ירמיהו הנביא: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – ",([א-ת])" ב־", $1")
אין תקציר עריכה
 
(4 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
'''ירמיה הנביא''' היה מגדולי ה[[נביאים]], וידוע במיוחד עקב [[מגילת איכה]] בה התנבא על החורבן נבואותיו האחרות מרוכזות ב'''ספר ירמיה''' שבנ"ך.
{{קשר חב"די}}
'''ירמיה הנביא''' היה מגדולי ה[[נביאים]], וידוע במיוחד עקב [[מגילת איכה]] בה התנבא על החורבן, נבואותיו האחרות מרוכזות ב'''ספר ירמיה''' שבנ"ך.


ה[[בעל שם טוב]]{{הערה|ה[[בעל שם טוב]], [[כתר שם טוב]] חלק ראשון מא.}} פירש את הפסוק {{ציטוטון|[[סור מרע ועשה טוב]]}}, שבניגוד לירמיה הנביא נענש מה שהושלך לבור וכיוצא לפי שלא התפלל על ישראל כששמע הנבואה לרעה על ישראל, אך [[ישעיה]] הוא לשון ישועה, שכן הוא התפלל על ישראל.
ה[[בעל שם טוב]]{{הערה|בספר בן פורת יוסף פרשת ויצא הובא ב[[כתר שם טוב]] חלק ראשון מא.}} פירש את הפסוק {{ציטוטון|[[סור מרע ועשה טוב]]}}{{הערה|תהלים לד טו}}, שבניגוד לירמיה הנביא שנענש על ידי שהושלך לבור וכיוצא לפי שלא התפלל על ישראל כששמע הנבואה לרעה על ישראל, אך [[ישעיה]] הוא לשון ישועה, שכן הוא התפלל על ישראל.


ירמיה היה מעורר את האמונה בה' על ידי ה[[התבוננות]] בצבא השמים, ה[[כוכבים]] המסודרים בסדר מסוים שניכר כי יש בורא שבראם, ואמר: {{ציטוטון|עושה השמים}}{{הערה|[[אדמו"ר הצמח צדק]] [[ספר החקירה]] דרך אמונה חקירה ל' רס"ג כ"א פרקים, יד, א.}}.
ירמיה היה מעורר את האמונה בה' על ידי ה[[התבוננות]] בצבא השמים, ה[[כוכבים]] המסודרים בסדר מסוים שניכר כי יש בורא שבראם, ואמר: {{ציטוטון|עושה השמים}}{{הערה|[[אדמו"ר הצמח צדק]] [[ספר החקירה]] דרך אמונה חקירה ל' רס"ג כ"א פרקים, יד, א.}}.
{{קצרמר}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:נביאים]]
[[קטגוריה:נביאים]]

גרסה אחרונה מ־00:18, 15 במרץ 2024

ערך זה דורש הקשר חב"די: בדף זה חסר מידע שמבהיר את ההקשר או נקודת המבט של חסידות חב"ד לבין נושא או נשוא הערך
אתם מוזמנים לסייע על ידי הוספת פרטים אנציקלופדיים רלוונטים. אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. אם אתם סבורים כי אין בדף בעיה, ניתן לציין זאת בדף השיחה.

ירמיה הנביא היה מגדולי הנביאים, וידוע במיוחד עקב מגילת איכה בה התנבא על החורבן, נבואותיו האחרות מרוכזות בספר ירמיה שבנ"ך.

הבעל שם טוב[1] פירש את הפסוק "סור מרע ועשה טוב"[2], שבניגוד לירמיה הנביא שנענש על ידי שהושלך לבור וכיוצא לפי שלא התפלל על ישראל כששמע הנבואה לרעה על ישראל, אך ישעיה הוא לשון ישועה, שכן הוא התפלל על ישראל.

ירמיה היה מעורר את האמונה בה' על ידי ההתבוננות בצבא השמים, הכוכבים המסודרים בסדר מסוים שניכר כי יש בורא שבראם, ואמר: "עושה השמים"[3].

ערך זה הוא קצרמר. אתם מוזמנים לתרום לחב"דפדיה ולהרחיב אותו.

הערות שוליים

  1. בספר בן פורת יוסף פרשת ויצא הובא בכתר שם טוב חלק ראשון מא.
  2. תהלים לד טו
  3. אדמו"ר הצמח צדק ספר החקירה דרך אמונה חקירה ל' רס"ג כ"א פרקים, יד, א.