משתמש:כתית למאור/מספרים: הבדלים בין גרסאות בדף
כתית למאור (שיחה | תרומות) (←עשרים) |
כתית למאור (שיחה | תרומות) מ (←עשרים) |
||
(8 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
בתורת החסידות מבוארים משמעויות של מספרים שונים. | בתורת החסידות מבוארים משמעויות של מספרים שונים. | ||
{{ | {{מספר}} | ||
==עשרים ואחד== | ==עשרים ואחד== | ||
שורה 23: | שורה 8: | ||
==עשרים ושתיים== | ==עשרים ושתיים== | ||
בך יברך ישראל. | בך יברך ישראל. אחד עשר בכפליים. המספר [[אחד עשרה]] מורה על הלמעלה מ[[סדר ההשתלשלות]], וכ"ב הוא אחד עשר בכפליים המורה על הלמעלה מ[[סדר ההשתלשלות]] שחודר ובא מההשתלשלות עצמו{{הערה|מבואר באריכות בש"פ יתרו תשנ"ב}}. | ||
==עשרים ושלוש== | ==עשרים ושלוש== | ||
שורה 84: | שורה 69: | ||
==מאה== | ==מאה== | ||
מורה על הכתר, שלימות של עשר פעמים עשר. סיום בירור המידות ולכן בן מאה כאילו מת ועבר מן העולם. | מורה על הכתר, שלימות של עשר פעמים עשר. סיום בירור המידות ולכן בן מאה כאילו מת ועבר מן העולם. | ||
{{הערות שוליים}} |
גרסה אחרונה מ־20:04, 28 ביולי 2020
בתורת החסידות מבוארים משמעויות של מספרים שונים.
מספר כתית למאור/מספרים | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
{{{תמונה}}} | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
אחדות ועשרות | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
40 | 49 | 50 | 60 | 68 | 70 | 72 | 80 | 84 | 90 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
מאות ואלפים | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
עשרים ואחד[עריכה | עריכת קוד מקור]
אך טוב לישראל.
עשרים ושתיים[עריכה | עריכת קוד מקור]
בך יברך ישראל. אחד עשר בכפליים. המספר אחד עשרה מורה על הלמעלה מסדר ההשתלשלות, וכ"ב הוא אחד עשר בכפליים המורה על הלמעלה מסדר ההשתלשלות שחודר ובא מההשתלשלות עצמו[1].
עשרים ושלוש[עריכה | עריכת קוד מקור]
עשרים וארבע[עריכה | עריכת קוד מקור]
כתבי הקודש. "כד" ותמלא כדה ותעל - בכ"ד ספרים.
עשרים וחמש[עריכה | עריכת קוד מקור]
כה - נבואת שאר הנביאים.
עשרים ושש[עריכה | עריכת קוד מקור]
בגימטריה שם הוי'.
עשרים ושבע[עריכה | עריכת קוד מקור]
זך - מורה על בירור וזיכוך העולם (ובפרט בדור השביעי שבו יצרפו ויזככו רבים..).
עשרים ושמונה[עריכה | עריכת קוד מקור]
כח.
עשרים ותשע[עריכה | עריכת קוד מקור]
שלושים[עריכה | עריכת קוד מקור]
מספר הימים בחודש מלא. שלושים יום קודם החג צריך להתחיל לעסוק בהלכות החג.
שלושים ואחת[עריכה | עריכת קוד מקור]
גימטריא שם א-ל.
שלושים ושניים[עריכה | עריכת קוד מקור]
ל"ב נתיבות חכמה.
שלושים ושלוש[עריכה | עריכת קוד מקור]
גל עיני ואביטה נפלאות מתורתך. ל"ג בעומר.
שלושים ושש[עריכה | עריכת קוד מקור]
ל"ו צדיקים נסתרים.
שלושים ותשע[עריכה | עריכת קוד מקור]
ט"ל אורות טלך. ל"ט אבות מלאכות.
ארבעים ושניים[עריכה | עריכת קוד מקור]
שם מ"ב, שם הוי' במילוי אל"פים.
ארבעים ותשע[עריכה | עריכת קוד מקור]
מ"ט שערי בינה. מ"ט ימי העומר. שלימות בירור המידות.
חמישים[עריכה | עריכת קוד מקור]
שער הנו"ן (חמישים שערי בינה).
חמישים ושתיים[עריכה | עריכת קוד מקור]
שם ב"נ - שם הוי"ה במילוי ה"ה.
שישים[עריכה | עריכת קוד מקור]
מבטל כל מיני רע.
שבעים[עריכה | עריכת קוד מקור]
שלימות בירור המידות.
מאה[עריכה | עריכת קוד מקור]
מורה על הכתר, שלימות של עשר פעמים עשר. סיום בירור המידות ולכן בן מאה כאילו מת ועבר מן העולם.
הערות שוליים
- ↑ מבואר באריכות בש"פ יתרו תשנ"ב