מסכת מכות: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(פירוט ודיוק)
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
 
(10 גרסאות ביניים של 6 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
ב[http://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?daf=2&mesechta=25 מסכת מכות] יש 3 פרקים ו23 דפים.
{{להשלים|כל הערך=כן}}
ב'''[http://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?daf=2&mesechta=25 מסכת מכות]''' יש 3 פרקים ו23 דפים.


הפרק הראשון של המסכת עוסק בדיני [[עדים זוממים]]; הפרק השני עוסק בדיני [[רוצח בשגגה]] ו[[עיר מקלט]]; השלישי עוסק בדיני [[מלקות]].
הפרק הראשון של המסכת עוסק בדיני [[עדים זוממים]]; הפרק השני עוסק בדיני [[רוצח בשגגה]] ו[[עיר מקלט]]; השלישי עוסק בדיני [[מלקות]].


==סיום המסכת==
==סיום המסכת==
במשנה בסוף המסכת מובא: רצה [[הקב"ה]] לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם [[תורה]] ו[[מצוות]]. [[הרבי]] מבאר כי בזה מודגשת מעלתם של ישראל שלמעלה מהתורה, שעוד לפני שמשה קיבל תורה מסיני ישנו כבר הענין ד"כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא" להיותם "נצר מטעי מעשה ידי להתפאר", וזה ש"משה קיבל תורה מסיני ומסרה" כו',, הוא בשביל (העיקר) ישראל, - "רצה הקב״ה לזכות את ישראל ״ לפיכך הרבה להם תורה ומצוות"{{הערת שוליים|1=[[ספר השיחות]] [[תשמ"ט]] [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=16011&hilite=12e5e975-d9b5-4a98-9051-873c3a808938&st=%D7%9E%D7%A1%D7%9B%D7%AA+%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%AA&pgnum=292 ח"ב]}}.
במשנה בסוף המסכת מובא: [[רבי חנניה בן עקשיא]] אומר רצה [[הקב"ה]] לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם [[תורה]] ו[[מצוות]]. [[הרבי]] מבאר כי בזה מודגשת מעלתם של ישראל שלמעלה מהתורה, שעוד לפני שמשה קיבל תורה מסיני ישנו כבר הענין ד"כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא" להיותם "נצר מטעי מעשה ידי להתפאר", וזה ש"משה קיבל תורה מסיני ומסרה" כו', הוא בשביל (העיקר) ישראל, - "רצה [[הקב"ה]] לזכות את ישראל "לפיכך הרבה להם תורה ומצוות"{{הערה|1=[[ספר השיחות]] [[תשמ"ט]] [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=16011&hilite=12e5e975-d9b5-4a98-9051-873c3a808938&st=%D7%9E%D7%A1%D7%9B%D7%AA+%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%AA&pgnum=292 ח"ב]}}.


== ביאורי הרבי ==
== ביאורי הרבי ==


*'''ח א.''' רש"י ד"ה השתא נמי. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14933&st=&pgnum=53 לקוטי שיחות חט"ו עמ' 40 (עמ' 53)]
*'''ח א.''' [[רש"י]] ד"ה השתא נמי. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14933&st=&pgnum=53 לקוטי שיחות חט"ו עמ' 40 (עמ' 53)]


*'''יא ב.''' מצוה ביד גואל הדם. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16045&hilite=3c06342c-e2e7-4f73-ac8d-43e1185b52d8&st=%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%98%D7%99+%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%95%D7%AA&pgnum=127 לקוטי שיחות חכ"ד עמ' 111 (עמ' 127)]
*'''יא ב.''' מצוה ביד גואל הדם. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16045&hilite=3c06342c-e2e7-4f73-ac8d-43e1185b52d8&st=%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%98%D7%99+%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%95%D7%AA&pgnum=127 לקוטי שיחות חכ"ד עמ' 111 (עמ' 127)]


*'''יג ב.''' חייבי מיתות ב"ד... אם עשו תשובה אין ב״ד של מטה מוחלין להן. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14932&st=&pgnum=134 לקוטי שיחות ח"ט עמ' 106 (עמ' 134)]
*'''יג ב.''' חייבי מיתות ב"ד... אם עשו תשובה אין ב"ד של מטה מוחלין להן. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14932&st=&pgnum=134 לקוטי שיחות ח"ט עמ' 106 (עמ' 134)]


*'''פ"ב ה"ו.''' [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15828&st=&pgnum=190 שערי גאולה וימות המשיח עמ' רו (עמ' 190)]
*'''פ"ב ה"ו.''' [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15828&st=&pgnum=190 שערי גאולה וימות המשיח עמ' רו (עמ' 190)]
שורה 18: שורה 19:
{{שס}}
{{שס}}
[[קטגוריה:ש"ס]]
[[קטגוריה:ש"ס]]


*קישור סוף המסכת לתחילתה. [[שיחות קודש]] [[תשל"ד]] [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=4610&hilite=a3d800db-7e8b-46bc-b0e9-be5b3be59044&st=%D7%9E%D7%A1%D7%9B%D7%AA+%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%AA&pgnum=386 ח"ב].
*קישור סוף המסכת לתחילתה. [[שיחות קודש]] [[תשל"ד]] [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=4610&hilite=a3d800db-7e8b-46bc-b0e9-be5b3be59044&st=%D7%9E%D7%A1%D7%9B%D7%AA+%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%AA&pgnum=386 ח"ב].

גרסה אחרונה מ־17:24, 16 בינואר 2024

במסכת מכות יש 3 פרקים ו23 דפים.

הפרק הראשון של המסכת עוסק בדיני עדים זוממים; הפרק השני עוסק בדיני רוצח בשגגה ועיר מקלט; השלישי עוסק בדיני מלקות.

סיום המסכת[עריכה | עריכת קוד מקור]

במשנה בסוף המסכת מובא: רבי חנניה בן עקשיא אומר רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות. הרבי מבאר כי בזה מודגשת מעלתם של ישראל שלמעלה מהתורה, שעוד לפני שמשה קיבל תורה מסיני ישנו כבר הענין ד"כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא" להיותם "נצר מטעי מעשה ידי להתפאר", וזה ש"משה קיבל תורה מסיני ומסרה" כו', הוא בשביל (העיקר) ישראל, - "רצה הקב"ה לזכות את ישראל "לפיכך הרבה להם תורה ומצוות"[1].

ביאורי הרבי[עריכה | עריכת קוד מקור]

הערות שוליים