כ"ז בתשרי
(הופנה מהדף כ"ז תשרי)
א | ב | ג | ד | ה | ו | ז | ח | ט | י |
יא | יב | יג | יד | טו | טז | יז | יח | יט | כ |
כא | כב | כג | כד | כה | כו | כז | כח | כט | ל |
תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט ·
אדר |
כ"ז בתשרי הוא היום העשרים ושבעה בחודש הראשון[1] בלוח השנה היהודי.
תאריך זה חל בתקופת תשרי והוא יכול לחול בימים ראשון, שלישי, חמישי ושבת.
אירועים ביהדות[עריכה | עריכת קוד מקור]
- ד'תתקמ"ט (27/10/1188 למניינם) - רבינו יצחק בן רבי שמואל (ר"י הזקן), מבעלי התוספות, נפטר.
- ה'ש"ג (17/10/1542 למניינם) - רבי אברהם קרא, אב"ד פראג, נפטר.
- ה'תק"ב (07/10/1741 למניינם) - רבי אלעזר רוקח, מחבר ספר 'מעשה רוקח', נפטר.
- ה'תרל"ח (04/10/1877 למניינם) - רבי דוד חי מאיר יוסף ניסים מבגדד, נפטר.
- ה'תשנ"ה (02/10/1994 למניינם) - רבי מאיר מאלין, ראש ישיבת כנסת יהודה–ירושלים, נפטר.
- ה'תשע"ו - הרב יורם אברז'ל מחשובי רבני קהילות הספרדים בארץ הקודש. מסר שנים רבות שיעורים בספר התניא אליהם נהרו רבים שאינם נמנים על חסידי חב"ד לעת עתה, נפטר.
ימי חב"ד[עריכה | עריכת קוד מקור]
נולדו[עריכה | עריכת קוד מקור]
- ה'תרנ"ד (07/10/1893 למניינם) - הרב ישראל זוסמן דבורץ, מגיד שיעור בבית הכנסת המרכזי ובבית מנחם בכפר חב"ד.
- ה'תרע"ג - הרב משה וישצקי, איש מסירות נפש ומשפיע בכפר חב"ד.
- ה'תרצ"ג (27/10/1932 למניינם) - הרב אברהם מייזליש, חבר בועד הרוחני של כפר חב"ד, חבר באיגוד המשפיעים של אגו"ח בארץ הקודש ומשפיע בישיבת תומכי תמימים ראשון לציון
- ה'תש"ט (30/10/1948 למניינם) - הרב נטע שלמה וילהלם, מאנשי קהילת חב"ד בירושלים, מפעילי מבצע מזוזה וחבר בכולל צמח צדק בעיר.
- ה'תש"י (20/10/1949 למניינם) - הרב זלמן אהרן גרוסבאום, שליח הרבי לקנדה, וחבר הנהלת המרכז לעניני חינוך.
נפטרו[עריכה | עריכת קוד מקור]
- תרל"ו - הרב ישראל דוב בער יפה, מממשיכי רצף ההתיישבות החב"דית בעיר צפת
- תשס"א - הרב גרשון צבי רוזנשטיין, ד"ר לביופיסיקה, ראש המחתרת החב"דית בברית המועצות, ומנהיג חסידי חב"ד במוסקבה תחת שלטון הקומוניסטים
- תשע"ה - הרב שלום שכנא קורנט, מוותיקי קהילת חב"ד בירושלים
- תשפ"ג - הרב מאיר זאב שטרן, רבה של מירון
- תשפ"ה - הרב מיכה שטיינמץ, משפיע ושוחט בכפר חב"ד.
הפתגם היומי - כ"ז בתשרי - מלוח היום יום |
---|
התורה והמצוות מקיפות את חיי האדם מיום גיחו מבטן אמו עד עת פקודתו, ומעמידות אותו בקרן אורה בשכל בריא ובקנין מידות נעלות והנהגות ישרות לא רק בין אדם למקום אלא גם בין אדם לחבירו, כי המתנהג על פי התורה והוראות חז"ל הוא חי חיים מאושרים בגשם וברוח. |