כ"ז בתמוז: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(ביטול גרסה 462003 של 212.199.240.214 (שיחה))
תגית: ביטול
מאין תקציר עריכה
 
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 3: שורה 3:


==ימי חב"ד==
==ימי חב"ד==
===נולדו===
===[[יום הולדת|נולדו]]===
*[[תרנ"ג]] - ר' [[דוד הלמן]], [[גבאי]] בית כנסת חב"ד ב[[תל אביב]].
*[[תרנ"ג]] – הרב [[דוד הלמן]], [[גבאי]] בית כנסת חב"ד ב[[תל אביב]].
*[[תרס"ז]] - הרב [[מנחם מענדל בליניצקי]], ידיד נפשו של ר' [[מענדל פוטרפאס]] שמסרו נפשם יחד על הפעלת המחתרת היהודית ב[[סמרקנד]].
*[[תרס"ז]] הרב [[מנחם מענדל בליניצקי]], ידיד נפשו של ר' [[מענדל פוטרפאס]] שמסרו נפשם יחד על הפעלת המחתרת היהודית ב[[סמרקנד]].


===נפטרו===
===[[פטירה|נפטרו]]===
*[[תרנ"ג]] - הרב [[יהודה לייב סלונים]], נכד [[אדמו"ר האמצעי]] מבתו [[מנוחה רחל (בת אדמו"ר האמצעי)|מנוחה רחל]].
*[[תרנ"ג]] הרב [[יהודה לייב סלונים]], נכד [[אדמו"ר האמצעי]] מבתו [[מנוחה רחל (בת אדמו"ר האמצעי)|מנוחה רחל]].
*[[תשנ"ח]] - הרב [[אברהם יצחק כץ]], פרופסור אמריקאי שעמד בקשרים טובים עם [[הרבי]], ועזר בנסיונות לפדיון ספרי [[ספרית אגו"ח]].
*[[תשנ"ח]] הרב [[אברהם יצחק כץ]], פרופסור אמריקאי שעמד בקשרים טובים עם [[הרבי]], ועזר בנסיונות לפדיון ספרי [[ספרית אגו"ח]].


{{להיום יום|כ"ז|תמוז}}
{{להיום יום|כ"ז|תמוז}}
[[קטגוריה:ימי חב"ד - חודש תמוז|ב כז]]
[[קטגוריה:ימי חב"ד - חודש תמוז|ב כז]]

גרסה אחרונה מ־17:40, 16 באוגוסט 2021

<< >> חודש תמוז

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

כ"ז בתמוז הוא היום העשרים ושבעה בחודש תמוז והיום האחד עשר מימי בין המצרים.

ימי חב"ד[עריכה | עריכת קוד מקור]

נולדו[עריכה | עריכת קוד מקור]

נפטרו[עריכה | עריכת קוד מקור]


הפתגם היומי - כ"ז בתמוז - מלוח היום יום
אחד מהעילויים המפורסמים בעל כשרון גדול ועמקן נפלא בא לליאזנא ושקד בלימוד החסידות, ובגודל כשרונותיו רכש לו במשך זמן קצר ידיעה גדולה ורחבה בתורת החסידות. ביחידות הראשונה שנכנס לרבינו הזקן שאל: "רבי מה חסר לי?" ויענהו רבינו הזקן: "לא חסר לך מאומה, כי ירא אלוקים אתה ולמדן, רק צריך אתה להוציא את ה'חמץ' שהוא הישות וגסות הרוח, ולהכניס 'מצה' שהוא ביטול. וכלי שנשתמש בו בישות שנדמה לו שהוא אור כגון שפודים, שדוחקין רגלי השכינה, ש"אין אני והוא יכולין לדור", צריך ליבון. והליבון הוא עד שיהיו הניצוצות דהבירורים ניתזין ונכללים בהאור האמיתי.