ניגון לר' לוי יצחק מברדיטשוב: הבדלים בין גרסאות בדף

(הוספתי תוכן)
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
מ (הוספת קטגוריה:ניגוני תנועה באמצעות HotCat)
 
(49 גרסאות ביניים של 10 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
ה[[ניגון]] '''אז ר' לוי יצחק מברדיטשוב''' הינו ניגון ב[[אידיש]] על נוסח העל חטא, ובסוף כל חרוז מהשיר ישנם מילים ב[[רוסית]]. בין כל קטע וקטע ישנה מנגינה הדומה במקצת לנוסח ה"על חטא" הנאמר ב[[יום הכפורים]]. הניגון היה מושר על ידי ר' [[לוי יצחק מברדיטשוב]].
ה[[ניגון]] '''אז ר' לוי יצחק מברדיטשוב''' הינו ניגון ב[[אידיש]] על נוסח "ועל חטא", ובסוף כל חרוז מהשיר ישנם מילים ברוסית. בין כל קטע וקטע ישנה מנגינה הדומה במקצת לנוסח ה"על חטא" הנאמר ב[[יום הכפורים]]. הניגון היה מושר על ידי ר' [[לוי יצחק מברדיטשוב]].


נרשם מפי ה[[חסיד]] ר' [[שניאור זלמן הלוי לוין]] ([[כפר חב"ד]]).
מילות הניגון מייצגות דו שיח בין עם ישראל - ובראשם ר' לוי יצחק מברדיטשוב - לבין הקב"ה, הצדיק ר' לוי יצחק מחשיב עצמו לאיש פשוט ומתוודה לפני הקב"ה על חטאיו, אך מהשמים עונים לו שאצלו לא שייך שחטא. וכאשר אנחנו היהודים מתוודים על חטא שחטאנו 'ביודעים ובלא יודעים' עונים לנו מן השמים שלמעלה הכל ידוע.. וכן הלאה, כשהצדיק ר' לוי יצחק מבקש מהקב"ה סליחה מחילה וכפרה, עונים לו מן השמים שהכל מחול לו מעיקרא כיוון שאין על מה למחול.. אבל לשאר היהודים אומרים תחכו עד מחר ובנתיים תצומו ותתוודו
..


ניגון זה הוא ניגון רנ"ח ב[[ספר הניגונים]].
נרשם מפי ה[[חסיד]] ר' [[שניאור זלמן הלוי לוין]] ([[כפר חב"ד]]). ניגון זה הוא ניגון רנ"ח ב[[ספר הניגונים]].


מילות הניגון הם: אז דער רבי לוי יצחק מברדיצ'ב פלעגט זאגן יום כיפור בא דער נאכט על חטא שחטאנו  
==מילות הניגון==
פרעגט מען דאך ביי עם פון אייבן פאר וועמען ענטפערט ער דאך ענטפערט ער דאך לפניך  
באידיש:
פרעגט עם דאך ביי עם פון הוייבן וייטער מיט'ם וואס ענטפערט ער דאך ביצר הרע
{{ציטוט|תוכן=:אַז רבי לוי יצחק מברדיטשוב פלעגט זאָגען יום־כיפּור בא דער נאַכט "ועל חטא שחטאנו".
ענטפערט מען דאך עהם פון הוייבן ביט' נייע מוז'עט
:פרעגט מען דאָך ביי עם פון אויבען: ''''פאַר וועמען?''''
:ענטפערט ער דאָך, ענטפערט ער דאָך: '''"לפניך!"'''
:פרעגט מען דאך ביי עם פון אויבען ווייטער: ''''מיט וואס?''''
:ענטפערט ער דאך: '''"ביצר הרע"'''.
:ענטפערט מען דאך עם פון אויבען: ''''ביטש ניע מאָז'עט (=לא ייתכן)''''.


אאיי אאיייי איי אייי אאיי אאיייי אאיי אאיייי איי אייי אאיי
;פזמון


:אבער אז מיר אידעלעך זאגען יום־כיפּור בא דער נאכט: "ועל חטא שחטאנו".
:פרעגט מען דאך בא אונז פון אויבען: ''''פאר וועמען?''''
:ענטפערן מיר דאך, ענטפערן מיר דאך: '''"לפניך!"'''.
:פרעגט מען דאך בא אונז פון אויבען: ''''מיט וואס?''''
:ענטפערן מיר דאך, ענטפערן מיר דאך: '''"ביודעים ובלא יודעים"'''.
:ענטפערט מען דאך אונז פון אויבען: ''''טי ווסיאָ זנאַיעש (=אתם יודעים הכל){{הערה|לפי גירסא אחרת ''''מי ווסיאַ זנאיעם'''' כלומר, ''''אנחנו יודעים הכל''''.}}.


אבער אז מיר איבערעלן זאגן יום כיפור בא דער נאכט ועל חטא שחטאנו
;פזמון
פרעגט מען דאך באונז פון אייבן פאר וועמען ענטפערט מיר דאך ענטפערט מיר דאך לפניך
פרעגט מען דאך באונז פון אייבן מיט'ם וואס
ענטפערט מיר דאך ענטפערט מיר דאך ביודעים ובלא יודעים
ענטפערט מען דאך אונז פון הוייבן ביסט יא זנייעט'


איי אייי אאיי אאיייי איי אייי אאיי אאיייי אאיייי איי אייי
:אַז רבי לוי יצחק מברדיטשוב פלעגט זאָגען יום־כיפּור בא דער נאַכט "ועל כולם אלו-ה סליחות".
:פרעגט מען דאך בא עם פון אויבען: ''''וואס ווילסטו?''''
:ענטפערט ער דאָך, ענטפערט ער דאָך: '''"סלח לנו, מחל לנו, כפר לנו"'''.
:ענטפערט מען דאך עם פון אויבען: ''''ווסיאָ פּראָשינאָ (=הכל מחול לך)''''.


אז דער רבי לוי יצחק מברדיצ'ב פלעגט זאגן יום כיפור בא דער נאכט ועל כולם אלו-ה סליחות
;פזמון
פרעגט מען דאך ביי עם פון אייבן ואס איר ווילסטו
ענטפערט ער דאך ענטפערט ער דאך סלח לנו מחול לנו כפר לנו
ענטפערט מען דאך עהם פון הוייבן ביסט יא פרושצ'ינו


איי אייי אאיי אאיייי איי אייי אאיי אאיייי אאיייי איי אייי
:אבער אז מיר אידעלעך זאגן יום־כיפּור בא דער נאכט: "ועל כולם אלו-ה סליחות".
:פרעגט מען דאך בא אונז פון אויבען: ''''וואס ווילט איר אידעלעך?''''
:ענטפערן מיר דאך, ריבונו של עולם: '''"סלח לנו, מחל לנו, כפר לנו"'''.
:ענטפערט מען דאך אונז פון אויבען: ''''דאַזשעדאַיטצע, דאַזשעדאַיטצע, דאַזשעדאַיטצע דא זאַווטראַ (=המתן, המתן, המתן עד למחר)''''.


אבער אז מיר איבערעלן זאגן יום כיפור בא דער נאכט ועל כולם אלו-ה סליחות
;פזמון}}
פרעגט מען דאך באונז פון אייבן וואס איר ווילסט איר יידעלע
ענטפערט מיר דאך ריבונו של עולם סלח לנו מחול לנו כפר לנו
ענטפערט מען דאך אונז פון הוייבן דַזִ'ידַייטִיס דַזִ'ידַייטִיס דַזִ'ידַייטִיס דוא ֹזַאווְטַרא


מילות הניגון בתרגום לעברית:
בתרגום לעברית:
כאשר רבי לוי יצחק מברדיצ'ב היה אומר בליל יום כיפור על חטא שחטאנו
{{ציטוט|תוכן=:כאשר רבי לוי יצחק מברדיטשוב היה אומר בליל יום כיפור "ועל חטא שחטאנו"
שואלים אותו מלמעלה לפני מי?
:שואלים אותו מלמעלה: ''''לפני מי?'''' הוא עונה, הוא עונה: '''"לפניך!"'''.
הוא עונה, הוא עונה הרי לפניך
:שואלים אותו מלמעלה: ''''במה חטאת?'''' הוא עונה: '''"ביצר הרע"'''.
שואלים אותו הלאה מלמעלה במה
:עונים לו מלמעלה: ''''לא ייתכן''''.
הוא עונה בייצר הרע
עונים לו מלמעלה (לא מאמינים לך) זה לא יכול להיות


אאיי אאיייי איי אייי אאיי אאיייי אאיי אאיייי איי אייי אאיי
;פזמון


אבל אנחנו חוזרים גם כן לומר בליל יום כיפור על חטא שחטאנו
:אבל כאשר אנחנו אומרים בליל יום כיפור "ועל חטא שחטאנו"
שואלים אותנו מלמעלה לפני מי?
:שואלים אותנו מלמעלה: ''''לפני מי?''''
אנחנו עונים, אנחנו עונים לפניך
:אנחנו עונים, אנחנו עונים: '''"לפניך!"'''.
שואלים אותנו מלמעלה במה
:שואלים אותנו מלמעלה: ''''במה חטאתם?''''
אנחנו עונים, אנחנו עונים ביודעים ובלא יודעים
:אנחנו עונים, אנחנו עונים: '''"ביודעים ובלא יודעים"'''.
עונים לנו מלמעלה אתה כן יודע
:עונים לנו מלמעלה: ''''אתם יודעים הכל''''{{הערה|לפי גירסא אחרת ''''אנחנו יודעים הכל''''.}}.


אאיי אאיייי איי אייי אאיי אאיייי אאיי אאיייי איי אייי אאיי
;פזמון


כאשר רבי לוי יצחק מברדיצ'ב היה אומר בליל יום כיפור ועל כולם אלו-ה סליחות  
:כאשר רבי לוי יצחק מברדיטשוב היה אומר בליל יום כיפור "ועל כולם אלו-ה סליחות"
שואלים אותו מלמעלה מה תרצו
:שואלים אותו מלמעלה: ''''מה אתה רוצה?'''' הוא עונה, הוא עונה: '''"סלח לנו מחל לנו כפר לנו"'''.
הוא עונה, הוא עונה סלח לנו מחול לנו כפר לנו
:עונים לו מלמעלה: ''''כבר מחלו לך כבר''''
עונים לו מלמעלה כבר מחלו לך כבר


אאיי אאיייי איי אייי אאיי אאיייי אאיי אאיייי איי אייי אאיי
;פזמון


אבל אנחנו חוזרים גם כן לומר בליל יום כיפור ועל כולם אלו-ה סליחות
:אבל כאשר אנחנו אומרים בליל יום כיפור "ועל כולם אלו-ה סליחות".
שואלים אותנו מלמעלה מה תרצה יידלע
:שואלים אותנו מלמעלה: ''''מה תרצו יהודים?'''' אנחנו עונים: '''"ריבונו של עולם סלח לנו מחל לנו כפר לנו"'''
אנחנו עונים ריבונו של עולם סלח לנו מחול לנו כפר לנו
:עונים לנו מלמעלה: ''''תחכו תחכו תחכו עד מחר''''.
עונים לנו מלמעלה תחכו תחכו תחכו עד מחר


אאיי אאיייי איי אייי אאיי אאיייי אאיי אאיייי איי אייי אאיי
;פזמון}}


==ביצוע הניגון==
==ראו גם==
*http://www20.chassidus.com/audio/nigun/02-10-Al-Cheit-from-Reb-Levi-Yitzchok-Berdichiver-Heichal-Neginah.htm
*[[:קטגוריה:ניגונים ביידיש]]
==קישורים חיצוניים==
*[https://drive.google.com/file/d/0B5fPyVutg4AQdVNVdzZKdm80WW8/view?usp=drivesdk&resourcekey=0-MTgVwU0VniNesHIqRrvxCw לשמיעת הניגון מפי ר' זלמן  לווין] {{שמע}}
*[http://www20.chassidus.com/audio/nigun/02-10-Al-Cheit-from-Reb-Levi-Yitzchok-Berdichiver-Heichal-Neginah.htm לשמיעת הניגון באתר היכל נגינה] {{שמע}}
*[https://drive.google.com/file/d/1eclQdgIgFCTDsQRhmmtSgCHfjtr6s2yh/view?usp=drive_link לשמיעת הניגון מפי ר' דוד הורביץ] {{שמע}}


בהיכל הנגינה על ידי [[היכל מנחם בורו פארק]]
{{ניגוני חב"ד}}
{{הערות שוליים}}
{{מיון רגיל:לוי יצחק מברדיטשוב}}
[[קטגוריה:ניגוני התוועדות]]
[[קטגוריה:ניגוני התוועדות]]
[[קטגוריה:ניגוני רבי לוי יצחק מברדיטשוב]]
[[קטגוריה:ניגוני רבי לוי יצחק מברדיטשוב]]
[[קטגוריה:ניגונים ביידיש]]
[[קטגוריה:ניגונים מנוול]]
[[קטגוריה:ניגוני תנועה]]

גרסה אחרונה מ־01:56, 24 במאי 2024

הניגון אז ר' לוי יצחק מברדיטשוב הינו ניגון באידיש על נוסח "ועל חטא", ובסוף כל חרוז מהשיר ישנם מילים ברוסית. בין כל קטע וקטע ישנה מנגינה הדומה במקצת לנוסח ה"על חטא" הנאמר ביום הכפורים. הניגון היה מושר על ידי ר' לוי יצחק מברדיטשוב.

מילות הניגון מייצגות דו שיח בין עם ישראל - ובראשם ר' לוי יצחק מברדיטשוב - לבין הקב"ה, הצדיק ר' לוי יצחק מחשיב עצמו לאיש פשוט ומתוודה לפני הקב"ה על חטאיו, אך מהשמים עונים לו שאצלו לא שייך שחטא. וכאשר אנחנו היהודים מתוודים על חטא שחטאנו 'ביודעים ובלא יודעים' עונים לנו מן השמים שלמעלה הכל ידוע.. וכן הלאה, כשהצדיק ר' לוי יצחק מבקש מהקב"ה סליחה מחילה וכפרה, עונים לו מן השמים שהכל מחול לו מעיקרא כיוון שאין על מה למחול.. אבל לשאר היהודים אומרים תחכו עד מחר ובנתיים תצומו ותתוודו ..

נרשם מפי החסיד ר' שניאור זלמן הלוי לוין (כפר חב"ד). ניגון זה הוא ניגון רנ"ח בספר הניגונים.

מילות הניגוןעריכה

באידיש:

אַז רבי לוי יצחק מברדיטשוב פלעגט זאָגען יום־כיפּור בא דער נאַכט "ועל חטא שחטאנו".
פרעגט מען דאָך ביי עם פון אויבען: 'פאַר וועמען?'
ענטפערט ער דאָך, ענטפערט ער דאָך: "לפניך!"
פרעגט מען דאך ביי עם פון אויבען ווייטער: 'מיט וואס?'
ענטפערט ער דאך: "ביצר הרע".
ענטפערט מען דאך עם פון אויבען: 'ביטש ניע מאָז'עט (=לא ייתכן)'.
פזמון
אבער אז מיר אידעלעך זאגען יום־כיפּור בא דער נאכט: "ועל חטא שחטאנו".
פרעגט מען דאך בא אונז פון אויבען: 'פאר וועמען?'
ענטפערן מיר דאך, ענטפערן מיר דאך: "לפניך!".
פרעגט מען דאך בא אונז פון אויבען: 'מיט וואס?'
ענטפערן מיר דאך, ענטפערן מיר דאך: "ביודעים ובלא יודעים".
ענטפערט מען דאך אונז פון אויבען: 'טי ווסיאָ זנאַיעש (=אתם יודעים הכל)[1].
פזמון
אַז רבי לוי יצחק מברדיטשוב פלעגט זאָגען יום־כיפּור בא דער נאַכט "ועל כולם אלו-ה סליחות".
פרעגט מען דאך בא עם פון אויבען: 'וואס ווילסטו?'
ענטפערט ער דאָך, ענטפערט ער דאָך: "סלח לנו, מחל לנו, כפר לנו".
ענטפערט מען דאך עם פון אויבען: 'ווסיאָ פּראָשינאָ (=הכל מחול לך)'.
פזמון
אבער אז מיר אידעלעך זאגן יום־כיפּור בא דער נאכט: "ועל כולם אלו-ה סליחות".
פרעגט מען דאך בא אונז פון אויבען: 'וואס ווילט איר אידעלעך?'
ענטפערן מיר דאך, ריבונו של עולם: "סלח לנו, מחל לנו, כפר לנו".
ענטפערט מען דאך אונז פון אויבען: 'דאַזשעדאַיטצע, דאַזשעדאַיטצע, דאַזשעדאַיטצע דא זאַווטראַ (=המתן, המתן, המתן עד למחר)'.
פזמון

בתרגום לעברית:

כאשר רבי לוי יצחק מברדיטשוב היה אומר בליל יום כיפור "ועל חטא שחטאנו"
שואלים אותו מלמעלה: 'לפני מי?' הוא עונה, הוא עונה: "לפניך!".
שואלים אותו מלמעלה: 'במה חטאת?' הוא עונה: "ביצר הרע".
עונים לו מלמעלה: 'לא ייתכן'.
פזמון
אבל כאשר אנחנו אומרים בליל יום כיפור "ועל חטא שחטאנו"
שואלים אותנו מלמעלה: 'לפני מי?'
אנחנו עונים, אנחנו עונים: "לפניך!".
שואלים אותנו מלמעלה: 'במה חטאתם?'
אנחנו עונים, אנחנו עונים: "ביודעים ובלא יודעים".
עונים לנו מלמעלה: 'אתם יודעים הכל'[2].
פזמון
כאשר רבי לוי יצחק מברדיטשוב היה אומר בליל יום כיפור "ועל כולם אלו-ה סליחות"
שואלים אותו מלמעלה: 'מה אתה רוצה?' הוא עונה, הוא עונה: "סלח לנו מחל לנו כפר לנו".
עונים לו מלמעלה: 'כבר מחלו לך כבר'
פזמון
אבל כאשר אנחנו אומרים בליל יום כיפור "ועל כולם אלו-ה סליחות".
שואלים אותנו מלמעלה: 'מה תרצו יהודים?' אנחנו עונים: "ריבונו של עולם סלח לנו מחל לנו כפר לנו"
עונים לנו מלמעלה: 'תחכו תחכו תחכו עד מחר'.
פזמון

ראו גםעריכה

קישורים חיצונייםעריכה


ניגוני חב"ד - ספר הניגונים
כרך א:
א · ב · ג · ד · ה · ו · ז · ח · ט · י · יא · יב · יג · יד · טו · טז · יז · יח · יט · כ · כא · כב · כג · כד · כה · כו · כז · כח · כט · ל · לא · לב · לג · לד · לה-לט · מ · מא · מב · מג · מד · מה · מו · מז · מח · מט · נ · נא · נב · נג · נד · נה · נו · נז · נח · נט ·ס · סא · סב · סג · סד · סה · סו · סז · סח · סט · ע · עא · עב · עג · עד-עו · עז · עח-פג · פד · פה-פז · פח · פט-צ · צא · צב · צג · צד-צו · צז · צח · צט · ק · קא · קב · קג · קד · קה · קו · קז · קח · קט · קי · קיא · קיב · קיג · קיד · קטו · קטז · קיז · קיח · קיט · קכ · קכא · קכב · קכג ·קכד · קכה-קכח · קכט · קל · קלא · קלב-קלג · קלד · קלה · קלו-קלח · קלט · קמ · קמא · קמב · קמג · קמד · קמה · קמו ·קמז · קמח-קנ · קנא · קנב · קנג-קנח · קנט · קס · קסא · קסב ·קסג · קסד-קסה · קסו · קסז-קסט · קע · קעא · קעב-קעה
כרך ב:
חלק א: קעו · קעז · קעח · קעט · קפ · קפא · קפב · קפג · קפד · קפה · קפו · קפז · קפח · קפט · קצ · קצא · קצב · קצג · קצד · קצה · קצו · קצז · קצח-קצט · ר ·רא · רב · רג · רד · רה · רו · רז-רט · רי חלק ב: ריא · ריב · ריג · ריד-רטו · רטז · ריז · ריח-ריט · רכ · רכא · רכב · רכג · רכד ·רכה · רכו · רכז · רכח · רכט · רל · רלא · רלב · רלג-רלד · רלה · רלו · רלז · רלח · רלט · רמ · רמא · רמב · רמג · רמד · רמה-רמו · רמז · רמח · רמט · רנ · רנא · רנב · רנג · רנד · רנה · רנו · רנז · רנח · רנט · רס · רסא · רסב · רסג · רסד · רסה · רסו · רסז · רסח · רסט-רעט · רפ · רפא-רפג · רפד · רפה-רצח · ש-שא · שב · שג ·שד · שה · שו · שז · שח-שט · שי · שיא · שיב · שיג · שיד · שטו · שטז · שיז ·שיח · שיט · שכ · שכא-שכב · שכג-שכד · שכה · שכו-שמ · שמא · שמב · שמג-שמד · שמה · שמו-שמז

ניגונים לפי קטגוריה: ניגוני רבותינו נשיאינו · ניגונים שהרבי לימד · ניגונים שחוברו לכבוד הרבי · ניגוני געגועים · ניגוני שמחה · ניגוני ריקוד · ניגוני נצחון · ניגוני תנועה · ניגונים לפי מוצא · ניגונים לפי שפות · ניגונים שלא נכללו בספר הניגונים · מסורת הנגינה

ניתן לראות את שם הניגון באמצעות ריחוף עם סמן העכבר על מספר הניגון

הערות שוליים

  1. לפי גירסא אחרת 'מי ווסיאַ זנאיעם' כלומר, 'אנחנו יודעים הכל'.
  2. לפי גירסא אחרת 'אנחנו יודעים הכל'.