תבנית:היום יום: הבדלים בין גרסאות בדף
אין תקציר עריכה |
(עדכון חודשי) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
[[תמונה:היום יום.jpg|left|100px|קישור=לוח היום יום]]<h3 style="border-bottom:1px solid #cfcfff;text-align:right;letter-spacing:3;padding-top:0.17em;padding-bottom:0.5em;">הפתגם היומי - [[לוח היום יום]] - [[חודש | [[תמונה:היום יום.jpg|left|100px|קישור=לוח היום יום]]<h3 style="border-bottom:1px solid #cfcfff;text-align:right;letter-spacing:3;padding-top:0.17em;padding-bottom:0.5em;">הפתגם היומי - [[לוח היום יום]] - [[חודש ניסן|{{#זמןמ:xhxjj}} בניסן]] [[תשע"א|ה'תשע"א]]</h3>'''[http://chabad.co.il/index.php?template=ctt לשיעורי חת"ת ורמב"ם היומי]'''<br>{{היום יום/{{#זמןמ:xhxjj}} ניסן}}<BR><div style="text-align:left;">'''[[חב"דפדיה:היום יום/ניסן|"היום יום" - חודש ניסן]] <br>'''</div><noinclude>[[קטגוריה:תבניות]]</noinclude> |
גרסה מ־23:35, 9 באפריל 2011
הפתגם היומי - לוח היום יום - י"ט בניסן ה'תשע"א
לשיעורי חת"ת ורמב"ם היומי
ארבעה לעומר. "גם בשמחה ובצהלה". "שלום עליכם", "אשת חיל", "מזמור לדוד", "דא היא סעודתא", "ויתן לך" אומרים בלחש.
פעם פירש אבי אדמו"ר: "מה נשתנה הלילה - גלות שנמשל ללילה - הזה - האחרון - מכל הלילות - גליות שקדמוהו.
שבכל הלילות אין אנו מטבילין - לשון מירוק נקיון וטהרה - אפילו פעם אחת - לא נגמר המירוק בהם, כי הרי היה אחריהם עוד גלות - הלילה הזה שתי פעמים - מירוק גוף וגילוי הנפש.
שבכל הלילות אנו אוכלים חמץ או מצה - היינו כי גם אחר הגלות, העבודה היא מצד נפש האלקית, מצה ביטול, ומצד נפש הבהמית, חמץ ישות. - הלילה הזה - אחר גלות האחרון - כולו מצה - שיועבר רוח הטומאה.
שבכל הלילות אנו אוכלין שאר ירקות - כל המקנא פניו מוריקות, ובכל הגליות הרבה בחינת בקנאה: קנאת סופרים והדומה - הלילה הזה - אחר גלות האחרון - כולו מרור - קנאה היותר גדולה, על דרך מאמר רבותינו זכרונם לברכה כל צדיק נכווה מחופתו של חברו.
שבכל הלילות אנו אוכלין בין יושבין ובין מסובים - כל הגילוים שעל ידי הגליות - אוכלין - בחינת התענוג, ויש התפשטות התענוג ותענוג העצמי ויש מי שמגיע בעבודתו להתפשטות התענוג ויש לתענוג העצמי - הלילה הזה - אחר גלות האחרון - כולנו מסובין - שכל ישראל יגיעו לבחינת תענוג העצמי.