מסכת מכות: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "{{הערת שוליים|" ב־"{{הערה|") |
אין תקציר עריכה תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד |
||
(3 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
ב[http://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?daf=2&mesechta=25 מסכת מכות] יש 3 פרקים ו23 דפים. | {{להשלים|כל הערך=כן}} | ||
ב'''[http://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?daf=2&mesechta=25 מסכת מכות]''' יש 3 פרקים ו23 דפים. | |||
הפרק הראשון של המסכת עוסק בדיני [[עדים זוממים]]; הפרק השני עוסק בדיני [[רוצח בשגגה]] ו[[עיר מקלט]]; השלישי עוסק בדיני [[מלקות]]. | הפרק הראשון של המסכת עוסק בדיני [[עדים זוממים]]; הפרק השני עוסק בדיני [[רוצח בשגגה]] ו[[עיר מקלט]]; השלישי עוסק בדיני [[מלקות]]. | ||
==סיום המסכת== | ==סיום המסכת== | ||
במשנה בסוף המסכת מובא: רצה [[הקב"ה]] לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם [[תורה]] ו[[מצוות]]. [[הרבי]] מבאר כי בזה מודגשת מעלתם של ישראל שלמעלה מהתורה, שעוד לפני שמשה קיבל תורה מסיני ישנו כבר הענין ד"כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא" להיותם "נצר מטעי מעשה ידי להתפאר", וזה ש"משה קיבל תורה מסיני ומסרה" כו', הוא בשביל (העיקר) ישראל, - "רצה [[הקב"ה]] לזכות את ישראל "לפיכך הרבה להם תורה ומצוות"{{הערה|1=[[ספר השיחות]] [[תשמ"ט]] [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=16011&hilite=12e5e975-d9b5-4a98-9051-873c3a808938&st=%D7%9E%D7%A1%D7%9B%D7%AA+%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%AA&pgnum=292 ח"ב]}}. | במשנה בסוף המסכת מובא: [[רבי חנניה בן עקשיא]] אומר רצה [[הקב"ה]] לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם [[תורה]] ו[[מצוות]]. [[הרבי]] מבאר כי בזה מודגשת מעלתם של ישראל שלמעלה מהתורה, שעוד לפני שמשה קיבל תורה מסיני ישנו כבר הענין ד"כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא" להיותם "נצר מטעי מעשה ידי להתפאר", וזה ש"משה קיבל תורה מסיני ומסרה" כו', הוא בשביל (העיקר) ישראל, - "רצה [[הקב"ה]] לזכות את ישראל "לפיכך הרבה להם תורה ומצוות"{{הערה|1=[[ספר השיחות]] [[תשמ"ט]] [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=16011&hilite=12e5e975-d9b5-4a98-9051-873c3a808938&st=%D7%9E%D7%A1%D7%9B%D7%AA+%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%AA&pgnum=292 ח"ב]}}. | ||
== ביאורי הרבי == | == ביאורי הרבי == | ||
שורה 18: | שורה 19: | ||
{{שס}} | {{שס}} | ||
[[קטגוריה:ש"ס]] | [[קטגוריה:ש"ס]] | ||
*קישור סוף המסכת לתחילתה. [[שיחות קודש]] [[תשל"ד]] [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=4610&hilite=a3d800db-7e8b-46bc-b0e9-be5b3be59044&st=%D7%9E%D7%A1%D7%9B%D7%AA+%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%AA&pgnum=386 ח"ב]. | *קישור סוף המסכת לתחילתה. [[שיחות קודש]] [[תשל"ד]] [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=4610&hilite=a3d800db-7e8b-46bc-b0e9-be5b3be59044&st=%D7%9E%D7%A1%D7%9B%D7%AA+%D7%9E%D7%9B%D7%95%D7%AA&pgnum=386 ח"ב]. |
גרסה אחרונה מ־17:24, 16 בינואר 2024
במסכת מכות יש 3 פרקים ו23 דפים.
הפרק הראשון של המסכת עוסק בדיני עדים זוממים; הפרק השני עוסק בדיני רוצח בשגגה ועיר מקלט; השלישי עוסק בדיני מלקות.
סיום המסכת[עריכה | עריכת קוד מקור]
במשנה בסוף המסכת מובא: רבי חנניה בן עקשיא אומר רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות. הרבי מבאר כי בזה מודגשת מעלתם של ישראל שלמעלה מהתורה, שעוד לפני שמשה קיבל תורה מסיני ישנו כבר הענין ד"כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא" להיותם "נצר מטעי מעשה ידי להתפאר", וזה ש"משה קיבל תורה מסיני ומסרה" כו', הוא בשביל (העיקר) ישראל, - "רצה הקב"ה לזכות את ישראל "לפיכך הרבה להם תורה ומצוות"[1].
ביאורי הרבי[עריכה | עריכת קוד מקור]
- ח א. רש"י ד"ה השתא נמי. לקוטי שיחות חט"ו עמ' 40 (עמ' 53)
- יא ב. מצוה ביד גואל הדם. לקוטי שיחות חכ"ד עמ' 111 (עמ' 127)
- יג ב. חייבי מיתות ב"ד... אם עשו תשובה אין ב"ד של מטה מוחלין להן. לקוטי שיחות ח"ט עמ' 106 (עמ' 134)
הערות שוליים
מסכתות הש"ס | ||||
---|---|---|---|---|
סדר זרעים | ברכות · פאה · דמאי · כלאים · שביעית · תרומות · מעשרות · מעשר שני · חלה · ערלה · ביכורים | |||
סדר מועד | שבת · עירובין · פסחים · שקלים · ראש השנה · יומא · סוכה · ביצה · תענית · מועד קטן · מגילה · חגיגה | |||
סדר נשים | יבמות · כתובות · נדרים · נזיר · סוטה · גיטין · קידושין | |||
סדר נזיקין | בבא קמא · בבא מציעא · בבא בתרא · סנהדרין · מכות · שבועות · עדויות · עבודה זרה · אבות · הוריות | |||
סדר קדשים | זבחים · מנחות · חולין · בכורות · ערכין · תמורה · כריתות · מעילה · תמיד · מדות · קינים | |||
סדר טהרות | כלים · אהלות · נגעים · פרה · טהרות · מקוואות · נדה · מכשירין · זבים · טבול יום · ידים · עוקצין |
- קישור סוף המסכת לתחילתה. שיחות קודש תשל"ד ח"ב.