מכת חושך: הבדלים בין גרסאות בדף

מ. רובין (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
מ. רובין (שיחה | תרומות)
ביטול גרסה 784532 של חיים כ (שיחה)
 
(3 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 2: שורה 2:


==בתורה==
==בתורה==
{{להשלים}}
{{ציטוט|תוכן=וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה נְטֵה יָדְךָ עַל הַשָּׁמַיִם וִיהִי חֹשֶׁךְ עַל אֶרֶץ מִצְרָיִם, וְיָמֵשׁ חֹשֶׁךְ.
 
וַיֵּט מֹשֶׁה אֶת יָדוֹ עַל הַשָּׁמָיִם, וַיְהִי חֹשֶׁךְ אֲפֵלָה בְּכָל אֶרֶץ מִצְרַיִם שְׁלֹשֶׁת יָמִים.
 
לֹא רָאוּ אִישׁ אֶת אָחִיו וְלֹא קָמוּ אִישׁ מִתַּחְתָּיו, שְׁלֹשֶׁת יָמִים, וּלְכָל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל הָיָה אוֹר בְּמוֹשְׁבֹתָם.|מקור=שמות י', כ"א-כ"ג}}


==תיאור המכה==
==תיאור המכה==
שורה 13: שורה 17:
הרבי מסביר שיש חילוק בין פירו"ש רש"י למדרש האם האור של בני ישראל היה אור ניסי או טבעי, על פי רש"י האור היה טבעי{{הערה|לקו"ש חל"א ע' 46 ואילך.}}.
הרבי מסביר שיש חילוק בין פירו"ש רש"י למדרש האם האור של בני ישראל היה אור ניסי או טבעי, על פי רש"י האור היה טבעי{{הערה|לקו"ש חל"א ע' 46 ואילך.}}.


בתוך הזמן של מכת חושך מתו ארבעה מחמישה של בני ישראל, אלו שלא האמינו בגאולת עם ישראל ממצרים, ולא רצו לצאת מגלות מצרים{{הערה|רש"י בשלח יג, יח. לקו"ש חי"א ע' 4.}}.
בתוך הזמן של מכת חושך מתו ארבעה מחמישה{{הערה|ישנם בזה כמה דעות במדרש אם אחד מחמש מאות או אחד מחמישים. [[רבי מנחם מענדל שניאורסון (כ"ק אדמו"ר שליט"א)|הרבי]] (בשיחת [[אחרון של פסח]] [[תשכ"ה]]) מסביר שכל הדעות הם נכונות, שבתחילת היו רק אחד מחמש מאות שהאמינו לבשורת הגאולה של הגואל ([[משה רבינו]]), אך הם פעלו והשפיעו על שאר בני ישראל עד שפעלו שהיו אחד מחמישים שהאמינו, והם פעלו עד שאחד מחמישה האמינו.}} של בני ישראל, אלו שלא האמינו בגאולת עם ישראל ממצרים, ולא רצו לצאת מגלות מצרים{{הערה|רש"י בשלח יג, יח. לקו"ש חי"א ע' 4.}}.


==משך זמן של המכה==
==משך זמן של המכה==