דף היומי: הבדלים בין גרסאות בדף
מ (החלפת טקסט – " ע"י " ב־" על ידי ") |
Elokutbegilui (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
שורה 12: | שורה 12: | ||
ב. ובפרט ש[[אדמו"ר הריי"צ]] לא ציוה להתל' התמימים שילמדו זה, וזה גופא שלא ציוה ה"ז גופא מוכיח תכלית השלילה לזה. | ב. ובפרט ש[[אדמו"ר הריי"צ]] לא ציוה להתל' התמימים שילמדו זה, וזה גופא שלא ציוה ה"ז גופא מוכיח תכלית השלילה לזה. | ||
כן יש התייחסות ל"דף היומי" באגרות קודש (כרך י"ד ע' תח) במענה לרב יודאסין ע"ה שרצה להדפיס חידושים על הש"ס לטובת לומדי ה"דף יומי", ששיעור זה מוגבל הוא "הגבלות למעלה והגבלות גם למטה". | |||
== החיסרון בתקנת הדף היומי == | == החיסרון בתקנת הדף היומי == |
גרסה מ־17:24, 7 באפריל 2015
תקנת לימוד הדף היומי בתלמוד בבלי, הינה תקנה שנתקנה על ידי הרב מאיר שפירא מלובלין בכנסיה הגדולה של אגודת ישראל, בשנת תרפ"ג באוסטריה.
תקנת הדף היומי בחב"ד
באותם שנים, חב"ד כבר לא היתה חלק מאגודת ישראל, ומכיון שמאז ועד עתה ברור כי תקנת הדף היומי היא בכדי לאחד את עם ישראל סביב אגודת ישראל, בחב"ד לא לומדים דף היומי[1].
בשיחה בשבת פרשת שלח תשמ"ח דיבר הרבי על ענין תקנת דף היומי שאין נהוג בחב"ד, והסביר כי שונה התקנה מאשר האסיפה הקדושה של הנשיאים, עליה מובא כי חלשה דעתו של אהרן על כך שלא השתתף באסיפה לדבר שבקדושה שהיה על ידי הכלל.
שני חילוקים ישנם:
א. כאן לא היתה הסכמה על ידי כל גדולי ישראל, אלא ישנם כאלו שהתנגדו לכך.
ב. ובפרט שאדמו"ר הריי"צ לא ציוה להתל' התמימים שילמדו זה, וזה גופא שלא ציוה ה"ז גופא מוכיח תכלית השלילה לזה.
כן יש התייחסות ל"דף היומי" באגרות קודש (כרך י"ד ע' תח) במענה לרב יודאסין ע"ה שרצה להדפיס חידושים על הש"ס לטובת לומדי ה"דף יומי", ששיעור זה מוגבל הוא "הגבלות למעלה והגבלות גם למטה".
החיסרון בתקנת הדף היומי
הטעם, הסביר הרבי, י"ל שמה שלא כולם הסכימו להצעה זו שהרי זה לוקח זמן משיעורים דלימוד המוסר, לימוד החסידות וכן פלפול וכו', מלבד השיעורים הקבועים שנסדרו על ידי אנשי כנסת הגדולה ובתפלה בכל יום, וכן תקנות שונות של הרבנים כל אחד ואחד.