שיחה:JEM – הבדלי גרסאות

ביקורת 3: תגובה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד תגובה
 
(35 גרסאות ביניים של 13 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 39: שורה 39:
== שם הערך ==
== שם הערך ==


כדאי לשנות לשם קצר יותר. JEM או מדיה יהודית חינוחים, אני אישית מעדיף את הראשון ואת השני כהפניה. [[משתמש:ר'ובן|ר'ובן]] - [[שיחת משתמש:ר'ובן|שיחה]] 23:14, 15 באוקטובר 2012 (IST)
כדאי לשנות לשם קצר יותר. JEM או מדיה יהודית חינוכית, אני אישית מעדיף את הראשון ואת השני כהפניה. [[משתמש:ר'ובן|ר'ובן]] - [[שיחת משתמש:ר'ובן|שיחה]] 23:14, 15 באוקטובר 2012 (IST)
:צודק. {{בוצע}} --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] 01:18, 19 באוקטובר 2012 (IST)
:צודק. {{בוצע}} --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] 01:18, 19 באוקטובר 2012 (IST)


שורה 55: שורה 55:
== רקע והתייסדות הארגון ==
== רקע והתייסדות הארגון ==


העריכות שנעשו היום קשורות לערך [[WLCC]], ולא לערך הזה. אמנם לחברה יש אינטרס להציג את WLCC כגלגול ראשון שלה, כמו שכל מוסד אוהב לכתוב "מאז 1924", אבל זה לא אומר שזו האמת ההיסטורית... מכיוון שאיני בקיא בדיוק בפרטים ההיסטוריים לא ערכתי, אבל יודעי דבר מוזנים לעשות זאת. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 09:41, ז' באייר, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו
העריכות שנעשו היום קשורות לערך [[WLCC]], ולא לערך הזה. אמנם לחברה יש אינטרס להציג את [[WLCC]] כגלגול ראשון שלה, כמו שכל מוסד אוהב לכתוב "מאז 1924", אבל זה לא אומר שזו האמת ההיסטורית... מכיוון שאיני בקיא בדיוק בפרטים ההיסטוריים לא ערכתי, אבל יודעי דבר מוזנים לעשות זאת. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 09:41, ז' באייר, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו
:לפני כמה שנים הם פירסמו שהם קנו באופן חוקי מידי [[WLCC]] את כל הוידיאו והאודיו והתמונות עם זכויות היוצרים שלהם. והרי זו ראיה ניצחת שאין ביניהם ובין WLCC דבר וחצי דבר (בהקשר ההיסטורי). -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • 12:01, ז' באייר, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו ''<font size="1">(15 במאי למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>'''
:לפני כמה שנים הם פירסמו שהם קנו באופן חוקי מידי [[WLCC]] את כל הוידיאו והאודיו והתמונות עם זכויות היוצרים שלהם. והרי זו ראיה ניצחת שאין ביניהם ובין [[WLCC]] דבר וחצי דבר (בהקשר ההיסטורי). -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • 12:01, ז' באייר, [[שנת הקהל|הקהל]] [[ה'תשע"ו]] ''<font size="1">(15 במאי למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>'''
::לא מדוייק. הם פרסמו בתחיינו האחרון כתבה, חציה שקרים וחציה אמיתות. לי לא היה כח לברור התבן מן הבר, אבל חלק מהדברים שנוספו נכונים. בהזדמנות. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 13:02, 15 במאי 2016 (UTC)
::לא מדוייק. הם פרסמו ב[[תחיינו]] האחרון כתבה, חציה שקרים וחציה אמיתות. לי לא היה כח לברור התבן מן הבר, אבל חלק מהדברים שנוספו נכונים. בהזדמנות. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 13:02, 15 במאי 2016 (UTC)
:::דיון מעניין, בקשר למכירה של WLCC שמעתי במפורש מחיים ברוך הלברשטם על הדברים. גם ברור שזה האחרון לא היה אחראי על השידורים של הטלוויזיה. ומה א"כ השקר?--[[מיוחד:תרומות/95.86.95.158|95.86.95.158]] 13:16, 15 במאי 2016 (UTC)
:::דיון מעניין, בקשר למכירה של WLCC שמעתי במפורש מחיים ברוך הלברשטם על הדברים. גם ברור שזה האחרון לא היה אחראי על השידורים של הטלוויזיה. ומה א"כ השקר?--[[מיוחד:תרומות/95.86.95.158|95.86.95.158]] 13:16, 15 במאי 2016 (UTC)
ייש"כ ל[[משתמש:להתראות]] על העריכה, אך העיקר חסר מן הספר - '''שנת התייסדות הארגון'''. זאת כדי לדעת מתי קם יש מאין, ולא כהרושם (שאותו הם מנסים ליצור) שקיומו מאז ומקדם. ולכן גם לכאורה כדאי להעביר את הפירוט על כל ההסרטות וכו' לערך על הלל דוד קרינסקי. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 22:20, ח' באייר, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו
ייש"כ ל[[משתמש:להתראות]] על העריכה, אך העיקר חסר מן הספר - '''שנת התייסדות הארגון'''. זאת כדי לדעת מתי קם יש מאין, ולא כהרושם (שאותו הם מנסים ליצור) שקיומו מאז ומקדם. ולכן גם לכאורה כדאי להעביר את הפירוט על כל ההסרטות וכו' לערך על הלל דוד קרינסקי. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 22:20, ח' באייר, [[שנת הקהל|הקהל]] ה'תשע"ו
שורה 183: שורה 183:
::ברור הדבר שישנן זכויות יוצרים מוחלטות על תורת הרבי ועל תמונותיו. אם על על צילום קטע מסידור דרש הרבי שיהיה באישור קה"ת - כש"כ בתורתו. לא מעורב בנבכי הדיון על קה"ת ולמי זה שייך ולמשמעות וכוונת הפסק הזה, ומבחינתי אין לי בעיה שכולם יבקשו רשות מהוועד להפצת שיחות, אבל לומר שאין דין ואין דיין?. לגבי תמונות - הרבי אמר במפורש לצלם אלי יונה שיימסור לאהרון דוב הלפרין (שפרסם תמונות של אלי יונה מטענה זו) שהוא אוסר לפרסם תמונה שלו לפני שמשלמים לצלם. כשחיים ברוך מכר תמונות בתש"נ הוא מכר אותן לשימוש פרטי, ונתאר מה הייתה התגובה מהרבי אם פתאום מישהוא היה מוכר את החומרי הללו שנמכרו לו.{{ש}}
::ברור הדבר שישנן זכויות יוצרים מוחלטות על תורת הרבי ועל תמונותיו. אם על על צילום קטע מסידור דרש הרבי שיהיה באישור קה"ת - כש"כ בתורתו. לא מעורב בנבכי הדיון על קה"ת ולמי זה שייך ולמשמעות וכוונת הפסק הזה, ומבחינתי אין לי בעיה שכולם יבקשו רשות מהוועד להפצת שיחות, אבל לומר שאין דין ואין דיין?. לגבי תמונות - הרבי אמר במפורש לצלם אלי יונה שיימסור לאהרון דוב הלפרין (שפרסם תמונות של אלי יונה מטענה זו) שהוא אוסר לפרסם תמונה שלו לפני שמשלמים לצלם. כשחיים ברוך מכר תמונות בתש"נ הוא מכר אותן לשימוש פרטי, ונתאר מה הייתה התגובה מהרבי אם פתאום מישהוא היה מוכר את החומרי הללו שנמכרו לו.{{ש}}
::בקשר להשמטה: הסיפור היה שבמדור פתגמים קצרים מדא"ח הודפס ביטוי חריף משיחת אדמו"ר הריי"צ, וכשהעיתון הגיע לרבי הרבי הורה להשמיט וכתב (תוכן, פחות או יותר) "כמה חושב שהנ"ל יקרב ללימוד חסידות". כשביקשו מהרב חודקוב לברר מה הבעיה והרי זה הודפס בלקו"ד, ולמחרת הוא השיב שלפני יש חמש קילומטר ואחרי יש חמש קילומטר (כמדומני שהיה זה הסיפור עם שה"ש של חסיד, שאגב - הייתה אכן התנגדות חזקה על הביטוי הזה והציגו את זה כ"חידוש של הרבי"). כך גם ארע שמקורב בראשית דרכו שמע מחסיד על הביטוי "עצומ"ה כפי שהעמיד עצמו" והתרחק לחלוטין, עד שהצליחו לשכנע אותו איך שהוא להגיע לרבי והרבי הסביר לו שיש דרגות שונות בהארת הנשמה וכו', ולאחמ"כ הרבי הפטיר בחיוך לאחד שהיה שם "זה מה שמתחילים ללמוד עם יהודי?". ועוד יש להאריך בזה.--[[משתמש:טאפרו דא פלאחו|טאפרו דא פלאחו]] - [[שיחת משתמש:טאפרו דא פלאחו|שיחה]], 12:50, כ"ח באב, ה'תש"ף 12:50, 18 באוגוסט 2020 (UTC)
::בקשר להשמטה: הסיפור היה שבמדור פתגמים קצרים מדא"ח הודפס ביטוי חריף משיחת אדמו"ר הריי"צ, וכשהעיתון הגיע לרבי הרבי הורה להשמיט וכתב (תוכן, פחות או יותר) "כמה חושב שהנ"ל יקרב ללימוד חסידות". כשביקשו מהרב חודקוב לברר מה הבעיה והרי זה הודפס בלקו"ד, ולמחרת הוא השיב שלפני יש חמש קילומטר ואחרי יש חמש קילומטר (כמדומני שהיה זה הסיפור עם שה"ש של חסיד, שאגב - הייתה אכן התנגדות חזקה על הביטוי הזה והציגו את זה כ"חידוש של הרבי"). כך גם ארע שמקורב בראשית דרכו שמע מחסיד על הביטוי "עצומ"ה כפי שהעמיד עצמו" והתרחק לחלוטין, עד שהצליחו לשכנע אותו איך שהוא להגיע לרבי והרבי הסביר לו שיש דרגות שונות בהארת הנשמה וכו', ולאחמ"כ הרבי הפטיר בחיוך לאחד שהיה שם "זה מה שמתחילים ללמוד עם יהודי?". ועוד יש להאריך בזה.--[[משתמש:טאפרו דא פלאחו|טאפרו דא פלאחו]] - [[שיחת משתמש:טאפרו דא פלאחו|שיחה]], 12:50, כ"ח באב, ה'תש"ף 12:50, 18 באוגוסט 2020 (UTC)
:::הסיפור שהזכיר טאפרו, אינו יחיד בדורו, ויש עוד הרבה מאד כאלו סיפורים! ~ [[משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">חב"דניק</span>''']] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">בית חב"ד פתוח</span>''']] ~ כ"ח באב [[תש"פ]]
::::אין קשר בין הסיפורים האלו למדובר כאן. המדובר הוא בסרטונים שנמכרו ולא שנלקחו בלי רשות. המכירה במפורש היתה לא רק לשימוש פרטי אלא נמכר ביודעין לצורך פרסום. כש-wlcc מכרו ללראות את מלכנו את הארכיון של הוידאוים ידעו מה הולך לקרות ובאמת גם לא אמרו להם כלום על הפרסום עד שג'ם קנו את הארכיון והתחילו לתבוע את כל מי שלא מסתדר להם. ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 17:32 • כ"ח באב תש"פ
:::::כאמור לא באתי להשתתף בדיון אלא להפנות את תשומת הלב לאי נכנותה של הטענה שהרבי שייך לכולם וכל אחד יכול לעשות כרצונו שהועלתה לעיל. והשאלה כעת שעולה היא האם יש להם זכות כבעלים חדשים לבטל זכות שניתנה ברכישה מהבעלים הקודם, שאלה שאיליה כאמור לא התכוונתי כלל להתייחס (אגב - כתבת בטעות לעיל תש"נ במקום תש"ס). ובכל אופן - נגד המדיניות אין כאן מקור לביקורת.--[[משתמש:טאפרו דא פלאחו|טאפרו דא פלאחו]] - [[שיחת משתמש:טאפרו דא פלאחו|שיחה]], 18:11, כ"ח באב, ה'תש"ף 18:11, 18 באוגוסט 2020 (UTC)
:::::::במחילה, אבל סרטים רבים היו של ג'מ, מהשידורים, שהיו שייכים להם, ושוב, חסר לכך מקור, בנוסף שאין מה לכתוב בקורת קטע אחד, ומקסימום להוסיף את זה בתוך הרקע, ועל מחיקת הקטע השני אתה מסכים??? ~ [[משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">חב"דניק</span>''']] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">בית חב"ד פתוח</span>''']] ~ כ"ח באב [[תש"פ]]
::::::::זו השאלה שהיתה מהתחלה ועליה הוסב כל הדיון. אשמח לדעת איפה כתבתי בטעות תש"נ. לגבי מקור כבר כתבתי כמה פעמים שהבאתי שלושה שמות של אנשים שניזקו וניתן לשאול אותם (הם חיים), ותגובת החברה גם מראה משהו. לגבי הקטע השני זה היה נראה שאתה הסכמת - כתבתי לך שתצטרך להביא מקור לטענתך וכנראה שאתה עדין מחפש ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 23:46 • כ"ח באב תש"פ
:::::::::אני ממש לא מבין את דבריך - המקור זה המציאות כפשוטה, ומסגנון הבקורת משמע שעושים הכל כדי להשמיץ את החברה, דבר לא מתאים בכלל, ואולי באמת צריכים למחות ע"כ. גם החברה עצמה ניזוקה, מה תגובת החברה מראה? אבקש לפתוח ע"כ דיון, ואני מתלבט אם לאחר כל הבקורות המשמיצות הללו, שנכתבות ללא טעם ודעת, ומתוך שנאה עצומה, יש לי מה להמשיך לעבוד כאן בכלל??? ~ [[משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">חב"דניק</span>''']] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">בית חב"ד פתוח</span>''']] ~ ל' באב [[תש"פ]]
::::::::::זו כבר פרשנות שלך. תגובת החברה מראה שיש משהו נכון בדברים שהיא צריכה להגיב אליהם. שמתי לב כמה פעמים שאתה מתבלבל בין דיון להצבעה, אנחנו עכשיו מתדיינים. הביקורת היא כאמור בשביל שחב"דפדיה לא תתן הכשר למעשים שהארגון עושה, ואם יש לו תגובות ניתן לכתוב גם אותם. ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 11:20 • ל' באב תש"פ
{{שבירה}}פרשנות של בן-אדם העמוד מהצד וקורא את הערך, ומסתכל לעומת זאת בערך בהמכלול,  ורואה שהאתר הנ"ל שלא תופס צד בכל המחלוקות הללו לא כותב בכלל בקורת על החברה! פרשנות של אחד ששוכן עמוק בתוככי הזירה החב"דית, ומסתכל סביבו ולא שומע שום בקורת על החברה (חוץ מהעניין של נ"ג, נ"ד) ואפילו שואל ומתעניין ולראשונה כאן באתר הזה שומע את הבקורת המגוחכת הזאת, הבנויה על כרעי תרנגולת (אני לא כ"כ מאמין שהבקורת בנויה אפילו ע"כ...)! לתגובת החברה אין מקור בכלל, וגם אם אתה צודק, יש להכניס בקורת על [[המכון להפצת תורתו של משיח]] שרי"ג טרח וכתב בשיחה שם תגובה ארוכה על הנושא, משמע שיש צדק על הטענות עליהם... ועוד לא הבנתי אלו מעשים שהארגון עושה, כ"כ נוראים שאסור לחב"דפדיה, שמציגה את כל חב"ד (כביכול) לתת הכשר ע"כ? ~ [[משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">חב"דניק</span>''']] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">בית חב"ד פתוח</span>''']] ~ 12:08, ל' באב, ה'תש"ף
:הערך בהמכלול מועתק מויקיפדיה שכידוע נכתבת ע"י אנטים קיצוניים (כל מי שהיה שם יודע), כך שאין מה להביא משם דוגמה. תגובת החברה היא לא מכחישה את הביקורת אלא מסבירה אותה (בשונה מתגובתו שם). המעשים שכתובים בביקורת אכן חמורים מספיק כדי להזהיר על כך. אגב, יפה שהתאפקת משלושה סימני שאלה או קריאה.. (וכתבת רק אחד) ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 12:34 • ל' באב תש"פ
::כמובן, כל מה שלא מסתדר עם דעתו של אחד מהמשתמשים כאן נכתב ע"י קיצונים (כמעט כתבתי גם הערך בחב:דפדיה נכתב ע"י משיחיסטים קיצוניים והתאפקתי). חיכיתי לבדיחה שלך - שהתגובה של החברה שונה, ממש תשובה רצינית, סליחה אבל היא מגוחכת. אגב, את הבדיחה השניה שכתבת לא זכיתי להבין, כי זה דבר כ"כ מטופש, להיתלות על עניני מה בכך של כמות סימני הקריאה, כאילו שזה משנה משהו בתוכן הטענה... ~ [[משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">חב"דניק</span>''']] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">בית חב"ד פתוח</span>''']] ~ 12:43, ל' באב, ה'תש"ף
:::כפי שכתבתי - כל מי שהיה שם יודע את זה. הסימני קריאה לא היו חלק מהטענה ולפניהם כתבתי 'אגב', הם גם לא היו בתור עקיצה אלא בתור מחמאה (אם לא הבנת אותי נכון). ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 00:38 • א' באלול תש"פ
::::מאד מצחיק, גם כל מי שהיה כאן יודע א"ז. והייתי מבקש מ{{א|שיע.ק}} שפשוט יפנה גם את זה לועדה הרוחנית... ~ [[משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">חב"דניק</span>''']] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">בית חב"ד פתוח</span>''']] ~ 10:26, א' באלול, ה'תש"ף
:::::אני אישית גם חושב שהביקורת ראויה והטענה שעשרה משתמשים התנגדו לביקורת מעידה שעשרות רבות אחרות שחלפו פה במהלך השנים כן מסכימים לצורך בביקורת. בכל אופן, העניין הזה הוא בכלל נושא הביקורת שכאמור באולם הדיונים יוכרע בעז"ה על ידי הועדה הרוחנית. וההכרעה תהיה שקופה וברורה. כלומר יפורסמו שמות הרבנים, נוסח הפניה וכו' עוד לפני שהעניין יוגש להכרעתם. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ג' באלול ה'תש"ף 19:06, 23 באוגוסט 2020 (UTC)
== בקשר ל"ביקורת" (ובעיקר החדשה...) ==
א) ציטוט מהדף [[חב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים לכתיבת ביקורת]]: {{ציטוטון|למרות שמקורות חשובים בכל תחום בחב"דפדיה, בפסקאות ביקורת הם הכרחיים ...  ביקורת ללא שם האומר כמוה כביקורת אישית של הכותב. יש לייחס את הביקורת למישהו ולא לכתוב באופן סתמי}}
ב) לכל הביקורת בערך זה אין מקור מדוייק, יש דוגמאות - אין מקור, וע"כ דינה (כמו שצוטט למעלה בפירוש) כבידוקרת סתמית של הכותב.
ג) בביקורת החדשה מצאנו דבר מאד מעניין - היא נכתבה ללא פירוט עובדות בכלל: במקום לציין שיש (היינו היה - כי כיום אין בכלל נשים שמופיעות במסגרת הריאיון, מכיון שהוא מופץ בשוה לכל, בצורה שונה, כידוע ליודעים) ב' מהדורות בתוכנית הוידאו - מהדורה רגילה ומהדורה ב', ובמקרה שיש נשים מהדורה ב' (שנכללת בדיסק באופן חופשי ללא תוספת תשלום או שום דבר דומה!!!) לא מראה את הנשים כלל וכלל!!! והיא מיועדת לגברים, משא"כ המהדורה הראשונה שמיועדת יותר (למקורבים? ול-)נשים!!! ביקורת זו כמוה כלבקר את פעילות תנועת חב"ד העולמית בזה שעושה "כינוס השליחות"... ה"ז מיועד לנשים...
ד) זה מוכיח את הכלל האמור לעיל בפיסקאות הקודמות שהביקורת כאן נכתבה משנאה כמדובר כמ"פ (הערה כללית: אם ניתן להכניס בערך זה ביקורת על נ"ג, נ"ד (בעיקר בצורה שהיא נכתבה...) האם זה אומר שמותר להכניס ביקורת הפוכה בערך של [[לראות את מלכנו]]? יש הרי לא מעט (בכלל...) חסידים שנגד לפרסם סרטי וידאו מאז (בלי להכנס לויכוח מי צודק) או שהביקורת נכתבת רק נגד ג'מ?...) ~ [[משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">חב"דניק</span>''']] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">בית חב"ד פתוח</span>''']] ~ 13:31, ה' בטבת, ה'תשפ"א
:לעניות דעתי כל הררי המלל שנשפכו בקשר לפיסקת ביקורת זו רק מכריחים את הצורך לפנות לועדה הרוחנית, ולהביא נוסח שיוסכם על ידה, כפי שהזכיר {{א|שיע.ק}} לעיל. ההשוואה ללראות את מלכנו לדעתי מופרכת, כי לא ראי ביקורת על מחיקת נ"ג, כראי ביקורת על הצגת נ"ג. כמובן, אם יוצאים מנקודת המבט של חב"דפדיה כאנציקלופדיה חסידית עם דגש על גאולה ומשיח; מנקודות מבט אחרות ייתכן אולי לבקר את המציגים וידאו של נ"ג (אבל מנקודות מבט אלו, ייתכן לבקר גם את אלו שאיפשרו לרבי לצאת בנ"ג, ל"ע ועפ"ל).  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 13:53, ה' בטבת ה'תשפ"א
::לצערי הרב אנחנו מחכים כבר המון זמן לוועדה שאמורה להגיע --{{גופן|4|רשי|[[משתמש:שמואל חיים|'''שמואל חיים''']]}} ♦ [[שיחת משתמש:שמואל חיים|{{צבע גופן|אדום|'''שיחה'''}}]] 13:54, 20 בדצמבר 2020 (UTC)
:::ודאי שאני בעד לפנות לועדה, ומחכה לכך, רק הצבעתי על כמה נקודות גיחוך בביקורת, להורות שספק אם היא עומדת בכללים, בטח הביקורת החדשה. בקשר לנ"ג - אני לא חושב שיש מה לשים ביקורת בלראות, אך אני לא בטוח שיש ענין לשים ביקורת על ג'מ כאשר זוהי מחלוקת פנימית בין חסידי חב"ד, ולא נכון לומר שזה נגד הרבי או כל ביטוי דומה, משום שיש משפיעים ורבנים רבים שסבורים כך... ~ [[משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">חב"דניק</span>''']] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">בית חב"ד פתוח</span>''']] ~ 17:07, ה' בטבת, ה'תשפ"א
::::אה, בסדר. תגיד לי איזה משפיע ונכתוב ביקורת גם עליו {{קריצה}}. וברצינות, שיש ביקורת - זה ברור. הביקורת שישנה בקרב חסידי חב"ד ה"משיחיסטים", חזקה מאוד ומשתקפת פה בחב"דפדיה. אבל מה לעשות שחב"ד אינפו בשונה מ[[COL|אחרים]] נמנעים מלכתוב בצורה ישירה ביקורת על האנטים. כך - שאין מקור באתר רשמי, אבל אני חושב שגם אתה בעצמך שמעת לא פעם מישהו שמבקר אותם.--''[[חב"דפדיה:מיזמים/דבר מלכות|חב"דפדים חדורים]]'' • '''[[משתמש:יוסי מ.|יוסי]]''' • '''[[שיחת משתמש:יוסי מ.|מ.]]''' •  20:49, ה' בטבת, ה'תשפ"א
:::::על עצם הביקורת אין לי בעיה, ואני לא בא להתווכח, כי היא מושרשת כבר עמוק בויכוחים עתיקים, השאלה היא האם הביקורת תואמת את כללי הביקורת באתר? וזה אני חושב שלא! וע"כ מה יאמרו - זוהי ביקורת ידועה! אז אני שואל אותך, האם באמת שווה הביקורת -שלא תואמת את כללי האתר היבשים- בערך, כי היא (1) הפצת תורת חסידות חב"ד. (2) עניני גאולה ומשיח. (3) '''משמחת את הרבי???''' זוהי נקודה למחשבה, האם כאשר אין מקורות לביקורת, היא באמת שווה כאן (והאמת היא שהשאלה היא גם אם יש מקור לביקורת...) אני מציע לחשוב ע"ז! ~ [[משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">חב"דניק</span>''']] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">בית חב"ד פתוח</span>''']] ~ 22:04, ה' בטבת, ה'תשפ"א
== תורת חיים ==
לא יודע עד כמה דיון של גולשים אנונימיים יכול להיות מקור של ביקורת.. נכתב על ידי '''[[משתמש:פולע|פולע]]''' ([[שיחת משתמש:פולע|שיחה]]) בשעה 09:34, י"ג באדר, ה'תשפ"א, 25 בפבר' למניינם.
:התורת חיים זה לא מקור מאנשים אנונימיים. התביעה ביוטיוב זה גם לא מהאנשים האנונימיים אלא מהתמונות ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 10:36 • י"ג באדר ה'תשפ"א
::מה הקשר, לא הבנתי. נכתב על ידי '''[[משתמש:פולע|פולע]]''' ([[שיחת משתמש:פולע|שיחה]]) בשעה 10:46, י"ג באדר, ה'תשפ"א, 25 בפבר' למניינם.
:::התורת חיים זה הערה 13 ותוכל לראות שזה לא מפנה לאנשים אנונימיים ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 10:51 • י"ג באדר ה'תשפ"א
== עדכון והרחבה ==
לאחרונה ג'מ עשו כמה פרוייקטים חדשים ומעניינים שלא נכתב עליהם בערך. ביניהם: "שנים ראשונות" (כתבתי ע"ז כעת בקצרה, אף שהייתי עושה ע"ז אפי' ערך...), האתר החדש של הווידאו (לכל המבקרים החשובים שהם לא מציגים את הווידאו), הרחבה על אשרינו (לדוגמא: פרוייקט על מגילת אסתר, י"א ניסן וכדו'). אם מישהו היה יכול להרחיב (אין עתותי בידי לצערי...) תבוא עליו הברכה... ~ [[משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">חב"דניק</span>''']] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|'''<span style="color: blue;;">בית חב"ד פתוח</span>''']] ~ 10:15, כ"ה בניסן, ה'תשפ"א
== הוצאה לאור ==
חסר הרבה על ענף ההוצאה לאור, שבשנים האחרונות החל תופס תאוצה (2 חלקים של 'הרבי שלי' באנגלית, אחד מהם המתורגם לעברית, ועוד אי-אלו ספרונים קטנים שאיני זוכר את שמם).
== משוב ==
https://archive.jdn.co.il/gallery/368225/
לענ"ד כדאי מאוד להכניס את זה בקישורים חיצוניים עכ"פ ואפשר למלא את הערך במידע אמין מהקישור הנ"ל.{{משוב}} [[מיוחד:תרומות/69.113.153.217|69.113.153.217]] 04:35, 23 בנובמבר 2023 (UTC)
== ביקורת  ==
מי שרוצה לקרוא את כל הדיונים הקודמים על זה מוזמן, אבל אני בטוח שאף אחד שם לא התכוון לביקורת הנוכחית א. אין יחוס בכלל ב. בנוגע להשמטות של השיעולים וכו' באותה הביקורת גם מסבירים למה זה רצונו של הרבי ג. וכן בהשמטה של קטעים של יחי הם הרי משמיטים קטעים שבהם הרבי לא נראה טוב ולכן מלבד נ"א אין יחי ד. בכלל לא ברור מה הביקורת בכך שהם תובעים את יוטיוב ה. בנוגע לנשים זה הביקורת היחידה שאולי ראויה אבל א. היא ללא שם נותן הביקורת ב. שמוטקין ענה שזה לא מיועד לאנ"ש (ואז הביקורת היא על הבי"כ שממשיך להקרין?) וכל זה מלבד המון טענת נוספות שעלו לפני זה (לדוגמה שיש מקורבים שכל הקשר שלהם לרבי זה ע"י ג'ם ואז הם נכנסים לכאן ורואים שגם זה לא בסדר) [[משתמש:Z770|בברכה Z770 ]] - [[שיחת משתמש:Z770|שיחה]], 11:01, כ"ז באב, ה'תשפ"ה 11:01, 21 באוגוסט 2025 (IDT)
:לאחר דיונים ארוכים וחסרי מקוריות (בבחי' כל מה שת' ותיק וכו'), לענ":ד יש לדון בצורה תכליתית (ראה [[משתמש:חסיד של הרבי/מיזם:מלחמתה של תורה|כאן]] עד"מ...) (עד לסוף ימי החושך..?) אודות הפרטים הנ"ל, ולתקן בהתאם לכל הנ"ל.
:באם יש תומכים - אכניס זה לאולם הדיונים (שדא"ג משעמם לאחרונה באופן מחריד...)[[שיחת משתמש:שפי"ץקייט]] בברכה שנזכה לקיום היעוד "הקיצו ורננו שוכני עפר" והרבי בתוכם ובראשם. (תו"מ ח"א ע' 12) 13:46, 21 באוגוסט 2025 (IDT) [[שיחת משתמש:שפי"ץקייט]] בברכה שנזכה לקיום היעוד "הקיצו ורננו שוכני עפר" והרבי בתוכם ובראשם. (תו"מ ח"א ע' 12) 13:46, 21 באוגוסט 2025 (IDT)
::הורדתי את הביקורת כי לא היתה כאן שום תגובה [[משתמש:Z770|בברכה Z770 ]] - [[שיחת משתמש:Z770|שיחה]], 18:11, כ"ז באב, ה'תשפ"ה 18:11, 21 באוגוסט 2025 (IDT)
:::זו איננה המדיניות כ"כ, מ"מ ייש"כ.[[שיחת משתמש:שפי"ץקייט]] בברכה שנזכה לקיום היעוד "הקיצו ורננו שוכני עפר" והרבי בתוכם ובראשם. (תו"מ ח"א ע' 12) 20:30, 21 באוגוסט 2025 (IDT) [[שיחת משתמש:שפי"ץקייט]] בברכה שנזכה לקיום היעוד "הקיצו ורננו שוכני עפר" והרבי בתוכם ובראשם. (תו"מ ח"א ע' 12) 20:30, 21 באוגוסט 2025 (IDT)
::::בשיחה ב' ניסן מ"ח אומר הרבי שהקיצו ורננו "שוכני עפר" זה רק על הרבי ריי"ץ משא"כ במשיח צדקנו שזה רק הקיצו ורננו בלי השוכן עפר עיין שם  [[משתמש:חנוך רולניק|חנוך רולניק]] - [[שיחת משתמש:חנוך רולניק|שיחה]], 08:13, ג' באלול, ה'תשפ"ה 08:13, 27 באוגוסט 2025 (IDT)
חזרה לדף "JEM".