק ממעשה הנתינה, או שהוא חיוב נפרד, ובכך הוא מסביר קושיות רבות המתעוררות בסוגיא ובדברי הרמב"ם[3]

הערות שוליים