י"א באלול: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(ביטול גרסה 554715 של חסיד של הרבי (שיחה) - לא קשור ישירות)
תגית: ביטול
 
שורה 31: שורה 31:


{{להיום יום|י"א|אלול}}
{{להיום יום|י"א|אלול}}
{{אירועים בימי חב"ד}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ימי חב"ד - חודש אלול|ב יא]]
[[קטגוריה:ימי חב"ד - חודש אלול|ב יא]]

גרסה אחרונה מ־02:10, 17 ביולי 2022

<< >> חודש אלול

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

י"א באלול הוא היום האחד עשר בחודש אלול.

אירועים ביהדות[עריכה | עריכת קוד מקור]

  • ש"ב – רבי יוסף קארו סיים את כתיבת חיבורו 'בית יוסף' על ספר ההלכה של רבינו יעקב בן אשר – "ארבע טורים". את חיבורו כתב במשך עשרים שנה.
  • תפ"ט – רבי שלמה בן חסון מסלוניקי – יוון, מחבר ספר 'בית שלמה', נפטר.
  • תרי"א – רבי שלום יוסף פרידמן מרוז'ין–סדיגורא, נפטר.
  • תרמ"ג – רבי אברהם יעקב פרידמן (הראשון) מסדיגורא, נפטר.
  • תרמ"ט – רבי יעקב יהודה לייב לוי, ראב"ד ירושלים, נפטר.
  • תרפ"ג – רבי יוסף אלמליח, רבה של גיברלטר, מחבר ספר 'תוקפו של יוסף', נפטר.
  • תרצ"ג – רבי אברהם יהושע פריינד, אב"ד נאסויד, נפטר.
  • תנש"א – הרב קלמן כהנא, ראש בית המדרש להלכה בהתיישבות, נשיא תנועת 'פועלי אגודת ישראל', נפטר.

ימי חב"ד[עריכה | עריכת קוד מקור]

אירועים[עריכה | עריכת קוד מקור]

נולדו[עריכה | עריכת קוד מקור]

נפטרו[עריכה | עריכת קוד מקור]


הפתגם היומי - י"א באלול - מלוח היום יום
שבת פרשת תצא תר"ג בשולחן קדוש היום הואיל הצמח צדק לאמר: עולם הזה הוא עלמא דשיקרא (= עולם השקר), לכן הנה גם בהטוב מעורב פסולת, וצריך בירור בדרך מלמטה למעלה ובדרך מלמעלה למטה. העולם הבא הוא עלמא דקשוט (= עולם האמת) - הנה גם הדברים בדברי תורה המדברים בענינים הנראים לחסרון, הרי כמו שלומדים אותם בגן עדן הם מעלה. - והתחיל לנגן, והראה בידו הקדושה לאות כי ינגנו אתו. בני הצמח צדק התחילו לנגן ואחריהם ענו כל החסידים בקול שיר שהלהיב הלבבות. - כשגמר לנגן אמר הצמח צדק: בעלמא דין איז דער טייטש פון דעם מאמר (סנהדרין צט. ב) "הלומד תורה לפרקים" אז ער לערענט תורה צייטענווייז. אין גן עדן טייטשט מען דעם מאמר אז ער לערענט תורה און די תורה נעהמט איהם פאנאדער, די דברי תורה דערנעמען איהם (= בעולם הזה מתרגמים את המאמר (סנהדרין דף צ"ט עמוד ב') "הלומד תורה לפרקים" שהוא לומד בהפסקים. בגן עדן מתרגמים מאמר זה שהוא לומד תורה והתורה "מפרקת" אותו לפרקים, דברי התורה "לוקחים" אותו).