ן – הבדלי גרסאות
מ החלפת טקסט – "מאותיות הא"ב" ב־"מאותיות לשון הקודש" |
נסיעה לרבי (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
| (7 גרסאות ביניים של 7 משתמשים אינן מוצגות) | |||
| שורה 1: | שורה 1: | ||
{{ | {{אות | ||
האות '''ן''' היא אחת | |תמונה=ן.jpg | ||
}} | |||
האות '''ן''' היא אחת מ[[אותיות האל"ף בי"ת|אותיות]] [[לשון הקודש]] ומחמשת אותיות מנצפ"ך. הברת הן' יוצאת מהחוטם, והן' מרמזת על הגבורות היוצאות מהחוטם. | |||
==צורתה== | |||
פסק אדמו"ר הזקן: ן: פשוטה תואר צורתה כמו זיי"ן אך שהיא ארוכה כשיעור שתהא ראויה להעשות נו"ן כפופה אם תכפפנה כמו שנתבאר ב[[ך|כ"ף פשוטה]], ואם היא קצרה מראין לתינוק שאינו חכם ולא טפש ואם קוראה זיי"ן פסולה. | |||
==ענינה== | ==ענינה== | ||
אות זו מורה לעיתים על עירוב [[רע]] ב[[טוב]], שהוא קליפה המתחברת עם אות ו' זו, ועל ידי כן מתארכת ונעשית ו' ארוכה כעין [[ן]] פשוטה{{הערה|שער הכוונות ענין קבלת שבת, | אות זו מורה לעיתים על עירוב [[רע]] ב[[טוב]], שהוא קליפה המתחברת עם אות ו' זו, ועל ידי כן מתארכת ונעשית ו' ארוכה כעין [[ן]] פשוטה{{הערה|שער הכוונות ענין קבלת שבת, ראו בערך [[ר]]}}. | ||
==רמזה בגבורות מנצפ"ך== | ==רמזה בגבורות מנצפ"ך== | ||
אות זו מורה על הגבורות המתפשטות ב[[חוטם]], וכך ה[[אר"י]] מבאר {{הערה|בשער מאמרי רשב"י - פירוש האדרא זוטא קדישא}}: | אות זו מורה על הגבורות המתפשטות ב[[חוטם]], וכך ה[[אר"י]] מבאר{{הערה|בשער מאמרי רשב"י - פירוש האדרא זוטא קדישא}}: | ||
"הנה ה[[חוטם]] היא מ"ם סתומה דמנצפ"ך. כי אם תסיר הקו האמצעי המפסיק בין תרין נוקבי חוטמא ישאר נקב אחד כדמיון מ"ם סתומה מרובעת. וה[[פה]] היא אות [[פ']] דמנצפ"ך כי אות פ' במילואה נעשית פ"ה. והזרועות הם [[ן | "הנה ה[[חוטם]] היא מ"ם סתומה דמנצפ"ך. כי אם תסיר הקו האמצעי המפסיק בין תרין נוקבי חוטמא ישאר נקב אחד כדמיון מ"ם סתומה מרובעת. וה[[פה]] היא אות [[פ']] דמנצפ"ך כי אות פ' במילואה נעשית פ"ה. והזרועות הם [[ן]] פשוטה... כי הזרוע ארוך וסתום כעין ן' פשוטה. והידים הם אות [[ך]] דמנצפ"ך כי ך' במלוא' היא כ"ף רומזת לשתי כפות הידים זולת האצבעות, והאצבעות הם אות [[ץ]] פשוטה דמנצפ"ך, כי במילת אצבע יש אות צ', וגם ציור אות ה' ץ' דומה בראשה לחיתוך האצבעות הנפרדים ויוצאין מן הכף שהוא רגל הצ'. | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||