א' באדר: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
 
שורה 15: שורה 15:


===[[פטירה|נפטרו]]===
===[[פטירה|נפטרו]]===
* [[תשמ"ו]] (אדר ראשון) - הרב [[משה פנחס כ"ץ]], חבר [[אגודת חסידי חב"ד בארצות הברית]] ו[[גבאי]] ראשי ב-[[770]].
* [[תשמ"ו]] (אדר שני) - הרב [[משה פנחס כ"ץ]], חבר [[אגודת חסידי חב"ד בארצות הברית]] ו[[גבאי]] ראשי ב-[[770]].
*[[תשמ"ט]] (אדר א') – הרב [[יוסף ראדאל]], משלוחי [[אדמו"ר הריי"צ]] ל[[מונטריאול]], ממייסדי וראשי [[תומכי תמימים מונטריאול|ישיבת חב"ד המקומית]].
*[[תשמ"ט]] (אדר ראשון) – הרב [[יוסף ראדאל]], משלוחי [[אדמו"ר הריי"צ]] ל[[מונטריאול]], ממייסדי וראשי [[תומכי תמימים מונטריאול|ישיבת חב"ד המקומית]].
*[[תשס"ב]] – הרב [[יעקב פרידמן]], מראשי הפעילים בהחזקת מוסדות [[חדרי תורה אור]], ופעיל בהפצת מעיינות החסידות בשכונת [[בארא פארק]] בהוראת הרבי.
*[[תשס"ב]] – הרב [[יעקב פרידמן]], מראשי הפעילים בהחזקת מוסדות [[חדרי תורה אור]], ופעיל בהפצת מעיינות החסידות בשכונת [[בארא פארק]] בהוראת הרבי.
*[[תשע"ב]] – הרב [[ישראל שמעון קלמנסון]], חבר הצוות החינוכי בישיבת [[תומכי תמימים המרכזית]] ב-[[770]], וה[[שוחט]] של תרנגול ה[[כפרות]] של [[הרבי]] בערב [[יום כיפור]].
*[[תשע"ב]] – הרב [[ישראל שמעון קלמנסון]], חבר הצוות החינוכי בישיבת [[תומכי תמימים המרכזית]] ב-[[770]], וה[[שוחט]] של תרנגול ה[[כפרות]] של [[הרבי]] בערב [[יום כיפור]].

גרסה אחרונה מ־21:31, 21 בפברואר 2023

<< >> חודש אדר

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

הבהרה: ערך זה עוסק גם בא' באדר א' וגם בא' באדר ב'

א' באדר הוא היום הראשון וב' דראש חודש אדר. ביום זה היו מכריזים על השקלים, לקראת גביית 'מחצית השקל' עבור קרבנות לבית המקדש.

אירועים ביהדות[עריכה | עריכת קוד מקור]

ימי חב"ד[עריכה | עריכת קוד מקור]

אירועים[עריכה | עריכת קוד מקור]

נולדו[עריכה | עריכת קוד מקור]

נפטרו[עריכה | עריכת קוד מקור]

קישורים חיצוניים[עריכה | עריכת קוד מקור]


הפתגם היומי - א' באדר א' - מלוח היום יום
ראש חודש

תורה אור דיבור המתחיל "לא תהיה משכלה" סעיף המתחיל "והנה אחר": "במסירת נפש בפ"ע" פירוש הראשי תיבות הוא "בפנימית עצמותו".

כתיב "יצא אדם לפעלו ולעבודתו עדי ערב". הנה כל נשמה בירידתה למטה, יש לה מלאכות כלליות ופרטיות. וזהו "יצא אדם לפעלו", דיציאת הנשמה מעמידתה בשמי רום באוצר הנשמות, וירידתה מדרגא לדרגא עד בואה להתלבש בגוף ונפש הטבעית והבהמית, הוא בשביל אדם לפעלו במלאכות הכלליות להגביר הצורה על החומר, להאיר את העולם באור תורה ונר מצוה. ולעבודתו שהיא מלאכה הפרטית, דכל נשמה יש לה עבודה פרטית במוחין ובמדות כפי טבעה וענינה . . "עדי ערב" - בעוד יש זמן לעשות כמו-שכתוב "היום לעשותם". ובעומק הענין ביאור הכתוב .. דקאי על כללות ענין העליה שנעשה על ידי ירידת הנשמה למטה דיצא אדם, דבעלות הנשמה מהיותה למטה מלובשת בגוף, לפעלו היא עוסקת בעולם הבא באופן התעסקותה בעולם הזה, ואם היה קובע עתים לתורה, גם שם מכניסים אותו באהלי תורה, לעבודתו, אם עסק בעבודתו כראוי אז הנה עליתו עדי ערב שעולה בעילוי אחר עילוי עד הנועם והעריבות דעצמות אין סוף ברוך הוא.


הפתגם היומי - א' באדר ב' - מלוח היום יום
ראש חודש. ב"יעלה ויבוא": "זכרנו ה' אלוקינו בו" - בי"ת דגושה - "ופקדינו בו" - בי"ת רפוי.