י"ז באדר: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) (רק אלו שיש להם ערך) |
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 9: | שורה 9: | ||
===[[יום הולדת|נולדו]]=== | ===[[יום הולדת|נולדו]]=== | ||
*[[תרפ"ט]] - הרב [[יצחק שלמה פבזנר]], מחסידי חב"ד בשכונת בית וגן ב[[ירושלים]]. | *[[תרפ"ט]] - הרב [[יצחק שלמה פבזנר]], מחסידי חב"ד בשכונת בית וגן ב[[ירושלים]]. | ||
*[[תשי"ט]] | *[[תשי"ט]] (אדר ראשון) - הרב [[הרצל כהן]], מחסידי חב"ד ב[[כפר חב"ד]] ורב בשירות בתי הסוהר. | ||
===[[פטירה|נפטרו]]=== | ===[[פטירה|נפטרו]]=== |
גרסה מ־03:53, 21 בדצמבר 2021
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | ל |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
- הבהרה: ערך זה עוסק גם בי"ז באדר א' וגם בי"ז באדר ב'
י"ז באדר הוא היום השבעה עשר בחודש אדר.
אירועים ביהדות
- תרמ"ג - נפטר הרב שמעון סופר, בנו של החתם סופר.
- תשס"ה (אדר שני) - רבי אברהם מנחם דנציגר מאלכסנדר, מחבר הספר "אמרי מנחם", נפטר.
ימי חב"ד
נולדו
- תרפ"ט - הרב יצחק שלמה פבזנר, מחסידי חב"ד בשכונת בית וגן בירושלים.
- תשי"ט (אדר ראשון) - הרב הרצל כהן, מחסידי חב"ד בכפר חב"ד ורב בשירות בתי הסוהר.
נפטרו
- תרל"ט - הרב אורי אורנשטיין, מנהל כולל חב"ד בארץ הקודש.
- תרס"ה [דרושה הבהרה] - הרב דובער פרדקין, מראשי כולל חב"ד בארץ הקודש.
- תשמ"ה - הרב זלמן שמעון דבורקין, רבה של שכונת קראון הייטס.
- תשמ"ו - הרב יהודה אריה לייב אליצור - אקסלרוד, רב צבאי.
הפתגם היומי - י"ז באדר א' - מלוח היום יום |
---|
א סך יאהרען נאך פאר פעטערבורג (המאסר שם בשנת תקנ"ט), איז דער אלטער רבי אמאל ארויס צום עולם און האט געזאגט: אין גן עדן דערהערט מען די טייערקייט פון עולם הזה. לא מיבעי מלאכי השרת, אפילו נאצלים הראשונים וואלטען אלץ אוועקגעגעבען פאר א "אמן יהא שמיה רבא" פון א אידען, אז ער זאגט בכל כחו כפירושו בכל כוונתו, היינו ער איז אינגאנצען אין דעם.
דאס איז געווען דער גאנצער מאמר, און ער האט געפועלט אזא התלהבות והתלהטות בא די הערער, אז א גאנץ יאהר האט מען געזאגט איש"ר מיט א ברען. תרגום מאידיש: הרבה שנים קודם פטרבורג (המאסר שם בשנת תקנ"ט), יצא פעם אדמו"ר הזקן לציבור ואמר: בגן עדן מרגישים ("דערהערט מען") את היוקר של עולם הזה. לא מיבעי מלאכי השרת, אפילו נאצלים הראשונים היו מוסרים הכל עבור "אמן יהא שמיה רבא" של יהודי, כשהוא אומרה בכל כוחו כפירושו בכל כוונתו, היינו - הוא לגמרי בתוך זה. זה היה כל המאמר, והוא פעל כזו התלהבות והתלהטות אצל השומעים, ששנה שלמה אמרו "אמן יהא שמיה רבא" בהתלהטות. |
הפתגם היומי - י"ז באדר ב' - מלוח היום יום |
---|
באמירת תהלים (פז. ז) אומרים "כל מעיני" הכ"ף בקמץ, בסדר ברכת המזון - הכ"ף בחולם. |