שיחה:JEM

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

ביקורת[עריכה]

כפי שכתב פרידבערג, אי אפשר לכתוב ביקורת בצורה כל כך מוזרה וחסרת בסיס. בינתיים אני מוריד את הביקורת, עד שיתברר מקורה, או עכ"פ מישהו שמוכן לעמוד מאחורי המילים שהוא כתב.

בתאריך ט"ו בתמוז כתב משתמש אנונימי: "ועיקר שבשנת תשמ"ח סגר הרבי את החברה לגמרי בהוראה מלמעלה (ואין להאריך בדבר המצער)". - אם יש למישהו מה להוסיף בענין, נשמח לשמוע את זה בדף השיחה. כלומר כאן, ולא בשום מקום אחר, עד לסיום בירור הענין. זוננשיין - שיחה 03:54, 6 ביולי 2012 (IDT)

כל זמן שאין מקור לביקורת נראה לי שיש להשמיטה, (הסיבה פשוטה המקור מ'היום יום' לא מסביר כלל, אם יש מישהו שכתב מאמר ביקורת והסביר את הטענות חשוב לציין אבל אם אין לביקורת הסבר וכל ההסבר הוא רק מה שכתוב אז אין לזה טעם)--הנחה - שיחה 07:18, 25 באוקטובר 2015 (UTC)
אחד הנקודות היא שמהנוסח נראה כאילו חבדפדיה היא המבקרת. וזה ממש לא מתאים לדעתי ולכן צריך בדווקא מישהו שיעמוד מאחורי הביקורת.--הנחה - שיחה 10:24, 25 באוקטובר 2015 (UTC)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── התמיהה במקומה עומדת, אי אפשר לכתוב ביקורת ללא מקורות!!! •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 07:46, 20 באפריל 2016 (UTC)

ואני אומר, אפשר ואפשר. להתראות - שיחה 15:34, 20 באפריל 2016 (UTC)
אז לפחות תכתוב מקור: פורום חב"ד אינפו...קריצה.jpg  •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 17:26, 20 באפריל 2016 (UTC)
לפי כללים של כל אנציקלופדיה לא ניתן לכתוב ביקורת כאשר אין לזה מקור. כ"ש שיש כאן גם חשש לשון הרע אמיתי העלול להזיק לחברה. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ז באב ה'תשע"ו, למניינם 17:52, 31 באוגוסט 2016 (UTC)
שלום, אם זה אתה - אני משחזר... • כתית למאורבית הבד 18:29, 31 באוגוסט 2016 (UTC)
  1. כמדומה נכתב פה לא מזמן שלאחר ששוחזרה גירסא יציבה, אין לשחזר שוב...
  2. יש לשים לב שטענות שלום וכתית אינם קשורות לדברי הנחה. שכן, לביקורת עצמה יש מקורות ברורים ביותר - והם סרטי החברה עצמה. כל עוד לא יובא מקור לסרט עם יחי ועם שיחות מנ"א נ"ב (שאינן מצונזרות) - הטענה תישאר במקומה. אלא שהנחה טען שצריך מקור לכך שישנה ביקורת על זה... ודברי שלום על לשון הרע וכו' לא קשורים לטענה זו, כפשוט. -- דָּרַךְ כּוֹכָבשיחה • 20:48, כ"ז באב, הקהל ה'תשע"ו (31 באוג' למניינם), ימות המשיחיחי המלך המשיח!
וכעת אני שם לב שבכלל מאז טענת הנחה כבר הספיקו להביא מקור גם למציאות הביקורת, כך שאין כל בסיס לשחזור -- דָּרַךְ כּוֹכָבשיחה • 20:51, כ"ז באב, הקהל ה'תשע"ו (31 באוג' למניינם), ימות המשיחיחי המלך המשיח!
1. לתשומת לב, אני הצטרפתי לטענות קודמי שלביקורת צריך מקור שהוא המבקר, לא מספיק העובדות עצמם שלדעתך טעונות ביקורת. הענין של לה"ר זה רק טעם נוסף ושיש לדון עליו בנפרד. 2. האנונימי ששחזר את הביקורת עשה זאת כנגד דעת רוב מוחלט בדף השיחה. 3. האר נא את עיני היכן הוא המקור? שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ז באב ה'תשע"ו, למניינם 23:47, 31 באוגוסט 2016 (UTC)
אף פעם לא הצלחתי להבין למה מי שזועק כל היום על טומאתם של ויקיפדיה מחליט לקחת ממנה דווקא את העקרונות הכי לא הגיוניים. אם היתה מחלוקת הםא קיימת ביקורת כזו או לא - ניחא, אבל זה שהביקורת קיימת בקרב קהלים רחבים זו עובדה ברורה, וזה שזו המדיניות שלהם - גם זו עובדה ברורה, וזה שלכל חסיד צריך להפריע העריכה המגמתית שלהם - גם זו עובדה ברורה. וכמובן, שזה חוץ ממה שמפריע לי עצם זה שמחפשים למחוק במקום לכתוב. להתראות - שיחה 10:54, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
שים לב! טומאתה של ויקפדיה היא לא בטיפשותה (אולי אדרבה) אלה בשכל אנושי שלה.. אנציקלופדיה שמאחוריה עומדים כמה אנשים אנונימיים אינה יכולה להביע ביקורת והיא גם לא במה לכך, היא יכולה לציין ולהביא נתונים דעות וכו' בכל תחום, אכן ככל שתגדל רמת הביקורת הפנימית שלנו על הערכים מה מקורם וכו' תגדל יחד עמה הערכה האמון הרמה של האתר והמידע שבו, אין (לבנתיים) התנגדות לבקורת כלל אבל כשאתה מציג מאחוריה אדם רציני, ולא שיכנס אדם לאתר ויאמר: "טוב, כמה בחורים כתבו להם אתר ומביעים בה הרגשים". ותסלח לי אני מכיר חסידים גדולים שלא מרגישים את ההרגש שלך בנוגע לעריכה המגמתית.. (ואני מקווה שאינך מתחיל לשפוט מיהו חסיד לפי קריטוריון זה, נצטרך א"כ לציין זאת בערכים שלהם ביקורת שבעניינו הינם לא מספיק מקושרים ולכן אם יש מי שחושב שעובה זו נתונה לביקורת אין בעיה (הרגשים זה הרגשים) אבל כמדומני שכדאי לציין מי עומד מאחוריה.--הנחה - שיחה 11:36, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
אגב, לולי הבעיה של כתיבת לשון הרע, דהיינו כתיבת ביקורת על אדם במקום ציבורי כ"כ, וכידוע שחב"דפדיה היא מהאתרים הכי מפורסמים ברשת מבין אתרים החרדיים, ויכולה לגרום להם נזק מסויים, לולי זאת, לא הייתי כ"כ נצמד לכללים של ויקיפדיה, למרות שכמו שכתבו קודמי יש בזה שכל וסברא פשוטה, שאנציקלופדיה אינה יכולה לבקר אלא רק לצטט ביקורת. אבל מה שמפריע לי אישית זה רק הענין הראשון. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח באב ה'תשע"ו, למניינם 14:30, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
אם זה לשון הרע, גם אם יש מקורות זה בעייתי. הנקודה היא שמה שאתם חושבים לעבירה אני חושב למצוה. לא שאכפת לי שיקנו את המוצרים שלהם, אבל שמי שקונה ידע שיש בזה בעיה. כמו שזה לא לשון הרע לפרסם שבמוצרי 'עלית' יש סיכון לאנשים שאלרגיים לאגוזים ושקדים - כך גם בכל מוסד ציבורי. אצל איש פרטי אני מסכים באופן כללי שאין ענין לפרסם עליו ביקורת. להתראות - שיחה 15:27, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
ובכן, אני שחזרתי, כי חשבתי שהאנונימי הראשון הוא שלום.. אבל בלי קשר, פתאום נזרק במחשבתי - יושב מקורב שבשבילו כל הרבי שהוא מכיר זה דרך ג'ם, ופתאום זה גם כן לא בסדר, הוא עלול לבעוט בהכל. אם כותבים ביקורת כ"כ חריפה על מי שמתעסק בהפצת המעיינות באופן פעיל, ואין תשובה שיכולה לספק מקורבים, יתכן שיצא שכרו בהפסדו. ואני חושב שצריך לשקול את זה ברצינות המתאימה. • כתית למאורבית הבד 16:30, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
זה בערך כמו להגיד לא לפרסם משיח כי זה עלול לרחק. אדמו"ר הזקן 'ריחק' עשרות אלפי יהודים מחסידות כי הוא דרש אמת... להתראות - שיחה 17:47, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
לא זכיתי ממש להבין.. ולהעיר מהפתגם הידוע של רבותינו נשיאינו "נישט יעדער אמת דארף מען זאגן. • כתית למאורבית הבד 18:05, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
אגב בנוגע לטענה של גרסא יציבה, יש לציין כי אין המדובר כשיש רוב מוחלט (פרידבערג, הנחה, כתית, אנכי הקטן, זוננשיין) בדף השיחה כנגד עריכה מסויימת. גרסא יציבה היא טענה רק במקרה שמדובר ב1 מול 1 שאז יש כלל גרסא יציבה ובלשון חז"ל "העמידנו על חזקתו". שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח באב ה'תשע"ו, למניינם 18:10, 1 בספטמבר 2016 (UTC)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── שלום, קצת התבלבלת בספירה, לכלול משתמשים עתיקים עם חדשים, ובמיוחד להחשיב את דעתם לאחר שעלו טענות חדשות בדיון - זאת לא הכרעה ע"פ רוב. ובמילא אין הצדקה למחיקת הביקורת, ולא לשחזורה.

ועוד והוא העיקר, שהובא מקור מאינפו בו כותב ר' שימי גולדשטיין (מנהל מכון לראות את מלכנו) ביקורת בתוכן הזהה למה שנכתב כאן. המקור הובא לאחר הדיון, ואילו השחזור נעשה לאחר הבאת המקור, שלמעשה חתם את הדיון לטובת השארת הביקורת (באין תגובה אחרת נגד המקור, בינתיים) -- דָּרַךְ כּוֹכָבשיחה • 13:29, כ"ט באב, הקהל ה'תשע"ו (2 בספט' למניינם), ימות המשיחיחי המלך המשיח!

כתוב בפנים בנוגע ל"טענתה הרשמית של החברה", האם יש מקור שתוכל לציין אליו?! • כתית למאורבית הבד 17:44, 2 בספטמבר 2016 (UTC)
זה כבר לא שייך לביקורת, אלא למענה עליה (ואינני מתנגד להופעת הביקורת ללא מענה). -- דָּרַךְ כּוֹכָבשיחה • 21:19, ל' באב, הקהל ה'תשע"ו (3 בספט' למניינם), ימות המשיחיחי המלך המשיח!
הכלל אומר, שביקורת שלא נשלחה לביקורת נשואה אסורה לפרסום!! • כתית למאורבית הבד 02:33, 4 בספטמבר 2016 (UTC)
לגבי מה נקבע כלל זה? גם אם לאינפו הי' אסור לפרסם (באם הכלל נכון), אבל בפועל הדברים פורסמו ואפשר לציין אליהם כמקור. -- דָּרַךְ כּוֹכָבשיחה • 14:41, א' באלול, הקהל ה'תשע"ו (4 בספט' למניינם), ימות המשיחיחי המלך המשיח!

לענ"ד צריך לכתוב שיש לג'מ כאלו שמנסים להתחרות איתם ואומרים את טענות בלתי מבוססות אלו (אגב, 'לראות' עצמם מדלגים על המון קטעים בוידאו, ועושים א"ז בצורה שבקושי ישימו לב, בעיני ראיתי א"ז בהשוואת סרטי ג'מ ו'לראות' מל"ג בעומר תשמ"ז!!!) --חב"דניק - שיחה, 21:39, כ"ד בניסן, ה'תש"ף 21:39, 18 באפריל 2020 (IST)

השאלה אם זה עריכה מגמתית (כפי שנכתב להלן) או טכנית (בכדי שיתאים לזמן שהקציבו לוידאו) ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • כ"ה בניסן ה'תש"ף • 18:08, 19 באפריל 2020 (IST)
טבעה של עריכה שהיא דורשת לקבל החלטות לחתוך. אחרת, בלשון הרב, אינה נקראת מערכת. שהרי מערכת היא על שם שעורכת. ולא, אני לא מסכים עם הטענה, כי ברור לי שגם לראות את מלכנו עורכים, וזה בסדר גמור, וגם ג'ם עורכים, וזה גם בסדר. כל אחד הולך רחוק יותר לפי איך שהוא מבין את תפקיד העריכה. לא חושב שיש משהו לא חיובי בעריכת וידאו כגון הסרת שיעול אם מי שעושה זאת עושה זאת לא בשביל קידום אג'נדה אישית, אלא כיון שכך הוא מבין את תפקידו ועושה זאת עבור הרבי. זה שאם אני הייתי יושב במקומו הייתי נוהג אחרת, לא אמור לעורר אצלי ביקורת על זה שהוא מבין אחרת. העולם שלנו אינו שחור ולבן. יש מספיק ביקורת עליהם בלי זה...-- נכתב ע"י להתראות ששכח לחתום את שמו.

שם הערך[עריכה]

כדאי לשנות לשם קצר יותר. JEM או מדיה יהודית חינוכית, אני אישית מעדיף את הראשון ואת השני כהפניה. ר'ובן - שיחה 23:14, 15 באוקטובר 2012 (IST)

צודק. Yes check.jpg בוצע --שיע 01:18, 19 באוקטובר 2012 (IST)

מתרגמים[עריכה]

אני חושב שהמתרגם לאנגלית (או אחד מהם) הוא מאניס פרידמן.--יוסי ג - שיחה 00:12, 20 בינואר 2014 (UTC)

תוסיף. בשמחה. 173.3.199.145 00:22, 20 בינואר 2014 (UTC)

סגירת החברה בתשמ"ח??[עריכה]

החברה שידרה את מעמדי החנוכה לייו'ס בחנוכה תש"נ-תשנ"ג. איך בדיוק היא נסגרה בתשמ"ח??

פירוט ניתן למצוא בגיליון 'תחיינו' מס' 4, שי"K לקראת י"א ניסן תשע"ו.--5778 - משיח נאו! - שיחה 17:39, 21 באפריל 2016 (UTC)

רקע והתייסדות הארגון[עריכה]

העריכות שנעשו היום קשורות לערך WLCC, ולא לערך הזה. אמנם לחברה יש אינטרס להציג את WLCC כגלגול ראשון שלה, כמו שכל מוסד אוהב לכתוב "מאז 1924", אבל זה לא אומר שזו האמת ההיסטורית... מכיוון שאיני בקיא בדיוק בפרטים ההיסטוריים לא ערכתי, אבל יודעי דבר מוזנים לעשות זאת. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 09:41, ז' באייר, הקהל ה'תשע"ו

לפני כמה שנים הם פירסמו שהם קנו באופן חוקי מידי WLCC את כל הוידיאו והאודיו והתמונות עם זכויות היוצרים שלהם. והרי זו ראיה ניצחת שאין ביניהם ובין WLCC דבר וחצי דבר (בהקשר ההיסטורי). -- דָּרַךְ כּוֹכָבשיחה • 12:01, ז' באייר, הקהל ה'תשע"ו (15 במאי למניינם), ימות המשיחיחי המלך המשיח!
לא מדוייק. הם פרסמו בתחיינו האחרון כתבה, חציה שקרים וחציה אמיתות. לי לא היה כח לברור התבן מן הבר, אבל חלק מהדברים שנוספו נכונים. בהזדמנות. להתראות - שיחה 13:02, 15 במאי 2016 (UTC)
דיון מעניין, בקשר למכירה של WLCC שמעתי במפורש מחיים ברוך הלברשטם על הדברים. גם ברור שזה האחרון לא היה אחראי על השידורים של הטלוויזיה. ומה א"כ השקר?--95.86.95.158 13:16, 15 במאי 2016 (UTC)

ייש"כ למשתמש:להתראות על העריכה, אך העיקר חסר מן הספר - שנת התייסדות הארגון. זאת כדי לדעת מתי קם יש מאין, ולא כהרושם (שאותו הם מנסים ליצור) שקיומו מאז ומקדם. ולכן גם לכאורה כדאי להעביר את הפירוט על כל ההסרטות וכו' לערך על הלל דוד קרינסקי. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 22:20, ח' באייר, הקהל ה'תשע"ו

לא מדויק. אם מישהו פעל, ואחרי זה החליט למסד את פעולותיו, זה הגיוני בהחלט שזה יכלל ברזומה של הארגון שהקים. אולי אם יערכו וידגישו שעד אז הסתכם בליווי ערוצי טלוויזיה, ומאז המלחמה בלראות את מלכנו התפתחה הפעילות, יבינו את הבדיחה. להתראות - שיחה 11:01, 18 במאי 2016 (UTC)

להתראות, לא קראתי את הכתבה המדוברת בתחיינו ואין לי מושג על מה מדובר, אך התמיה אותי מאוד הביטחון שלך שחציה שקרים. מנין לך שהשקרים זה בתחיינו ולא במה שהלעיטו אותך ידידיך המשיחיסטים?! אצלי למשל ברור ששניהם שקרנים במידה שווה... שף ויתיבקאנפרענץ רום 22:43, 14 ביוני 2017 (UTC)

ההערה[עריכה]

כתית למאור תוכל להסביר למה תגובת החברה צריכה להיות בהערה דווקא ולא בגוף הטקסט? האם אין בכך עדות למגמתיות (עכ"פ בדקות)?--הנחה - שיחה 17:12, 5 באפריל 2017 (UTC)

האמת, שלא הקדשתי לכך הרבה מחשבה... • כתית למאורבית הבד 07:15, י' בניסן, ה'תשע"ז (6 באפר' למניינם), ימות המשיח
וכאן הבן שואל: היתכן? ביטלת גירסה ללא מחשבה?!--הנחה - שיחה 10:12, 6 באפריל 2017 (UTC)
הייתה מחשבה, אבל זה עמד לי יחד עם עוד כמה שינויים, ובהיות שאני כרגע גולש כמעט רק מהנייד, שחזרתי דבר אחד (לא כולל מחיקה של הערה קודמת...), • כתית למאורבית הבד 13:01, י' בניסן, ה'תשע"ז (6 באפר' למניינם), ימות המשיח

חידה[עריכה]

חוד אחוד לכם ידידיי ורעיי, והיה אם תמצאון חידתי (בתוספת הסבר המניח את הדעת) אזי לא אמלא את רצוני למחוק כליל את פיסקת הביקורת. ימים שלושה אקציב לכם.

מיהו המשתמש אשר כתב במקום אחר באתרנו אשר הוא סבור שיש להסתיר שיחות העלולים להביא לעיוות אצל כמה וכמה?

בתקווה שיישמר דיון ענייני. בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 20:20, 5 באפריל 2017 (UTC)

מדובר בביקורת עניינית ובליווי מקורות ואסמכתאות (לפחות על החלק של הביקורת, אם לא על החלק של תגובתם). --שיעשיחה כ' בסיוון ה'תשע"ז 20:32, 14 ביוני 2017 (UTC)

א. ברור לכל ש"תגובתם" כפי שנכתבה כאן היא דמגוגיה זולה של כותבי הביקורת. ב. ביקורת שלא עומד מאחוריה שום גוף אינה זכאית לשם ביקורת, ואם גם שם הכותב לא נכתב הרי זה בכלל "ארור מכה רעהו בסתר". ג. קראתי את מאמר הביקורת, וכל כולו אינו אלא התגוננות בפני ביקורת אחרת. את הביקורת האחרת לא ראיתי, אולם כן ראיתי שהטענה היחידה שנטענה נגדה (מלבד כמה גיבובי דברים דמגוגיים) היא "אתם יותר גרועים". ד. אשמח אם תסביר (לאור מה שכתבת לי בעבר על מהותה של חב"דפדיה) מה התועלת בפיסקת הביקורת כאן. ה. ועיקר: לפני שמחקתי, כתבתי בדף השיחה וחכיתי לתגובה, לאחר שזמן רב עבר ללא תגובה מחקתי. היה מן הראוי שגם אתה תנהג כך. שף ויתיבקאנפרענץ רום 22:37, 14 ביוני 2017 (UTC)

שף ויתיב, אני חושב שלאחר כתיבת חידה שענינה הוא רק עוקצנות כלפי משתמש אחר, ובצירוף לה - ה' יודע מה הקשר - אולטימטום למחיקת פיסקת ביקורת, קצת קשה להשתמש בטענת "דמגוגיה זולה"... אתה רציני שכך אמורים לתקשר כאן? פתח דיון עניני (בלי שום אולטימטום), ותקווה שיצטרפו אליו.
ובכל אופן, אכתוב את דעתי האישית: החלק הראשון חשוב מאין כמותו. התועלת שבו היא שאי אפשר לתת לגיטימציה מלאה לארגון שמייפה את הרבי. ולא, לא משנה מה אחרים עושים, זה דבר בעייתי שחייב לקבל ביקורת, גם אם לא היו לה מקורות (לביקורת עצמה; לעובדות המבוקרות בטח מוכרחים מקורות). איש אינו טוען שהעובדות אינן נכונות, אלא שיש לו תירוצים וכו', אין בעיה - כתוב אותם.
האופן שבו ה'תירוץ' כתוב עכשיו הוא (כמובן לא תגובה באמת שנאמרה מהחברה, ובנוסף) לא מוצלח במיוחד ומצידי ראוי למחקו. כך גם הביקורת השניה על יוטיוב שהיא מגוחכת לגמרי, איננו אמורים להתחקות אחר דרכי התנהלותו של כל מוסד אם הן מוצאות חן בעינינו או לא (בעיני מאוד לא. אבל לא רלוונטי).
בקיצור: הביקורת מוכרחת להשאר, שתי הפסקאות האחרונות יכולות להמחק וכדאי שימחקו. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:03, כ"א בסיוון ה'תשע"ז

א. נו, נניח וכתבתי על רצוני למחוק ללא שום חידה ואף אחד לא הגיב. בנוגע לאולטימטום: עבר מלא זמן מאז שכתבתי עד שמחקתי, אז מה שכתבת לא רלוונטי. ב. בפירוש לא נכון לומר ש"איש אינו טוען שהעובדות אינן נכונות", אני למשל טוען שהן אינן מדוייקות. ג. אם הינך חושש כ"כ מהנזק שזה יכול לגרום, מדוע אינך חושש מדברי כפירה ממש שנכתבו לא פעם ולא פעמיים ע"י אחד מחשובי המשתמשים כאן. שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:59, 15 ביוני 2017 (UTC)

ברגע שיש ארגון שפועל בשם חב"ד והרבי, ויש בעיה משמעותית עקרונית ועיקרית בפעולותיו, חובתנו לציין את הבעיה. ובנידון דידן, ארגון החולש על הפצת וידאו מהרבי, (תוך יצירת מונופול באמצעות תביעות משפטיות), ועושה את זה תוך ניטרול מוחלט של השליחות היחידה. ואני לא נכנס פה לבעיה השניה שצויינה שם. --שיעשיחה כ"א בסיוון ה'תשע"ז 14:42, 15 ביוני 2017 (UTC)

ומדוע נראה לך שהם עושים את זה תוך ניטרול מוחלט של השליחות היחידה? כי לא מראים נ"ג? מה כוונתך ביוצרים מונופול? שף ויתיבקאנפרענץ רום 14:53, 15 ביוני 2017 (UTC)

הניטרול של "השליחות היחידה"/איך שלא תגדיר את זה, היא לא רק בזה שלא מראים נ"ג, אלא גם עוד המוון שיחות אחרות. אני מעולם לא ראיתי אצלם אף שיחה מימות החול של חורף נ"ב, קיץ נ"א, וגם שיחות נוספות בענייני משיח משנים נוספות. ‎82.145.218.141‎‏~

נו נו, אני בטוח שכל אובייקטיבי עם שכל בקדקדו (למעט רוב המשיחיסטים) יבין לבד הטעם להנ"ל (רמז: הוא אותו טעם שלראות את מלכנו וכדומה, בשיחות שאיכפת להם שמישהו יבין -‏‎ ‎בשונה מהגאומ"ש בסוף הוידיאו (שנמצא שם לא מטעמי הפצה כ"א מטעמי מפלגה) - אז פתאום כל השיחות הנ"ל נעלמים... נסיון כותב שורות אלה הראה, כשהראו פעם ב770 וידיאו שכל תוכנו היה ענייני גאומ"ש, המשיחיסטים נלחמו בחירוף נגד זה אך ורק כי לא התאים עם מפלגתם, ואין להאריך בדבר הכי מצער). שף ויתיבקאנפרענץ רום 10:51, 16 ביוני 2017 (UTC)

שף, אני חושב שאתה צריך למחוק מיד את הביטוי שכתבת לעיל על יהודים. יש גבול, אתה עברת אותו. --יוסי ג - שיחה 12:22, 16 ביוני 2017 (UTC)
אגב, בהחלט הם כן מראים מנב, הסיבה היחידה שאינם יכולים לקחת שיחות שלמות ימות החול זה שאין רצף דיבור וד"ל. • כתית למאורבית הבד 13:41, כ"ב בסיוון, ה'תשע"ז (16 ביוני למניינם), ימות המשיח

יוסי ג, מהו אותו גבול? לכתוב למשל "האנטים הכופרים" זה בסדר?

כאן המקום להבהיר שח"ו לא התכוונתי ברצינות להשוות ביניכם לבין הנ"ל, ונכתב רק כלשון נופל על לשון וכו'. שף ויתיבקאנפרענץ רום 18:05, 16 ביוני 2017 (UTC)

לא בסדר, פחות נורא. יישר כח על התיקון. --יוסי ג - שיחה 18:25, 18 ביוני 2017 (UTC)
יוצרים מונופול, משמע שהם מאיימים בתביעות משפטיות, ומסירים בפועל וידיאו של הרבי שמפורסם באתר שונים באמצעות אותו מונופול. ההתנגדות שלהם ל'קבלת פני משיח' ניכרת היטב גם בתביעות הנ"ל שמכוונות דווקא נגד מפיצי בשורת הגאולה, וגם בכך שהם היו מכונים להתפשר וגם לשלם הרבה כסף ובלבד שלא יפורסם יותר ענין היחי. --שיעשיחה כ"ה בסיוון ה'תשע"ז 19:12, 19 ביוני 2017 (UTC)

אם מאיימים בתביעות, כיצד יוצא לראות את מלכנו? שף ויתיבקאנפרענץ רום 20:20, 19 ביוני 2017 (UTC)

כתבתי שמץ מסיפורים שאני מכיר מקרוב, ואין כאן המקום לפרטם. אולי נתוועד פעם פא"פ. --שיעשיחה כ"ט באב ה'תשע"ז 22:56, 21 באוגוסט 2017 (UTC)

א קלאץ קשיא[עריכה]

אני לא יודע איך זה כתוב ב'ויקיפדיה' ובכ"ז ראיתי לשאול - דאמנם השם הוא באנגלית אבל לכאורה השם של הערך בפועל צ"ל בעברית כדרך אנציקלופדיה שכיוצאת בשפה מסוימת, (ועיין ערכים F.R.E.E., col) הרי הערכים כולם באותו שפה. ואולי משהו יטרח להאיר את עיני אותו ה'קלאץ'..- פיצי - שיחה 20:54, 5 באפריל 2017 (UTC)

בויקיפדיה כמדומני שאין הקפדה מיוחדת. מבדיקה קצרה שלי לפעמים הם כותבים באנגלית (gmail, google+ ואפי' nana10) ולפעמים בעברית (MRI-דימות תהודה מגנטית, גוגל (דף הפניה)) הרוב באנגלית. באופן כללי רושמים לפי השם הרשמי ולא מיחסים משמעות לשפה. בחב"דפדיה אין מדיניות - רק סטטוס קוו. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 11:07, כ"א בסיוון, ה'תשע"ז (15 ביוני למניינם), ימות המשיח

להעיר, שמדברי השואל רואים שטעה בטעות הנפוצה לגבי הפירוש של המילים "קלאץ קשיא". שף ויתיבקאנפרענץ רום 15:06, 15 ביוני 2017 (UTC)

שקרים[עריכה]

ב.ה.

מי שכתב שקר כאילו גבאי בית הכנסת 770 אסרו להראות ג'עם ב770. צריך להיחסם לאלתר.

האמת היא שכנופיית פוחוזים אלימים אוסרת על הגבאים להראות ג'עם ב770. א' מחב"ד - שיחה, 07:06, כ"ד באב, ה'תש"ף 07:06, 14 באוגוסט 2020 (UTC) א' מחב"ד - שיחה, 07:06, כ"ד באב, ה'תש"ף 07:06, 14 באוגוסט 2020 (UTC)

אישית אני מזדהה מאוד עם אותם "פוחזים אלימים" קריצה.jpg חסיד של הרבי  •  פארבריינגען חסידי  •  חב"ד על הזמן שלנו! 08:56, 14 באוגוסט 2020 (UTC)
כשאתה כותב פוחזים אלימים אתה מתכוון לבן שמעון או לבחור שנקרא אלים כי הפילו אותו מכל המדרגות על הראש? (או למי שהזמין להם משטרה...) שאגב, לאחר אותו מעשה הגבאים טענו שהשמש של בית הכנסת (שתיאמו איתו את אותו כינוס) לא הודיע להם שבתיכנון להראות ג'ם ולאחר כמה אסיפות עם כמה מהבחורים ועסקני אנ"ש הוחלט לא להראות ג'ם ב770 כדי לא לעשות בלאגן. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 09:07 • כ"ד באב תש"פ
עכשיו אני רואה שמי שכתב א"ז הוא לא אחר מאשר: אנונימי... לדעתי פשוט יש לברר עם מישהו שנמצא ב-770 ויש לו קשר עם הגבאים שם... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 12:11, כ"ד באב, ה'תש"ף
מעולם לא הוחלט כזאת. ולהפך. ומי שכותב על החלטה כזו הוא שקרן ומוציא שם רע. א' מחב"ד - שיחה, 12:35, כ"ד באב, ה'תש"ף 12:35, 14 באוגוסט 2020 (UTC)
הרב ליפסקר כתב את זה גם לבן שמעון כשרצה בכ"ב שבט לשים ג'ם ב770, הוא כתב לו שלא ישים וידאו של הרבי כי יש שם סמל של ג'ם וידועה הודעתו של הנ"ל בכל הקבוצות שלו על זה (מי שרוצה יכול לברר אצלו ואני יכול גם לשלוח לו את ההודעה) ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 19:39 • כ"ז באב תש"פ
אמת שליפסקער אמר להנ"ל, זה היית הוראה בודדת, לא בתור הנחי'ה, ואני אומר לך את זה בידיעה ברורה, אתה יכול לשאול את ליפסקער, אם הוא יגיד לך שיש כזו הוראה שלו תכתוב, כל עוד הוא לא אמר לך, או שלא הודיעה לכלל הציבור, זה שהוא אמר להנ"ל, זה הוראה פרטית מסיבות מאוד מאוד מסויימות זה לא הנחי'ה כללית, אין זה הנחי'ה של הגבאים, ואין זה הנחי'ה כוללת כלל. כמו שאמרת תברר אצל ליפסקער. עד אז תשאיר אין לכתוב זאת.א' מחב"ד - שיחה, 19:51, כ"ז באב, ה'תש"ף 19:51, 17 באוגוסט 2020 (UTC)
אכן עדין לא החזרתי את זה, בכוונתי להביא עוד מקור. כפי שכתבתי זה גם נאמר באסיפה שנערכה לאחר חנוכה(...) עם כמה עסקנים, ר' זלמן ליפסקר, הרב ברוין, ועוד כמה. החילוק בין 'הוראה פרטית' לכללית קצת מצחיק אבל בסדר ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 20:00 • כ"ז באב תש"פ

ביקורת[עריכה]

"צעד נוסף של החברה שעורר ביקורת, היה תביעה של חברת jem מאתר הווידאו הפופלרי YouTube להשמיט סרטוני וידאו על הרבי, הכוללים חומרים שנרכשו על-ידם - צעד שעורר ביקורת מצד הקהל על כך שהדבר נוגד למוטו של החברה שמטרתה הינה הפצת דמותו של הרבי. לעומת זאת עלה טיעון נגדי, שההכנסות של החברה נמוכות מכדי שיאפשרו לתת לאחרים להפיץ חומרים שהם עבדו עליהם - ללא תשלום, היות ובצורה כזו לא תוכל להמשיך את פעילותה.", זה נראה הפוך, ביקורת לרבי דרייב על כך שהם מעתיקים מג'ם-- ישראל לייב ~ אנו רוצים משיח עכשיו - שיחה, 09:12, כ"ד באב, ה'תש"ף 09:12, 14 באוגוסט 2020 (UTC)

אם אתה רוצה לכתוב ביקורת על רבי דרייב אתה יכול לשאול בדף השיחה שם. כאן הביקורת של ערוצי יוטיוב שנסגרו כי העלו וידאוים של הרבי. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 10:05 • כ"ד באב תש"פ
ואגב כך: בדיוק ברגעים אלו ראיתי וידאו של הרבי, ומשום מה, למרות שהיה שם כמה שיעולים וכו', לא צנזרו אפי' אחד, למרות שהרבי מנסה להתחיל לנגן, ויש כמה שיעולים, והקטע שאומר אחרת דורש מחיקה מיידית, פשוט שקר והשמצה!!! ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 13:15, כ"ד באב, ה'תש"ף
הדוגמא המובאת שם בכלל לא עדכנית, ואפשר לראות זאת בעיניים בוידי'אס שלהם, אפשר למחוק את זה??? ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 13:24, כ"ד באב, ה'תש"ף
אם תראה בוידאו הידוע של כח ניסן, הרבי אומר שם שנמצאים בכח לעומר ובג'ם הם איך שהוא מעבירים את זה. אני לא מוצא כעת את הקטע הזה אך פעם ראיתי אותו--'''יוסי מ. *יחי המלך המשיח*''' - שיחה, 13:33, כ"ד באב, ה'תש"ף 13:33, 14 באוגוסט 2020 (UTC)
יכול להיות שיש כמה קטעים כאלו , אבל לכתוב א"ז בתור בקורת, שהם עושים ככה בקביעות??? הרי זה שקר גמור!!! זוהי בקורת שמעודכנת לסרטים שנערכו לפני כמה שנים טובות, אני אומר לך מציאות, לך תבדוק ותווכח!!! ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 13:35, כ"ד באב, ה'תש"ף
מצטרף לחבדני"ק, ואגב למה ביקורת זו חשובה? בערך על ר' שלמה חיים גם כתוב ביקורת - שתלמידי ר' חיים שאול סלדו ממנו , והוא הי' קצת חי בדור השישי?? ועל הישיבה בצפת יכתבו שציבור שלם בחב"ד טוען שהם טרוריסטים ועושים בלאגאן ב770??? - הם אנטים וסוברים שוידיואים של הרבי מפרסמים בצורה ובאופן מסוים ואנחנו לא מסכימים אתם אבל לענ"ד זה לא שייך לערך אנציקלופדי.תהי צדיק - עולה מאלי' - שיחה, 13:53, כ"ד באב, ה'תש"ף 13:53, 14 באוגוסט 2020 (UTC)

למען הסדר הטוב[עריכה]

עקב כך שמשתמשים רבים הודיעו בעבר ובהווה על אי חפצם בבקורת בערך זה, ועקב כך שהבקורת כאן רובה חסרת בסיס / לא מעודכנת / לא נכונה / לא מדוייקת וכו', אני מתכוון לשפץ את הערך מחדש, ולמחוק את הפסקה בקורת! הבקורת המופיעה כעת היא זו:

בקורת

  1. הביקורת העיקרית על jem, עוסקת בכך שהחברה משמיטה במכוון ובאופן עקבי את קטעי הוידאו בהם נראה הרבי מעודד את שירת החסידים "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד", וכן קטעי שיחות (במיוחד משנות תנש"א ותשנ"ב) בנושאי בשורת הגאולה וחייו הנצחיים של מלך המשיח.
  2. טענה נוספת היא שבהפקות של jem ישנם השמטות מכוונות, שנועדו 'לייפות' כביכול את הרבי, באמצעות הסרת קטעים בהם נראה הרבי משתעל חוזר על מילה וכיו"ב המבקרים טוענים שהיות וכל תנועה ותנועה של הרבי הינה קודש קדשים, יש להביט על כל תנועה של הרבי כעל פעולה מכוונת וקדושה.
    מנגד, טענת החברה היא שתכנית הוידאו נועדה להפצה גם בקרב אנשים שאינם נמנים על חסידי חב"ד ופרסום קטעי וידאו שכאלו עלול לפגום ביחס הקהל הרחב לתדמיתו של הרבי.
  3. צעד נוסף של החברה שעורר ביקורת, היה תביעה של חברת jem מאתר הווידאו הפופלרי YouTube להשמיט סרטוני וידאו על הרבי, הכוללים חומרים שנרכשו על-ידם - צעד שעורר ביקורת מצד הקהל על כך שהדבר נוגד למוטו של החברה שמטרתה הינה הפצת דמותו של הרבי. לעומת זאת עלה טיעון נגדי, שההכנסות של החברה נמוכות מכדי שיאפשרו לתת לאחרים להפיץ חומרים שהם עבדו עליהם - ללא תשלום, היות ובצורה כזו לא תוכל להמשיך את פעילותה.
מתוך הערך

זוהי הבקורת לפי מספרים!

מס' 1 - אני משאיר כחלק מהקטע רקע.

מס' 2 - כבר הוכח שזה לא מדוייק כלל / עכ"פ לא מעודכן כלל.

מס' 3 - גם ע"ז נכתב, ואני חושב שלא ראוי להשאיר א"ז, כי מובן מאד שחברה שמשקיעה בהפקות שלה, לא תוכל לפרסם כך את ההפקות חינם! ומובן שאין מה לשים בקורת על בערך אגרות קודש, ע"כ שמבקרים את המו"ל שלא מפרסמים את הספרים לציבור בחנם, כנ"ל לגבי כל הערכים בסגנון!

כיוון שאני משער שהצעד יגרור תגובות, אני קודם כותב ע"כ כאן, ואח"כ, לאחר שיוסכם על כולם, אתקן בדף!

בברכה ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 20:45, כ"ה באב, ה'תש"ף

על מספר שתים האם פעם ראית וידאו של ג׳ם שבו הרבי מעודד יחי בנ"ג?--'''יוסי מ. *יחי המלך המשיח*''' - שיחה, 23:29, כ"ה באב, ה'תש"ף 23:29, 15 באוגוסט 2020 (UTC)
1. הבנתי שאתה משאיר. 2. תסביר מה הפירוש לא מדויק/מעודכן - מה כן מדויק? 3. כנראה שלא הבנת את הביקורת. הם לא תבעו ערוצים שפירסמו דברים שהם ערכו אלא תבעו ערוצים שהעלו סרטונים על הרבי כי הם קנו את אותם סרטונים לאחר מכן... דבר שערורייתי. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 09:59 • כ"ו באב תש"פ
במענה על טענותיכם: 1) אני משאיר ברקע. 2) מה הכוונה מה כן מדויק? זה לא נכון, אתה מוזמן לבדוק, אני בדקתי א"ז בעשרות וידאיע'ס וזה פשוט לא נכון! יוסי מ. מה שכתבת שייך למס' 1 ואני אכן משאיר. 3) דבר ראשון: זה חסר מקור, ולאו דווקא נכון, אבל גם א"כ: זה שייך להם, והם מוכרים א"ז בצורה פרטית, ולא נכון שהם לא נותנים להפיץ סרטונים שלהם, כי כל הסרטונים בחב"ד אורג זה שלהם! לאתר זה הם לא נותנים - כי זה היה בלי רשות, ומאד מובן, ברור שהיברו בוקס לפני שמעתיקה ספר מבקשת רשות מהמו"ל (ספר חדש) וגם האתר הנ"ל (בלי לומר את שמו, דבר שלא מתאים להזכיר כ"כ) הה צריך לבקש רשות! ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 10:05, כ"ו באב, ה'תש"ף
1. ישר כח. 2. לא ראיתי הסבר למה זה לא נכון, אתה טוען שיש גם מקרים שהם לא שינו.. בערך הובאו שני מקורות שהם שינו ויוסי הביא כאן עוד מקור. אם יש לך מקור שהם שינו את הנהגתם אתה מוזמן להביא מקור, הטיעון 'ישן' הוא לא מספק ללא מקור. 3. אחזור שוב, לא מדובר על העתקה מדבר שהם עבדו עליו, אלא סרטון שהם לא עבדו עליו ובלי סמל שלהם רק שקנו לאחר מכן את אותו סרטון מהצלם ככל הסרטונים של הרבי. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 18:58 • כ"ז באב תש"פ
2) הדבר קרה בכמה סרטים, אבל ברוב הסרטים זה לא קורה, אתה יכול פשוט לבדוק א"ז, אני בדקתי!!! 3) אם זה סרטון שלהם - אז הטענה צודקת!!! ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ כ"ז באב תש"פ
חלוקת קונטרסים, אתה אוהב ביקורת? תסתכל במה שכתבתי, יש לציין שכמה וכמה משתמשים הביעו דעתם בעבר ובהווה שהם נגד כתיבת בקורת הערך זה, ואני הסרתי אותה אחרי שתיקה ארוכה!!! ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ כ"ז באב תש"פ
2. אני לא ראיתי את כל הסרטים שלהם ואת מקביליהם כדי להשוות מה כן ומה לא ואיזה מהם יותר, אבל עצם זה שהם עשו את זה בכמה סרטונים מראה שזה האידיאולוגיה שלהם. 3. לא הבנתי.
שתיקה ארוכה נחשבת יום אחד? את התגובה שלך כתבת רק אתמול ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 19:34 • כ"ז באב תש"פ
2) אני כן ראיתי והשוויתי, ואני אומר לך שזה שהם עשו א"ז כמה פעמים - לא מראה על הכלל בכלל!!! ומדוע אתה מבכר את הגירסא השניה? אני גם ראיתי סרטונים של מקביליהם לעומתם שעשו א"ז... 3) אני לא הבנתי אותך: אם זה סרט שלהם - מה הבעיה במה שהם עשו? ואגב, אשמח לציון הדיון הזה עם האתר, דבר שלא מצאתי, וללא מקור.
יום אחד זה מספיק זמן!!! מי שעוקב וזה חשוב לו יכול להספיק לראות... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ כ"ז באב תש"פ
אגב, שמת לב שיש כאן לפחות עשרה משתמשים שהצביעו במהלך השנים בעד מחיקת הביקורת? ואני בטוח בכך שיהיו כאן עוד כמה וכמה שיצביעו בעד המחיקה!!! ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ כ"ז באב תש"פ

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────2. אני בכלל לא בטוח שראית יותר וידאוים של הרבי ממני ובטח שלא ראית את כל הסרטים שלהם בהתחשב בגילך... אני מאמין שאם הייתי מנסה להשוות הייתי מוצא עוד הרבה 'תיקונים'. וחזקה עליהם בחב"ד שזו האידיאולוגיה שלהם ואתה יכול לראות את זה גם לפי טענתם המובא בערך... 3. במה מתבטא זה שהסרט שלהם? חיים ברוך פרסם המון וידאוים של הרבי עד הסמ"כים ומכר אותם ע"י חנויות היכל מנחם וכדו' ולאחר מכן הם קנו ממנו אותם והחלו לתבוע את כל מי שמפרסם אותם. הם תבעו גם את לראות את מלכנו אצל בי"ד רבני חב"ד ואת טוביה דורון ביוטיוב (ומי שמכיר גם את שלמה סיגריות מ-770 שמחקו לו את הערוץ בגלל זה) עד תשע"ו כשבית המשפט בארצות הברית פסק בנוגע למשפט של לקוטי שיחות שהדברים של הרבי שייכים לכולם הם הפסיקו את התביעות.
זו אולי דעתך, האתר דורש להמתין לשינויים במשך שבוע (אם יש התנגדות)
לא חכמה לספור את אלו שכתבו לפני שהביאו מקור לביקורת, יש גם כאלו שטענו להיפך (ככותב הערך..) ויש כאלו שלא ראו צורך להביע את עצמם כאשר הדבר חזר על קנו. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 20:48 • כ"ז באב תש"פ

מה זה משנה מי ראה יותר? אתה עשית השוואות? כתבת בעצמך שלא! חזקה אצל אלו שלא אוהבים אותם (בל' המעטה), אני לא יודע מאיפה מובאת האידיאולוגיה הזאת, ואם היא נכונה - אז למה מכניסים אותה כבקורת? שישימו גם בצד השני בקורת ע"י חלק מחב"ד (שהרי הבקורת הזאת היא של ש.ג. כידוע)!
לא הבנתי - אם הם תבעו אנשים צריך לשים עליהם בקורת?
נניח.
מה זה משנה, הבקורת כאן חסרה ובנויה על כרעי תרנגולת, ואני מוחה ע"כ שכל מי שיש לו בעיה עם איזה ארגון צריך לכתוב אותה! הבקורת על ג'מ ולראות צריכה להיות שווה בצדדים נגדיים (חוץ מהקטע הראשון...), אין הבדל, ואם שמים על ג'מ בקורת, יש לשים על לראות, שהרבה מאד חסידים מבקרים אותם, ולא תוכל להתעלם!!! כל הבקורות כאן נכתבות בצורה לא עניינית, וכל אחד שלא תופס צד במחלוקת יאמר זאת!!! ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ כ"ז באב תש"פ
2. היה מובן מדבריך שראית את כל הסרטים שלהם וע"ז כתבתי לך שאין מצב. זה לא משנה אם הם אוהבים אותם, לפי מה שאתה אומר יהיה אסור להביא בהרבה ערכים מקורות מחב"ד אינפו כי הם לא "אוהבים" אותם. אם זה האידיאולוגיה שלהם זה יכול להיכנס בערך יחד עם טענתם. הביקורת הזו לא של ש.ג. וזה דבר ידוע בחב"ד. 3. בהחלט. אם הם סגרו ערוצי וידאו כי פרסמו סרטונים של הרבי בהחלט מגיע על זה ביקורת. קח לדוגמא צייר שמכר את הציורים שלו במשך שנים ועכשיו מישהו קונה את כל הציורים שלו ומתחיל לתבוע את אלו שקנו ציורים בעבר...
זה באמת לא משנה וכתבתי את זה בתגובה למה שאתה כתבת. זה שקשה לך לקבל את הביקורת זה לא אומר שהם לא טועים, עד היום לא שמעתי ביקורת על אופן העריכה של לראות את מלכנו ולא על זה שהם החליטו לתבוע ערוצי יוטיוב, אם ידוע לך משהו תוכל לשתף ונראה אם זה אכן דבר אמיתי ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 21:38 • כ"ז באב תש"פ
אנא לסכם את דבריהם של חב"דניק וחלוקת קונטרסים, לגבי הטענה הראשונה שג'ם משמיטה את הקטעים של היחי וכו' בזה כולם מודים לגבי הטענה השנייה לרוב היא לא כזה נכונה (מפני שכן רואים), וגם עם הם משמיטים זה לא סיבה לביקורת! הרבי אמר המון פעמים לאנשים למחוק סיפורים כאלו ותמונות בשביל לייפות, לגבי הטענה השלישית, עד עתה היה נראה שהביקורת היא על כך שיש ארגונים שונים שלוקחים מהם את התמונות שלהם וסרטונים שלהם, (שזה טענה אמיתית וזה לא ביקורת בכלל), אבל אם זה כדברי חלוקת, אזי שחלוקת יביא מקור לדבריו, וזה יתקבל , אם כן את הטענה הראונה אני משאיר את השנייה אם אין תשובה נורמלית אני מוחק, והשלישית, צריך מקור וזהו!--שמואל חיים~יחי המלך - שיחה, 09:32, כ"ח באב, ה'תש"ף 09:32, 18 באוגוסט 2020 (UTC)
לגבי הביקורת השניה, איפה הרבי אמר כאלו דברים? לגבי השלישית, זה לא שלהם וראה את הדוגמה שהבאתי בתגובתי הקודמת. לגבי מקור, הבאתי שלושה שמות ואפשר לברר אצלם ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 10:21 • כ"ח באב תש"פ
לחלוקת: א. לא הבנתי כיצד הבנת זאת מדברי, אבל זו לא כוונתי, אני פשוט אמרתי שהשוויתי סרטי וידאו, וההגדרה הכוללנית הזו לא נכונה כלל וכלל, וכמו שכתב שמואל חיים, יש מקרים שבהחלט צריכים לעשות זאת, וגם לראות עושים א"ז לפעמים!
ב. הביקורת היא של ש.ג. מאינפו, ויש טיפה שהיא לא שלו (בעיקר הסעיף הראשון).
ג. עדיין לא הבאת מקור לדבריך, ואני חוזר שוב: אם זה סרטים שלהם - אז זה שלהם וזה בסדר גמור, וגם אם זה כמו שאתה אומר, ממש לא משמע כך מהערך!
ד. מה לעשות שהבקורת כן בנויה על כרעי תרנגולת, או יותר נכון על עדות המתחרים, ועל אלו שמתנגדים לחברה בכל מחיר, וגם אם היא נכונה: אתה מוכן לכתוב בקורת על לראות שהם לוקחים סרטים מג'ם, דבר שחסידים רבים בכלל לא אוהבים (לאו דווקא אתה, אלא אחרים, יש עוד אנ"שים בעולם ומותר להקשיב להם!)??? ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ כ"ח באב תש"פ
לאחר התנגשות עריכה:
הרבי אמר א"ז על המון דברים, לדוג' על כל מיני רשימות של תורותיהם של רבו"נ! גם אם נניח שזה נכון, מה הבקורת בזה? הם מפיצים בעצמם את תורתו של הרבי, תהיה ריאלי, עכשיו נעמוד ונכתוב בקורת על ועד להפצת שיחות שלא נתן לועד הנחות להוציא את מלוקט וכדו'? זה בדיוק אותו סיפור!!! ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ כ"ח באב תש"פ
הרבי אמר כך לעיתון כפר חב"ד, זה הופיע בעיתון שלהם באחת הפעמים, לגבי המקור התכוונתי משהו כמו קישור מאינפו--שמואל חיים~יחי המלך - שיחה, 10:30, כ"ח באב, ה'תש"ף 10:30, 18 באוגוסט 2020 (UTC)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────לחב"דניק, א. כתבתי שלא ראיתי את הכל ולא עשיתי השוואה ואתה ענית שכן ראית והשווית... וע"ז הגבתי לך. בנוגע לפועל אתה חוזר על טענתך לשוא בלי לספק תשובה למה שביקשתי, הביקורת הזו נפוצה בחב"ד ויש לה גם 3 מקורות, אם אתה רוצה לומר שזה לא מעודכן אתה מוזמן להביא מקור לכך. לגבי לראות, עניתי לך בעבר למעלה. ב. עכשיו אני רואה שזה חזר לביקורת. הביקורת שלו על החלק הראשון בלבד. ג. לצורך הדיון אבקש לקרוא פעמיים מה שכותבים ומה שעונים עליו. הסרטונים שנמכרו במשך כל השנים לא שלהם, הם של האנשים שקנו אותם. אם לאחר מכן מישהו קנה את הארכיונים זה לא אוסר על מי שקנה אותם בעבר לפרסם אותם. הבאתי שלושה שמות של אנשים עם פירוט מה קרה לכל אחד וניתן לשאול אותם. תקרא שוב את הערך. ד. אתה בעצם טוען את טענה ג שוב. לראות קנו בנו"נים את הסרטונים שהם משתמשים בהם היום. אם אח"כ עוד מישהו קנה את זה לא גורם שהם לא יוכלו להשתמש בהם. לא הם ולא אף אחד מאלו שהזכרתי העלה סרטונים שג'ם עבדו עליהם. ה. התנגשות עריכה עם עצמך?. ראית את הדוגמה שלי? א"כ אז בטח תבין שהדוגמה שלך לא נכונה. לגבי לראות עניתי לך קודם.
לשמואל חיים, אין מה להשוות חומר כתוב שניתן לערוך אותו וגם שינו בו את סדר הדברים לוידאו שמתעד מאורע ומה שהרבי אמר זה מה שיהיה בו. לגבי מקור, הבנתי שאתה מחפש קישור אך מאחר ואין ברשת הבאתי שלושה אנשים שחוו בפעילותם את תביעת ג'ם עם פירוט מה קרה לכל אחד וניתן לשאול אותם ע"כ ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 11:17 • כ"ח באב תש"פ

אין לי כח לחזור על טענותי שוב ושוב (אם ממש תבקש יפה אני מוכן), אני פשוט מציע לפתוח ע"כ דיון, אם להשאיר את הבקורת או למחוק!!! ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ כ"ח באב תש"פ
מבלי להיכנס לדיון, שתי הערות:
ברור הדבר שישנן זכויות יוצרים מוחלטות על תורת הרבי ועל תמונותיו. אם על על צילום קטע מסידור דרש הרבי שיהיה באישור קה"ת - כש"כ בתורתו. לא מעורב בנבכי הדיון על קה"ת ולמי זה שייך ולמשמעות וכוונת הפסק הזה, ומבחינתי אין לי בעיה שכולם יבקשו רשות מהוועד להפצת שיחות, אבל לומר שאין דין ואין דיין?. לגבי תמונות - הרבי אמר במפורש לצלם אלי יונה שיימסור לאהרון דוב הלפרין (שפרסם תמונות של אלי יונה מטענה זו) שהוא אוסר לפרסם תמונה שלו לפני שמשלמים לצלם. כשחיים ברוך מכר תמונות בתש"נ הוא מכר אותן לשימוש פרטי, ונתאר מה הייתה התגובה מהרבי אם פתאום מישהוא היה מוכר את החומרי הללו שנמכרו לו.
בקשר להשמטה: הסיפור היה שבמדור פתגמים קצרים מדא"ח הודפס ביטוי חריף משיחת אדמו"ר הריי"צ, וכשהעיתון הגיע לרבי הרבי הורה להשמיט וכתב (תוכן, פחות או יותר) "כמה חושב שהנ"ל יקרב ללימוד חסידות". כשביקשו מהרב חודקוב לברר מה הבעיה והרי זה הודפס בלקו"ד, ולמחרת הוא השיב שלפני יש חמש קילומטר ואחרי יש חמש קילומטר (כמדומני שהיה זה הסיפור עם שה"ש של חסיד, שאגב - הייתה אכן התנגדות חזקה על הביטוי הזה והציגו את זה כ"חידוש של הרבי"). כך גם ארע שמקורב בראשית דרכו שמע מחסיד על הביטוי "עצומ"ה כפי שהעמיד עצמו" והתרחק לחלוטין, עד שהצליחו לשכנע אותו איך שהוא להגיע לרבי והרבי הסביר לו שיש דרגות שונות בהארת הנשמה וכו', ולאחמ"כ הרבי הפטיר בחיוך לאחד שהיה שם "זה מה שמתחילים ללמוד עם יהודי?". ועוד יש להאריך בזה.--טאפרו דא פלאחו - שיחה, 12:50, כ"ח באב, ה'תש"ף 12:50, 18 באוגוסט 2020 (UTC)
הסיפור שהזכיר טאפרו, אינו יחיד בדורו, ויש עוד הרבה מאד כאלו סיפורים! ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ כ"ח באב תש"פ
אין קשר בין הסיפורים האלו למדובר כאן. המדובר הוא בסרטונים שנמכרו ולא שנלקחו בלי רשות. המכירה במפורש היתה לא רק לשימוש פרטי אלא נמכר ביודעין לצורך פרסום. כש-wlcc מכרו ללראות את מלכנו את הארכיון של הוידאוים ידעו מה הולך לקרות ובאמת גם לא אמרו להם כלום על הפרסום עד שג'ם קנו את הארכיון והתחילו לתבוע את כל מי שלא מסתדר להם. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 17:32 • כ"ח באב תש"פ
כאמור לא באתי להשתתף בדיון אלא להפנות את תשומת הלב לאי נכנותה של הטענה שהרבי שייך לכולם וכל אחד יכול לעשות כרצונו שהועלתה לעיל. והשאלה כעת שעולה היא האם יש להם זכות כבעלים חדשים לבטל זכות שניתנה ברכישה מהבעלים הקודם, שאלה שאיליה כאמור לא התכוונתי כלל להתייחס (אגב - כתבת בטעות לעיל תש"נ במקום תש"ס). ובכל אופן - נגד המדיניות אין כאן מקור לביקורת.--טאפרו דא פלאחו - שיחה, 18:11, כ"ח באב, ה'תש"ף 18:11, 18 באוגוסט 2020 (UTC)
במחילה, אבל סרטים רבים היו של ג'מ, מהשידורים, שהיו שייכים להם, ושוב, חסר לכך מקור, בנוסף שאין מה לכתוב בקורת קטע אחד, ומקסימום להוסיף את זה בתוך הרקע, ועל מחיקת הקטע השני אתה מסכים??? ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ כ"ח באב תש"פ
זו השאלה שהיתה מהתחלה ועליה הוסב כל הדיון. אשמח לדעת איפה כתבתי בטעות תש"נ. לגבי מקור כבר כתבתי כמה פעמים שהבאתי שלושה שמות של אנשים שניזקו וניתן לשאול אותם (הם חיים), ותגובת החברה גם מראה משהו. לגבי הקטע השני זה היה נראה שאתה הסכמת - כתבתי לך שתצטרך להביא מקור לטענתך וכנראה שאתה עדין מחפש ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 23:46 • כ"ח באב תש"פ
אני ממש לא מבין את דבריך - המקור זה המציאות כפשוטה, ומסגנון הבקורת משמע שעושים הכל כדי להשמיץ את החברה, דבר לא מתאים בכלל, ואולי באמת צריכים למחות ע"כ. גם החברה עצמה ניזוקה, מה תגובת החברה מראה? אבקש לפתוח ע"כ דיון, ואני מתלבט אם לאחר כל הבקורות המשמיצות הללו, שנכתבות ללא טעם ודעת, ומתוך שנאה עצומה, יש לי מה להמשיך לעבוד כאן בכלל??? ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ ל' באב תש"פ
זו כבר פרשנות שלך. תגובת החברה מראה שיש משהו נכון בדברים שהיא צריכה להגיב אליהם. שמתי לב כמה פעמים שאתה מתבלבל בין דיון להצבעה, אנחנו עכשיו מתדיינים. הביקורת היא כאמור בשביל שחב"דפדיה לא תתן הכשר למעשים שהארגון עושה, ואם יש לו תגובות ניתן לכתוב גם אותם. ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 11:20 • ל' באב תש"פ

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────פרשנות של בן-אדם העמוד מהצד וקורא את הערך, ומסתכל לעומת זאת בערך בהמכלול, ורואה שהאתר הנ"ל שלא תופס צד בכל המחלוקות הללו לא כותב בכלל בקורת על החברה! פרשנות של אחד ששוכן עמוק בתוככי הזירה החב"דית, ומסתכל סביבו ולא שומע שום בקורת על החברה (חוץ מהעניין של נ"ג, נ"ד) ואפילו שואל ומתעניין ולראשונה כאן באתר הזה שומע את הבקורת המגוחכת הזאת, הבנויה על כרעי תרנגולת (אני לא כ"כ מאמין שהבקורת בנויה אפילו ע"כ...)! לתגובת החברה אין מקור בכלל, וגם אם אתה צודק, יש להכניס בקורת על המכון להפצת תורתו של משיח שרי"ג טרח וכתב בשיחה שם תגובה ארוכה על הנושא, משמע שיש צדק על הטענות עליהם... ועוד לא הבנתי אלו מעשים שהארגון עושה, כ"כ נוראים שאסור לחב"דפדיה, שמציגה את כל חב"ד (כביכול) לתת הכשר ע"כ? ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 12:08, ל' באב, ה'תש"ף

הערך בהמכלול מועתק מויקיפדיה שכידוע נכתבת ע"י אנטים קיצוניים (כל מי שהיה שם יודע), כך שאין מה להביא משם דוגמה. תגובת החברה היא לא מכחישה את הביקורת אלא מסבירה אותה (בשונה מתגובתו שם). המעשים שכתובים בביקורת אכן חמורים מספיק כדי להזהיר על כך. אגב, יפה שהתאפקת משלושה סימני שאלה או קריאה.. (וכתבת רק אחד) ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 12:34 • ל' באב תש"פ
כמובן, כל מה שלא מסתדר עם דעתו של אחד מהמשתמשים כאן נכתב ע"י קיצונים (כמעט כתבתי גם הערך בחב:דפדיה נכתב ע"י משיחיסטים קיצוניים והתאפקתי). חיכיתי לבדיחה שלך - שהתגובה של החברה שונה, ממש תשובה רצינית, סליחה אבל היא מגוחכת. אגב, את הבדיחה השניה שכתבת לא זכיתי להבין, כי זה דבר כ"כ מטופש, להיתלות על עניני מה בכך של כמות סימני הקריאה, כאילו שזה משנה משהו בתוכן הטענה... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 12:43, ל' באב, ה'תש"ף
כפי שכתבתי - כל מי שהיה שם יודע את זה. הסימני קריאה לא היו חלק מהטענה ולפניהם כתבתי 'אגב', הם גם לא היו בתור עקיצה אלא בתור מחמאה (אם לא הבנת אותי נכון). ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 00:38 • א' באלול תש"פ
מאד מצחיק, גם כל מי שהיה כאן יודע א"ז. והייתי מבקש משיע.ק שפשוט יפנה גם את זה לועדה הרוחנית... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 10:26, א' באלול, ה'תש"ף
אני אישית גם חושב שהביקורת ראויה והטענה שעשרה משתמשים התנגדו לביקורת מעידה שעשרות רבות אחרות שחלפו פה במהלך השנים כן מסכימים לצורך בביקורת. בכל אופן, העניין הזה הוא בכלל נושא הביקורת שכאמור באולם הדיונים יוכרע בעז"ה על ידי הועדה הרוחנית. וההכרעה תהיה שקופה וברורה. כלומר יפורסמו שמות הרבנים, נוסח הפניה וכו' עוד לפני שהעניין יוגש להכרעתם. --שיעשיחה ג' באלול ה'תש"ף 19:06, 23 באוגוסט 2020 (UTC)

בקשר ל"ביקורת" (ובעיקר החדשה...)[עריכה]

א) ציטוט מהדף חב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים לכתיבת ביקורת: "למרות שמקורות חשובים בכל תחום בחב"דפדיה, בפסקאות ביקורת הם הכרחיים ... ביקורת ללא שם האומר כמוה כביקורת אישית של הכותב. יש לייחס את הביקורת למישהו ולא לכתוב באופן סתמי"

ב) לכל הביקורת בערך זה אין מקור מדוייק, יש דוגמאות - אין מקור, וע"כ דינה (כמו שצוטט למעלה בפירוש) כבידוקרת סתמית של הכותב.

ג) בביקורת החדשה מצאנו דבר מאד מעניין - היא נכתבה ללא פירוט עובדות בכלל: במקום לציין שיש (היינו היה - כי כיום אין בכלל נשים שמופיעות במסגרת הריאיון, מכיון שהוא מופץ בשוה לכל, בצורה שונה, כידוע ליודעים) ב' מהדורות בתוכנית הוידאו - מהדורה רגילה ומהדורה ב', ובמקרה שיש נשים מהדורה ב' (שנכללת בדיסק באופן חופשי ללא תוספת תשלום או שום דבר דומה!!!) לא מראה את הנשים כלל וכלל!!! והיא מיועדת לגברים, משא"כ המהדורה הראשונה שמיועדת יותר (למקורבים? ול-)נשים!!! ביקורת זו כמוה כלבקר את פעילות תנועת חב"ד העולמית בזה שעושה "כינוס השליחות"... ה"ז מיועד לנשים...

ד) זה מוכיח את הכלל האמור לעיל בפיסקאות הקודמות שהביקורת כאן נכתבה משנאה כמדובר כמ"פ (הערה כללית: אם ניתן להכניס בערך זה ביקורת על נ"ג, נ"ד (בעיקר בצורה שהיא נכתבה...) האם זה אומר שמותר להכניס ביקורת הפוכה בערך של לראות את מלכנו? יש הרי לא מעט (בכלל...) חסידים שנגד לפרסם סרטי וידאו מאז (בלי להכנס לויכוח מי צודק) או שהביקורת נכתבת רק נגד ג'מ?...) ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 13:31, ה' בטבת, ה'תשפ"א

לעניות דעתי כל הררי המלל שנשפכו בקשר לפיסקת ביקורת זו רק מכריחים את הצורך לפנות לועדה הרוחנית, ולהביא נוסח שיוסכם על ידה, כפי שהזכיר שיע.ק לעיל. ההשוואה ללראות את מלכנו לדעתי מופרכת, כי לא ראי ביקורת על מחיקת נ"ג, כראי ביקורת על הצגת נ"ג. כמובן, אם יוצאים מנקודת המבט של חב"דפדיה כאנציקלופדיה חסידית עם דגש על גאולה ומשיח; מנקודות מבט אחרות ייתכן אולי לבקר את המציגים וידאו של נ"ג (אבל מנקודות מבט אלו, ייתכן לבקר גם את אלו שאיפשרו לרבי לצאת בנ"ג, ל"ע ועפ"ל). -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 13:53, ה' בטבת ה'תשפ"א
לצערי הרב אנחנו מחכים כבר המון זמן לוועדה שאמורה להגיע --שמואל חייםשיחה 13:54, 20 בדצמבר 2020 (UTC)
ודאי שאני בעד לפנות לועדה, ומחכה לכך, רק הצבעתי על כמה נקודות גיחוך בביקורת, להורות שספק אם היא עומדת בכללים, בטח הביקורת החדשה. בקשר לנ"ג - אני לא חושב שיש מה לשים ביקורת בלראות, אך אני לא בטוח שיש ענין לשים ביקורת על ג'מ כאשר זוהי מחלוקת פנימית בין חסידי חב"ד, ולא נכון לומר שזה נגד הרבי או כל ביטוי דומה, משום שיש משפיעים ורבנים רבים שסבורים כך... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 17:07, ה' בטבת, ה'תשפ"א
אה, בסדר. תגיד לי איזה משפיע ונכתוב ביקורת גם עליו קריצה.jpg . וברצינות, שיש ביקורת - זה ברור. הביקורת שישנה בקרב חסידי חב"ד ה"משיחיסטים", חזקה מאוד ומשתקפת פה בחב"דפדיה. אבל מה לעשות שחב"ד אינפו בשונה מאחרים נמנעים מלכתוב בצורה ישירה ביקורת על האנטים. כך - שאין מקור באתר רשמי, אבל אני חושב שגם אתה בעצמך שמעת לא פעם מישהו שמבקר אותם.--חב"דפדים חדוריםיוסימ. • 20:49, ה' בטבת, ה'תשפ"א
על עצם הביקורת אין לי בעיה, ואני לא בא להתווכח, כי היא מושרשת כבר עמוק בויכוחים עתיקים, השאלה היא האם הביקורת תואמת את כללי הביקורת באתר? וזה אני חושב שלא! וע"כ מה יאמרו - זוהי ביקורת ידועה! אז אני שואל אותך, האם באמת שווה הביקורת -שלא תואמת את כללי האתר היבשים- בערך, כי היא (1) הפצת תורת חסידות חב"ד. (2) עניני גאולה ומשיח. (3) משמחת את הרבי??? זוהי נקודה למחשבה, האם כאשר אין מקורות לביקורת, היא באמת שווה כאן (והאמת היא שהשאלה היא גם אם יש מקור לביקורת...) אני מציע לחשוב ע"ז! ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 22:04, ה' בטבת, ה'תשפ"א

תורת חיים[עריכה]

לא יודע עד כמה דיון של גולשים אנונימיים יכול להיות מקור של ביקורת.. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 09:34, י"ג באדר, ה'תשפ"א, 25 בפבר' למניינם.

התורת חיים זה לא מקור מאנשים אנונימיים. התביעה ביוטיוב זה גם לא מהאנשים האנונימיים אלא מהתמונות ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 10:36 • י"ג באדר ה'תשפ"א
מה הקשר, לא הבנתי. נכתב על ידי פולע (שיחה) בשעה 10:46, י"ג באדר, ה'תשפ"א, 25 בפבר' למניינם.
התורת חיים זה הערה 13 ותוכל לראות שזה לא מפנה לאנשים אנונימיים ●  חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • 10:51 • י"ג באדר ה'תשפ"א

עדכון והרחבה[עריכה]

לאחרונה ג'מ עשו כמה פרוייקטים חדשים ומעניינים שלא נכתב עליהם בערך. ביניהם: "שנים ראשונות" (כתבתי ע"ז כעת בקצרה, אף שהייתי עושה ע"ז אפי' ערך...), האתר החדש של הווידאו (לכל המבקרים החשובים שהם לא מציגים את הווידאו), הרחבה על אשרינו (לדוגמא: פרוייקט על מגילת אסתר, י"א ניסן וכדו'). אם מישהו היה יכול להרחיב (אין עתותי בידי לצערי...) תבוא עליו הברכה... ~ חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~ 10:15, כ"ה בניסן, ה'תשפ"א

הוצאה לאור[עריכה]

חסר הרבה על ענף ההוצאה לאור, שבשנים האחרונות החל תופס תאוצה (2 חלקים של 'הרבי שלי' באנגלית, אחד מהם המתורגם לעברית, ועוד אי-אלו ספרונים קטנים שאיני זוכר את שמם).

משוב[עריכה]

https://archive.jdn.co.il/gallery/368225/

לענ"ד כדאי מאוד להכניס את זה בקישורים חיצוניים עכ"פ ואפשר למלא את הערך במידע אמין מהקישור הנ"ל. 69.113.153.217 04:35, 23 בנובמבר 2023 (UTC)