כל: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "{{מקורות|פסקה=כל הדף=כן}} "'''כל'''", ענינו הוא, שכולל הכול. מורה על ברכה והשפעה מורבה. מובא בחסידות ביאורים שונים ברוודים שונים איך ש"כל" מורה על גילוי אלקות. == ספירת היסוד == {{הפניה לערך מורחב|ערך=ספירת היסוד}} בפסוקים מ"לך ה' הגדולה" עד "לך ה' הממלכה" מסבירים ב...") |
(!!!!!!, הגהה) |
||
(גרסת ביניים אחת של משתמש אחר אחד אינה מוצגת) | |||
שורה 3: | שורה 3: | ||
"'''כל'''", ענינו הוא, שכולל הכול. מורה על ברכה והשפעה מורבה. | "'''כל'''", ענינו הוא, שכולל הכול. מורה על ברכה והשפעה מורבה. | ||
מובא בחסידות ביאורים שונים | מובא בחסידות ביאורים שונים ברובדים שונים איך ש"כל" מורה על גילוי אלקות. | ||
== ספירת היסוד == | == ספירת היסוד == | ||
שורה 20: | שורה 20: | ||
== מעין לעתיד לבא == | == מעין לעתיד לבא == | ||
"שלשה הטעימן הקב"ה ב[[עולם הזה]] מעין ה[[עולם הבא]] .. [[אברהם אבינו|אברהם]] [[יצחק אבינו|יצחק]] ו[[יעקב אבינו|יעקב]], אברהם דכתיב בי' בכל, יצחק דכתיב בי' מכל, יעקב דכתיב בי' כל"<ref>ב"ב טז, סע"ב ואילך.</ref>. | "שלשה הטעימן הקב"ה ב[[עולם הזה]] מעין ה[[עולם הבא]] .. [[אברהם אבינו|אברהם]] [[יצחק אבינו|יצחק]] ו[[יעקב אבינו|יעקב]], אברהם דכתיב בי' בכל, יצחק דכתיב בי' מכל, יעקב דכתיב בי' כל"<ref>ב"ב טז, סע"ב ואילך.</ref>. | ||
== לקריאה נוספת == | |||
* [https://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=58831&pgnum=132 ספר הליקוטים להצמח צדק - ערך כל]{{היברו בוקס}} | |||
{{קצרמר}} | {{קצרמר}} | ||
== הערות שוליים == |
גרסה אחרונה מ־13:03, 19 בנובמבר 2024
"כל", ענינו הוא, שכולל הכול. מורה על ברכה והשפעה מורבה.
מובא בחסידות ביאורים שונים ברובדים שונים איך ש"כל" מורה על גילוי אלקות.
ספירת היסוד[עריכה | עריכת קוד מקור]
ערך מורחב – ספירת היסוד |
בפסוקים מ"לך ה' הגדולה" עד "לך ה' הממלכה" מסבירים בחסידות שזה הולך על כל השבע ספירות, ו"כי כל בשמים ובארץ" הולך על ספירת היסוד.
כי ענינו של ספירת היסוד הוא שהוא כולל בו את כל הספירות הקודמות, ומעביר אותם לספירת המלכות.
חמישים שערי בינה[עריכה | עריכת קוד מקור]
ערך מורחב – חמישים שערי בינה |
כללות הכל[עריכה | עריכת קוד מקור]
ערך מורחב – עצמות א"ס ברוך הוא |
הקב"ה הוא כללות הכל, הקב"ה הוא הכל, והכל הוא הקב"ה, נושא עוון[1].
מעין לעתיד לבא[עריכה | עריכת קוד מקור]
"שלשה הטעימן הקב"ה בעולם הזה מעין העולם הבא .. אברהם יצחק ויעקב, אברהם דכתיב בי' בכל, יצחק דכתיב בי' מכל, יעקב דכתיב בי' כל"[2].